Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] zero reakcji po odpięcu czujnika wałka rozrządu 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dunalek

dunalek
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-04-2014

Napisany 11 listopada 2014 - 15:31

Witam, dziś na uruchomionym silniku odpiąłem czujnik położenia wałka rozrządu i silnik nawet nie drgnął, zero jakiejkolwiek reakcji pali się kontrolka Check.. brak błędów na komputerze, czy jest to objaw uszkodzonego czujnika ? niedostateczna moc omegi, większe spalanie, proszę o pomoc

#2 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 11 listopada 2014 - 16:52

Witam, dziś na uruchomionym silniku odpiąłem czujnik położenia wałka rozrządu i silnik nawet nie drgnął, zero jakiejkolwiek reakcji pali się kontrolka Check.. brak błędów na komputerze, czy jest to objaw uszkodzonego czujnika ? niedostateczna moc omegi, większe spalanie, proszę o pomoc


A po co odpinałeś czujnik ? To masz blad 92 tak ?

Zazwyczaj jak jest walniety to silnik sie nie wkreca powyzej 4000 i jest mółowate

#3 OFFLINE   dunalek

dunalek
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-04-2014

Napisany 11 listopada 2014 - 17:06

A po co odpinałeś czujnik ? To masz blad 92 tak ?

Zazwyczaj jak jest walniety to silnik sie nie wkreca powyzej 4000 i jest mółowate


po podłączeniu kompa nie wykazuje żadnych błędów, ogólnie silnik pali normalnie, chodzi nierówno na obrotach, ma muła a na LPG nie wkręci się powyżej 4500 tyś. wracając zza granicy zapaliła się kontrolka silniczka po czym zaczęły wariorwać obrotomierz (skakał) oraz nie reagował pedał gazu po czym slnik zgasł. Odpaliłem go normalnie. Nie dawno miałem taki objaw, że przy 4500 tyś obrotów na benzynie załączało się odcięcie paliwa.

#4 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 11 listopada 2014 - 17:38

Mozesz sprawdzić czujnik położenia walkow gdzies na forum jest ile powinien miec om miedzy stykami, ale to już chyba sam znajdziesz :)

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 18:23

A bledu 19 nie ma przypadkiem?

#6 OFFLINE   dunalek

dunalek
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-04-2014

Napisany 11 listopada 2014 - 19:04

A bledu 19 nie ma przypadkiem?


No własnie nie zdiagnozowano żadnego błędu, nic a nic. Mechanik powiedział że o 4 rzeczach : sonda, cz. położenia wałka rozrządu, cz. położenia wału korbowego albo komputer silnika. Niestety nie stać mnie żeby wymienić każdą rzecz, najlepiej by było odszukać błąd i po prostu pozbyć się usterki.

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 19:12

nie zdiagnozowano żadnego błędu

A czym się podlaczal?

Jak przeczytasz ze zrozumieniem i nic nie sp... to się dowiesz jakie sa bledy -> http://forum.omegakl...hread.php?t=202

#8 OFFLINE   dunalek

dunalek
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-04-2014

Napisany 11 listopada 2014 - 19:30

A czym się podlaczal?

Jak przeczytasz ze zrozumieniem i nic nie sp... to się dowiesz jakie sa bledy -> http://forum.omegakl...hread.php?t=202


Wyskoczył błąd 021 01
24846

#9 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2014 - 19:33

Wyskoczył błąd 021 01
24846


??

#10 OFFLINE   dunalek

dunalek
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-04-2014

Napisany 11 listopada 2014 - 19:34

??


Dokładniej.. 21 Za wysokie napięcie potencjometru przepustnicy (TPS)
Czy to znaczy że winą jest cała przepustnica ?

#11 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2014 - 19:38

)
Czy to znaczy że winą jest cała przepustnica ?


Może:tak: ale najlepiej jak byś podmienił na sprawną i sprawdzil czy bedzie lepiej

#12 OFFLINE   dunalek

dunalek
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-04-2014

Napisany 11 listopada 2014 - 19:41

Może:tak: ale najlepiej jak byś podmienił na sprawną i sprawdzil czy bedzie lepiej


W sumie jak na odpalonym silniku odpiąłem wtyczkę z przepustnicy to reakcja silnika była taka że zaczął się dławić i gasnąć, no ale dobrze, podmienie przepustnice i napisze czy jest poprawa :) dziękuję za pomoc

#13 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 19:59

Wyskoczył błąd 021 01
24846


to nie błędy tylko wersja programu w wyświetlaczu
Kolega wysłał Ci link z instrukcją.

#14 OFFLINE   dunalek

dunalek
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-04-2014

Napisany 11 listopada 2014 - 20:02

to nie błędy tylko wersja programu w wyświetlaczu
Kolega wysłał Ci link z instrukcją.


Ten 021 to nie jest błąd ? :o zrobiłem wszystko dokładnie z instrukcją żeby zczytać błędy.

#15 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 20:04

Ten 021 to nie jest błąd ? :o zrobiłem wszystko dokładnie z instrukcją żeby zczytać błędy.


tzn?? zczytywałeś metoda na spinacz??

#16 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2014 - 20:05

Ten 021 to nie jest błąd ? :o zrobiłem wszystko dokładnie z instrukcją żeby zczytać błędy.


Złączyłeś piny5-6 spinaczem??

#17 OFFLINE   dunalek

dunalek
  • 12 postów
  • Dołączył: 20-04-2014

Napisany 11 listopada 2014 - 20:09

tzn?? zczytywałeś metoda na spinacz??


Zrobiłem to metodą jak podal niżej kolega czyli:

DOTYCZY SILNIKA BENZYNOWEGO 2,2 16v, 2,6 i 3,2 (V6)

zamiast wkładać spinacz w złącze w tych dwu silnikach można to zrobić w wersji light:
- wciskasz pedał hamulca i gazu do oporu i przekręcasz kluczyk w pozycję II
- zaczyna migać kontrolka CHECK
- i spisujesz cztero cyfrowe kody błędów..

#18 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 20:14

Zrobiłem to metodą jak podal niżej kolega czyli:

DOTYCZY SILNIKA BENZYNOWEGO 2,2 16v, 2,6 i 3,2 (V6)

zamiast wkładać spinacz w złącze w tych dwu silnikach można to zrobić w wersji light:
- wciskasz pedał hamulca i gazu do oporu i przekręcasz kluczyk w pozycję II
- zaczyna migać kontrolka CHECK
- i spisujesz cztero cyfrowe kody błędów..


a jaki masz Ty silnik a jakiego ta metoda dotyczy??

#19 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2014 - 20:15

DOTYCZY SILNIKA BENZYNOWEGO 2,2 16v, 2,6 i 3,2 (V6)

No a ty raczej nie masz żadnego z powyższych silników z tego co widzę. Więc to nie tą metodą robiłeś

#20 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2014 - 20:15

Zrobiłem to metodą jak podal niżej kolega czyli:

DOTYCZY SILNIKA BENZYNOWEGO 2,2 16v, 2,6 i 3,2 (V6)

zamiast wkładać spinacz w złącze w tych dwu silnikach można to zrobić w wersji light:
- wciskasz pedał hamulca i gazu do oporu i przekręcasz kluczyk w pozycję II
- zaczyna migać kontrolka CHECK
- i spisujesz cztero cyfrowe kody błędów..

Jak przeczytasz ze zrozumieniem i nic nie sp...

I na darmo to widać pisałem :masakra: