Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak nawiewu Vectra B klimatronik. Prośba o pomoc w diagnozie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lutego 2015 - 13:09

Witam.
Pacjent Vectra B 1997r. kombi silnik 2.0 DTI. Klimatronik

Objawy: Brak nawiewu na każdym z biegów na każdym zakresie temperatury.

Do rzeczy: Po właczeniu stacyjki na wentylatorze pojawia sie 12V. Co oznacza ze przekaźniki są sprawne. Brak masy na wentylatorze. Wentylator podpięty pod zasilacz pracuje prawidłowo, bez zbędnego halasu i drgań oraz wibracji. Wymontowałem rezystor klimatronika znajdujący się przy pedale gazu. Przepalona była wtyczka + 2 piny z rezystora "wylutowały się". Rezystor na stól i przelutowałem go całego + poprawiłem luty tranzystorów. Zostałą kupiona i przelutowana wtyczka na nową. Nadmuch ruszył. Po kilku dniach poszedł dym i nadmuch przestał działać. profilaktycznie został kupiony regenerowany rezystor. Po kolejnym rozebraniu: rezystor wyglada dobrze, brak śladów "spalenia". Wtyczka cała. Na wentylatorze +12V i brak masy, wentylator pod aku działa. Podpiełem nowy rezystor (regenerowany). Wentylator na każdej temperaturze i prędkości nie załacza się. Słychać natomiast próbę przełączenia tranzystorów na rezystorze (tam są dwa Darlingtony). Nie ma załaczenia bez znaczenia na temperaturę jaka jest ustawiona na klimatroniku podobnie jak prędkość jaka jest zaprogramowana. Dzisiaj chce sprawdzić który przewód z rezystora idzie na wentylator i sprawdzić jego upływność oraz przewodzenie. Nie wiem co dalej sprawdzać. Spróbuje także sprawdzić stary rezystor. Zastanawia mnie skąd mógł być dym i zapach spalenizny.

Auto szwagra.
Drobne pojęcie o elektronice posiadam tak jak i posiadam sprzęt. Proszę o porady co sprawdzać. Sądze ze klimatronik Vectra i Omega jest niemal identyczny.

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2015 - 17:22

Zastanawia mnie skąd mógł być dym i zapach spalenizny

Wiatrak może się zacierać i po jakims czasie pali rezystor.