Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] podpowie ktoś jak wymienić sanki?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   koper

koper
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-02-2014

Napisany 20 października 2014 - 16:53

Witam chciałbym zapytać jak najlepiej sie zabrać do wymiany sanek w omedze B , bede robil to pierwszy raz i zawsze to lepiej jak ktoś doświadczony by się wypowiedział .

#2 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 20 października 2014 - 20:50

kolego wybijasz sforznie odkręcasz łączniki, odkręcasz 2 śruby z przody sanek i chyba 4 z tyłu, odkręcasz poduchy i sanki lecą w dół... tylko nie zapomnij podwiesić silnika...

#3 OFFLINE   koper

koper
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-02-2014

Napisany 20 października 2014 - 21:02

wiem wiem podwiesic silnik to podstawa , a czy w omedze sa jakies specjalne zaczepy do tego? bo planowalem pasem zlapac i na wyciagarke , chyba dobrze bedzie nie powinno się nic uszkodzić? silnik musze podnosić? czy wystarczy utrzymac go w tym samym poziomie? musze zdejomac rowniez wachacze? czy moge je odkrecic od sanek?

#4 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2014 - 23:19

wahacze jak rozepniesz sworznie zejda z sankami. W 2.0 16V masz do glowicy przykrecone fabryczne uszy w dwoch miejscach. spokojnie jak za nie podwiesic to to utrzyma silnik

#5 OFFLINE   koper

koper
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-02-2014

Napisany 21 października 2014 - 07:16

dzieki śliczne koledzy za pomoc :)

#6 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 października 2014 - 07:40

Nie polecam za fabryczne uszy podnosić ani podtrzymywać silnika. Zawsze używam grubego pasa, jak do mocowania aut na lawetach lub nawet dwóch takich i przewijam wokół silnika. Parę fabrycznych uszu pogiąłem ale to w V gdzie silnik wychodzi pod kątem. Samo podwieszenie może dać radę.

#7 OFFLINE   koper

koper
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-02-2014

Napisany 21 października 2014 - 09:58

wlasnie takim pasem chce to zrobic , a powiedz mi kolego czy wystarczy przytrzymac silnik? czy musze go unieść? i uwazasz ze lepiej jest go owinac niz na 4 pod skosem?

#8 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 października 2014 - 10:35

Unieś go z 2-3 cm po tym jak odkrecisz poduchy silnika abyś miał je później wygodniej z powrotem wrzucić. Spokojnie wystarczy nawet na raz. Raptem masz do podniesienia 120 kg.

#9 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 października 2014 - 11:21

Nie polecam za fabryczne uszy podnosić ani podtrzymywać silnika. Zawsze używam grubego pasa, jak do mocowania aut na lawetach lub nawet dwóch takich i przewijam wokół silnika. Parę fabrycznych uszu pogiąłem ale to w V gdzie silnik wychodzi pod kątem.


Raptem masz do podniesienia 120 kg.


Plączą Ci się wypowiedzi :p zawsze wyciągam za fabryczne uszy i problemów nie ma... Czy to we V czy w R4 :p

Dodany obrazek


#10 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 października 2014 - 12:38

Plączą Ci się wypowiedzi :p zawsze wyciągam za fabryczne uszy i problemĂłw nie ma... Czy to we V czy w R4 :p


Tak tylko Ty wyciagasz ze skrzynia czy bez? Zawsze ze skrzynia. Kat sie taki tworzy ze uszy sie wyginaja. Jezeki byloby to robione jak fabryka chciala to tak czyli na dwa lancuchy i do gory. O uszach wyginajacych sie nie potrzebnie tu napisalem bo temat dotyczy tylko podniesienia silnika a nie wyciagania :)

via tapatalk

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2014 - 15:22

bo w ori uszy się haka nie wkłada tylko daje się szekle lub jeszcze lepiej szekle z krętlikiem, no ale ktoś kto to robi raz nie będzie szekli kupował, i wtedy nic się nie wigina