Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Xenony w tragicznym stanie - przeróbka na halogeny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Azanath

Azanath
  • 25 postów
  • Dołączył: 28-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 listopada 2014 - 13:43

Witam!

Problem mam następujący:

Niedawno kupiłem Omcię i jest w niej dużo "pierdół" do zrobienia, między innymi jest problem z reflektorami otóż:

Reflektor od pasażera jest oryginalny xenon, niestety w tragicznym stanie, mechanik montował mi tam żarówkę czy coś "na trytytkę"

Drugi reflektor okazał się oryginalny, ale z soczewką pod halogen a nie xenon, więc nie ma homologacji a żarnik był w jakiś "cudowny sposób" tam zamontowany. Do tego jedną przetwornicę mam nieoryginalną, czyli taką badziewkę z allegro, (pewnie też nielegalną czy coś.)

Analizowałem jakie mam możliwości

1. Ratowanie ksenonów - musiałbym kupić dwa reflektory, plus przetwornicę. Trudno znaleźć "tanie" nowe zamienniki (oczywiście są zamienniki z wejsciem d2s, ale z homologacją na halogeny -.-'). Oczywiście mogę kupić używki, ale nigdy nie wiadomo co się trafi a i tak cena jest bez szału

2. Wywalenie ksenonów, wstawienie nowych lamp zamienników z soczewkami pod halogeny i miód malina z d*py światło. - Biorę tą opcję pod uwagę bo komplet nowych lamp zamienników np DEPO (wiem, są kiepskie, ale teraz też prawie nic mi nie świeci :p) jest bardzo tani. Ale nie wiem jak wygląda instalacja, czy trzeba po prostu "odciąć" przetwornice, "zrobić" odpowiednie wtyczki i podłączyć? Będzie wszystko działało? Czy te nowe lampy (pasują do nich silniczki od starych ori lamp) będą działać odpowiednio z autopoziomowaniem?


Proszę o nie odpowiadanie w stylu "przecież xenony lepsze" (bo wiem że są :D), chce po prostu wiedzieć jak to fizycznie wygląda. Zależy mi też na tym żeby było to wykonane jak najmniejszym kosztem, coby przegląd przeszedł. Nie potrzebuje światła w samochodzie, widzę na podczerwień.

Pozdrawiam!


edit. W sensie wiem jak zamontować nowe lampy, tylko nie wiem czy przerobienie "xenonowości na halogenowość" wymaga czegoś więcej niż po prostu wywalenia przetwornic i podłączenia halogenów

#2 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 listopada 2014 - 17:58

Witam!

Problem mam następujący:

Niedawno kupiłem Omcię i jest w niej dużo "pierdół" do zrobienia, między innymi jest problem z reflektorami otóż:

Reflektor od pasażera jest oryginalny xenon, niestety w tragicznym stanie, mechanik montował mi tam żarówkę czy coś "na trytytkę"

Drugi reflektor okazał się oryginalny, ale z soczewką pod halogen a nie xenon, więc nie ma homologacji a żarnik był w jakiś "cudowny sposób" tam zamontowany. Do tego jedną przetwornicę mam nieoryginalną, czyli taką badziewkę z allegro, (pewnie też nielegalną czy coś.)

Analizowałem jakie mam możliwości

1. Ratowanie ksenonów - musiałbym kupić dwa reflektory, plus przetwornicę. Trudno znaleźć "tanie" nowe zamienniki (oczywiście są zamienniki z wejsciem d2s, ale z homologacją na halogeny -.-'). Oczywiście mogę kupić używki, ale nigdy nie wiadomo co się trafi a i tak cena jest bez szału

2. Wywalenie ksenonów, wstawienie nowych lamp zamienników z soczewkami pod halogeny i miód malina z d*py światło. - Biorę tą opcję pod uwagę bo komplet nowych lamp zamienników np DEPO (wiem, są kiepskie, ale teraz też prawie nic mi nie świeci :p) jest bardzo tani. Ale nie wiem jak wygląda instalacja, czy trzeba po prostu "odciąć" przetwornice, "zrobić" odpowiednie wtyczki i podłączyć? Będzie wszystko działało? Czy te nowe lampy (pasują do nich silniczki od starych ori lamp) będą działać odpowiednio z autopoziomowaniem?


Proszę o nie odpowiadanie w stylu "przecież xenony lepsze" (bo wiem że są :D), chce po prostu wiedzieć jak to fizycznie wygląda. Zależy mi też na tym żeby było to wykonane jak najmniejszym kosztem, coby przegląd przeszedł. Nie potrzebuje światła w samochodzie, widzę na podczerwień.

Pozdrawiam!


edit. W sensie wiem jak zamontować nowe lampy, tylko nie wiem czy przerobienie "xenonowości na halogenowość" wymaga czegoś więcej niż po prostu wywalenia przetwornic i podłączenia halogenów


Przerobienie instalacji z halogenów na ksenony (częsta opcja) *jest równie niezgodne z przepisami co sytuacja odwrotna. Więc musisz zdecydować czy chcesz ksenon czy halogen i szukać do pary. Ceny tych części są śmiesznie tanie. Zobacz który reflektor jest w lepszym stanie i dokup drugi kompletny do pary. Tańsza opcja to reflektor halogenowy. Jak dobrze poszukasz to za 100zł kupisz komplet z żarówkami nawet.
* jeśli chce się wymienić źródło światła to trzeba wymienic reflektor
Dodany obrazek "Jeśli nie ma się nic do powiedzenia, lepiej nie przyoblekać tego w słowa."
powiedzenie

#3 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 08 listopada 2014 - 18:08

http://forum.omegakl...ad.php?t=100069
proponuje kupić od kolegi
dobra cena i bez przerabiania
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   Azanath

Azanath
  • 25 postów
  • Dołączył: 28-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 listopada 2014 - 22:29

Dziękuje za odpowiedzi.

Generalnie może źle to wszystko ująłem, ale głównie chodziło mi o to, jak problemowe jest samo "elektryczne" przerobienie xenon -> halogen. Hipotetycznie kupie reflektory z soczewkami pod halogeny. Przykręcam je w miejsce starych xenonowych.. i co dalej? Odcinam przetwornice, i po prostu kable z przed przetwornicy jakoś "przerabiam" coby dało się podłączyć pod halogeny czy jak?

No i jak to jest prawnie, jeżeli reflektory halogenowe mają homologację europejską, to po prostu podłączam wszystko i jazda? Jest wszystko legalne? Nie ma jakiegoś dziwnego magicznego znacznika, informacji czy czegokolwiek co spowoduje że ktoś mi powie "masz halogeny a powinny być ksenony, NA STOS!" ?

Pozdrawiam

#5 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2014 - 08:40

Dziękuje za odpowiedzi.

Generalnie może źle to wszystko ująłem, ale głównie chodziło mi o to, jak problemowe jest samo "elektryczne" przerobienie xenon -> halogen. Hipotetycznie kupie reflektory z soczewkami pod halogeny. Przykręcam je w miejsce starych xenonowych.. i co dalej? Odcinam przetwornice, i po prostu kable z przed przetwornicy jakoś "przerabiam" coby dało się podłączyć pod halogeny czy jak?

No i jak to jest prawnie, jeżeli reflektory halogenowe mają homologację europejską, to po prostu podłączam wszystko i jazda? Jest wszystko legalne? Nie ma jakiegoś dziwnego magicznego znacznika, informacji czy czegokolwiek co spowoduje że ktoś mi powie "masz halogeny a powinny być ksenony, NA STOS!" ?

Pozdrawiam

po 'odcięciu' przetwornicy tylko jeden przewód (+) podpinasz do wtyczki reflektora.Silniczki z samopoziomowania zostaw.
Reszta będzie OK.

#6 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 09 listopada 2014 - 21:30

na Twoim miejscu kupiłbym lampy takie jak maja być czyli xenony choćby z DEPO ( mam i świecą przyzwoicie, najlepiej z 4300 K, wstawiałem nawet zdjęcia jak świecą z różnymi palnikami). Cena za kpl to koło 450 zeta czyli nie ma tak źle. Przetwornice też dopadniesz za około 100 zł na alledrogo i wszystko będziesz miał zgodnie z przepisami. Decyzja należy od Ciebie.