

Wybór miejskiego samochodu
#1
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2014 - 08:20
Oglądając ogłoszenia znalazłem dwa modele które wchodziłyby w grę czyli Astra G oraz Corsa C.Mam na myśli te modele, ponieważ znam ich poprzedników.Przed Corsą mieliśmy Astrę F też z automatem.
Obecnie mamy Corsę B, więc naturalnym jest, że optuję za Corsą C, tylko nie wiem czy w C są poprawione mankamenty które były w B czyli nieszczęsne mocowania przednich wahaczy, korozja progów i podłogi.Wszystko to przerabiałem w "babci", więc wiem ile to czasu i $$ kosztuje i chciałbym takich wydatków już uniknąć w przyszłości.Co do Astry to nie wiem jak w Astrze G wygląda temat blachy.W Astrze F poleciały tylko progi i nadkola, oraz wlew paliwa, reszta była OK, ale też nie chciałbym w przyszłości odwiedzać blacharza, bo to trochę kosztuje, a ja nie zamierzam inwestować w auto worka pieniędzy (Już wystarczy, że w Omedze zainwestowałem czego teraz trochę żałuję). Jak w tych autach spisują się skrzynie??Czy są takie same jak w Astrze F i Corsie B czy nowsze/lepsze/gorsze??
Tyle na temat Opla.
W grę wchodzą też inne marki samochodów byle tylko miały automat i 5 drzwi no i oczywiście by były małe.Silniki bez znaczenia, bo w małych autkach chyba wszystkie są ekonomiczne jedynie co ważnym jest by jego późniejsza eksploatacja była na niewielkim finansowym poziomie.
Najlepiej jakby się wypowiedziały osoby, które mają doświadczenie z takimi autkami (właściciele, bądź ex-właściciele), bo myślę, że najwięcej wniosą do tematu, choć każda opinia jest mile widziana.
Zakup auta wchodzi w grę najwcześniej na przełomie wiosna/lato 2015 więc nie ma sensu podrzucać linków do ogłoszeń, i zakup raczej będzie miał miejsce u naszych zachodnich sąsiadów.
Jak?? => Tak!!
#2
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2014 - 11:58
służbowe moze być??Najlepiej jakby się wypowiedziały osoby, które mają doświadczenie z takimi autkami

http://www.autocentr.../suzuki/splash/inne marki samochodów byle tylko miały automat i 5 drzwi no i oczywiście by były małe.
jest u nas w firmie już 4 rok i jeździ nim każdy

:hmm: tylko co niektórzy wajchują w sekwencji 1-2-3 zamiast na D ustawić :oonie:
jeżdżą nim i kobiety

#3
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2014 - 14:00
#4
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2014 - 15:31
małe z zewnątrz duże w środku, modele do 2005r, później przenieśli produkcję do indii
benzyna 1.3 jest całkiem żwawa, świetnie jeździ na 2gen ale lepiej sekwencje.
crdi 1.5 w topie 110km konkretnie napędza to autko(zapierd...), nie wiem jak z exploatacją, w benzynie nic się nie dzieje poza przewodami zapłonowymi co ~80tys.
zawieszenie średnie, wytrzymuje ok 100tys tył lepiej, wymiany są banalne, wymiana przednich amorków to niecałe 30min
trzeba zwrócić uwagę na korozję, konserwacja niezbędna, ruda wchodzi w progi i nadkola, mniej więcej tak jak w astrze F, ale to widać na odległość, zadbane sztuki są zdrowe
corsę C też niedawno szukałem do 10tys, dałem sobie spokój bo cena nie adekwatna do klasy auta a stan techniczny większości bez komentarza
ostatecznie kupiłem drugą omegę

#5
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2014 - 19:20
#6
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2014 - 19:35


#7
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2014 - 21:21

#8
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2014 - 23:15
A Punto lub panda?? Moze Suzuki swift albo micra?? Wybor w tym segmencie dosyc spory...
Pandy sa niewygodne, ciasne i maja wade fabryczna czyt. Palą się, elektryka pod maską.
Moze sprobowac coś z renault... clio, twingo. Clio do 10k takie 2006 2008 mozna dorwac w dobrym stanie.
#9
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2014 - 07:05
Popieram. Żona ma taką yariskę 1.0 vvti w manualu od 3 lat. O automatach nie słyszałem nic złego. Tylko z ceną może być problem, bo ładna toyota kosztuje wyżej 12 tyś.Yaris I, auto nie do zarżnięcia - Mama jeździ... tak jak jeździ, inaczej nie potrafi
ten samochód wszystko wytrzyma, co najważniejsze nie psuje się, może podobać się nie lub nie, jak to Toyota. Automatów nie znam osobiście ale kolegi żona ma w automacie i nie narzeka.
#10
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2014 - 07:49
Pandy sa niewygodne, ciasne i maja wade fabryczna czyt. Palą się, elektryka pod maską.
Moze sprobowac coś z renault... clio, twingo. Clio do 10k takie 2006 2008 mozna dorwac w dobrym stanie.
Czy nie wygodne i ciasne to juz kwestia indywidualna, a co do pozarow pod maska to pierwsze slysze.
#11
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2014 - 09:05
#12
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2014 - 09:06

Bierz Astre G 5drzwiową i jak zadbana nie będzie grama rdzy. Naprawdę świetne auto. Do 10 tyś kupisz w bardzo dobrym stanie, aczkolwiek dla inteligentnych inaczej bdb stan nie oznacza auta jak z salonu

Corsa C fajne auto choć znacznie mniejsze od Astry G, części też tanie. Z korozją też lepiej niz w B.
Jest mnóstwo innych aut do 10.000zł masz ogromny wybór. Punto zadbane bardzo fajne auto ale zadbanych prawie nie ma. Poza tym straszne zgniluchy , gniją bardziej niż Opel, szczególnie podłoga.
Ja bym szukał chyba jak najmłodszego auta jednak....
#13
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2014 - 17:48
#14
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2014 - 19:30

Nie ukrywam, że rozglądam się za autami, które mają jakiś mechaniczny defekt (silnik/skrzynia), bo w zakupie jest dobra cena za w miarę młody rocznik, a naprawę/wymianę dokonam we własnym zakresie (mam gdzie i czym "know-how" też jest)
Jak?? => Tak!!
#15
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2014 - 20:49
a ja bym polecil seata ibize w tych pieniadzach to tez bardzo dobre rozwiazanie, silnik 1,4 wystarczy byle nie 1,2 bo tam lubia pasc korbowody(silnik 3 cylindrowy) a 1,4 dosc zwawy a szczegolnie ten 100 konny, co do blachy jest lepiej wykonana niz w corsie i punto, moja matka ma i sobie chwali z silnikiem 1,4 86 koni pali jej 9 litrow gazu przy zalaczonej non stop klimie.
Albo Ibiza 1.9 sdi ( tylko z aftomatem ciezko dostac) Ale auto "idiotoodporne" spali kazde paliwo, i spala tyle co nic. Czesci praktycznie za free a przebiegi rzedu 500000km nie robia na nich wiekszego wrazenia.
#16
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2014 - 22:20
Dzięki za podpowiedzi
Oglądałem trochę Cors C w DE i tam dużo jest "automatik getriebe schaden" (tł.uszkodzona skrzynia biegów) i pytanie moje jest takie - czy one mają jakąś inną skrzynię niż Corsy B, bo w nich nic ze skrzynią się nie dzieje.
Skrzynia jest inna niż w B, jest to jakiś półautomat, który ma problemy z trwałością. Naprawa jest droga. Poczytaj sobie w necie, jest sporo na ten temat, tj. o problemach z tą skrzynią w corsie c, astrze g i merivie. Rozpoznawałem trochę temat, bo szukałem dla teścia merivy i automaty były sporo tańsze. Ostatecznie zrezygnowaliśmy ze względu na duże prawdopodobieństwo tej awarii oraz korozję blach i zawieszenia (merivy z 2004 były bardziej pordzewiałe niż moja omega z 2001).
#17
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2014 - 07:48
#18
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2014 - 10:16
Jak?? => Tak!!
#19
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2014 - 10:44
No to chyba się wyleczyłem z Corsy C, a szkoda bo byłem najbardziej nastawiony ta to auto.Jak już mówiłem musi być automat, więc szukamy innych modeli.Jeśli chodzi o Astrę G to już zgłupiałem, bo jak przeglądałem to chyba tam nie ma easy-Tronica - czyli dobrze(Znalazłem, że easy-tronic montowali w Astrze H).No chyba, że się mylę?
Faktycznie chodziło mi o astrę h (czyli tzw. III). W astrze g (czyli II) był ten stary automat (tak przynajmniej wygląda na zdjęciach).