Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Auto nie odpala, pogryzione kable


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2014 - 19:29

Dzisiaj zorientowałem się, że mam przegryzioną całą wiązkę przy wtyczce od przepływomierza. Oczywiście zapalił mi się*check, ale auto jeździło.

Załatałem wtyczkę, wpiąłem i nadal lipa. Odczyty z przepływki "z d*py" typu temperatura -40 i 262 kg/h powietrza. Jednak auto mi odpalało. Zresztą czy przepływka jest wpięta czy nie to różnicy nie było.

Oprócz przepływki pojawił mi się nieznany błąd w ASB... Do tego jeszcze kilka innych. Skasowałem wsio, ale ten od ASB mi się pojawia. Do niego dołączył P0115 (błąd odczytu temperatury silnika) oraz bład czujnika wałka rozrządu. Ten ostatni raz jest, a raz nie ma.

Od tego momentu auto nie odpala. Zdjąłem też kleme w akcie desperacji, ale bez efektu.

Na pewno jakieś zwierzę*było pod maską, bo u mojej żony w aucie również część kabli przestała istnieć.

Czy mogę*coś zrobić aby auto odpaliło żebym mógł dojechać do mechanika? Tyle ile mogłem przepatrzyłem kable i innych untyków nie widzę.

Gdzie znajduje się*kabel do czujnuka wałka rozrządu? Wybacznie może głupie pytanie, ale znalazłem mnóstwo wątków na temat jego wymiany, ale nie udało mi się*dotrzeć*do informacji którędy biegnie jego wiązka.

Pojechałem jeszcze do auta żeby dokładnie zczytać kody. Oto co mam w silniku: P0115, P0340, P0100. W skrzyni mam błąd P1792, który jest opisany jako nieznany.

Próbowałem kręcić do oporu i auto na chwilę odpala, ale strasznie szarpie i po chwili gaśnie. Ogólnie śmierdzi benzyną, więc pewnie się zalew.

Jak podepnę zreanimowaną*kostkę do przepływomierza to pokazuje 262 kg/h, jak odepnę to 0 (co chyba jest normalne). Podejrzewam, że gdzieś może być jeszcze zwarcie stąd skrajne odczyty 0V lub 5V.

Kiedy kręce rozrusznikiem to po chwili pokazują się obroty i jak odpali to też, więc teraz nie wiem jak to jest z tym czujnikiem wałka rozrządu? Skad wie jakie silnik ma obroty skoro czujnik nie działa.

Co do temperatur to i powietrze wlotowe i temperatura płynu chłodniczego mają -40 stopni (pewnie skrajnie niska wartość), a temperatura zewnętrzna -36 stopni.

Czy te wszystkie błedy wiążą się w jakąś logiczną całość sprowadzając się np. do jednej wiązki? No i co to za złowrogi bład skrzyni biegów?

Najgorsze jest to, że w pobliżu jest tylko kiepski mechanik co nie ma pojęcia o "komputerach", więc jak mu nie podpowiem czego ma szukać to sam bidny nic nie zdziała. Bardzo proszę o pomoc.

#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 października 2014 - 19:41

Nie wiem dokładnie jak jest w V'kach ale wiązka komory silnika leży na podłużnicy poniżej pompy ABS'u tam może być problem. Dostęp tragiczny nawet w mojej babuleńce.

#3 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2014 - 19:52

Nie wiem dokładnie jak jest w V'kach ale wiązka komory silnika leży na podłużnicy poniżej pompy ABS'u tam może być problem. Dostęp tragiczny nawet w mojej babuleńce.

tak jak piszesz... By tam się dostać to bez wytargania silnika naprawa nie możliwa, dlatego myślę że tam zwierzak dostać się nie mógł.


Ewentualnie wiązka przy grodzi jest nie osłonięta, widoczna po zdjęciu plastikowego podszybia. również do sprawdzenia 3 złącza przy podstawie akumulatora.

#4 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2014 - 20:09

Pompa ABS (jak i ta wiązka) jest po drugiej stronie niż przepływomierz, więc mam nadzieje, że tam bestia nie dotarła. Troche mnie załamaliście z tym wyjmowaniem silnika.

#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 października 2014 - 20:51

przepływomierz

Jest połączony ze sterownikiem silnika który jest po tej samej stronie co pompa,niestety :mad: bierz latarkę,lusterko i zaglądaj.

tam zwierzak dostać się nie mógł.

To nie znacie gryzoni :confused:

#6 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2014 - 07:46

Pogooglałem nieco i znalazłem ciekawą informację na elektrodzie tj. czujnik temperatury ECU, wałka rozrządu i przepływomierza (czyli wszystko co u mnie zdechło) ma wspólną masę na pinie B26.

Czy ktoś z Was jest mi to w stanie to potwierdzić? Na pewno ułatwiłoby to poszukiwania. No i czy ten kabel biegnie w tej nieszczęśliwiej wiązce czy w innej?

#7 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 października 2014 - 08:38

Pogooglałem nieco i znalazłem ciekawą informację na elektrodzie tj. czujnik temperatury ECU, wałka rozrządu i przepływomierza (czyli wszystko co u mnie zdechło) ma wspólną masę na pinie B26.

Czy ktoś z Was jest mi to w stanie to potwierdzić? Na pewno ułatwiłoby to poszukiwania. No i czy ten kabel biegnie w tej nieszczęśliwiej wiązce czy w innej?


Tak potwierdzam. wszystkie 3 czujniki mają wspólne połączenie do pinu 26 ECU.

Pin nr 3 przepływki kolor przewodu GYBK
Pin nr 1 czujnika wałków kolor przewodu GYBK
Pin nr 2 Czujnika temp. na ECU kolor przewodu GYBK

Idą razem do Pinu 26 w ECU. przewodem o kolorze BURD

Nie potrafię Ci tylko napisać czy pin 26 jest ze złącza A czy B ECU, mam u siebie inaczej to oznaczone jako X85 i X86.

#8 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 października 2014 - 08:40

W okolicach ABSu pod akumulatorem masz kabel masowy, który jest przykręcany do ramy. Od niego odchodzi wiele innych kabli masowych, być może tam też gryzoń się dostał. Sprawdź w tamtym miejscu.

#9 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2014 - 16:47

Dziś auto magicznie odpaliło bez większych problemów, ale z odpiętą przepływką. Nawet sie check nie zaświecił tylko autko z kluczykiem. Jechało jak gdyby nigdy nic.

Korzystając z okazji pojechałem odrazu do mechanika, bo mogłem mieć szczęście, że jakiś kabel załapał styk.

Czy ktoś się orientuje co to może być za błąd w ASB: P1792 ?

#10 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 października 2014 - 22:01

Dziś auto magicznie odpaliło bez większych problemów, ale z odpiętą przepływką. Nawet sie check nie zaświecił tylko autko z kluczykiem. Jechało jak gdyby nigdy nic.

Korzystając z okazji pojechałem odrazu do mechanika, bo mogłem mieć szczęście, że jakiś kabel załapał styk.

Czy ktoś się orientuje co to może być za błąd w ASB: P1792 ?



3 sekundy na google. http://www.scangauge...vrolet-Saab.pdf

#11 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2014 - 22:07

Faktycznie, wczoraj jakoś nie mogłem znaleźć, ale pewnie przez emocje związane z awarią. Dzięki za linka.

P1792 ECM to TCM Engine Coolant Signal - czy to wyjaśnienie może być spowodowane źle działającym czujnikiem temperatury silnika? W sensie cały czas pokazuje -40 stopni.

#12 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 października 2014 - 22:24

Faktycznie, wczoraj jakoś nie mogłem znaleźć, ale pewnie przez emocje związane z awarią. Dzięki za linka.

P1792 ECM to TCM Engine Coolant Signal - czy to wyjaśnienie może być spowodowane źle działającym czujnikiem temperatury silnika? W sensie cały czas pokazuje -40 stopni.


Jeżeli cały czas pokazuje Ci ,że temperatura na ECU jest -40 stopni to czujnik jest do wymiany.

#13 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2014 - 23:55

Myślę, że najpierw trzeba obadać pogryzioną*wiązkę, bo nie mam pewności, że wszystko zostało załatane. Jutro powinno się już*coś wyjaśnić. Chciałem się tylko zorientować*czy ten błąd skrzyni może mieć związek z błędem czujnika temperatury.

#14 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 października 2014 - 07:52

Myślę, że najpierw trzeba obadać pogryzioną*wiązkę, bo nie mam pewności, że wszystko zostało załatane. Jutro powinno się już*coś wyjaśnić. Chciałem się tylko zorientować*czy ten błąd skrzyni może mieć związek z błędem czujnika temperatury.


Jeżeli kabel od czujnika był by uszkodzony to komputer pokazuje około 20C. Poprostu ECU podstawia wartość temperatury średniej na dworze.

#15 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 października 2014 - 08:02

Temperature na dworze, też mam -40, zdarzyło się też*-36. Tak pokazuje w op-comie, bo w aucie na wyświetlaczu jest prawidłowa.

#16 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 października 2014 - 09:54

Temperature na dworze, też mam -40, zdarzyło się też*-36. Tak pokazuje w op-comie, bo w aucie na wyświetlaczu jest prawidłowa.


W OP-COMie sprawdzasz temperaturę cieczy chłodzącej, czyli sprawdzasz co pokazuje czujnik temperatury na ECU. Jeżeli na dworze nie masz -40 a komputer diagnostyczny pokazuje Ci ,że jest -40 to znaczy że do wymiany masz czujnik temperatury na ECU. Jest to jeden z najważniejszych czujników, które biorą udział w określeniu mieszanki paliwowo powietrznej.

#17 OFFLINE   magic74

magic74
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-07-2014
  • Skąd: Trójmiasto

Napisany 30 października 2014 - 17:32

Tak potwierdzam. wszystkie 3 czujniki mają wspólne połączenie do pinu 26 ECU.

Pin nr 3 przepływki kolor przewodu GYBK
Pin nr 1 czujnika wałków kolor przewodu GYBK
Pin nr 2 Czujnika temp. na ECU kolor przewodu GYBK

Idą razem do Pinu 26 w ECU. przewodem o kolorze BURD

Nie potrafię Ci tylko napisać czy pin 26 jest ze złącza A czy B ECU, mam u siebie inaczej to oznaczone jako X85 i X86.


Witam

Złącze B właśnie mam ten sam problem
Z tego co wyczytałem należy na kabel wychodzący z tego piu dołożyć dodatkową masę

Jutro będę działał oby pomogło bo już zakupiłem nowy czujnik temperatury ECU i Przepływomierz (pewno bez potrzeby)

#18 OFFLINE   magic74

magic74
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-07-2014
  • Skąd: Trójmiasto

Napisany 31 października 2014 - 22:59

Dzisiaj dłubałem i zauważyłem że jak są podpinane jakieś dodatkowe masy do ECU to wtedy zaczyna wariować przepływomierz i czujnik temperatury na ECU. Odkręciłem dzisiaj jakieś podokładane masy od przekaźników do LPG zostawiłem tylko oryginalny czarny kabel uziemiający komputer reszta poszła bezpośrednio pod aku i silnik zaczął równo pracować a spalanie spadło na normalne z 30 l

#19 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2014 - 09:05

Przemierzyłem wszystkie kable odpowiadające za trzy niedziałające czujniki i wszystkie mają przejscie i nie mają zwarcia. W piny czujnika temperatury wpiąłem miernik i pokazał mi wartość 1.35 kOma z czego wnioskuje, że to prawdopodobny odczyt.

Niestety chyba uszkodzeniu uległ ECU. Jutro chce zawieść komputer do jakiegoś speca, bo sam już tam się*boje zaglądac.

Przy okazji powiedzcie mi prosze czy numer ECU moze sie roznic zakladajac czarna wizje wymiany. Ja mam koncowke 492, a na Allegro widze same 490 albo 495.