Witam.
Pacjent Vectra B 1997r. kombi silnik 2.0 DTI. Klimatronik
Objawy: Brak nawiewu na każdym z biegów na każdym zakresie temperatury.
Do rzeczy: Po właczeniu stacyjki na wentylatorze pojawia sie 12V. Co oznacza ze przekaźniki są sprawne. Brak masy na wentylatorze. Wentylator podpięty pod zasilacz pracuje prawidłowo, bez zbędnego halasu i drgań oraz wibracji. Wymontowałem rezystor klimatronika znajdujący się przy pedale gazu. Przepalona była wtyczka + 2 piny z rezystora "wylutowały się". Rezystor na stól i przelutowałem go całego + poprawiłem luty tranzystorów. Zostałą kupiona i przelutowana wtyczka na nową. Nadmuch ruszył. Po kilku dniach poszedł dym i nadmuch przestał działać. profilaktycznie został kupiony regenerowany rezystor. Po kolejnym rozebraniu: rezystor wyglada dobrze, brak śladów "spalenia". Wtyczka cała. Na wentylatorze +12V i brak masy, wentylator pod aku działa. Podpiełem nowy rezystor (regenerowany). Wentylator na każdej temperaturze i prędkości nie załacza się. Słychać natomiast próbę przełączenia tranzystorów na rezystorze (tam są dwa Darlingtony). Nie ma załaczenia bez znaczenia na temperaturę jaka jest ustawiona na klimatroniku podobnie jak prędkość jaka jest zaprogramowana. Dzisiaj chce sprawdzić który przewód z rezystora idzie na wentylator i sprawdzić jego upływność oraz przewodzenie. Nie wiem co dalej sprawdzać. Spróbuje także sprawdzić stary rezystor. Zastanawia mnie skąd mógł być dym i zapach spalenizny.
Auto szwagra.
Drobne pojęcie o elektronice posiadam tak jak i posiadam sprzęt. Proszę o porady co sprawdzać. Sądze ze klimatronik Vectra i Omega jest niemal identyczny.
0
Brak nawiewu Vectra B klimatronik. Prośba o pomoc w diagnozie
Rozpoczęte przez
adamesce
, 21 lut 2015, 13:09
1 odpowiedzi na ten temat