Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

"automatic gearbox"


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mario1969

Mario1969
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 04 grudnia 2007 - 18:54

Witam,
Problem wyszedł dziś w trakcie jazdy wyskoczył "automatic gearbox" i zapaliły się diody
Czytałem podobne tematy, jednak mój jest jakby podobny a zrazem trochę inny na "P" nie świecą sie diodki. R,N,D,3, zapalają się diody . 2,1, biegi działają poprawnie diody się nie świecą ale jest "check" ,na D samochód zaczyna jechać jakby od razu od 3 biegu pomijając 1,2 ....całkowity brak wstecznego.... Proszę o pomoc w diagnozie. Być może ktoś miał identyczny objaw. Może ktoś z Klubowiczów zna jakiegoś szpeca od automatu w okolicy wałbrzycha, dojadę na 2-jce.
Chętnie poznam forumowiczów z moich okolic, jak i dalszych. Polzdrawiam

#2 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2007 - 19:55

AUTOMATIC GEARBOX - automatyczna skrzynia biegów, awaria - skrzynia nie przełącza się automatycznie.

#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudnia 2007 - 20:34

R,N,D,3, zapalają się diody

rozumeim że te diody wszystkie przy wybieraku biegów...
to jest wina selektora, poprostu skrzynianie wie jaki jest wybrany bieg.... i przełącza się w tryb awaryjny - nalezy zmeiniąć biegi ręcznie
1 - to jedynka
2 - to dwójka
3 - to tójka
D - to czwórka

http://myomega.ovh.org/

na tej stronie w poradach znajdziesz wszystko jakto naprawić...

całkowity brak wstecznego....


to nie wiem ale mój mechanik mi powiedział ze jak zaczyna "brakować" wstecznego to może to być usterka samej skrzyni... zdaje się popmy ABS... ja bym pojechał na twoim miejscu do mechanika tak profilaktycznie ale bez paniki...

jednak sprawdź najpierw ten selektor
pozdro

:mrgreen:

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2007 - 10:43

Selektor i elektryka do sprawdzenia (bezpieczniki, polaczenia itp). Najpiepiej jechac na komputer.
Jesli brakuje wstecznego to raczej nie pompa, ale i tak bez miejsca i wiedzy nie warto grzebac. Moze byc pier**la, ale 80% mechanikow i tak postara sie zedrzec skore. Jesli szarpie to moze byc glowny zawor, albo elektryczny albo ten mechaniczny, ale nie jestem specem i to tylko moje przemyslenia.

#5 OFFLINE   Mario1969

Mario1969
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 05 grudnia 2007 - 21:12

sprawdziłem wsteczny albo w nerwach wpinałem N albo albo go nie było a teraz jest
Chętnie poznam forumowiczów z moich okolic, jak i dalszych. Polzdrawiam

#6 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2007 - 21:19

Mario1969, a może zastosujesz u siebie tą poradę:
http://myomega.ovh.o...r_programow.htm

Jak nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi.

I tu jeszcze coś związanego z Twoim problemem:
http://forum.omegakl...hlight=selektor

#7 OFFLINE   Mario1969

Mario1969
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 20 stycznia 2008 - 18:22

witam
odświeżam temat zrobiłem tak:
1. pojechałem na komputer wyskoczył błąd to było coś w tym stylu "uszkodzenie mieszaka selektora".
2.rozebrałem selektor wyczyściłem był jak pokazano na schemacie był cały w mazi ,
założyłem i nic się nie poprawiło.
Co może być dalej przyczyną skoro na kompie wyszło o tym mieszaku chyba tak pisało bo nie wziąłem wydruku, a mechanior upewnił mnie, że to chodzi o pozycjoner. Czy coś w nim może się zepsuć, tam jest sama mechanika żadnej elektroniki. czy ten sam błąd wyskoczyłby jeśli byłoby mało oleju? niestety nie udało mi sie sprawdzić jego poziomu bo poprzedni właściciel okręcił śrubę w kółko. Przypomnę objawy P ok, 1 ok, 2 ok, 3,d,n,r awaria. Jak się ustawi wajchę na 2 to jest ok , potem ręcznie przeżuci na 3 lub D pokazuje sie awaria (choinka diód) lecz samochód pomyka jeszcze normalnie dopóki samoczynnie nie przechodzi na wyższy wtedy czuć jakby uderzenie i dopiero wyskakuje błąd automatic gearbox. jeżeli na kompie było o pozycjonerze a on być może jest sprawny (???) co może wywoływać taki komunikat. prosz o sugestie
Chętnie poznam forumowiczów z moich okolic, jak i dalszych. Polzdrawiam

#8 OFFLINE   Mario1969

Mario1969
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 20 stycznia 2008 - 18:26

chodzilo o awarie wybieraka nie mieszaka sorry za blad
Chętnie poznam forumowiczów z moich okolic, jak i dalszych. Polzdrawiam

#9 OFFLINE   Mario1969

Mario1969
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 20 stycznia 2008 - 18:45

a może błąd "uszkodzenie wybieraka" to chodzi o samą wajchę automatu
Chętnie poznam forumowiczów z moich okolic, jak i dalszych. Polzdrawiam

#10 OFFLINE   Mario1969

Mario1969
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 13 marca 2008 - 16:21

sorry że odświeżam temat, ale ręce opadają, zakupiłem na podmianę używaną skrzynię biegów, po wymianie problem pozostał nic się nie zmieniło , mam nadzieję że skrzynie którą włożyłem jest sprawna ponieważ przypuszczalnie nie byłoby tego samego błędu, choinki od P do 3 (włącznie). Samochód jezdzi poprawnie od startu tylko na 1,2 ( nie ma choinki) wrzucenie na 3 po chwilce wywołuje tryb awaryjny i już w nim pozostaje ąz do wyłączenia silnika , natomiast na R,N,D,4,3 (od razu choinka), po chwili od ruszenia przełącza sie w tryb awaryjny. pozycjoner przeczyszczony a komputer wykazuje uszkodzenie wybieraka. Może jest uszkodzony pozycjoner, może sama wajcha, czy może sprzęgło kinetyczne, Proszę o sugestie, bardzo proszę o Pomoc,
Chętnie poznam forumowiczów z moich okolic, jak i dalszych. Polzdrawiam

#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2008 - 18:48

bo na moje to nie błąd skrzyni a ... pozycjonera. Jest o tym już wiele na forum. Wystarczy przeczyścić, ew. wymienić.

#12 OFFLINE   Mario1969

Mario1969
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 02 kwietnia 2008 - 06:37

Dziękuję Adminowi CITA i Pozostałym Kolegom za porady. Proszę o przeczytanie calego Posta i dalszą POMOC - komputer wskazuje uszkodzenie wybieraka -- wyczyściłem pozycjoner(selektor) bez zmian czyli : P ok (pali sie właściwa dioda), R,N,D,3 (świecą się wszystkie diody) po kilku sekundach jazdy skrzynia przechodzi w tryb awaryjny, przy wrzucaniu 2,1 ok ( palą się tylko właściwe diody samochód rusza i jedzie właściwie), nie można jechać i zmieniać biegów ręcznie ponieważ po wrzuceniu 3 i kilku sekundach skrzynia wchodzi w tryb awaryjny . anulowanie tego trybu ( oraz błędu) jest możliwe tylko poprzez wyłaczenie zapłonu, Nadmienię że świecace wszystkie dioby pokazują się już przy pracy na sucho (na zapłonie bez właczania silnika czytaj opis pracy powyżej) kupiłem skrzynię - zmieniłem problem pozostał , kupiłem selektor od P. Mariusza B z miasta P zmiana nastąpiła taka że wskazuje:: ,śnieżynka sie nie zapala, na 1 pali sie właściwa dioda, na P wszystkie diody zapalone (przy pracy silnika jak i na samym zapłonie) po wrzuceniu biegów R,N,D,3,2 zapala się tylko dioda przy 3 ( na sucho przy właczonym zapłonie). Podczas jazdy wszystkie diody potrafią zamigać a także zmienić się z 3 na prawidłową D. samochód rownież przechodzi w tryb awaryjny ale już nieregularnie w rozpietości od kilkudziesięciu metrów do paru kilometrów . POMOCY PANOWIE Zapalanie się diód jest także identyczne ( jak w powyższym opisie) przy podpięciu obu SELEKTORÓW wyłacznie poprzez kostkę( bez łączności mechanicznej ze skrzynią), zmianę pozycji w selektorze wymuszam poprzez kręcenie szerokim śrubokręntem otworu z nastawem biegów (diody obu selektorow zachowuja sie identycznie jak wyzej), Podsumuję co dotychczas zrobiłem: 1) komputer - uszkodzenie wybieraka, 2) czyszczenie pozycjonera bez zmian, 3)wymiana skrzyni biegów bez zmiana, 4 wymiana pozycjonera jest zmiana pracy jednak sa bledy. Czy moze tak byc ze kupilem uszkodzony pozycjoner (po prostu pech)?... a moze potrzebny reset na komputerze? POMOCY'-
Chętnie poznam forumowiczów z moich okolic, jak i dalszych. Polzdrawiam

#13 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 02 kwietnia 2008 - 08:15

Obawiam sie ,ze bez wizyty w warsztacie i podłonczeniu pod kompa nic nie wskórasz.
Ale to tylko moja sugestia, może którys z kolegów ma wieksze doswiadczenie w automatach :razz:

#14 OFFLINE   Mario1969

Mario1969
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 11 kwietnia 2008 - 16:54

Rozwiązaniem był selektor. wyczyszczenie nic nie dało ,dopiero zakupiony 3 egzemplarz okazał się sprawny. I tak drodzy koledzy zostałem ze sprawną dodatkową skrzynią ( niepotrzebnie zakupioną) którą chętnie odsprzedam potrzebującemu za rozsądne $.
Chętnie poznam forumowiczów z moich okolic, jak i dalszych. Polzdrawiam