

Wyrzuca olej z ASB przy dużych prędkościach
#1
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2007 - 21:07
Może ma ktoś podobne objawy.Przy dłuższej jeżdzie z dużą prędkością(rząd 180 w górę) wyrzuca olej z góry skrzyni.Prawdopodobnie z wężyka odpowietrzającego, który leży na skrzyni.Narazie zdarzyło to mi się dwa razy a przy kontroli poziom oleju jest dobry.
Czy to możliwe żeby rozgrzany olej zwiększał tak swoją objętość a może ciśnienie wywala olej przez odpowietrznik?Odkąd podwiesiłem wyżej ten wężyk to jest chyba spokój.
#2
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2007 - 20:16
Odpowietrznik to kawałek stalowej rurki na który nachodzi przewód gumowy który idzie aż do silnika. Jest zakończony dość wysoko, więc nie ma takiej możliwości, żeby sprawa skrzynia wyrzucała olej. Jeśli by wyrzucała to coś jest naprawdę uszkodzone.
Wnioskując po tym co piszesz mam albo uszkodzony przewód gumowy albo go nie masz w ogóle, bo jeśli cieknie Ci ze skrzyni to tylko na to wskazuje.
Sprawdź więc gdzie dokładnie wylatuje olej i czy gumowy przewód idzie do góry do silnika i zawija się tam. Jeśli nie to załóż nowy wąż.
#3
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2007 - 20:24
Oryginalnie wężyk odpowietrznika leży na skrzyni i ma długość ok 1.5m.
Ciekło z niego ale jak podwiesiłem go wyżej tzn. przy silnikiu to wygląda jakby się uspokoiło.
A co do predkości to 260 nie jest na liczniku od ozdoby.
#4
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2007 - 10:57
Mi takie predkosci nie imponuja tak samo jak wszystkim ktorzy zjezdzili juz swoje w zyciu. Dobry kierowca to taki ktory przewiezie rodzine przez Europe w kilkanascie godzin tak by kazdy czul sie bezpiecznie i byl zadowolony z podrozy. Gnanie kilkunastoletnim autem, ktorego stan techniczny czesto pozostawia wiele do zyczenia jest co najmniej przejawem odwagi. Mozna dlugo mowic, dlaczego te auta nie nadaja sie juz do takich predkosci, ale chyba nie o to tu chodzi.
Konczac, chcialbym zyczyc wiecej szczescia niz ktos kogo znalem i kto przed wypadkiem mial identyczne podejscie do jazdy. Jedna osobe zabil, z drugiej zrobil kaleke.
#5
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2007 - 19:45
Apropo wężyka jeżeli jest on w innym miejscu i nie leży na skrzyni to znaczy że ktoś już przy tym grzebał.
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2007 - 20:25
tu masz gdzie powinien wychodzić wąż odpowietrzenia skrzyni:
http://forum.omegakl...owietrzenie asb
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2007 - 13:06

#10
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2007 - 19:56
#11
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 17:45
Póki co poleciało dwa razy, przy pogonieniu auta do ~200 km/h...
Podejrzewam, że chyba przelali mi olej. W tygodniu podjadę sprawdzić...
#12
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 17:56
Spróbuj zrobić tak jak ja.Wyciągnij wąż odpowietrznika wyżej.Ja też to miałem po wymianie oleju na Dextron III a zalecany jest II.Może to też być przyczyną.
#13
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 18:07
Uważaj bo zachwilę oberwie Ci się że za szybko jeżdzisz a po drugie to nasze auta nie są stworzone do takich prędkości. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Spróbuj zrobić tak jak ja.Wyciągnij wąż odpowietrznika wyżej.Ja też to miałem po wymianie oleju na Dextron III a zalecany jest II.Może to też być przyczyną.
hehe wiesz, że dokładnie tak pomyślałem, że zaraz ktoś skomentuje moją jazdę 200 na godzinę...

może żeby uspokoić potencjalnych pisarzy dopiszę, że jechałem 200 przez środek miasta w szczycie z zimnym łokciem i komórką przy uchu!

a poważnie: nie jestem idiotą, żeby nadużywać tych 211 koni (X30XE) w nienormalny sposób. Jeśli się rozpędziłem do 200 na godzinę to na krótko i w bezpiecznym miejscu, na prostej obwodnicy przy zerowym ruchu. Niejeden wypadek już widziałem a i rozum oraz rozsądek swój mam. Poza tym jak inaczej sprawdzić, czy właśnie zamontowana nowa instalacja LPG (STAG 300) pracuje jak należy przy dużych obciążeniach?
Co do przewodu to mam przymocowany wysoko, przy przewodach odpowietrzenia skrzyni korbowej na kolektorze dolotowym. Zachlapało mi cały silnik

Tym dziwniejsze i niepokojące dla mnie to zjawisko.
Co do oleju to zalecany jest właśnie dexron III a ja mam II bo mi mądrzy mechanicy wlali

Będę go wymieniał na DIII choć nie wiem czy to potrzebne...
#14
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 18:22
Uważaj bo zachwilę oberwie Ci się że za szybko jeżdzisz a po drugie to nasze auta nie są stworzone do takich prędkości. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Spróbuj zrobić tak jak ja.Wyciągnij wąż odpowietrznika wyżej.Ja też to miałem po wymianie oleju na Dextron III a zalecany jest II.Może to też być przyczyną.
zalecany do naszych skrzyn jest D III. mi przy 230 nic nie wywalilo.
#15
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 18:26
Może to pomyłka w druku? :grin:
#16
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 18:32
Ja w instrukcji znalazłem że ma być Dextron II.
Może to pomyłka w druku? :grin:
w TIS jest sprostowanie ze ma byc DIII a do ukladu wspomagania DII
#17
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 19:02