Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

V6 szarpie, przerywa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopada 2014 - 21:17

Witam

Pisze tutaj bo tak na prawdę nie wiem w jakiej kategorii umieścić posta :)
Otóż mój problem z omegą zaczął się jakies 2 tygodnie temu.
Kluska to 97' 3.0 (było w automacie, miesiąc temu zrobiony manual, jako że jestem mechanikiem zrobione z sercem) sekwencja na pokładzie.
Problem tkwi w tym że oma niesamowicie szarpie, wypadają zapłony na 1-4 i 6 baniaku od czasu do czasu bije błąd 19 ale to raczej przez to przerywanie. na zimnym odpala dobrze chodzi równo po wyłączeniu ssania obroty spadają do 500 obr chwilke śmiga fajnie i zaczyna sie meksyk. Obroty na jałowym same wzrastają do ok 1500-2000 obr zaczyna szatkować, przy delikatnym dodaniu gazu wchodzi na obroty paląc na wszystkie ale nie zawsze, przy gwałtownym dodaniu gazu masakra, podczas jazdy jest to samo jadąc delikatnie czasem chodzi dobrze częściej pierniczy, do tego pojawia sie probem z panelem klimatronika jak przerywa to przy mocnym skręcie w lewo i to przy jakiejs tam predkosci nie przy ruszaniu klima się resetuje czyli albo się włącza sama na 23st albo przełącza mi z poprzedniego ustawienia na swoje 23st czyli wyłacza sie i włącza czasem jak stroboskop. Na dodatek dzis przestał zamykać się centralny migają tylko kierunki po pilocie i znikło zasilanie na włącznikach szyb z tyłu. Ja wymiekam juz z tym autem wymieniłem juz 4 czujniki wału, 3 czujniki wałka, 7 cewek, przepływki, wiązke silnika, sprawdzałem masy bezpieczniki przekaźniki itp itd.
Jeżeli ma ktos jakis pomysł stawiam flache bo jak nie sprzedam ją na części albo porabie :D


Za wszystkie podpowiedzi, sugestie bede bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 listopada 2014 - 23:10

sprawdzałem masy


To teraz w drugą stronę. Sprawdź ładowanie.

#3 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 listopada 2014 - 07:36

wszystko sprawdzone kolego, łądowanie na poziomie 13,9-14,3 nie mam juz sił do tej francy

#4 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 listopada 2014 - 07:47

wszystko sprawdzone kolego, łądowanie na poziomie 13,9-14,3 nie mam juz sił do tej francy


1. Problemy z zasilaniem do sprawdzenia złącze X1
2. Problem z silnikiem, rozumiem że sprawdzałeś czujnik temperatury na ECU obserwując podczas nagrzewania zmianę temeperatury lub rezystancji jaką wskazuje?
3. Odłączałeś już całkowicie instalację gazową od wtrysków PB?
4. Sprawdzałeś 3 masy za lewą głowicą?
5. Sprawdzałeś złącze komputera ECU ?

#5 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 listopada 2014 - 15:06

przyjacielu wszystko sprawdzone razy X :( juz nie mam do niej sily

#6 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 listopada 2014 - 16:34

Czujniki spalania stukowego? Sondy jak pracują?

Dodany obrazek


#7 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 listopada 2014 - 16:49

czujniki spalania stukowego oraz sondy tez wymienione dzialaja, mierzylem i sprawdzalem na kompie, najdziwniejsze jest to ze przy skrecie w lewo resetuje i napierdziela klimatronikiem i dmuchawa

#8 OFFLINE   rafdert

rafdert
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: lubartów
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 listopada 2014 - 10:23

Witam
podepne sie do tematu, wyjezdzajac z podziemnego parkingu wlasnie w lewo zauwazylem ze szarpie, przerywa silnik . Jaka moze byc przyczyna?

#9 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2014 - 11:03

Ja wymiekam juz z tym autem wymieniłem juz 4 czujniki wału, 3 czujniki wałka, 7 cewek, przepływki, wiązke silnika,

Szczerze współczuję bo jeśli nowe ori kupowałeś to trochę grosza jakby nie było kosztowały. Trudno mi z mechanikiem polemizować ale :hmmm: zastanawiajace jest to, że tyle razy musiałeś je wymieniać. Te części nie padają jak muchy - jak ori to na kilka lat powinno wystarczyć a tu hurtowe ilości poszedłeś, może jednak komputer miesza, rzeczy, które opisujesz :masakra:

#10 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 listopada 2014 - 15:10

Na szczescie znajomy ma sklep moto i cześć gratów była nowa nie chińszczyzna a części ze sprawnego auta, z centralnym i roleta dzis doszedłem do ładu z kolei czasem są jaja z lamką oświetlenia wiadomo gaśnie o czasie ale jesli jest zapon to przy zamknięciu drzwii momentalnie powinna zgasnąc a tak nie jest gaśnie dopiero po czasie jak gdyby nie było włączonego zapłonu, coś czuje że kabelkologia bedzie :(

nie pali najczęsciej na 1 i 4 gar czyli jedna sekcja, iskra jest lecz bardzo słaba centymetrowe oddalenie od masy powoduje jej zanik zatem czy emulator sekcji w ecu moze dawać piczny sygnał ?

#11 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 25 listopada 2014 - 17:22

A ECU próbowałeś zamienić?

Dodany obrazek


#12 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 listopada 2014 - 18:01

no wlasnie nie, jestem na etapie szukania na forum bo ceny na allebadziew są kosmiczne a na olx większosć jest bez pestek.

#13 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 listopada 2014 - 09:19

no wlasnie nie, jestem na etapie szukania na forum bo ceny na allebadziew są kosmiczne a na olx większosć jest bez pestek.


Nie potrzebujesz transponderów i pętli, wystarczy przelutować pamięć immo i gotowe.

#14 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 listopada 2014 - 10:17

a powiedz mi kolego która to dokładnie pamieć ? jeśli chodzi o 24c02 ośmio nóżkowy po drugiej stronie płytki to próbowałem juz raz ten zabieg ale nie banglało

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 listopada 2014 - 12:49

a powiedz mi kolego która to dokładnie pamieć ? jeśli chodzi o 24c02 ośmio nóżkowy po drugiej stronie płytki to próbowałem juz raz ten zabieg ale nie banglało


Tak to ten układ. Widocznie źle to robiłeś bo to "bangla".

#16 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 listopada 2014 - 17:00

a czy orientuje sie ktos czy pamiec immo tzn kosc pętla i pestka z vectry b spasi do omy ? kość wizualnie identyczna, a pytam bo mam niepotrzebny komp z vb 1.8 kompletny z immo a nie chciałym żdurać w swoim ori.

Taka ciekawostka z dzis, przerywanie w dużo mniejszej częstotiwości niz zwykle, klima nie migała, za to lampka w środku daje cyrk. Wsiadam w auto, zamykam drzwi lampka sie świeci po czym, włączam zapłon i od razu gaśnie czyli lux malina, "ALE" po odpaleniu samochodu otwieram drzwi lub właczam lampke włacznikiem świateł i nie gaśnie od razu tylko tak jakby na wył. zapłonie. Raczej ewidentne zwarcie masy nie sądzicie ?

#17 OFFLINE   Wahacz

Wahacz
  • 15 postów
  • Dołączył: 09-09-2014
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2014 - 17:05

no Panowie temat klimatronika mozna zamknąć, okazało się wszystko rano po odpaleniu auta i wnerwiającym miganiu i dmuchaniu lodowatym powietrzem prosto w pysk. Troszku się :censored: i odruchowo jakos:p posypało się mięso na kluske i dostała z piąchy w sufit a tu nagle klima zgasła. Wydarłem lampke i okazało się że wsuwka plusa lampki miała taki luz ze latała na boki stykając delikatnie do minusa a że to wsio na jednym bezpieczniku to sie mu pierdzieliło. Porażka za chiny bym nie wpadł, że taka pierdoła zrobi takie zamieszanie:masakra: Niestety pozostaje układ zapłonowy, podmieniałem dzis ECU i niestety nadal to samo :(

#18 OFFLINE   kielek499

kielek499

    Zbanowany

  • 3 postów
  • Dołączył: 25-01-2015

Napisany 25 stycznia 2015 - 12:32

witam nowy temat bo nie moge znalezc odpowiedzi.omcia dziwnie mi chodzi pali bez problemu na bp i gaz ale problem pojawia sie na ben,jadac 4 60km/h zaczyna szarpac nierowno chodzi jak dodam gazu to sie dusi a po chwili dostaje buta,albo jak wcisne do podlogi. na postoju na gazie przy obrotach 2tys chodzi rowno ciagle trzymam i przezuce na ben to obr spadaja nie rowno chodzi i faluje na wyzszych jest ok
swiece nowe,kable,cewka, uszczelki pod deklem zaworow rowniez bo cieklo na swiece
jak przeplywke odlacze to tego brak,ale podczas jazdy sie dlawi,jest jakis filtr paliwa czy to pompka bo juz brak pomyslow,i jak sprawdzic bledy na krotko bo tez nie moge znalezc
jak odlacze przeplywke to silniczek sie pali jak podepne to czasami zgasnie silnik nie zawsze,a na kompie nic nie pokazuje

#19 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2015 - 14:00

a wody do świec się nie nabrało??

#20 OFFLINE   kielek499

kielek499

    Zbanowany

  • 3 postów
  • Dołączył: 25-01-2015

Napisany 25 stycznia 2015 - 14:11

nie.wczoraj zakladalem nowe uszczelki pod deklami a przy okazji swiece mylem w benzynie bo w oleju byly