Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Za wysokie ciśnienie oleju z32se


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawelcym

pawelcym
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-12-2013

Napisany 10 grudnia 2014 - 18:52

Witam ,nie dotyczy to omegi a innego auta z tym silnikiem (z32se)...sprawa wygląda w ten sposób na zimnym po odpaleniu ciśnienie w granicach 3-4bary na wolnych po przy gazowaniu skacze nawet do 10bar ..,lekko się rozgrzeję ,to wygląda że jest ok ->na wolnych ok 2barów po przekroczeniu 7-8 barów upuszcza do ok 5,5bara ,po nagrzaniu ciśnienie na wolnych w granicach 1-1,5 bara ale na wyższych już nie upuszcza ciśnienia ,mogę zamknąć manometr czyli 10barów ,co jest grane ? ,zawór przelewowy ?-gdzie on dokładnie jest w pompie ten na środku ?
Druga sprawa czy zawór ten przy filtrze nie powinien upuścić tego nadmiarowego ciśnienia ?

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2014 - 22:14

Zawor może się zacinać. A swoja droga to co tam za olej jest? 20W50??

#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2014 - 23:20

A czym po rozgrzaniu różni się 20W50 od 5W50?

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2014 - 00:35

Co było przyczyną pomiaru ciśnienia oleju? Nie uwierzę, że ciekawość ;)

#5 OFFLINE   pawelcym

pawelcym
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-12-2013

Napisany 11 grudnia 2014 - 02:22

Przyczyną było to ze poprzednik czyli x30xe pokazał korbe, olej 5w40,

Naciapane paluchem

#6 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 grudnia 2014 - 13:49

temat już był, tylko trzeba poszukać. Zawór jest po skosie w stronę cylindrów 2-4-6. Wieksza śruba na klucz T50 lub T45

#7 OFFLINE   pawelcym

pawelcym
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-12-2013

Napisany 11 grudnia 2014 - 14:58

Właśnie poczytałem trochę zanim zadałem pytanie ,pisano tam że trzeba demontować pompę aby dostać się do zaworu nadmiarowego dlatego myślałem że to ten na środku pompy ,A jaką funkcję pełni zawór ten pod filtrem ,czy on nie powinien się otworzyć jak przekroczy mocno ciśnienie ?

#8 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 grudnia 2014 - 16:14

Właśnie poczytałem trochę zanim zadałem pytanie ,pisano tam że trzeba demontować pompę aby dostać się do zaworu nadmiarowego dlatego myślałem że to ten na środku pompy ,A jaką funkcję pełni zawór ten pod filtrem ,czy on nie powinien się otworzyć jak przekroczy mocno ciśnienie ?



To jest zawór zabezpieczajacy, ale po ki diabeł?? W service manual napisali : safety valve
Do wyjecia tego dużego nie trzeba wyjmować pompy, do małego - pionowego napewno trzeba wyjąc pompe wody ale czy odkręcisz śrube to nie wiem. Napewno zniszczysz pompę wodną przy próbie wyjecia.

#9 OFFLINE   pawelcym

pawelcym
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-12-2013

Napisany 14 grudnia 2014 - 08:05

Po dłuższej obserwacji i wlaniu do silnika preparatu do czyszczenia zauważam już trochę inne zachowanie ciśnienia ,Na rozgrzanym wystarczy przy gazować szybko i ciśnienie dobija do ok 6,5-7barów i upuszcza do 5,5 ..,gdy zrobię tak że powoli wciskam pedał gazu to może dobić nawet do 10barów i dopiero upuścić .
Ma ktoś z Was podłączony zegar i mógłby sprawdzić jak się zachowuje ciśnienie oleju ?

#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 grudnia 2014 - 20:34

Był na forum tutaj temat taki, ktoś z tym walczył bo mu panewki przez to leciały i zmieniał pompy aż w końcu kupił nową. Pamiętam, że był to ktoś kto miał tu na forum pewien autorytet, że tak ujmę. Dość obszernie miał opisane co jak i dlaczego, tyle z pamięci mogę pomóc.

#11 OFFLINE   pawelcym

pawelcym
  • 20 postów
  • Dołączył: 01-12-2013

Napisany 15 grudnia 2014 - 08:51

Czytałem ten temat ,ale tam trochę to inaczej wyglądało ,bo na zimnym na wolnych ciśnienie zamykało zegar ,u mnie tak się nie dzieję ,