Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nawiew dmuchawy nie działa, woda w środku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kasperskyy

Kasperskyy
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-02-2014

Napisany 25 lutego 2015 - 18:12

Witam szanownych forumowiczów. Mam problem z moją omegą. Stała całą zimę nieruszana. W tym tygodniu odpaliłem ją ponownie i zauważyłem że nie działa nawiew dmuchawy, panel sterujący działa jak należy, lecz ma żadnej reakcji- nie ma różnicy jaką moc dmuchawy ustawię, kierunek nawiewu itp. Dodatkowo zauważyłem, że pod fotelem pasażera( w nogach), pod wycieraczką stoi sporo wody. Nie mam za bardzo czym przepchać odpływu przy filtrze kabinowym, lecz zajmę się tym na dniach. Być może pomoże to w kwestii wody w aucie. Kojarząc fakty pomyślałem że być może to jakieś wycieki z nagrzewnicy, ponieważ ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Leczy tu pojawia się moje pytanie, gdyż na tyle się nie znam i przepraszam jeśli walnę głupotę, ale czy nieszczelna nagrzewnica może powodować to że nawiew ani drgnie? Nie dmucha ani ciepłe, ani zimne, po prostu nawiew stoi. Chcę zająć się tym wszystkim w weekend więc chciałem zebrać opinie przed przystąpieniem do pracy. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, pomysły o co chodzi to poproszę o post. Pozdrawiam

#2 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2015 - 18:18

Jezeli woda stoi we filtrze to pewnie ona wlewa sie do srodka auta. Po drodze ma wentylator, ktory juz pewnie zgnil w srodku.

#3 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2015 - 18:23

juz pewnie zgnil w srodku.

Oj tam, zaraz zgnił - zastał się lepiej brzmi :tak:

#4 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 lutego 2015 - 19:50

Nie mam za bardzo czym przepchać odpływu przy filtrze kabinowym, lecz zajmę się tym na dniach.

Jak to czym drutem:P

#5 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2015 - 19:54

Jak to czym drutem:P


ewentualnie wyciągnąć całkiem gumę od spodu

#6 OFFLINE   Kasperskyy

Kasperskyy
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-02-2014

Napisany 25 lutego 2015 - 22:03

No to w moim przypadku musi to być nie byle jaki drut, bo korek zrobił się fest i te druty które mam na stanie w garażu nie dały sobie rady, za miękkie. Podlecę na jakiś złom i poszukam jakiegoś sztywniejszego.

Rozumiem, że jedyną drogą dostania się wody do środka z tego odpływu to kiedy się przeleję i naleci przez filtr tak ? :> W takim razie ta opcja raczej wydaje się mniej prawdopodobna, ponieważ filtr nie wygląda na przegnity, ani nic, nie było tam wody gdy zaglądałem. No ale wszystko okaże się jak przetkam odpływ i zajrzę do nagrzewnicy. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

#7 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2015 - 22:14

Rozumiem, że jedyną drogą dostania się wody do środka z tego odpływu to kiedy się przeleję i naleci przez filtr tak ? :> W takim razie ta opcja raczej wydaje się mniej prawdopodobna, ponieważ filtr nie wygląda na przegnity, ani nic, nie było tam wody gdy zaglądałem. No ale wszystko okaże się jak przetkam odpływ i zajrzę do nagrzewnicy. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.


Możesz dostać się do odpływu od komory silnika i wyjąć gumowy odpływ (nie wiem jak jest w B, w BFL można) i wyczyścić. Niekoniecznie musi być tam teraz woda. Przy dłuższych obfitych opadach wystarczy lekko zatkany odpływ i woda przeleje się :yes: trzeba ten odpływ kontrolować i czyścić co jakiś czas.

#8 OFFLINE   omegaalfa

omegaalfa

    2.0 16fau

  • 249 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: PL
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2015 - 22:22

Możesz dostać się do odpływu od komory silnika i wyjąć gumowy odpływ (nie wiem jak jest w B, w BFL można)


W B też się wyciąga :)

#9 OFFLINE   Kasperskyy

Kasperskyy
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-02-2014

Napisany 28 lutego 2015 - 13:06

Jak się okazało nie była to wina odpływów, woda nie przelała się przez filtr, choć były one zatkane. Wina lezy bo stronie opornika dmuchawy. Podłączając nawiew bez niego na krótko wszystko gra i buczy. Mam pytanie w jaki sposób odbywa się sterowanie tym nawiewem, 2 piny we wtyczce są za nie odpowiedzialne i jak sprawdzić czy sterowanie działa? Opornik po rozebraniu nie wygląda na spalony.

#10 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2015 - 19:39

Jak się okazało nie była to wina odpływów, woda nie przelała się przez filtr, choć były one zatkane. Wina lezy bo stronie opornika dmuchawy. Podłączając nawiew bez niego na krótko wszystko gra i buczy. Mam pytanie w jaki sposób odbywa się sterowanie tym nawiewem, 2 piny we wtyczce są za nie odpowiedzialne i jak sprawdzić czy sterowanie działa? Opornik po rozebraniu nie wygląda na spalony.


Nie będzie tak wyglądał jak spalony , siadły tranzystory , woda zrobiła swoje i teraz czaka Ciebie wymiana opornika , te dwa piny odpowiedzialne za sterowanie dają napięcie od 0 do 5V , takim napięciem są sterowane tranzystory w tym oporniku , a muszą dać przepływ prądu nawet do 70A dla dmuchawy.

#11 OFFLINE   Kasperskyy

Kasperskyy
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-02-2014

Napisany 01 marca 2015 - 02:24

Woda raczej nic nie zrobiła bo po zbadaniu sytuacji praktycznie wykluczam możliwość przelania się wody przez filtr kabinowy, źródła wilgoci w kabinie będę musiał szukać gdzie indziej. Odpływ był drozny, troszkę kolek było na dnie, filtr nie wygląda na przegnity ani nic, a podłoga jest mokra tylko w najniższym punkcie pod nogami. Wyżej, bliżej schowka jest suchutko.
Chciałbym tylko wiedzieć jak sprawdzić ten opornik zanim go wyrzuce i kupię drugi. Gdybym miał taka wiedzę mógłbym coś podziałac a tak zamowie w poniedziałek zanim dojdzie będzie najmarniej środa i w dodatku może się okazać że ten jednak jest sprawny, a wina leży po stronie sterowania tymże. Skoro na wejściu opornika prąd jest cały czas, rozumiem że jego działanie uzależnione jest od przewodów od sterowania. I tu pytanie jak sprawdzić ich działanie? Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc, lecz gdyby któryś z forumowiczow byłby jeszcze w stanie mi pomoc byłbym wdzieczny. Pozdrawiam.

#12 OFFLINE   Kasperskyy

Kasperskyy
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-02-2014

Napisany 07 marca 2015 - 11:16

Odświeżam temat ponieważ po wymianie opornika nic się nie zmieniło. Gdy obejdę rezystor i podłącze na krótko, nawiew chodzi. Sterowanie kierunkami nawiewu także działa. Cóż to może jeszcze nie działać jak należy? W tych przewodach od sterowania, prądu nie ma niezależnie od ustawienia dmuchawy, a po podłączeniu ich do rezystora miernik wskazuje >1V. Nie mam już pomysłu co z tym robić, liczę na jakąś pomoc.

Pozdrawiam.