Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] spawanie, lutowanie chłodnicy wody


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lutego 2015 - 19:22

Witam,
od dłuższego czasu ubywa mi stopniowo cieczy chłodzącej; okazało się, że mam niewielki wyciek z chłodnicy, dokładnie przy zaworku spustowym. Mam zamiar to ogarnąć sam, tzn. sam ją zdemontować; do spawania zawiozę ją do warsztatu. Chcę się dowiedzieć co muszę zakupić aby poskładać Ome w całość, żeby później nie biegać po sklepach jak samochód będę miał niedostępny.
Muszę zdjąć zderzak, chłodnicę klimy, spuścić płyn chłodniczy i zdemontować chłodnicę wody. Klimę mam nie nabitą, ale podobno muszę zakupić osuszacz. Dam radę go sam zamontować? Nie potzreba specjalnych narzędzi?
Jakie jeszcze czynności mnie czekają i ewentualnie jakie znane problemy?
Silnik 2.5 DTI manual

#2 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 27 lutego 2015 - 21:54

A próbowałes uszczelnic chłodnice środkami do uszczelniania chłodnic? Jeśli jest niewielki wyciek powinno się udać może spawanie nie będzie konieczne:)

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2015 - 22:00

a nie cieknie Ci właśnie z tego zaworka z powodu uszkodzonych oringów ?

#4 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 lutego 2015 - 22:01

próbowałes uszczelnic chłodnice środkami do uszczelniania chłodnic?

nie polecam. Może zapchać nagrzewnicę lub chłodnicę. Jak jest możliwość pospawania, to czemu nie. A tak ryzykujesz zatkanie układu lub zmniejszenie jego objętości. Przerabiałem to już u siebie i skończyło się na wymianie chłodnicy.

#5 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 27 lutego 2015 - 22:13

Ja tam u siebie tez miałem mały wyciek i wlałem jakiś płyn do uszczelnienia chłodnicy już nie pamiętam nazwy i już około 3miesiace wycieku brak:)

#6 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lutego 2015 - 06:56

Osuszacz dasz rade sam wymienić 2 albo 3 śruby bez specjalnych narzedzi przy okazji wyczysc sobie chłodnicę z syfu liście itp jak i wiatraki.

#7 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2015 - 08:43

Jesteś pewien że musisz zwalać chłodnicę klimy? To są dwie oddzielne rzeczy, o ile jest jak w 2.5 TD to będziesz musiał zwalać wisko i tyle, oddzielne wyjdzie. Co do spawania, zastanów się czy nie lepiej wprasować nowego boku chłodnicy.

#8 OFFLINE   marcin 77

marcin 77
  • 12 postów
  • Dołączył: 25-12-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2015 - 13:30

Ze spawaniem może być kłopot, próbowałem kiedyś i okazało się, że tworzywo o symbolu PPA samo w sobie słabo się klei, a po latach pod wpływem temp. wogóle przestaje być plastyczne. Skończyło się wymianą.
Uszczelniacz- samo zło-obiegowa opinia. Stosowałem ze trzy razy w różnych autach z pozytywnym wynikiem, bez skutków ubocznych. Może zwyczajnie miałem szczęście, a może to nie jest taki shit jak mówią.

#9 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 marca 2015 - 15:50

a nie cieknie Ci właśnie z tego zaworka z powodu uszkodzonych oringów ?


być może tak jest, nie przyglądałem się temu tak blisko; jeśli to wina oringów to jakie muszę dokupić? jakiś numer oringu posiada ktoś?


właśnie piszę tu, bo sobie pomyślałem czy dla zespawania(naprawy) chłodnicy warto robić sobie tyle zachodu ze ściąganiem chłodnicy klimy; ciekawe jakby dało się zespawać to czy od spodu da radę to zrobić bez demontażu chłodnic?

#10 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 marca 2015 - 13:11

Nie wiem jak w dieslu, w benzynie nie trzeba ruszać parownika.
Poza tym sprawdziłbym cenę zamiennika porządnego, z doświadczenia z chłodnicą do X20EV wiem, że spawanie tworzywa jest nieskuteczne.

#11 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 marca 2015 - 18:09

kolego najpierw zobacz dokładnie gdzie cieknie..i nie baw się w spawanie ani nic w tym stylu bo to tylko ratowanie sytuacji na chwile(no chyba, że chcesz auto sprzedać). jak tak swoją łatałem ze 3 razy bo co chwile wyskakiwała jakaś dziura a na końcu kupiłem zamiennik za 160zł i już 3 lata-ok 75tys. km na nim jeżdżę i nic się nie dzieje...

#12 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 08 marca 2015 - 10:30

A próbowałes uszczelnic chłodnice środkami do uszczelniania chłodnic? Jeśli jest niewielki wyciek powinno się udać może spawanie nie będzie konieczne:)


ż mojego doswiadczenia i paru innych osób wiem ze takie uszczelnianie od srodka pomaga tylko na jakis czas tzn. pamietaj że to uszczelnienie co wsyp[ujesz idzie w cały układ chłodzenia silnika nie tylko do chłodnicy ale i do nagrzewnicy itd. puźniej luzie narzekaja że im słabo daje ciepło do srodka.ja bym nie ryzykował.lepiej zapłacic pare zł wiecej i dac do pospawania czy lutowania.

być może tak jest, nie przyglądałem się temu tak blisko; jeśli to wina oringów to jakie muszę dokupić? jakiś numer oringu posiada ktoś?


właśnie piszę tu, bo sobie pomyślałem czy dla zespawania(naprawy) chłodnicy warto robić sobie tyle zachodu ze ściąganiem chłodnicy klimy; ciekawe jakby dało się zespawać to czy od spodu da radę to zrobić bez demontażu chłodnic?


dac się da, tylko czy zakład podejmie się taiej usługi.

#13 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 marca 2015 - 18:16

zlokalizowałem wyciek płynu; sączy się on nie z zaworu spustowego a z jakiegoś "urządzonka" z lewej strony zderzaka; dochodzą do niego 2 przewody z płynem i jakiś elektryczny; od spodu widać to urządzonko między zderzakiem i nadkolem; co to jest w ogóle?

elo powracam do pytania co to za urządzenie pod zderzakiem w miejscu gdzie jest zamontowana trąbka od klaksonu z lewej strony auta? zastanawiam się czy w moim aucie jest coś takiego jak przepływomierz cieczy chłodzącej? może to jest właśnie to ustrojstwo? jest ono wpięte w układ chłodzenia

kurde zrobiłbym zdjęcie ale nie mam już dłuższy czas aparatu u siebie dlatego próbuje to opisać :)

#14 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwietnia 2015 - 21:03

http://forum.omegakl...postcount=15185

tu wrzuciłem zapytanie :)

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2015 - 07:07

zlokalizowałem wyciek płynu; sączy się on nie z zaworu spustowego a z jakiegoś "urządzonka" z lewej strony zderzaka; dochodzą do niego 2 przewody z płynem i jakiś elektryczny; od spodu widać to urządzonko między zderzakiem i nadkolem; co to jest w ogóle?

elo powracam do pytania co to za urządzenie pod zderzakiem w miejscu gdzie jest zamontowana trąbka od klaksonu z lewej strony auta? zastanawiam się czy w moim aucie jest coś takiego jak przepływomierz cieczy chłodzącej? może to jest właśnie to ustrojstwo? jest ono wpięte w układ chłodzenia

kurde zrobiłbym zdjęcie ale nie mam już dłuższy czas aparatu u siebie dlatego próbuje to opisać

dodatkowa pompka cieczy chłodzącej jest w tym miejscu