Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyrzuca olej z ASB przy dużych prędkościach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2007 - 21:07

Witam.
Może ma ktoś podobne objawy.Przy dłuższej jeżdzie z dużą prędkością(rząd 180 w górę) wyrzuca olej z góry skrzyni.Prawdopodobnie z wężyka odpowietrzającego, który leży na skrzyni.Narazie zdarzyło to mi się dwa razy a przy kontroli poziom oleju jest dobry.
Czy to możliwe żeby rozgrzany olej zwiększał tak swoją objętość a może ciśnienie wywala olej przez odpowietrznik?Odkąd podwiesiłem wyżej ten wężyk to jest chyba spokój.

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2007 - 20:16

A czy przy tej prędkości nie odrywa Ci naklejek z auta? Te auta nie są stworzone do "dłuższej jazdy z prędkością 180km/h wzwyż" więc nie dziw się, że Ci się zacznie coś sypać. Napisz mi jeszcze gdzie to można bezpiecznie jeździć z taką prędkością, bo nawet w Niemczech można tak jechać tylko krótki czas.

Odpowietrznik to kawałek stalowej rurki na który nachodzi przewód gumowy który idzie aż do silnika. Jest zakończony dość wysoko, więc nie ma takiej możliwości, żeby sprawa skrzynia wyrzucała olej. Jeśli by wyrzucała to coś jest naprawdę uszkodzone.
Wnioskując po tym co piszesz mam albo uszkodzony przewód gumowy albo go nie masz w ogóle, bo jeśli cieknie Ci ze skrzyni to tylko na to wskazuje.
Sprawdź więc gdzie dokładnie wylatuje olej i czy gumowy przewód idzie do góry do silnika i zawija się tam. Jeśli nie to załóż nowy wąż.

#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2007 - 20:24

Poza tym wyciekiem nie mam żadnych uwag do skrzyni.Jest sprawna w 100%.
Oryginalnie wężyk odpowietrznika leży na skrzyni i ma długość ok 1.5m.
Ciekło z niego ale jak podwiesiłem go wyżej tzn. przy silnikiu to wygląda jakby się uspokoiło.
A co do predkości to 260 nie jest na liczniku od ozdoby.

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2007 - 10:57

Wezyk ma byc wyciagniety na wysokosc silnika.
Mi takie predkosci nie imponuja tak samo jak wszystkim ktorzy zjezdzili juz swoje w zyciu. Dobry kierowca to taki ktory przewiezie rodzine przez Europe w kilkanascie godzin tak by kazdy czul sie bezpiecznie i byl zadowolony z podrozy. Gnanie kilkunastoletnim autem, ktorego stan techniczny czesto pozostawia wiele do zyczenia jest co najmniej przejawem odwagi. Mozna dlugo mowic, dlaczego te auta nie nadaja sie juz do takich predkosci, ale chyba nie o to tu chodzi.
Konczac, chcialbym zyczyc wiecej szczescia niz ktos kogo znalem i kto przed wypadkiem mial identyczne podejscie do jazdy. Jedna osobe zabil, z drugiej zrobil kaleke.

#5 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2007 - 19:45

Troce schodzimy z tematu ale mógłbym się kłócić kto robi więcej kilometrów i to po europie.Można jeżdzić szybko ale bezpiecznie.A mając x20xe jesteś zmuszony jeżdzić jak emeryt.A omega jest stworzona na długie trasy a nie na mordenge w miejskich korkach od swiateł do świateł.
Apropo wężyka jeżeli jest on w innym miejscu i nie leży na skrzyni to znaczy że ktoś już przy tym grzebał.

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2007 - 19:49

proszę trzymać się tematu

#7 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 grudnia 2007 - 20:25

machony79
tu masz gdzie powinien wychodzić wąż odpowietrzenia skrzyni:
http://forum.omegakl...owietrzenie asb

#8 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2007 - 22:00

99% to odpowietrznik skrzynii

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudnia 2007 - 13:06

Odpowietrznik to ta dluga czarna rura na skrzyni. Powinna isc do silnika i byc zazcepiona gdzies w okolicy mechanizmy wycieraczek (na wysokosci gory silnika). Rurka powinna byc wiec widoczna po podniesieniu maski. W przeciwmym przypadku olej bedzie wyciekal. Warto ja zmienic raz na jakis czas (waz olejoodporny), bo twardnieje i peka.
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2007 - 19:56

Dokładnie tak miałem.Jak widać na fotce wyżej odpowietrznik nie jest przy podszybiu tylko przypyęty jest do skrzyni i leży lużno na niej.

#11 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 27 stycznia 2008 - 17:45

wracając do sedna, mam to samo, pojawiło się po wymianie oleju.
Póki co poleciało dwa razy, przy pogonieniu auta do ~200 km/h...
Podejrzewam, że chyba przelali mi olej. W tygodniu podjadę sprawdzić...

#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2008 - 17:56

Uważaj bo zachwilę oberwie Ci się że za szybko jeżdzisz a po drugie to nasze auta nie są stworzone do takich prędkości. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Spróbuj zrobić tak jak ja.Wyciągnij wąż odpowietrznika wyżej.Ja też to miałem po wymianie oleju na Dextron III a zalecany jest II.Może to też być przyczyną.

#13 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 27 stycznia 2008 - 18:07

Uważaj bo zachwilę oberwie Ci się że za szybko jeżdzisz a po drugie to nasze auta nie są stworzone do takich prędkości. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Spróbuj zrobić tak jak ja.Wyciągnij wąż odpowietrznika wyżej.Ja też to miałem po wymianie oleju na Dextron III a zalecany jest II.Może to też być przyczyną.


hehe wiesz, że dokładnie tak pomyślałem, że zaraz ktoś skomentuje moją jazdę 200 na godzinę... :)
może żeby uspokoić potencjalnych pisarzy dopiszę, że jechałem 200 przez środek miasta w szczycie z zimnym łokciem i komórką przy uchu! :lol:

a poważnie: nie jestem idiotą, żeby nadużywać tych 211 koni (X30XE) w nienormalny sposób. Jeśli się rozpędziłem do 200 na godzinę to na krótko i w bezpiecznym miejscu, na prostej obwodnicy przy zerowym ruchu. Niejeden wypadek już widziałem a i rozum oraz rozsądek swój mam. Poza tym jak inaczej sprawdzić, czy właśnie zamontowana nowa instalacja LPG (STAG 300) pracuje jak należy przy dużych obciążeniach?

Co do przewodu to mam przymocowany wysoko, przy przewodach odpowietrzenia skrzyni korbowej na kolektorze dolotowym. Zachlapało mi cały silnik :mad:
Tym dziwniejsze i niepokojące dla mnie to zjawisko.
Co do oleju to zalecany jest właśnie dexron III a ja mam II bo mi mądrzy mechanicy wlali :censored:
Będę go wymieniał na DIII choć nie wiem czy to potrzebne...

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2008 - 18:22

Uważaj bo zachwilę oberwie Ci się że za szybko jeżdzisz a po drugie to nasze auta nie są stworzone do takich prędkości. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Spróbuj zrobić tak jak ja.Wyciągnij wąż odpowietrznika wyżej.Ja też to miałem po wymianie oleju na Dextron III a zalecany jest II.Może to też być przyczyną.



zalecany do naszych skrzyn jest D III. mi przy 230 nic nie wywalilo.




 


#15 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2008 - 18:26

Ja w instrukcji znalazłem że ma być Dextron II.
Może to pomyłka w druku? :grin:

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2008 - 18:32

Ja w instrukcji znalazłem że ma być Dextron II.
Może to pomyłka w druku? :grin:



w TIS jest sprostowanie ze ma byc DIII a do ukladu wspomagania DII




 


#17 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 27 stycznia 2008 - 19:02

u Haynesa i Etzholda stoi, że DIII do skrzyni, w TISie to samo więc raczej to pewnik...