Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Omega B 2.0 16v popiarduje :(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   thefisnia

thefisnia
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-02-2014

Napisany 24 lutego 2015 - 13:02

Witam Panowie.
Jednostka X20XEV - straciła trochę mocy, znacznie wolniej się zbiera i dziwnie pracuje. Jest to automat, przy 80-90 na godzinę jak już się załączy najwyższy bieg to nią trzęsie podczas jazdy. Gdzieś z 1500 obrotów ma wtedy.
Oto filmik jak pracuje:


Wymieniłem świece, kable, już jest trochę lepiej ale to jeszcze nie to. Kolega podpowiedział mi, że to może być przepływomierz powietrza. Pojechałem na lokalny złomowiec, koleś mi pozwolił sprawdzić na miejscu, założyłem - było jeszcze gorzej. Więc nie wiem czy przepływkę mam dobrą, czy mam złą a on miał jeszcze gorszą.

Mam LPG stag 4, ale to nie gra roli chyba, bo na gazie i na benzynie pracuje tak samo. Na filmiku akurat jest na benzynie.

#2 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2015 - 13:56

Kolego jak po wymianie świec i kabli jest troche lepiej, sprawdz jeszcze cewke zapłonową...

Radziłbym też sprawdzić błędy...
tomek14829

#3 OFFLINE   thefisnia

thefisnia
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-02-2014

Napisany 24 lutego 2015 - 14:28

Błędy były ostatnio dwa - jeden od przekaźnika pompy paliwa (jest wsadzony nieoryginalny ale pracuje tak samo) i od przepływomierza, ale odpinałem wtyczkę na działającym silniku i to chyba po tym ten błąd został.

A jak sprawdzić czy cewka jest dobra?

#4 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 24 lutego 2015 - 16:41

pożyczyć drugą na prubę

a tak serio możesz zmierzyć oporności względem masy gdzieś było na forum

#5 OFFLINE   thefisnia

thefisnia
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-02-2014

Napisany 24 lutego 2015 - 17:01

Ok, dzięki za rady.

Przed chwilą sprawdziłem błędy - pokazuje już tylko 1230. (Czyli - "Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika".
Ale ten błąd już wcześniej był, bo pompkę paliwa zmieniałem i przekaźnik też, wsadziłem identyczny tylko z VW, bo taki miałem pod ręką. Różni się tym, że ma 40A zamiast 30A. Ale też jest na 12V. Znajomy facet, który ma sklep motoryzacyjny, powiedział że może tak być więc tak zostawiłem i nic się nie działo.
Ale wątpię żeby to miało wpływ, bo na gazie jest ten sam objaw. Więc sprawdzę cewkę.

Czy jej demontaż w warunkach domowych to trudne zadanie? :D

#6 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2015 - 18:10

Kolego najlepiej inna podmień gdzieś ze szrotu, do samego sprawdzenia nie musisz jej odkrecac, tylko odpinasz przewody od świec i kabel zasilajacy na chwile podpinasz i juz wiesz czy to cewka...
tomek14829

#7 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2015 - 18:13

Z filmiku wywnioskowałem, że nie pali na jeden cylinder.
Jeśli silnik na wolnych obrotach się nie trzęsie i sprawia wrażenie prawidłowej pracy, to nie pali pierwszy gar.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#8 OFFLINE   thefisnia

thefisnia
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-02-2014

Napisany 25 lutego 2015 - 16:19

Ok, sprawdziłem cewkę multimetrem według instrukcji zamieszczonej tutaj:
Wartosci pomiarowe czujnikow
Wyszło mi tak:

Złącza przewodów wysokiego napięcia -
1 & 4 - ok. 6780 Ί,
2 & 3 - ok. 6980 Ί.
Czyli chyba w granicach normy (miało być po 7000 Ί).

Natomiast - w złączu cewki (przewody niskiego napięcia) miało być po 0,5 Ί, a wyszło:
1 & 2 - 2.0 Ί,
2 & 3 - 1.5 Ί. (najpierw też się pokazało 2.0 a po chwili zaczęło spadać).
:jump:

Czyli chyba winowajca znaleziony. Zastanawia mnie już tylko to, że wartości są podane dla

najpopularniejszego x20xev na simtek 56.1 - 94-96

. A ja mam rok 99, czyli komputer simtek 56.5. Ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla oporności cewki? :D

#9 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2015 - 16:25

Cewki są takie same kolego, i tak do końca sie nie dowiesz jak nie podmienisz na inną...
tomek14829

#10 OFFLINE   thefisnia

thefisnia
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-02-2014

Napisany 25 lutego 2015 - 16:45

No ok. Dzięki za pomoc, jak wymienię to napiszę co i jak.
edit.
Wziąłem porządniejszy miernik, bo tamten na swoich kablach już pokazywał 0,9 oma :D Obecny pokazuje 0,2 na kablach, a pomiary wyniosły 1,2 i 0,7, czyli po odjęciu oporu kabli daje to wynik:
1 & 2 - 1,0 ohm
2 & 3 - 0,5 ohm
Czyli w jednym miejscu źle, w drugim ok. W przyszłym tygodniu będzie pensja to wymienię tę cewkę. Tylko jeszcze muszę kupić klucz torx 30, bo obecny chińczyk obszczerbił się przy pierwszej próbie odkręcenia :D

#11 OFFLINE   thefisnia

thefisnia
  • 8 postów
  • Dołączył: 01-02-2014

Napisany 09 marca 2015 - 22:14

NAPRAWIŁEM!
Przyczyną była cewka. Była w takim stanie, że gdyby była na widoku to chyba bym się nawet nie zastanawiał tylko od niej zaczął wymiany :D
Po wymianie cewki działa jak należy! Rwie przed siebie, nawet przestał przygasać na gazie na jałowych :D
150 zł, nowa, firmy "ERA". No nic, zobaczymy ile potrzyma.
Ale ile pierdzielenia z tym było, przecież tam prawie w ogóle nie ma dostępu. (Mam LPG i jakieś węże tam też idą itp.)
Niby mogłem dać do mechanika, zrobiłby szybciej i nie narobiłbym się tak, ale przynajmniej mam nowe świece, przewody i cewkę, a za robociznę nie zapłaciłem ani grosza. A jaka satysfakcja! :D
Dzięki za rady!:like_it:
PS.

Cewki są takie same kolego, i tak do końca sie nie dowiesz jak nie podmienisz na inną...

Faktycznie, pomiary multimetrem to jedno, a życie to drugie. Nowa cewka ma takie same wartości oporności jak stara. Po kupnie i pomiarach trochę się zacząłem bać, ale po odpaleniu był tylko wielki okrzyk radości :D.

edit
Oto wygląd starej cewki, tak dla zobrazowania sytuacji.
Dodany obrazek
I druga fotka w linku, tutaj już bez ekscesów :D
http://zapodaj.net/i...10fb5c8877d.jpg