

[OB & OBFL] spawanie, lutowanie chłodnicy wody
#1
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2015 - 19:22
od dłuższego czasu ubywa mi stopniowo cieczy chłodzącej; okazało się, że mam niewielki wyciek z chłodnicy, dokładnie przy zaworku spustowym. Mam zamiar to ogarnąć sam, tzn. sam ją zdemontować; do spawania zawiozę ją do warsztatu. Chcę się dowiedzieć co muszę zakupić aby poskładać Ome w całość, żeby później nie biegać po sklepach jak samochód będę miał niedostępny.
Muszę zdjąć zderzak, chłodnicę klimy, spuścić płyn chłodniczy i zdemontować chłodnicę wody. Klimę mam nie nabitą, ale podobno muszę zakupić osuszacz. Dam radę go sam zamontować? Nie potzreba specjalnych narzędzi?
Jakie jeszcze czynności mnie czekają i ewentualnie jakie znane problemy?
Silnik 2.5 DTI manual
#2
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2015 - 21:54
#3
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2015 - 22:00
#4
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2015 - 22:01
nie polecam. Może zapchać nagrzewnicę lub chłodnicę. Jak jest możliwość pospawania, to czemu nie. A tak ryzykujesz zatkanie układu lub zmniejszenie jego objętości. Przerabiałem to już u siebie i skończyło się na wymianie chłodnicy.próbowałes uszczelnic chłodnice środkami do uszczelniania chłodnic?
#5
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2015 - 22:13
#6
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2015 - 06:56
#7
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2015 - 08:43
#8
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2015 - 13:30
Uszczelniacz- samo zło-obiegowa opinia. Stosowałem ze trzy razy w różnych autach z pozytywnym wynikiem, bez skutków ubocznych. Może zwyczajnie miałem szczęście, a może to nie jest taki shit jak mówią.
#9
OFFLINE
Napisany 01 marca 2015 - 15:50
a nie cieknie Ci właśnie z tego zaworka z powodu uszkodzonych oringów ?
być może tak jest, nie przyglądałem się temu tak blisko; jeśli to wina oringów to jakie muszę dokupić? jakiś numer oringu posiada ktoś?
właśnie piszę tu, bo sobie pomyślałem czy dla zespawania(naprawy) chłodnicy warto robić sobie tyle zachodu ze ściąganiem chłodnicy klimy; ciekawe jakby dało się zespawać to czy od spodu da radę to zrobić bez demontażu chłodnic?
#10
OFFLINE
Napisany 02 marca 2015 - 13:11
Poza tym sprawdziłbym cenę zamiennika porządnego, z doświadczenia z chłodnicą do X20EV wiem, że spawanie tworzywa jest nieskuteczne.
#11
OFFLINE
Napisany 02 marca 2015 - 18:09
#12
OFFLINE
Napisany 08 marca 2015 - 10:30
A próbowałes uszczelnic chłodnice środkami do uszczelniania chłodnic? Jeśli jest niewielki wyciek powinno się udać może spawanie nie będzie konieczne:)
ż mojego doswiadczenia i paru innych osób wiem ze takie uszczelnianie od srodka pomaga tylko na jakis czas tzn. pamietaj że to uszczelnienie co wsyp[ujesz idzie w cały układ chłodzenia silnika nie tylko do chłodnicy ale i do nagrzewnicy itd. puźniej luzie narzekaja że im słabo daje ciepło do srodka.ja bym nie ryzykował.lepiej zapłacic pare zł wiecej i dac do pospawania czy lutowania.
być może tak jest, nie przyglądałem się temu tak blisko; jeśli to wina oringów to jakie muszę dokupić? jakiś numer oringu posiada ktoś?
właśnie piszę tu, bo sobie pomyślałem czy dla zespawania(naprawy) chłodnicy warto robić sobie tyle zachodu ze ściąganiem chłodnicy klimy; ciekawe jakby dało się zespawać to czy od spodu da radę to zrobić bez demontażu chłodnic?
dac się da, tylko czy zakład podejmie się taiej usługi.
#13
OFFLINE
Napisany 17 marca 2015 - 18:16
elo powracam do pytania co to za urządzenie pod zderzakiem w miejscu gdzie jest zamontowana trąbka od klaksonu z lewej strony auta? zastanawiam się czy w moim aucie jest coś takiego jak przepływomierz cieczy chłodzącej? może to jest właśnie to ustrojstwo? jest ono wpięte w układ chłodzenia
kurde zrobiłbym zdjęcie ale nie mam już dłuższy czas aparatu u siebie dlatego próbuje to opisać

#14
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2015 - 21:03
#15
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2015 - 07:07
dodatkowa pompka cieczy chłodzącej jest w tym miejscuzlokalizowałem wyciek płynu; sączy się on nie z zaworu spustowego a z jakiegoś "urządzonka" z lewej strony zderzaka; dochodzą do niego 2 przewody z płynem i jakiś elektryczny; od spodu widać to urządzonko między zderzakiem i nadkolem; co to jest w ogóle?
elo powracam do pytania co to za urządzenie pod zderzakiem w miejscu gdzie jest zamontowana trąbka od klaksonu z lewej strony auta? zastanawiam się czy w moim aucie jest coś takiego jak przepływomierz cieczy chłodzącej? może to jest właśnie to ustrojstwo? jest ono wpięte w układ chłodzenia
kurde zrobiłbym zdjęcie ale nie mam już dłuższy czas aparatu u siebie dlatego próbuje to opisać