Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] instalacja Lovato smart kalibracja i ustawienia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 29 grudnia 2014 - 21:47

Witam,

Szukam kogoś kto ma w małym palcu instalację Lovato smart i pomoże mi w jej ogarnięciu. Założono mi to coś do Omegi 1,5 roku temu. Jako że nie lubię niepotrzebnie wydawać kasy, kupiłem sobie kabel diagnostyczny, zainstalowałem sterowniki, program i zabrałem się do kalibracji. Pierwszą kalibrację przeprowadziłem pół roku temu ale sprowadzała się ona do obniżenia temp. przełączania do 25st, wyłączenia podawania benzyny na wysokich obrotach, włączenie ciepłego startu i przechodzenia na gaz na wolnych obrotach, potem autokalibracja na wolnych i jazda. Dodam że macherzy którzy montowali to ustrojstwo nie wiedzieli że można wyłączyć dawkowanie benzyny i przepaliłem przez pół roku z 1500zł na Pb nie wiedząc czemu tak szybko schodzi. No cóż, zamiast założyć Staga namówili mnie na to nieszczęsne Lovato i muszę sobie radzić. Kumple Staga sobie już ogarnęli sami ustawiają modują podciągają i się cieszą. Ja zostałem z moim dziwactwem włoskim.
Pierwsza kalibracja poszła gładko i jeździłem do teraz. Tydzień temu wymieniłem filtry i po autokalibracji wyszedł błąd "za duże dysze, czas wtrysku gazu 4,9ms". Robione na biegu jałowym wszystko. Wiem tyle że ma być 5.2ms, wytysku benzyny czas mam 3,8ms ciśnienie gazu 1,3-1,4 bar, nie wiem na jakie mam parametry patrzeć jeszcze, nie mam doświadczenia z ustawianiem LPG a chciałbym się nauczyć więc proszę o wyrozumiałość bo niektóre z moich pytań mogą się wydawać idiotyczne :) Może ktoś z Was ma tą instalkę i sam sobie ją ustawia? Żałuję że nie wybrałem Staga ale czasu nie cofnę muszę działać na tym co mam.

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2014 - 22:43

wszystko masz tu opisane , jest instrukcja , aktualizacje i wszystko co potrzeba
http://www.stara.lan...strefa-dealera/
login - smart
hasło - smart

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 29 grudnia 2014 - 23:16

Dzięki, może się dowiem coś z tego.

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 grudnia 2014 - 08:52

Niestety musisz się dokształcić na temat czasow wtryskow itd. To ze koledzy maja takie czasy to Ty nie musisz. To zależy glownie od ciśnienia na reduktorze i od rozmiaru dyszy wtryskiwacze.

#5 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 30 grudnia 2014 - 10:39

Nie że koledzy mają tylko tak wyczytałem, ciśnienie na red. 1,0-1,3 bar i czasy wtrysków gazu ok 5,2ms mają być w przypadku tej instalacji. Ciśnienie na red. zmienia się śrubą tyle wiem, nawet opisane obok niej jest +/-, więc poradzę sobie ustawić poprawne. Potem skalibruję zobaczę czy będzie jak trzeba. Na razie studiuję instrukcję ze strony którą podał kolega kocyk.
Instalacja jest kompletna Lovato, bo ona nie współpracuje z innymi elementami. Przyjmuję że rozmiar dysz dali poprawny, do tej pory było OK, poza tym każdy instalator chyba ma katalog doboru dysz bo to podstawa.
I jedno pytanie, może głupie jeśli chodzi o te dysze - nie śmiejcie się - w temacie chodzi o dysze w elektrozaworkach na listwie czy o wkrętki w kolektor :) ?

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2014 - 11:13

głupie jeśli chodzi o te dysze - nie śmiejcie się - w temacie chodzi o dysze w elektrozaworkach na listwie czy o wkrętki w kolektor


o dysze w elektrozaworach :) , a z dyszami też różnie bywa , np. u mnie dali za małe ;) , a jakie masz wtryskiwacze LP czy KP ?? , takie okrągłe czy kwadratowe , bo te kwadratowe są za wolne i się nie wyrabiają

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 30 grudnia 2014 - 13:10

Mam kwadratowe JP, takie mi założyli i wyrabiały dotąd chyba.
Przy montażu pytałem o szybszą listwę, to mi powiedzieli że to do japońców się stosuje i w takim aucie jak Omega nie ma to sensu chyba że chce koniecznie to za dopłatą 100zł ale zrezygnowałem bo uznałem że uczciwie podeszli do rzeczy.

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2014 - 01:09

wyrabiały dotąd chyba.


wątpię , przy spokojnej jeździe będą wyrabiały ale jak przybutujesz to się zapętlają

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 grudnia 2014 - 01:18

Ciśnienie ustaw 1.2 HP i do tego rozmiar dyszy 2.6 lub 2.7 jest git.

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2014 - 01:21

Ciśnienie ustaw 1.2 HP i do tego rozmiar dyszy 2.6 lub 2.7 jest git.

All, on ma XEVa a nie 3.0 V6 :p

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2014 - 01:28

2.6 lub 2.7 jest git.

ja mam 2.4 i to jest max , ja myślę że Pawel24 ma zamontowane dysze 2.0 , najlepiej stopniowo rozwiercać co 0.2 i próbować , myślę że 2.2 najwyżej 2.4 to będzie max

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 grudnia 2014 - 11:51

All, on ma XEVa a nie 3.0 V6 :p

UPS. To faktycznie. Muszę więcej patrzeć na profile :p


Nie zmienia faktu ze kolega pisze o zbyt rozbieznym ciśnieniu. Od 1.0 do 1.3. Tak nie można i musi być jedno a konkretne.

#13 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 31 grudnia 2014 - 19:26

Dzięki wszystkim za zaangażowanie. Mam kilka pytań konkretnych:
1. Jakie to ciśnienie na reduktorze ustawić, 1.2, 1.3 czy większe?
2. W tabeli doboru dysz sprawdzę jakie mają być ale chyba 2.2 - czy na dyszy pisze jaki to wymiar czy też muszę mierzyć tym stożkiem do pomiaru?
3. Tak mam X20XEV, czy w takim razie wystarczą mi kwadratowe wtryskiwacze JP czy z racji tego że poskąpiłem stówkę czeka mnie wydatek 300zł teraz na nową listwę? Mój wóz ma mułka na dole, na pewno jak przybutuję to dobrze idzie bo aż się czasem dziwię że na wysokich obrotach się tak zbiera.
4. Czy poprawne ustawienie ciśnienia na reduktorze ma wpływ na czasy wtrysków. Jeszcze niedawno miałem te książkowe 5.1-5.2 a od kiedy pogrzebałem przy śrubie ciśnienia jest 4,8-4,9 i komunikat o małych dyszach?
Z góry Panowie dziękuję za odpowiedzi i wyrozumiałość, szczęśliwego nowego roku życzę i długich lat użytkowania Omegi, jak najmniej rdzy i awarii jak najwięcej driftów, udanych swapów, nie cieknących pokryw, zdrowych nadkoli i szerokiej drogi ogólnie :)

p.s. kolego kocyk ten sebring z awatarka to twoja maszyna?

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2015 - 17:09

kolego kocyk ten sebring z awatarka to twoja maszyna?

Tak, kocykowy.

Co do ciśnienia to najbardziej optymalne jest w granicach 1,0-1,1. Dla XEVa dysze rozmiar 2,4 powinny być w sam raz przy dobrych wtryskiwaczach. Poprawne czasy wtryskow na LPG to czas Pb x około 1,25.

#15 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 01 stycznia 2015 - 21:10

Tak, kocykowy.

Co do ciśnienia to najbardziej optymalne jest w granicach 1,0-1,1. Dla XEVa dysze rozmiar 2,4 powinny być w sam raz przy dobrych wtryskiwaczach. Poprawne czasy wtryskow na LPG to czas Pb x około 1,25.


Wielkie dzięki jutro będę grzebał. 3,9 x 1,25 = 4,88 więc pasowałoby.

Taki Sebring lub Dodge Intrepid to było moje marzenie jak szukałem wozu, ale brakło kasy i z sentymentu do Opla wybrałem Omegę, w sumie to nie żałuję :)

#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2015 - 23:41

Dodge Intrepid

Przed Mercem miałem :p

Koniec OT.

#17 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 02 stycznia 2015 - 19:07

Przed Mercem miałem :p

Koniec OT.

I jak to auto oceniasz oprócz tego że wielkie i amerykańskie?

#18 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 stycznia 2015 - 10:44

I jak to auto oceniasz oprócz tego że wielkie i amerykańskie?


to chyba nie bardzo temat na takie pytania...
Zapytać o wszystko możesz na PW :)

Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ