

wał napędowy 2.5 v6
#1
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2014 - 15:11
Od dawnego czasu borykam się z wałem napędowym, problemy zaczeły się po wymianie podpory wału. Zaczeły się wibracje , potem rozwaliło mi dyfer ( wałek atakujący ) , wymieniłem dyfer potem drugi lecz objawy nie ustały ( wykluczyłem dyfer bo na dwóch to samo ) . Wyważyłem wał bo niby był na frezach źle złożony - nowa podpora i łączniki .
Dodam że objawy się nasilają tak od 90km/h , co jakiś czas uszkadza łączniki wału.
Problemy jednak nie ustały i czuć bicie . Chcę wymienić cały wał i tu moje pytanie ...
Czy do 2.5 V6 kombi z 1997 roku muszę szukać konkretnie od tej wersji czy wały były takie same np. w kombi manual i kombi automat . Czy można to w jakiś sposób dobrać ?? Czy od sedana też były takie same ?? Jak to wygląda ?? Czy przy przykręcaniu podpory do ramy auta powinny być jakieś gumy , tłumiące drgania ??
#2
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2014 - 15:24
Witam!
Od dawnego czasu borykam się z wałem napędowym, problemy zaczeły się po wymianie podpory wału. Zaczeły się wibracje , potem rozwaliło mi dyfer ( wałek atakujący ) , wymieniłem dyfer potem drugi lecz objawy nie ustały ( wykluczyłem dyfer bo na dwóch to samo ) . Wyważyłem wał bo niby był na frezach źle złożony - nowa podpora i łączniki .
Dodam że objawy się nasilają tak od 90km/h , co jakiś czas uszkadza łączniki wału.
Problemy jednak nie ustały i czuć bicie . Chcę wymienić cały wał i tu moje pytanie ...
Czy do 2.5 V6 kombi z 1997 roku muszę szukać konkretnie od tej wersji czy wały były takie same np. w kombi manual i kombi automat . Czy można to w jakiś sposób dobrać ?? Czy od sedana też były takie same ?? Jak to wygląda ?? Czy przy przykręcaniu podpory do ramy auta powinny być jakieś gumy , tłumiące drgania ??
Musisz szukać wału od manualnej skrzyni biegów, od silników V6, diesli lub np. 2.2 16v benzyna z tzw "dużą flanszą".
#3
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2014 - 15:37
Musisz szukać wału od manualnej skrzyni biegów, od silników V6, diesli lub np. 2.2 16v benzyna z tzw "dużą flanszą".
Czyli kombi , sedan obojętne = ważne aby było od manualnej skrzyni biegów czy tak ??
#4
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2014 - 20:18
może są żle zamontowane?? tzn,pomylona kolejnść śrub??co jakiś czas uszkadza łączniki wału.
#5
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2014 - 20:28
może są żle zamontowane?? tzn,pomylona kolejnść śrub??
A ciągłe bicie na wale , występuje na nowej jak i rozwalonej gumie , przyczym na rozwalonej jest dużo gorzej ??? Może być powodem złego zamontowania łącznika ??
Jaka powinna być ta kolejność śrub?? Jak to sprawdzić ??
#6
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2014 - 19:27
#7
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2014 - 17:04
Daj parę fotel z tego jak jest wał zamontowany na lącznikach. Czy kolega juz sobie poradził z problemem?
Witam!
Podmieniłem wał , wyglądana to że to on był winowajcą - w aucie zrobiło się ciszej , nie dudni już tak. Czy problem zniknął dowiemy się z czasem ...
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.