Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Bieg jałowy - rzuca silnikiem V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sudiero

sudiero
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-03-2014
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 października 2014 - 23:05

Witajcie
Mam problemik z moim autkiem i dosyć długo się z nim męczę. Generalnie już kilku mechaników zwiedziłem po niektórych wizytach później sam muszę poprawiać. Dlatego może wspólnymi siłami coś się uda osiągnąć.
Pacjent : Omega v6 3.0 x30xe Automat Lpg sekwencja KME Diego.
W czym jest rzecz. Omega zaczeła kuleć na biegu jałowym. W taki sposób że poziom obrotów ok 500-600 na desce czyli ok, ale silnik drży na tyle że wyczuwalne jest to w środku. Nie ważne czy gaz czy benzyna. W środku podświetlenie zegarów, podsufitki, wszystkiego co może świecić regularnie migocze, spadki napięcia od nierównej pracy silnika. Spalanie na kompie w normie na jałowym 1.2-1.4 l/h. Jeżeli chodzi o jazdę to wydaje się ok. Moc jest, zbiera się ok, nic nie przerywa, wkręca się bez żadnych zacięć. Jedynie ten bieg jałowy.
Taki był stan 1.5 miesiąca temu.
Na pierwszy ogień poszedł elektromechanik, sprawdził czy jest na każdym cylindrze iskra- była, więc cewka odpada. Świece wymienił, zdjął kolektor ssący i uszczelnił. Nic to nie dało. W tym czasie zaczeły podczas gazowania wypadać materiał z tłumika.
Następnie gość od tłumików wymiana środkowego lewego tłumika i końcowego, też to nic nie dało.
Później sam wymieniłem przewody WN, bez zmian.
Kolejno przygoda z mechanikiem który trzymał samochód dosyć długo po czym chciał mi wcisnąć nowy przepływomierz. Samochód na starym podobno nie pracował, jak wróciłem od niego to się okazało że odwrotnie był zamontowany.
Później trafił do następnych ale Ci mnie wydelegowali do gazownika. Gazownik wymienił wtryskiwacze i co później zauważyłem podkręcił obroty biegu jałowego. Efekt jest taki że problemy na biegu jałowym nie sa aż tak wyczuwalne na P skrzyni biegów, nie trzęsie tak bardzo, podświetlenie nie miga ale obroty są na poziomie 800 na desce. Spalanie na kompie pokazuje teraz 1.8- 2.1. Pojeździłem tydzień i spalanie lpg wyszło 27l/100. Na benzynie z czasem gorzej chodzi, mapy się rozjeżdżają. Szybka regulacja u gazownika sprawiła że samochód gaśnie przy schodzeniu z obrotów. Na później się umówiłem na regulacje.
I teraz stwierdziłem że postaram się sam coś podziałać. Od wczoraj zabrałem się za podciśnienia, i wężyki przy odmie. Wszystko drożne, ale nie wiem czy sama odma jest drożna, dosyć ciężki jest do niej dostęp. Miałem zamieniony miejscami przewód od odmy/evap. Podciśnienia w cały świat, nie tak jak na schematach. Wszystko podłączyłem zgodnie ze schematem na forum. Niestety, uparciuch dalej nic się nie poprawia na wolnych obrotach. Podpiąłem interfejs diagnostyczny i zauważyłem że druga sonda pokazuje ciągle ubogą mieszankę na jałowym, lecz dodanie gazu i zaczyna robić sinusoidę.
1) Jaka może być przyczyna ubogiej mieszanki na jednej sondzie?

Dodany obrazek


2) Podpięcie interfejsu lpg pokazała na map sensorze 0.39, mam filtr stożkowy ale wydaje mi się za duża ta wartość, czyżby jakaś nieszczelność?
3) Nie wiem za bardzo jak powrócić do oryginalnych obrotów, w jaki sposób mogli podnieść obroty i jak je zmniejszyć do oryginalnych?

Dodany obrazek


4) Ktoś ma pomysły na co powinienem zwrócić uwagę, gdzie szukać problemu z wolnymi obrotami?

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 października 2014 - 23:30

1) Jaka może być przyczyna ubogiej mieszanki na jednej sondzie?


Nieprawidłowo lub w ogóle nie ustawiony map benzynowy.

Zacznijmy od tego, że Twój TPS wynosi 0.76V gdy powinien w to miejsce pokazywać 0.55V.

2) Podpięcie interfejsu lpg pokazała na map sensorze 0.39, mam filtr stożkowy ale wydaje mi się za duża ta wartość, czyżby jakaś nieszczelność?


Fajnie by było coś bliżej 0.30 ale tak też jest ok. Filtr nie ma nic do tego.

3) Nie wiem za bardzo jak powrócić do oryginalnych obrotów, w jaki sposób mogli podnieść obroty i jak je zmniejszyć do oryginalnych?


Na początek siliczek krokowy. Oryginał? Sprawny? Czysty? To są groszowe sprawy aby kupić oryginał na forum na podmiankę. Później proponowałbym skasować map benzynowy i odpiąć w ogóle lpg z bezpiecznika i zrobić 100 km. Przed tym ustawić TPS na 0.55V. Spalanie powinno wahać Ci się 0.9l/h-1l/h, Twoja zawyżona dawka może właśnie być przez TPS. Sonda też wygląda jakby powoli miała dosyć.

#3 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2014 - 00:20

Spalanie powinno wahać Ci się 0.9l/h-1l/h,


w 3.0 takie powinno być? To u mnie też coś nie tak bo mam 1.2-1.4 a na klimie 1.7-2.1:dziura:

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 października 2014 - 00:31

Teoretycznie takie powinno być.

https://forum.omegak...500&postcount=8

#5 OFFLINE   sudiero

sudiero
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-03-2014
  • Skąd: Wrocław

Napisany 13 października 2014 - 10:13

Nieprawidłowo lub w ogóle nie ustawiony map benzynowy.

Zacznijmy od tego, że Twój TPS wynosi 0.76V gdy powinien w to miejsce pokazywać 0.55V.


Ok, to poczytam na temat regulacji. Dodam że klapki od przepustnicy nie są do końca zamknięte. Da się je domknąć dociskając do siebie mechanizm na którym jest linka zaczepiona. TPS u mnie ma na dwóch śrubkach oznaczenie żółtą linią, jakby oznaczenie pozycji śrubki do obudowy. W każdym razie jedna się nie pokrywa. Ma to coś wspólnego z regulacją?




Na początek siliczek krokowy. Oryginał? Sprawny? Czysty? To są groszowe sprawy aby kupić oryginał na forum na podmiankę. Później proponowałbym skasować map benzynowy i odpiąć w ogóle lpg z bezpiecznika i zrobić 100 km. Przed tym ustawić TPS na 0.55V. Spalanie powinno wahać Ci się 0.9l/h-1l/h, Twoja zawyżona dawka może właśnie być przez TPS. Sonda też wygląda jakby powoli miała dosyć.


Silniczek bosha, na noc go zamoczę w benzynie ekstrakcyjnej. Czy sprawny tego nie mogę być pewien, w jaki sposób mogę to sprawdzić? Bawiąc się interfejsem jest zakładka od kroków silnika, ustawiając test np 30 kroków obroty się podnoszą do ok 1500 i spadają do 600 i tak w kółko, zmiana ilości kroków za dużo nie zmienia w działaniu. Ale to tak na szybko wczoraj sprawdzałem.

w 3.0 takie powinno być? To u mnie też coś nie tak bo mam 1.2-1.4 a na klimie 1.7-2.1


Potwierdzam, u mnie jak wszystko było w porządku to bez obciążenia na silniku było 0.9-1.0 l/h

#6 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2014 - 11:19

A możecie mi powiedzieć gdzie szukać przyczyny tego za dużego spalania na jałowym? Obroty mam około 600

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 października 2014 - 13:13

Ok, to poczytam na temat regulacji. Dodam że klapki od przepustnicy nie są do końca zamknięte. Da się je domknąć dociskając do siebie mechanizm na którym jest linka zaczepiona. TPS u mnie ma na dwóch śrubkach oznaczenie żółtą linią, jakby oznaczenie pozycji śrubki do obudowy. W każdym razie jedna się nie pokrywa. Ma to coś wspólnego z regulacją?


Nie do końca jest domknięta bo masz wkręconą śrubkę od przepustnicy tym samym od TPS. Zmień na 0.55V to przepustnica się bardziej domknie. Dodatkowo nigdy szczelna w 100% nie jest. Odchył może być.

Żółta linia to żaden wyznacznik tylko zabezpieczenie aby się nie przekręciła bez potrzeby.


Silniczek bosha, na noc go zamoczę w benzynie ekstrakcyjnej. Czy sprawny tego nie mogę być pewien, w jaki sposób mogę to sprawdzić? Bawiąc się interfejsem jest zakładka od kroków silnika, ustawiając test np 30 kroków obroty się podnoszą do ok 1500 i spadają do 600 i tak w kółko, zmiana ilości kroków za dużo nie zmienia w działaniu. Ale to tak na szybko wczoraj sprawdzałem.


Łatwo sprawdzić po tym, jak auto rozgrzane i odepniesz krokowy to powinno coś się dziać z obrotami. Spaść lub podnieść. Niemniej jednak powinny być bardziej stabilne. Jeżeli ustawiasz stałą liczbę kroków, wg fabryki powinno być bodajże 128 lub 250 nie pamietam, to wygląda na dupniety krokowiec.

#8 OFFLINE   sudiero

sudiero
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-03-2014
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 października 2014 - 10:31

Silniczek krokowy przemyty, wstawiony. TPS wyregulowałem na 0.53V jak patrzałem na koniec i będę musiał trochę podnieść bo przepustnica się czasem potrafi lekko przyblokować. Obroty są na prawidłowym poziomie, spalanie pokazuje 1.1/h. Zresetowałem mapy opel scannerem od IAC i O2-Loop, tylko że żadnego komunikatu potwierdzenia nie otrzymałem, nie wiem czy tak ma być?
Silnik reaguje na odpięcie silniczka krokowego, obroty się podnoszą delikatnie. Bezpiecznik od gazu wyciągnięty i wg zaleceń zobaczymy czy się poprawi po 100km tylko na benzynie. Niestety teraz jak są prawidłowe obroty to czuć że silnikiem strasznie zarzuca. Sonda nr.2 póki co nadal na jałowym nie robi sinusoidy.

#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2014 - 18:22

Silniczek krokowy przemyty, wstawiony. TPS wyregulowałem na 0.53V jak patrzałem na koniec i będę musiał trochę podnieść bo przepustnica się czasem potrafi lekko przyblokować. Obroty są na prawidłowym poziomie, spalanie pokazuje 1.1/h. Zresetowałem mapy opel scannerem od IAC i O2-Loop, tylko że żadnego komunikatu potwierdzenia nie otrzymałem, nie wiem czy tak ma być?
Silnik reaguje na odpięcie silniczka krokowego, obroty się podnoszą delikatnie. Bezpiecznik od gazu wyciągnięty i wg zaleceń zobaczymy czy się poprawi po 100km tylko na benzynie. Niestety teraz jak są prawidłowe obroty to czuć że silnikiem strasznie zarzuca. Sonda nr.2 póki co nadal na jałowym nie robi sinusoidy.


możesz tu jeszcze luknąć http://forum.omegakl...ead.php?t=20871
zamienić sondy miejscami i zobaczyć czy ta sama strona kuleje

#10 OFFLINE   sudiero

sudiero
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-03-2014
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 października 2014 - 20:47

możesz tu jeszcze luknąć http://forum.omegakl...ead.php?t=20871
zamienić sondy miejscami i zobaczyć czy ta sama strona kuleje


Z tymi sondami dobry pomysł. Postaram się na weekendzie uruchomić kanał w garażu.
Poradę z tego linku widziałem ale nie wyczaiłem o co chodzi z tym pustym grzybkiem w środku. To się w jakiś sposób otwiera?

#11 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 października 2014 - 22:33

Czyli krokowy pracuje jeżeli reaguje na odpięcie i podpięcie. Mniemam, że grzybek miałby wpływ na sondy dwie, a nie jedną tak jak jest w tym przypadku. Jeżeli nie jesteś pewien restartu map przez fejsa to odepnij aku na 30 minut. Wszystko na pewno się zrestartuje.

#12 OFFLINE   sudiero

sudiero
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-03-2014
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 października 2014 - 09:33

Przejechałem samochodem 100km, spalanie wyszło na benzynie komp 17, w rzeczywistości ok 20l. Nic się nie poprawiło z obrotami. Oddałem do następnego mechanika, zmierzyli ciśnienie no i się okazało że na wszystkich jest po 13 a na jednym tłoku 7 :( Nie pozostaje chyba nic innego jak zrzucić głowicę i sprawdzić dokładnie co jest uszkodzone. Mógłby ktoś napisać na jakie koszta realnie powinienem się szykować, tak mniej więcej.

#13 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 22 października 2014 - 19:11

realnie około 1000 z robocizną za jedną czapkę o ile z cylindra jajo się nie zrobiło a wtedy grubsza sprawa , za v-ki kasują dłubania dużo i masa części (uszczelek)

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2014 - 19:41

zmierzyli ciśnienie no i się okazało że na wszystkich jest po 13 a na jednym tłoku 7

a po dolaniu oleju do cylindra, podniosło się ciśnienie?

#15 OFFLINE   sudiero

sudiero
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-03-2014
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 grudnia 2014 - 17:24

Trochę ostatnio zalatany byłem zmianami w moim życiu. Omcia niestety dalej niedomaga.
Samochód odebrałem od ostatniego warsztatu i po prostu standard : Samochód niby zrobiony, wszystko w porządku, "można stawiać kieliszek wódki". Przejechałem się z 2 km i widzę że obroty trzymają się wysoko, spalanie 2.8 l/h. No to pod kompa TPS wskazuje 0,76V - następny warsztat który uważa że obroty biegu jałowego to muszą być w granicach 900 obrotów. Wg nich wszystko ok zrobione i tak ma być. No cóż podpiąłem się przy nich pod kompa, ustawili TPS 0.56V, obroty spadły i z powrotem trzęsiawa silnikiem. Niestety czasu na reklamacje nie miałem bo następnego dnia przeprowadzałem się do innego miasta i nie miałem możliwości żeby dalej się tam użerać.
A teraz co zrobili :
- podobno niskie ciśnienie na cylindrze było spowodowane podejściem uszczelki pod zawór, więc nie trzeba było ściągać głowicy dali radę to zrobić bez tego. Ciśnienie na wszystkich jest w miarę równe.
- wymiana jednej świecy
- wymiana cewki

Najgorsze jest to że niczego nie można brać za pewnik, stać przy nich nie stałem jak robili.
Kolejny objaw to znikający mi płyn w chłodnicy, po przejechaniu 300km musiałem dolać 0.5l płynu to by mogło sugerować uszczelkę pod głowicą.

Teraz przeprowadziłem się do Wrocławia i tutaj poszukuję mechanika który jest sprawdzony i nie boi się tematu V6. Jakby ktoś miał namiary na takiego mechanika to proszę o wiadomość.
Niestety jeden z polecanych na tym forum otwarcie powiedział że nie podejmnie się próby naprawy. Przynajmniej szczerze podszedł do sprawy.

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 grudnia 2014 - 09:34

Uszczelka pod zawĂłr? A co to takiego. Znikanie płynu to nie koniecznie upg od razu. Jest mega więcej połączeń gdzie może uciekać płyn a nawet tego nie widać. TPS musi stać na 0.55v i obroty ok 600 RPM. Rzuć okiem na przepływie. Konkretnie jej parametry.

#17 OFFLINE   sudiero

sudiero
  • 8 postów
  • Dołączył: 20-03-2014
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 grudnia 2014 - 21:11

Uszczelka pod zawĂłr? A co to takiego.

No właśnie, ściema albo nie potrafili mi tego dokładnie wytłumaczyć.

Znikanie płynu to nie koniecznie upg od razu. Jest mega więcej połączeń gdzie może uciekać płyn a nawet tego nie widać. TPS musi stać na 0.55v i obroty ok 600 RPM. Rzuć okiem na przepływie. Konkretnie jej parametry.


Przepływomierz był już podmieniany na oryginalny boscha, co niby stary padł a okazało się że go odwrotnie zamontował. Nie było różnicy w pracy po poprawnym zamontowaniu starego. Ale jeszcze będę monitorować pracę.
O TPS wiem i obrotach, ale widać nie każdy mechanik chce się z tym zgadzać, w szczególności z obrotami.

Pewien użytkownik forum zasugerował żeby się przyjrzeć EGR, co o tym sądzicie? Jak dla mnie jest to całkiem możliwe że może on szwankować i robić takie cyrki. Zamówiłem już w sumie uszczelke z zaślepką i w przyszłym tygodniu będę walczył.

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 grudnia 2014 - 10:40

nie każdy mechanik chce się z tym zgadzać, w szczególności z obrotami.


To zmień mechanika i szlus. V6 ma mieć 600-650 rpm. Żadne 800 czy 900. Chyba, że jak zimna :hihi:

Niemniej jednak przydało by się pare screenów z opcoma czy opelscannera i rzuciłbym okiem na przepływke ile ma żądanego przepływu, a jaki jest aktualny w kg/h.