Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bkia

bkia
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-11-2011

Napisany 06 października 2014 - 21:17

Witam wiem że tematów na temat ustawienia rozrządu, ale mam faktycznie problem.
Robiony był mały remont pierścienie, docieranie zaworów uszczelniacze zaworowe,zimeringi i tp.
Ustawiłem na znaki z obudową wszystkie koła wał na znak na dole obudowy pompy.
Pierwsza prawa głowica wszystko się zgadza, bolce(kliny) na wałkach 1 wałek 1 bolec, 2 -2 bolec i tak aż do 4.
Na prawej głowicy krzywki 1 cylindra skierowane na siebie 45*
http://forum.omegakl...=1&d=1412625288 czyli ok.
Ustawienie wałka może być tak jak na zdjęciu lub 180* i tak nie pasuje na znaki na obudowie.
Ale problem jest w lewej głowicy jako że wiadomo że 1 i 4 cylinder chodzą razem znaczy to że na 4 cylindrze krzywki powinny być obrócone o 180* względem 1 cylindra a tu wałki wyglądają tak.
http://forum.omegakl...=1&d=1412625758
Źle ustawione są wałki względem kół.
Jak przestawię wałki poprawnie czyli 180* od zapłonu na 1 cylindrze to nie będzie pasować koła na znaki i na czujnik.
http://forum.omegakl...=1&d=1412626158
Już kombinowałem na wszystkie sposoby i nie pasuje obracałem koła na klinach i nic nie pomaga.
Już nie wiem jak to ustawić.
Oczywiście że znak na wale ze znakiem pompy oleju.
Wałki też wałek 1 kołek w kole 1 wałek 2 kołek 2 wałek 3 kołek 3 wałek 4 kołek 4
A wygląda to tak głowica prawa http://forum.omegakl...33&d=1412625288
Głowica lewa http://forum.omegakl...34&d=1412625756

#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2014 - 21:47

na pompe wody ?
zazwyczaj się ustawia na znak na obudowie pompy oleju
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   bkia

bkia
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-11-2011

Napisany 06 października 2014 - 22:48

na pompe wody ?
zazwyczaj się ustawia na znak na obudowie pompy oleju
Dodany obrazek


Źle kolego napisałem oczywiście że z pompą oleju, ale to nie problem, nie o to chodzi,
chodzi o to że głowice się nie zgrywają ale auto wcześniej jeździło.
Jeśli na 1 cyl jest zapłon to na 4 współbieżnym powinna być zmiana a jej nie ma i to jest problem.
Mogę ustawić ręcznie 1, 2 na znaki 3 i 4 wałek na zmianie na 4 cyl i jest ok nic się nie blokuje jest kompresja, ale co ze znakami i czujnikiem wałka rozrządu.
Jak ustawię po swojemu to magnes czy klin koła rozrządu który ustala 1 cylinder dla ecu jest w pozycji 2 cylindra http://forum.omegakl...=1&d=1412632067

#4 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 07 października 2014 - 03:31

ustaw to normalnie, na znakach oryginalnych, a nie jakiś malunkach!

#5 OFFLINE   bkia

bkia
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-11-2011

Napisany 07 października 2014 - 12:02

ustaw to normalnie, na znakach oryginalnych, a nie jakiś malunkach!

Pisałem przecież że na oryginalnych znakach nie pasują fazy rozrządu, czyli będzie brak kompresji na tłokach.
Wałek ssący będzie się znacznie wcześniej otwierał i zamykał
a wydechowy znacznie później będzie miał otwarcie i zamknięcie
Praca w takim położeniu jest wręcz nie możliwa.
Wałki są przestawione o jakieś 15*

#6 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2014 - 13:33

a wałków nie zamieniłes?

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2014 - 13:45

koło przykręca się do wałka w dwóch pozycjach, ssący lub wydech i jest oznaczone jak przykręcić

#8 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 października 2014 - 13:46

A koła dobrze założyłeś 3/4 na trzeci i 3/4 na czwarty





robert514 -pierwszy :)
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   bkia

bkia
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-11-2011

Napisany 07 października 2014 - 14:26

Tak ale zobaczcie jak są na kołach znaki.http://forum.omegakl...=1&d=1412688034
Mogą być tak jak na zdjęciach lub 180* czyli ustawienie 3 czy 4 bolec to nie ma różnicy
http://forum.omegakl...=1&d=1412688254
Zobaczcie sobie to co zaznaczyłem w żadnej pozycji nie pasuje.
Właśnie ciekawe i w ręcz nie możliwe ja podejrzewam że ktoś wcześniej wymienił lewą głowicę lub koła i dlatego taki problem.
Przed wymianą rozrządu było ok po wymianie auto ciężko paliło na zimnym silniku nie kiedy za 15 razem.
Może rozrząd był wcześniej ustawiony tak jak ja ustawiłem a mechanik ustawił na znaki.
Ale co z czujnikiem ?
Ma ktoś możliwość sprawdzenia u siebie na którym tłoku w gzp jest czujnik wałka zaatakowany zgrubieniem na kole.

#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2014 - 14:35

tu masz poradę jak ustawić rozrząd

#11 OFFLINE   bkia

bkia
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-11-2011

Napisany 07 października 2014 - 16:29

tu masz poradę jak ustawić rozrząd

Wielkie dzięki kolego widzę na stronie 24 pdf jest zdjęcie że jednak jestem w błędzie na tej stronie ewidentnie wałki patrzą na siebie lekko w dół nie rozumiem takiego ustawienia, ponieważ wałki 4 cyl. powinny być 180* do 1 cyl czyli na zmianie.
Ale ok tak jest na zdjęciu więc tak ustawiam, to ja mam tak samo.
Byłem wręcz pewny że nie jest poprawnie sugerowałem się głowicą z vw w której 1 i 4 wykorbienia są przesunięte o 180*
Wiem to nie vw i to nie rzędówka tylko V ale to mnie z tropu zbiło.
Wszędzie szukałem zdjęć głowic i wałków z ustawionym rozrządem, bez kół jest tego pełno.
W serwisów-ce też nie ma zdjęcia głowicy z ustawionym rozrządem.
Składam silnik sprawdzimy pewnie będzie ok.
Z góry dziękuję za pomoc sprawdzę i się odezwę.:D:D:D

#12 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 października 2014 - 20:12

Nie bardzo kumam po co patrzysz na wykorbienia walka. Wszystkie walki są praktycznie identyczne i praktycznie nie do odróżnienia gołym okiem. Cofasz wał o 30 st do tylu. Ustawiasz koła na znaki, blokujesz , ustawiasz wał na miejsce i zakladasz pasek. Tylko uważaj na nowy pasek bo są dwa typy i do tego dwie podstawy napinacza. Jak kupisz nie to co trzeba to jesteś zalatwiony i nic nie pasuje. I jeszcze jedno. Nie porownuj tego silnika V6 z innymi bo ten to wymysł GM i ma 54st rozwarcia garów i przez to 6 zamiast 3 wykorbień na wale!!!

#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2014 - 22:17

Tylko uważaj na nowy pasek bo są dwa typy i do tego dwie podstawy napinacza.


ale to będzie już wiedział przy zakładaniu paska na koła...
Najczęściej żółte znaki są do nowszego typu <00RM a białe do starszych typów...
rozrząd najlepiej kupować do nr silnika...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   miechu26

miechu26
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 26 października 2014 - 11:11

Witam.Jakieś 3 miesiące temu robiłem remont 2.5 v6 od podstaw.Mam pewien problem ponieważ wszystko chula jak trzeba a jednak jest maly problem- brak mocy.Po nocy to jest jakieś 12godz.postoju ciężko pali a jak złapie to trzęsie silnikiem,jedzie ale tak jakby miał z 120 KM ,dodatkowo dość dużo pali około 20 na 100km.Silnik jest dotarty ma zrobione około 2000 km. Czy jest możliwość przestawienia na jednej głowicy 1 wałka rozrządu o 180 stopni (wałek w stosunku do koła o 180 stopni)i żeby nie było kolizji.Z braku garażu i czasu (praca po 12 godz.)nie mam możliwości sprawdzenia jak go ustawiłem.Proszę o jakieś sugestie lub jakby ktoś miał silnik rozłożony to o sprawdzenie tego ustawienia.Z góry dzięki.

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 października 2014 - 23:32

koło przykręca się do wałka w dwóch pozycjach, ssący lub wydech i jest oznaczone jak przykręcić


W V6 nie ma czegoś takiego, koła zamienne są na głowicy, to nie xev.

Tak ale zobaczcie jak są na kołach znaki.http://forum.omegakl...=1&d=1412688034
Mogą być tak jak na zdjęciach lub 180* czyli ustawienie 3 czy 4 bolec to nie ma różnicy
http://forum.omegakl...=1&d=1412688254
Zobaczcie sobie to co zaznaczyłem w żadnej pozycji nie pasuje.
Właśnie ciekawe i w ręcz nie możliwe ja podejrzewam że ktoś wcześniej wymienił lewą głowicę lub koła i dlatego taki problem.
Przed wymianą rozrządu było ok po wymianie auto ciężko paliło na zimnym silniku nie kiedy za 15 razem.
Może rozrząd był wcześniej ustawiony tak jak ja ustawiłem a mechanik ustawił na znaki.
Ale co z czujnikiem ?
Ma ktoś możliwość sprawdzenia u siebie na którym tłoku w gzp jest czujnik wałka zaatakowany zgrubieniem na kole.



Nie wiem w czym Ty masz tutaj problem. Masz 2 wałki G i dwa A. Wałki A są wydechowe a G ssące. G ssące są od środka silnika , wydechowe na zewnątrz.
Bierzesz wałek A kładziesz na głowicę i ustawiasz go wstępnie tak, aby jego klin pokrywał się z jedynką przy miejscu na klin na kole, a jedyna na zewnątrz kółka była blisko znaku na obudowie rozrządu. Prawa głowica zawsze pręży i trzeba potem kółka i tak ustawić kluczem. Następnie kładziesz wałek G ssący i tym razem klin na znak 2 i koło z cyfrą 2 na znak obudowy rozrządu. Lewa głowica tak samo, wałek G numery 3, wałek A numery 4. Wszystko.

Nie ma cudów.Jedyne co Ciebie interesuje to znaki!!!.

Nie bardzo kumam po co patrzysz na wykorbienia walka. Wszystkie walki są praktycznie identyczne i praktycznie nie do odróżnienia gołym okiem. Cofasz wał o 30 st do tylu. Ustawiasz koła na znaki, blokujesz , ustawiasz wał na miejsce i zakladasz pasek. Tylko uważaj na nowy pasek bo są dwa typy i do tego dwie podstawy napinacza. Jak kupisz nie to co trzeba to jesteś zalatwiony i nic nie pasuje. I jeszcze jedno. Nie porownuj tego silnika V6 z innymi bo ten to wymysł GM i ma 54st rozwarcia garów i przez to 6 zamiast 3 wykorbień na wale!!!


Trzy podstawy napinacza.

#16 OFFLINE   miechu26

miechu26
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 27 października 2014 - 21:18

Wszystko sprawdzone,rozrząd ustawiony idealnie tak jak za pierwszym razem po remoncie.Przy próbie sprawdzenia zapłonu jak podaje iskrę na 1 cylindrze zonk.Z plon jest około 3-4 mm za kreską na obudowie rozrządu i wychodzi na to że jest za pózny.Po lekkim dodaniu gazu wyprzedza go o jakieś 5mm przed znak.Jest jakaś opcja aby zmienić wyprzedzenie zapłonu.

#17 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 października 2014 - 21:55

Wszystko sprawdzone,rozrząd ustawiony idealnie tak jak za pierwszym razem po remoncie.Przy próbie sprawdzenia zapłonu jak podaje iskrę na 1 cylindrze zonk.Z plon jest około 3-4 mm za kreską na obudowie rozrządu i wychodzi na to że jest za pózny.Po lekkim dodaniu gazu wyprzedza go o jakieś 5mm przed znak.Jest jakaś opcja aby zmienić wyprzedzenie zapłonu.


Regulowane kola wałków.Inaczej w bezpośredni sposób się nie da, bo zapłon jest sterowany komputerowo.

#18 OFFLINE   miechu26

miechu26
  • 8 postów
  • Dołączył: 19-07-2011

Napisany 28 października 2014 - 10:14

Tzn. komp bierze sygnał z czujnika walka jako punkt do zapłonu?