Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 8v problemy z eksploatacją. Spalanie, nierówne obroty Calibra


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hazet

hazet
  • 0 postów
  • Dołączył: 21-01-2014

Napisany 23 października 2014 - 13:55

Witam, kiedyś rejestrowałem się na forum, gdy potrzebowałem informacji na temat BOSE z Omegi, które instalowałem w swoim Żuku. Między czasie w moim garażu wylądowała Calibra. Ponieważ w Omegach też były te same silniki co w mojej Calibrze, proszę o pomoc.
Gdy kupiłem samochód przez pierwszych kilka dni nic się nie działo. Spalanie w mieście około 13l LPG a w trasie 9,5. Dodam, że jest to Automat, więc swoje musi spalić. Nagle zaczął palić około 18l po mieście i wyskoczyła kontrolka silnika , pojechałem do kolegi, żeby mi sprawdził błędy wyskoczył błąd komputera. Wsadził mi nowy komputer niestety nie z tym samym oznaczeniem, jednak błąd zniknął i wszystko było ok, spalanie spadło do 13,5 l. Jestem dość oszczędnym kierowcą i uważałem, że spalanie powinno jeszcze spaść. Oddałem samochód do warsztatu zajmującym się LPG. Wymienili filtry i wyregulowali instalacje. Wtedy się zaczęło na nowo duże spalanie samochód zaczął palić 16l przy mega oszczędnej, nie przekraczającej 40km/h jeździe minimum 15l. W trasie zaś spalił nieco ponad 10l przy normalnej jeździe, zaś jak chciałem zobaczyć jak jeździ to przy prędkościach 150-160 km/h było 12,5 l. Czyli w trasie jest raczej wszytko w normie Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Filtr powietrza jest nowy, z układem chłodzenia jest też wszystko ok. Nie mam pojęcia co się dzieje, ale przecież niemożliwy jest wzrost spalanie aż o 60 % miedzy trasą a miastem.
Ponad to jest jeszcze sprawa obrotów. Zdarza się falowanie silnikiem na niskich obrotach gdy jest zimny oraz samochód sporadycznie gaśnie gdy się zagrzeje lekko ponad połowę skali. Zdarzyło mi się zaobserwować to, że samochód między 3-5 tysięcy obrotów strasznie się dławił zarówno na LPG oraz PB. poniżej i powyżej tych obrotów wszystko było OK
Jeżeli chodzi o to falowanie to myślę, że jest to sprawa krokowca, wyczyszczę go i powinno pomóc, ale co z resztą objawów ? Może świece do wymiany ?
Mój samochód ma kompletny wydech z kwasówki i nie ma katalizatora. Kolega powiedział mi, że podczas regulacji LPG w takim wypadku trzeba zrobić to inaczej. Czy to może być przyczyną aż takiego wzrostu w spalaniu , przed i po regulacji?
A i jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi Calibry? Na pewno jest wiele funkcji, o których nie wiem i chętnie bym sobie poczytał przed snem:)

#2 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 października 2014 - 14:01

Z tego co piszesz to masz spalanie jak ja w cięższej omie 3.0

#3 OFFLINE   hazet

hazet
  • 0 postów
  • Dołączył: 21-01-2014

Napisany 23 października 2014 - 14:29

No i to jest ten ból. Masz silnik prawie 2 razy mocniejszy, auto cięższe , do tego słynna aerodynamika Calibry i pali tyle samo. A ja mam niby sportowy samochód i wlokę się 40 km/h. Chciałbym rozwiązać problem, bo jest to naprawdę sympatyczny samochód i chcę się nim cieszyć.

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2014 - 14:55

A i jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi Calibry? Na pewno jest wiele funkcji, o których nie wiem i chętnie bym sobie poczytał przed snem:)


http://forum.omegakl...ead.php?t=86808

#5 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 października 2014 - 15:50

hazet zajrzyj na forum CalibraTeam tam znajdziesz wszystko. A co do Twojego auta przyczyn może być wiele włącznie z Twoim stylem jazdy. Spróbuj jednak jeszcze raz sprawdzić błędy , bo tak to możesz wymieniać do bólu... świece, kable, filtry, krokowy, lambde itd...
Sam widzisz, że spalanie się waha więc może to warunki na drodze + styl jazdy skoro w trasie 10 gazu spali to nie jest źle. Rozumiem, że masz instalacje zwykłą, gdzie regulacja jest znikoma..., może to parownik...

#6 OFFLINE   Vengazo

Vengazo
  • 168 postów
  • Dołączył: 12-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2014 - 20:10

ja stawiam na sonde ale wiadomo może regulacja gazu poszła w piz**u

#7 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2014 - 22:31

Calibra miala inny silnik. Podobny, ale inny. X20SE byl w omedze, C20NE w Calibrze. Do rzeczy:

Moim zdaniem to spalanie jest calkiem normalne, sam takie mialem w C20NE + LPG. Jezeli upierasz sie ze jest inaczej to:

Musisz miec w pelni sprawny uklad zaplonu (wymien swiece i kable z kopulka)
Musisz miec szczelny i czysty dolot (filtr powietrza, szczelna rure dolotu, i sprawny ten pseudo krokowiec, bo to co masz na silniku to nie do konca silniczek krokowy, ale musisz miec to sprawne)
Zakladam, ze sonda nawet jezeli jest niesprawna to przy LPG II gen (no chyba ze masz sekwencje to chyle czoła) to nie ma to znaczenia zbyt duzego
W nastepnej kolejnosci musisz miec pewnosc, ze sam parownik w sobie jest sprawny i membramy nie przypominaja juz plastiku, mimo ze silnik niby na gazie chodzi poprawnie.

Pytanie - czy z wydechu nie smierdzi gazem?
Czy z komory silnika nie smierdzi gazem??

Jak masz w ogole instalacje?

Na Calibra Team tez sporo sie dowiesz (calibra-team.pl/forum), tyle, ze na OKP forum jest bardziej przejrzyste, oni tez maja tam kopalnie wiedzy, ale forum jest troche jak burdel, nieporzadek itp

Daj maila jak chcesz to sprobuje Ci podgonic PDF-a z ksiazka "sam naprawiam opel calibra i vectra"

#8 OFFLINE   hazet

hazet
  • 0 postów
  • Dołączył: 21-01-2014

Napisany 24 października 2014 - 10:14

Dziękuje za zainteresowanie się moją sprawą.
Wydawało mi się, że w Omegach były też C20ne.
Jak się okazało to świece też były wymienione przez poprzedniego właściciela i są praktycznie nowe.
Styl jazdy ? Nie wierzę w to bo mój styl jazdy nie zmienił się na tyle, żeby auto paliło 3l więcej. Staram się jeździć naprawdę oszczędnie. Moje samochody nigdy nie paliły dużo. Decydując się na Calibre byłem przygotowany właśnie na jakieś 13l LPG.
Tylko raz zdarzyło mi się żebym poczuł gaz w samochodzie, nigdy więcej się to nie zdarzyło.
Odnośnie sprawdzenia błędów raz jeszcze. To nie jest tak, że jeżeli jakiś by był to wywaliłoby mi Checka ?
Samochód posiada instalację sekwencyjną, ale jaką dokładnie to nie mam pojęcia. Papierów od gazu nie mam w tej chwili przy sobie.
Odnośnie samego przeglądu gazu, to wymienili mi ponoć wszytko bo od założenia instalacji 3lata temu nic tam nie było robione. Skasowali mnie za to 120 zł a auto pali więcej niż wcześniej. Gazownik zaproponował mi, że wyregulują mi to podczas jazdy i dostosują do mojego stylu jazdy. Ale czy warto kolejne $$$ dawać na coś co i tak nie wiem czy pomoże.
Boje się jeszcze jednej rzeczy. Wczoraj byłem u Taty i pokazał mi, że obudowa rozrządu trze o pasek bo brakuje jednej śrubki od obudowy.Wiem, że był wymieniany i jak widać było to zrobione nie fachowo. Boję się, że mógł się przestawić pasek. Ale czy to możliwe? Nawet jeśli to chyba małe jest prawdopodobieństwo, że przestawił się na zębach ?
Odnośnie Calibra Team, to byłem tam na stronie, ale trzeba zapłacić za używanie fora. A nawet nie wiem czy warto i jak to działa.

#9 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 października 2014 - 18:26

a sproboj pojedzic na wyzszych obrotachrzedu 3000obr/min, te silniki lubia wyzsze obroty a nie rzedu 2000obr/min. Nie lubia zamulania, przy wyzszych obrotach naprawde, pala mniej:p

#10 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2014 - 19:34

c20ne był w Omedze A :)

sprawdź czujnik temp na ecu > dalej przepływkę
jak walnie sonda to wyrzuci check, wtedy możesz bez wahania podmienić na inna sprawną/nową (ten błąd można wymrugać)

ogólnie silnik nie lubi zamulania, trzeba jeździsz dynamicznie, przy 40km/h to będzie znacznie więcej palił niż mu wdepniesz na 3/4 i rozpędzisz auto do 80

#11 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2014 - 00:22

Jak trze to uwazaj na taki pasek, moze strzelic, w koncu jest uszkodzony. brakujaca srubke wkrecic. W ostatecznosci to bezkolizyjny rozrzad, wiec nie pojedziesz...

Mail poszedl do Ciebie tak w ogole w tej sekundzie

Jak walnie przeplywka to tez checka wysypie. To z tymi obrotami faktycznie kolega ma racje, sprobuj tak pojezdzic. Moja non stop chodzila pod czerwona skale i palila 16, wiec i tak tragedii nie bylo. Poza tym nie wiem, czy to ma wplyw, ale temperatura na dworku jest ciut nizsza, auto zacznie wiecej palic i tyle.

A ja sprobuje jeszcze z innej beczki podejsc do tematu - mierzyles kompresje? bo moze nie tu wszyscy szukamy. Ile oleju zuzywa twoje c20ne??

#12 OFFLINE   hazet

hazet
  • 0 postów
  • Dołączył: 21-01-2014

Napisany 28 października 2014 - 12:02

Dziękuję za jakieś sugestie.
Jeżeli chodzi o spalanie na niskich i wysokich obrotach to waha się w granicach 15-16 litrów. Więc w sumie to bez znaczenia czy jeżdżę spokojnie czy nie.
Pisaliście, że jest zimniej i może więcej palić no i pali :( Teraz gdy temperatura spadła poniżej 5 stopni spalił mi 17,5 litra!
Co do tego czujnika temp na ecu. Jak to się sprawdza?
Kompresja ? Nie wydaje mi się, samochód wchodzi w obroty aż miło, nie kopci, nie czuć spadku mocy. Powyżej 2 tysięcy obrotów po za spalaniem nie zauważyłem, żadnych innych objawów .

#13 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 października 2014 - 17:25

Dodany obrazek

kody błędów sprawdzone ?

#14 OFFLINE   hazet

hazet
  • 0 postów
  • Dołączył: 21-01-2014

Napisany 29 października 2014 - 16:54

Błędy właśnie przed momentem sprawdziłem. Nic nie ma, niby wszytko ok.
Czyli jeżeli dobrze rozumiem ,żeby nie wykręcać czujnika i nie grzać wody do konkretnej temperatury to muszę włączyć samochód zagrzać go do około 95 stopni i oporność ma wynosić około 350-370 ohm ?
Ale czy wtedy nie będzie mi zakłamywał, bo będzie sprawdzony tylko na ciepłym silniku ?

#15 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2014 - 17:11

przecież na zimnym to za dużo nie jeździsz, 2-3km i powinien już mieć te 90 bez problemu, a nawet bliżej 100

#16 OFFLINE   hazet

hazet
  • 0 postów
  • Dołączył: 21-01-2014

Napisany 30 października 2014 - 12:56

No to w końcu mamy chyba winowajce :)
Wskazania mam takie
70 stopni 300 OHM
90 stopni 200 OHM
97 stopni 160 OHM
Wszystko wskazuje, że to jest to.
Zaraz zamawiam. Czujnik BOSCH 35 zł i mam nadzieję, że już po sprawie :)