

czy warto zmienić lampy zwykłe przy omedze b
#1
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 20:17
#2
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 20:18
czy warto zmienic lamy zwykłe przy omedze b na soczewki lub xsenony
Bardzo dziwne pytanie - odpowiadam warto
#3
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 20:21
#4
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 20:25
jesli wyminiasz zwykłe na soczewki xenon tez na dlugich jest h7, ale mijania to zarniki - musisz do nich dokupic przetwornice i dla chetnych system samopoziomowania plus spryskiwacze
jak dobrze poszukasz na forum znajdziesz wszystko
slowa klucze: xenon, hella, depo, h1, h7
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 21:34
a czy musze zmienic kostke do zarówki h7 ?
Kolego nic nie musisz zmieniać
Jeśli będziesz kupował soczewki to poproś sprzedawcę żeby nie wymontowywał silniczków, albo żeby w ich miejsce do transportu włożył cos co zabezpieczy mocowanie odbłyśnika bo lubią się łamać a potem strasznie dużo z tym roboty
#7
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 22:02
w xenonach obowiazkowe to jest.dla chetnych system samopoziomowania plus spryskiwacze
podobny temat: http://forum.omegakl...read.php?t=3789
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 22:56
IMHO.w xenonach obowiazkowe to jest.
W nowych autach
Nie tylko. Oczywiscie przeglad mozesz przejsc bez spryskiwaczy i samopoziomowania (jak dasz w łape albo diagnosta nie zwroci uwagi na to) ale czy warto oszczedzac na bezpieczenstwie?
http://www.alpo.ig.pl/hella.html
Niezgodne z przepisami pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych jest niebezpieczne i nielegalne. Dopuszczenie samochodu do ruchu traci ważność, a ochrona ubezpieczeniowa zostaje drastycznie zredukowana - wartości oślepiania sięgają stukrotności dopuszczalnych!
Warszawa, lipiec 2004. Kierowcy, którzy kupują po prostu zestaw ksenonowy obejmujący kable, żarówki i zapłonnik, po czym wyjmują z reflektora żarówkę halogenową, wycinają dziurę w osłonie reflektora, wkładają żarówkę ksenonową do odbłyśnika i podłączają zapłonnik do instalacji samochodowej (tzw. "samoróbki"), zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników i działają przeciw prawu. Dopuszczenie samochodu do ruchu automatycznie traci ważność (w wyniku niezgodności z ogólnymi warunkami dopuszczenia pojazdów do ruchu), a ochrona ubezpieczeniowa zostaje drastycznie zredukowana. Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny!
Dlatego nielegalne jest samodzielne przerabianie halogenowego reflektora na reflektor ksenonowy:
W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).
Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do poważnego ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody. Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w stopniu niczym nie ograniczonym.
Potężne oślepianie: Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści Helli stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie! Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.
Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy - jak zestawy produkcji Helli. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne m.in. dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. Kierowcy tych samochodów mogą potem w pełni korzystać z zalet, jakie oferuje potężne światło ksenonowe:
- ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi;
- jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi;
- jakość światła zbliżona do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów); które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego. Kierowca nie męczy się tak szybko i prowadzi samochód w bardziej zrelaksowany sposób:
- niebezpieczeństwa na poboczu szosy i przeszkody na drodze pojazdu rozpoznawane są szybciej, piesi i cykliści są widoczni znacznie wcześniej;
- światło ksenonowe zwiększa kontrastowość widzenia barw.
http://www.ifp.pl/in...highlight=xenon
http://www.norcom.co...highlight=xenon
http://www.norcom.co...highlight=xenon
koniec ot.
pozdrawiam
#10
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 22:59
Nie tylko. Oczywiscie przeglad mozesz przejsc bez spryskiwaczy i samopoziomowania (jak dasz w łape) ale czy warto oszczedzac na bezpieczenstwie?
tu pisza o chinszczyznie z allegro w zwyklych kloszach a nie o calych oryginalach (lampy, przetwornice, zarniki). Bylem ostatnio na stacji diagnostycznej i lampy mam idealnie ustawione. Jesli wioze cos z tylu to zjezdzam z nimi na sam dol. a na dziurach samopoziomowanie i tak nie zdazy zareagowac. wiec wystarczy tylko myslec i dbac o czystosc kloszy
#11
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2007 - 23:38
#12
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2007 - 06:34
#13
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2007 - 08:26
http://allegro.pl/it..._c_ksenon_.html
http://allegro.pl/it...nne_czesci.html - tu cena w opisie jest
http://allegro.pl/it...naly_hella.html
#14
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2007 - 09:30
Jak tak to w sumie po problemie...
#15
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2007 - 10:48
To od omy B FL bez problemu pasują do B??
Jak tak to w sumie po problemie...
pasuja tylko trzeba lekko hokeja podcinac
#16
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2007 - 22:40
pasuja tylko trzeba lekko hokeja podcinac
Co to znaczy że trzeba "hokeja podcinać" ?? - rozmawiacie z laikiem więc mogę zadawać dużo oczywistych pytań :grin:
#17
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2007 - 22:50
Popatrz na lampy od B i C i zobaczysz różnicę.
Na obrazkach zakreśliłem ten róg, o który mi chodzi.
EDIT:
wrzucam jeszcze fotke hokeja w B z zaznaczonym obszarem, który musisz podszlifować.



#18
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2007 - 22:59
pasuja tylko trzeba lekko hokeja podcinac
Co to znaczy że trzeba "hokeja podcinać" ?? - rozmawiacie z laikiem więc mogę zadawać dużo oczywistych pytań :grin:
ta listwe ktora jest pod lampa trzeba bedzie podocinac ze wzgledu na delikatnie inny ksztalt zakonczenia klosza. Jak sie przyjrzysz to widac to na tych zdjeciach. Aha i lampa bedzie delikatnie wystawac przed maske ale IMO lepiej to wyglada



tu masz zdjecia mojej
#19
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2007 - 00:36

Ale tak sobie poszukałem ostatnio troszeczkę to wszędzie są xsenonki "z drugiej ręki" - ciężko mi będzie chyba znaleźć nowe nie śmigane, a pewnie jak znajdę to cena mnie przyprawi o palpitacje

#20
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2007 - 08:27
TakAle ogólnie xsenony z B i z C świecą tak samo prawda??
Jeżeli trafisz na używki w dobrym stanie, to długo Ci posłużą.