

[OB & OBFL] Alternator Bosch 120A
#1
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2015 - 13:48
Ten problem nęka mnie już kilka lat, jednak teraz gdy kupiłem droższy akumulator poważnie denerwuje. Alternator był sprawdzany przez znanego dobrze i chwalonego w mojej okolicy machera od tego typu spraw. W mojej omedze zachowuje się bardzo dziwnie. Aku - Exide 72Ah 680A. Ładowanie na zimnym 14.44 - 14.5! Regulator napiecia Hella 14.5V. sprawa się bardzo komplikuje gdy silnik sie rozgrzeje. Juz po kilkunastu minutach ładowanie spada poniżej 14V przy włączoych xenonach i klimatyzacji na 4 bieg. Po przejechaniu trasy ok. 20km ładowanie ok. 13,6 a pod obciążeniem nawet mniej niz 13,5! akumulator mam ciągle niedoładowany i sie zasiarcza. Próbowałem nawet jeździć z wyłączonym radiem, nawiewem na 3 bez klimy... bez zmian, altek sobie nie radzi.
Napiszcie proszę jak ładowanie zachowuje się w waszych Omkach i na jakich alternatorach, bo chciałbym tego Boscha zmienić. Mam go juz dość.
#2
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2015 - 17:28
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2015 - 22:27
Sprawdzałem też w innych omegach u A10 i dwóch darox25xe i objawy są te same. Wiem od magika, że wewnątrz regulatorów jest termisor który daje taki efekt i ma zabezpieczyć alternator przed przegrzaniem

#5
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2015 - 23:18
a ze wzrostem temperatury spada do 13,5-13,7V.
Tylko, że u kolegi:
nawet mniej niz 13,5
Nie sprecyzował ile to mniej. Czy 12,9V czy 13,4V.
#6
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 01:19
Nie sprecyzował ile to mniej. Czy 12,9V czy 13,4V.
Nie zauważyłem spadku poniżej 13.4V.
przewody wymienione na nowe, masowe jak i prądowe.Rolka z paskiem 15 tyś temu, na zimnym 14,5V jak bozia przykazała, a ze wzrostem temperatury spada do 13,5-13,7V.
Rolka, przewody i masy dokładnie jak kolega Ziutek pisze. U mnie wydaje się to zachowywać identycznie! Napisz jak u Ciebie zachowuje się akumulator, zwłaszcza w temperaturach minusowych i jaki masz aku?
Wiem od magika, że wewnątrz regulatorów jest termisor który daje taki efekt i ma zabezpieczyć alternator przed przegrzaniem
Dokładnie te same słowa słyszałem od pewnego elektryka.
Słaby punkt Omegi.. bo w moim przypadku aku musze wymieniac co ok. 2 - 3 lata

#7
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 09:05
Wcześniej nie kontrolowałem stanu napięcia akumulatora, więc nie powiem jak trzymał w temperaturach dodatnich.
a ja tak, jak większość odbiorników powłączam, np. nawiew chodzi na full, światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby.Nie zauważyłem spadku poniżej 13.4V.
A jak jeszcze rozkręcę gałkę od audio to do 12,7V potrafi spaść

#8
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 13:22
a ja tak, jak większość odbiorników powłączam, np. nawiew chodzi na full, światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby.
A jak jeszcze rozkręcę gałkę od audio to do 12,7V potrafi spaść
Myślę że gdybym faktycznie tak go obciążył wszystkim co tylko jest to do 13 pewnie by zeszło.
Napisał do mnie pewien forumowicz ze posiada nowke alternator. Ok. ale skoro problem tkwi w regulatorze to nowy altek bedzie zachowywal sie identycznie? dobrze mysle?
#9
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 14:45


#10
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 14:54
Myślę że gdybym faktycznie tak go obciążył wszystkim co tylko jest to do 13 pewnie by zeszło.
Napisał do mnie pewien forumowicz ze posiada nowke alternator. Ok. ale skoro problem tkwi w regulatorze to nowy altek bedzie zachowywal sie identycznie? dobrze mysle?
trzeba by było sprawdzić napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i przy akumulatorze, po porównaniu będzie wiadomo czy alternator czy połączenia
#11
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 16:16
hehehe, u mnie nie ma spadków czy mierzę przy altku czy przy wzmakach to jeden kit, wartości te same.trzeba by było sprawdzić napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i przy akumulatorze, po porównaniu będzie wiadomo czy alternator czy połączenia
#12
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 19:53
#13
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 21:02
Trochę mnie to też zaskoczyło, bo mając Vectre A i alternator ładował non stop 14,3V bez różnicy czy był zimny czy ciepły.Jak to mowia ''ten typ tak ma''
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2015 - 22:39
trochę duży ten akumulator jak na r4 2.0
Ja aku do silnika nie dobieram tylko do alternatora. Taki altek powinien nawet wiekszy akumulator ladowac bez najmniejszego problemu.
trzeba by było sprawdzić napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i przy akumulatorze, po porównaniu będzie wiadomo czy alternator czy połączenia
Wszystkie przewody wymienione. Napięcie identyczne przy altku, rozruszniku, wzmacniaczu itd...
U mnie tez tak jest i juz sie tym nie przejmuje.
Nie ukrywam że jestem bardzo zdziwiony takim zachowaniem w omedze głównie ze względu na poziom wyposażenia jaki jest w tym aucie! Jednak też pewnie nie będę się tym przejmował.
Jedyne rozwiązanie do jakiego doszliśmy ze znajomym mechanikiem to przeróbka regulatora napięcia. Bliżej lata coś pewnie pomyślimy nad tym bo klimy używam często i mocno a wentylatory na drugim biegu dają mocno w kość

#16
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2015 - 05:56
Trochę mnie to też zaskoczyło, bo mając Vectre A i alternator ładował non stop 14,3V bez różnicy czy był zimny czy ciepły.
Wiem wiem bo sam mialem 3 VectryA;)
#17
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2015 - 21:53
[ATTACH]26717[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.