

[OB & OBFL] Omega B 2.0 16v popiarduje :(
#1
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2015 - 13:02
Jednostka X20XEV - straciła trochę mocy, znacznie wolniej się zbiera i dziwnie pracuje. Jest to automat, przy 80-90 na godzinę jak już się załączy najwyższy bieg to nią trzęsie podczas jazdy. Gdzieś z 1500 obrotów ma wtedy.
Oto filmik jak pracuje:
Wymieniłem świece, kable, już jest trochę lepiej ale to jeszcze nie to. Kolega podpowiedział mi, że to może być przepływomierz powietrza. Pojechałem na lokalny złomowiec, koleś mi pozwolił sprawdzić na miejscu, założyłem - było jeszcze gorzej. Więc nie wiem czy przepływkę mam dobrą, czy mam złą a on miał jeszcze gorszą.
Mam LPG stag 4, ale to nie gra roli chyba, bo na gazie i na benzynie pracuje tak samo. Na filmiku akurat jest na benzynie.
#2
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2015 - 13:56
Radziłbym też sprawdzić błędy...
#3
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2015 - 14:28
A jak sprawdzić czy cewka jest dobra?
#4
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2015 - 16:41
a tak serio możesz zmierzyć oporności względem masy gdzieś było na forum
#5
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2015 - 17:01
Przed chwilą sprawdziłem błędy - pokazuje już tylko 1230. (Czyli - "Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika".
Ale ten błąd już wcześniej był, bo pompkę paliwa zmieniałem i przekaźnik też, wsadziłem identyczny tylko z VW, bo taki miałem pod ręką. Różni się tym, że ma 40A zamiast 30A. Ale też jest na 12V. Znajomy facet, który ma sklep motoryzacyjny, powiedział że może tak być więc tak zostawiłem i nic się nie działo.
Ale wątpię żeby to miało wpływ, bo na gazie jest ten sam objaw. Więc sprawdzę cewkę.
Czy jej demontaż w warunkach domowych to trudne zadanie?

#6
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2015 - 18:10
#7
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2015 - 18:13
Jeśli silnik na wolnych obrotach się nie trzęsie i sprawia wrażenie prawidłowej pracy, to nie pali pierwszy gar.
POMÓŻMY KINDZE
http://pomoz.eu/
#8
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2015 - 16:19
Wartosci pomiarowe czujnikow
Wyszło mi tak:
Złącza przewodów wysokiego napięcia -
1 & 4 - ok. 6780 Ί,
2 & 3 - ok. 6980 Ί.
Czyli chyba w granicach normy (miało być po 7000 Ί).
Natomiast - w złączu cewki (przewody niskiego napięcia) miało być po 0,5 Ί, a wyszło:
1 & 2 - 2.0 Ί,
2 & 3 - 1.5 Ί. (najpierw też się pokazało 2.0 a po chwili zaczęło spadać).
:jump:
Czyli chyba winowajca znaleziony. Zastanawia mnie już tylko to, że wartości są podane dla
. A ja mam rok 99, czyli komputer simtek 56.5. Ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla oporności cewki?najpopularniejszego x20xev na simtek 56.1 - 94-96

#9
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2015 - 16:25
#10
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2015 - 16:45
edit.
Wziąłem porządniejszy miernik, bo tamten na swoich kablach już pokazywał 0,9 oma

1 & 2 - 1,0 ohm
2 & 3 - 0,5 ohm
Czyli w jednym miejscu źle, w drugim ok. W przyszłym tygodniu będzie pensja to wymienię tę cewkę. Tylko jeszcze muszę kupić klucz torx 30, bo obecny chińczyk obszczerbił się przy pierwszej próbie odkręcenia

#11
OFFLINE
Napisany 09 marca 2015 - 22:14
Przyczyną była cewka. Była w takim stanie, że gdyby była na widoku to chyba bym się nawet nie zastanawiał tylko od niej zaczął wymiany

Po wymianie cewki działa jak należy! Rwie przed siebie, nawet przestał przygasać na gazie na jałowych

150 zł, nowa, firmy "ERA". No nic, zobaczymy ile potrzyma.
Ale ile pierdzielenia z tym było, przecież tam prawie w ogóle nie ma dostępu. (Mam LPG i jakieś węże tam też idą itp.)
Niby mogłem dać do mechanika, zrobiłby szybciej i nie narobiłbym się tak, ale przynajmniej mam nowe świece, przewody i cewkę, a za robociznę nie zapłaciłem ani grosza. A jaka satysfakcja!

Dzięki za rady!:like_it:
PS.
Faktycznie, pomiary multimetrem to jedno, a życie to drugie. Nowa cewka ma takie same wartości oporności jak stara. Po kupnie i pomiarach trochę się zacząłem bać, ale po odpaleniu był tylko wielki okrzyk radościCewki są takie same kolego, i tak do końca sie nie dowiesz jak nie podmienisz na inną...

edit
Oto wygląd starej cewki, tak dla zobrazowania sytuacji.

I druga fotka w linku, tutaj już bez ekscesów

http://zapodaj.net/i...10fb5c8877d.jpg