[OB & OBFL] Odstająca wycieraczka
#1 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 12:56
Przeglądałem forum i nie znalazłem podobnego problemu ... mam nowo nabytą Omegę i parę rzeczy do zrobienia/naprawy.
Jedna z nich to odstająca wycieraczka. Odstająca nie od szyby tylko od podszybia!
Jest to widoczne na zdjęciu. Prawa jest schowana i zbiera dobrze, a lewa od strony kierowcy żeby zbierała do końca musi być tak wysunięta. Jak wycieraczkę przesunąłem w dół to znaczy schowałem, to nie zbierała do końca dość sporo zostawiała u góry więc musiałem z powrotem przełożyć.
Dodam, że rozbierałem podszybie i wygląda, że wszystko jest okej. To znaczy silniczek robi obrót o 360% i przesuwa jedną i drugą.
Nie jest to wielki problem, ale denerwuje podczas jazdy
https://drive.google...iew?usp=sharing
Żeby nie zakładać drugiego tematu ... napiszcie czy wyłączniki od klimatronika, ECO powinny być lekko podświetlone czy tylko przy załączeniu przycisku ( po załączeniu mi się palą ). Tak wygląda to teraz u mnie :
https://drive.google...iew?usp=sharing
w nocy nie widać co nacisnąć i trzeba po omacku.
#2 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 14:20
:tak:czy wyłączniki od klimatronika, ECO powinny być lekko podświetlone
#3 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 14:27
Co do podświetlenia to powinno sie świecić wszystko.Na twoim zdjęciu większość nie działa lub miałeś wyłaczone światła.
#4 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 14:40
Aby obniżyć ramie wycieraczki odkręć je i przełóż na wieloklinie.
Machony, przeczytaj jeszcze raz co kolega napisał:
Jak wycieraczkę przesunąłem w dół to znaczy schowałem, to nie zbierała do końca dość sporo zostawiała u góry więc musiałem z powrotem przełożyć.
#5 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 14:46
Jedna z nich to odstająca wycieraczka.
Jaką długość ma pióro wycieraczki?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#6 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 14:51
Jaką długość ma pióro wycieraczki?
no właśnie długość pióra wycieraczki nie ma tutaj znaczenia jeżeli ja dobrze rozumiem post kolegi.... bo w sumie trochę dziwnie on opisuje strony świata
#7 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 14:58
no właśnie długość pióra wycieraczki nie ma tutaj znaczenia
Jak nie ma, jak ma. Na fotce autora tematu pióro wygląda na 50 cm.
Ale jeśli jest normatywne, to ramiona mechanizmu może są "modzone" i stąd krótszy zakres pracy wycieraczki.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#8 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 15:05
Jak nie ma, jak ma. Na fotce autora tematu pióro wygląda na 50 cm.
Ale jeśli jest normatywne, to ramiona mechanizmu może są "modzone" i stąd krótszy zakres pracy wycieraczki.
Widzisz, ja zrozumiałem post trochę inaczej.... że jak schowa wycieraczkę bardziej w podszybie tak żeby nie wystawała w pole widzenia, to podczas pracy wycieraczka nie dochodzi tak blisko słupka jakby chciał tego właściciel.... w takim wypadku długość wycieraczki nie ma absolutnie żadnego znaczenia
#9 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 15:39
Widzisz, ja zrozumiałem post trochę inaczej.... że jak schowa wycieraczkę bardziej w podszybie tak żeby nie wystawała w pole widzenia, to podczas pracy wycieraczka nie dochodzi tak blisko słupka jakby chciał tego właściciel.... w takim wypadku długość wycieraczki nie ma absolutnie żadnego znaczenia
Dokładnie tak jak napisał Adam ! O to mi chodziło Szukałem podobnej przypadłości na innych forach, ale też nici:/
Długość wycieraczki to 600 ( tak jak piszę w większości stronek i na wycieraczkach ), ale to nie ma znaczenia jaka tam będzie wsadzona.
A co do podświetlenia to tak ... miałem włączone światło ... czyli rozumiem, że wszystkie żarówki do podmiany ... spoko od razu powsadzam ledowe:D
#10 OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 18:41
Długość wycieraczki to 600
Sprawdzałeś mechanizm wycieraczek? Może tuleja lewej wycieraczki jest zatarta?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#11 OFFLINE
Napisany 09 października 2014 - 10:26
Może tuleja lewej wycieraczki jest zatarta?
Hmmm zdejmowałem podszybie i mechanizm działał, ale możesz mieć rację, że jedna z tulei jest w gorszej kondycji i nie obraca do końca. Musze to sprawdzić dokładniej.