Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Alternator Bosch 120A


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawlak2305

pawlak2305
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Skąd: Wysoka

Napisany 28 stycznia 2015 - 13:48

Witam forumowiczów!

Ten problem nęka mnie już kilka lat, jednak teraz gdy kupiłem droższy akumulator poważnie denerwuje. Alternator był sprawdzany przez znanego dobrze i chwalonego w mojej okolicy machera od tego typu spraw. W mojej omedze zachowuje się bardzo dziwnie. Aku - Exide 72Ah 680A. Ładowanie na zimnym 14.44 - 14.5! Regulator napiecia Hella 14.5V. sprawa się bardzo komplikuje gdy silnik sie rozgrzeje. Juz po kilkunastu minutach ładowanie spada poniżej 14V przy włączoych xenonach i klimatyzacji na 4 bieg. Po przejechaniu trasy ok. 20km ładowanie ok. 13,6 a pod obciążeniem nawet mniej niz 13,5! akumulator mam ciągle niedoładowany i sie zasiarcza. Próbowałem nawet jeździć z wyłączonym radiem, nawiewem na 3 bez klimy... bez zmian, altek sobie nie radzi.
Napiszcie proszę jak ładowanie zachowuje się w waszych Omkach i na jakich alternatorach, bo chciałbym tego Boscha zmienić. Mam go juz dość.

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 stycznia 2015 - 17:28

Sprawdź czy rolkę nie masz wyślizganą i pasek się nie ślizga gdy alternator stawia obciążenie gdy musi produkować więcej prądu. Ostatnio taki temat przerabiałem, z tym że do wymiany alternatora trzeba było wyjąć silnik, a wystarczyło wymienić samą rolkę. Alternator był igła.

#3 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 stycznia 2015 - 18:31

A jeśli nie rolka to przewody alternator -aku.

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2015 - 22:27

Ciekawe co piszecie... rolka, przewody :hmm: u mnie to samo co kolega, na drugim alternatorze też te same objawy... przewody wymienione na nowe, masowe jak i prądowe.Rolka z paskiem 15 tyś temu, na zimnym 14,5V jak bozia przykazała, a ze wzrostem temperatury spada do 13,5-13,7V.

Sprawdzałem też w innych omegach u A10 i dwóch darox25xe i objawy są te same. Wiem od magika, że wewnątrz regulatorów jest termisor który daje taki efekt i ma zabezpieczyć alternator przed przegrzaniem :nie_wiem:

#5 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 stycznia 2015 - 23:18

a ze wzrostem temperatury spada do 13,5-13,7V.


Tylko, że u kolegi:

nawet mniej niz 13,5


Nie sprecyzował ile to mniej. Czy 12,9V czy 13,4V.

#6 OFFLINE   pawlak2305

pawlak2305
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Skąd: Wysoka

Napisany 29 stycznia 2015 - 01:19

Nie sprecyzował ile to mniej. Czy 12,9V czy 13,4V.


Nie zauważyłem spadku poniżej 13.4V.

przewody wymienione na nowe, masowe jak i prądowe.Rolka z paskiem 15 tyś temu, na zimnym 14,5V jak bozia przykazała, a ze wzrostem temperatury spada do 13,5-13,7V.


Rolka, przewody i masy dokładnie jak kolega Ziutek pisze. U mnie wydaje się to zachowywać identycznie! Napisz jak u Ciebie zachowuje się akumulator, zwłaszcza w temperaturach minusowych i jaki masz aku?

Wiem od magika, że wewnątrz regulatorów jest termisor który daje taki efekt i ma zabezpieczyć alternator przed przegrzaniem


Dokładnie te same słowa słyszałem od pewnego elektryka.
Słaby punkt Omegi.. bo w moim przypadku aku musze wymieniac co ok. 2 - 3 lata :(

#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2015 - 09:05

u mnie siedzi (jeszcze) roczny Gigawat 72Ah, przy temperaturze 0*, -10* trzyma 11,8V -12V. Fakt faktem, że ostatnio robię tylko krótkie odcinki max 13km. Przed zimą zawsze akumulator podłączałem pod prostownik, w tym roku tego nie zrobiłem, a chyba będę musiał. A mam Cetek'a 5.0 (ładowarka procesorowa do akumulatorów)

Wcześniej nie kontrolowałem stanu napięcia akumulatora, więc nie powiem jak trzymał w temperaturach dodatnich.

Nie zauważyłem spadku poniżej 13.4V.

a ja tak, jak większość odbiorników powłączam, np. nawiew chodzi na full, światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby.
A jak jeszcze rozkręcę gałkę od audio to do 12,7V potrafi spaść :p

#8 OFFLINE   pawlak2305

pawlak2305
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Skąd: Wysoka

Napisany 29 stycznia 2015 - 13:22

a ja tak, jak większość odbiorników powłączam, np. nawiew chodzi na full, światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby.
A jak jeszcze rozkręcę gałkę od audio to do 12,7V potrafi spaść


Myślę że gdybym faktycznie tak go obciążył wszystkim co tylko jest to do 13 pewnie by zeszło.
Napisał do mnie pewien forumowicz ze posiada nowke alternator. Ok. ale skoro problem tkwi w regulatorze to nowy altek bedzie zachowywal sie identycznie? dobrze mysle?

#9 OFFLINE   Skywalker

Skywalker
  • 28 postów
  • Dołączył: 16-09-2014

Napisany 29 stycznia 2015 - 14:45

ja mam po rozgrzaniu,też w granicach rzędu 13,5 ładowanie i jakoś przestałem się tym przejmować :) widocznie ten typ tak ma :p

#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2015 - 14:54

Myślę że gdybym faktycznie tak go obciążył wszystkim co tylko jest to do 13 pewnie by zeszło.
Napisał do mnie pewien forumowicz ze posiada nowke alternator. Ok. ale skoro problem tkwi w regulatorze to nowy altek bedzie zachowywal sie identycznie? dobrze mysle?


trzeba by było sprawdzić napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i przy akumulatorze, po porównaniu będzie wiadomo czy alternator czy połączenia

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2015 - 16:16

trzeba by było sprawdzić napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i przy akumulatorze, po porównaniu będzie wiadomo czy alternator czy połączenia

hehehe, u mnie nie ma spadków czy mierzę przy altku czy przy wzmakach to jeden kit, wartości te same.

#12 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 29 stycznia 2015 - 19:53

U mnie tez tak jest i juz sie tym nie przejmuje. Po rozgrzaniu motoru i paru odbiornikach jest ok 13.5v Aku juz trzeci rok ciagnie i jest ok. Gdzies kiedys widzialem taki wykres, jak zmienia sie wartosc ladowania w omedze wraz ze wzrostem temperatury ale nie moge teraz znalesc. Jak to mowia ''ten typ tak ma''

#13 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2015 - 21:02

Jak to mowia ''ten typ tak ma''

Trochę mnie to też zaskoczyło, bo mając Vectre A i alternator ładował non stop 14,3V bez różnicy czy był zimny czy ciepły.

#14 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 stycznia 2015 - 21:11

trochę duży ten akumulator jak na r4 2.0 ;)

#15 OFFLINE   pawlak2305

pawlak2305
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Skąd: Wysoka

Napisany 29 stycznia 2015 - 22:39

trochę duży ten akumulator jak na r4 2.0


Ja aku do silnika nie dobieram tylko do alternatora. Taki altek powinien nawet wiekszy akumulator ladowac bez najmniejszego problemu.

trzeba by było sprawdzić napięcie ładowania na wyjściu z alternatora i przy akumulatorze, po porównaniu będzie wiadomo czy alternator czy połączenia


Wszystkie przewody wymienione. Napięcie identyczne przy altku, rozruszniku, wzmacniaczu itd...

U mnie tez tak jest i juz sie tym nie przejmuje.


Nie ukrywam że jestem bardzo zdziwiony takim zachowaniem w omedze głównie ze względu na poziom wyposażenia jaki jest w tym aucie! Jednak też pewnie nie będę się tym przejmował.

Jedyne rozwiązanie do jakiego doszliśmy ze znajomym mechanikiem to przeróbka regulatora napięcia. Bliżej lata coś pewnie pomyślimy nad tym bo klimy używam często i mocno a wentylatory na drugim biegu dają mocno w kość :(

#16 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 30 stycznia 2015 - 05:56

Trochę mnie to też zaskoczyło, bo mając Vectre A i alternator ładował non stop 14,3V bez różnicy czy był zimny czy ciepły.


Wiem wiem bo sam mialem 3 VectryA;)

#17 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2015 - 21:53

znalazłem fajny artykuł

[ATTACH]26717[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p