

[OB & OBFL] Auto nie odpala, pogryzione kable
#1
OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 19:29
Załatałem wtyczkę, wpiąłem i nadal lipa. Odczyty z przepływki "z d*py" typu temperatura -40 i 262 kg/h powietrza. Jednak auto mi odpalało. Zresztą czy przepływka jest wpięta czy nie to różnicy nie było.
Oprócz przepływki pojawił mi się nieznany błąd w ASB... Do tego jeszcze kilka innych. Skasowałem wsio, ale ten od ASB mi się pojawia. Do niego dołączył P0115 (błąd odczytu temperatury silnika) oraz bład czujnika wałka rozrządu. Ten ostatni raz jest, a raz nie ma.
Od tego momentu auto nie odpala. Zdjąłem też kleme w akcie desperacji, ale bez efektu.
Na pewno jakieś zwierzę*było pod maską, bo u mojej żony w aucie również część kabli przestała istnieć.
Czy mogę*coś zrobić aby auto odpaliło żebym mógł dojechać do mechanika? Tyle ile mogłem przepatrzyłem kable i innych untyków nie widzę.
Gdzie znajduje się*kabel do czujnuka wałka rozrządu? Wybacznie może głupie pytanie, ale znalazłem mnóstwo wątków na temat jego wymiany, ale nie udało mi się*dotrzeć*do informacji którędy biegnie jego wiązka.
Pojechałem jeszcze do auta żeby dokładnie zczytać kody. Oto co mam w silniku: P0115, P0340, P0100. W skrzyni mam błąd P1792, który jest opisany jako nieznany.
Próbowałem kręcić do oporu i auto na chwilę odpala, ale strasznie szarpie i po chwili gaśnie. Ogólnie śmierdzi benzyną, więc pewnie się zalew.
Jak podepnę zreanimowaną*kostkę do przepływomierza to pokazuje 262 kg/h, jak odepnę to 0 (co chyba jest normalne). Podejrzewam, że gdzieś może być jeszcze zwarcie stąd skrajne odczyty 0V lub 5V.
Kiedy kręce rozrusznikiem to po chwili pokazują się obroty i jak odpali to też, więc teraz nie wiem jak to jest z tym czujnikiem wałka rozrządu? Skad wie jakie silnik ma obroty skoro czujnik nie działa.
Co do temperatur to i powietrze wlotowe i temperatura płynu chłodniczego mają -40 stopni (pewnie skrajnie niska wartość), a temperatura zewnętrzna -36 stopni.
Czy te wszystkie błedy wiążą się w jakąś logiczną całość sprowadzając się np. do jednej wiązki? No i co to za złowrogi bład skrzyni biegów?
Najgorsze jest to, że w pobliżu jest tylko kiepski mechanik co nie ma pojęcia o "komputerach", więc jak mu nie podpowiem czego ma szukać to sam bidny nic nie zdziała. Bardzo proszę o pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 19:41
#3
OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 19:52
tak jak piszesz... By tam się dostać to bez wytargania silnika naprawa nie możliwa, dlatego myślę że tam zwierzak dostać się nie mógł.Nie wiem dokładnie jak jest w V'kach ale wiązka komory silnika leży na podłużnicy poniżej pompy ABS'u tam może być problem. Dostęp tragiczny nawet w mojej babuleńce.
Ewentualnie wiązka przy grodzi jest nie osłonięta, widoczna po zdjęciu plastikowego podszybia. również do sprawdzenia 3 złącza przy podstawie akumulatora.
#4
OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 20:09
#5
OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 20:51
Jest połączony ze sterownikiem silnika który jest po tej samej stronie co pompa,niestetyprzepływomierz

To nie znacie gryzoni :confused:tam zwierzak dostać się nie mógł.
#6
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 07:46
Czy ktoś z Was jest mi to w stanie to potwierdzić? Na pewno ułatwiłoby to poszukiwania. No i czy ten kabel biegnie w tej nieszczęśliwiej wiązce czy w innej?
#7
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 08:38
Pogooglałem nieco i znalazłem ciekawą informację na elektrodzie tj. czujnik temperatury ECU, wałka rozrządu i przepływomierza (czyli wszystko co u mnie zdechło) ma wspólną masę na pinie B26.
Czy ktoś z Was jest mi to w stanie to potwierdzić? Na pewno ułatwiłoby to poszukiwania. No i czy ten kabel biegnie w tej nieszczęśliwiej wiązce czy w innej?
Tak potwierdzam. wszystkie 3 czujniki mają wspólne połączenie do pinu 26 ECU.
Pin nr 3 przepływki kolor przewodu GYBK
Pin nr 1 czujnika wałków kolor przewodu GYBK
Pin nr 2 Czujnika temp. na ECU kolor przewodu GYBK
Idą razem do Pinu 26 w ECU. przewodem o kolorze BURD
Nie potrafię Ci tylko napisać czy pin 26 jest ze złącza A czy B ECU, mam u siebie inaczej to oznaczone jako X85 i X86.
#8
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 08:40
#9
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 16:47
Korzystając z okazji pojechałem odrazu do mechanika, bo mogłem mieć szczęście, że jakiś kabel załapał styk.
Czy ktoś się orientuje co to może być za błąd w ASB: P1792 ?
#10
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 22:01
Dziś auto magicznie odpaliło bez większych problemów, ale z odpiętą przepływką. Nawet sie check nie zaświecił tylko autko z kluczykiem. Jechało jak gdyby nigdy nic.
Korzystając z okazji pojechałem odrazu do mechanika, bo mogłem mieć szczęście, że jakiś kabel załapał styk.
Czy ktoś się orientuje co to może być za błąd w ASB: P1792 ?
3 sekundy na google. http://www.scangauge...vrolet-Saab.pdf
#11
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 22:07
P1792 ECM to TCM Engine Coolant Signal - czy to wyjaśnienie może być spowodowane źle działającym czujnikiem temperatury silnika? W sensie cały czas pokazuje -40 stopni.
#12
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 22:24
Faktycznie, wczoraj jakoś nie mogłem znaleźć, ale pewnie przez emocje związane z awarią. Dzięki za linka.
P1792 ECM to TCM Engine Coolant Signal - czy to wyjaśnienie może być spowodowane źle działającym czujnikiem temperatury silnika? W sensie cały czas pokazuje -40 stopni.
Jeżeli cały czas pokazuje Ci ,że temperatura na ECU jest -40 stopni to czujnik jest do wymiany.
#13
OFFLINE
Napisany 29 października 2014 - 23:55
#14
OFFLINE
Napisany 30 października 2014 - 07:52
Myślę, że najpierw trzeba obadać pogryzioną*wiązkę, bo nie mam pewności, że wszystko zostało załatane. Jutro powinno się już*coś wyjaśnić. Chciałem się tylko zorientować*czy ten błąd skrzyni może mieć związek z błędem czujnika temperatury.
Jeżeli kabel od czujnika był by uszkodzony to komputer pokazuje około 20C. Poprostu ECU podstawia wartość temperatury średniej na dworze.
#15
OFFLINE
Napisany 30 października 2014 - 08:02
#16
OFFLINE
Napisany 30 października 2014 - 09:54
Temperature na dworze, też mam -40, zdarzyło się też*-36. Tak pokazuje w op-comie, bo w aucie na wyświetlaczu jest prawidłowa.
W OP-COMie sprawdzasz temperaturę cieczy chłodzącej, czyli sprawdzasz co pokazuje czujnik temperatury na ECU. Jeżeli na dworze nie masz -40 a komputer diagnostyczny pokazuje Ci ,że jest -40 to znaczy że do wymiany masz czujnik temperatury na ECU. Jest to jeden z najważniejszych czujników, które biorą udział w określeniu mieszanki paliwowo powietrznej.
#17
OFFLINE
Napisany 30 października 2014 - 17:32
Tak potwierdzam. wszystkie 3 czujniki mają wspólne połączenie do pinu 26 ECU.
Pin nr 3 przepływki kolor przewodu GYBK
Pin nr 1 czujnika wałków kolor przewodu GYBK
Pin nr 2 Czujnika temp. na ECU kolor przewodu GYBK
Idą razem do Pinu 26 w ECU. przewodem o kolorze BURD
Nie potrafię Ci tylko napisać czy pin 26 jest ze złącza A czy B ECU, mam u siebie inaczej to oznaczone jako X85 i X86.
Witam
Złącze B właśnie mam ten sam problem
Z tego co wyczytałem należy na kabel wychodzący z tego piu dołożyć dodatkową masę
Jutro będę działał oby pomogło bo już zakupiłem nowy czujnik temperatury ECU i Przepływomierz (pewno bez potrzeby)
#18
OFFLINE
Napisany 31 października 2014 - 22:59
#19
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2014 - 09:05
Niestety chyba uszkodzeniu uległ ECU. Jutro chce zawieść komputer do jakiegoś speca, bo sam już tam się*boje zaglądac.
Przy okazji powiedzcie mi prosze czy numer ECU moze sie roznic zakladajac czarna wizje wymiany. Ja mam koncowke 492, a na Allegro widze same 490 albo 495.