

[OB & OBFL] x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje
#1
OFFLINE
Napisany 06 października 2014 - 21:17
Robiony był mały remont pierścienie, docieranie zaworów uszczelniacze zaworowe,zimeringi i tp.
Ustawiłem na znaki z obudową wszystkie koła wał na znak na dole obudowy pompy.
Pierwsza prawa głowica wszystko się zgadza, bolce(kliny) na wałkach 1 wałek 1 bolec, 2 -2 bolec i tak aż do 4.
Na prawej głowicy krzywki 1 cylindra skierowane na siebie 45*
http://forum.omegakl...=1&d=1412625288 czyli ok.
Ustawienie wałka może być tak jak na zdjęciu lub 180* i tak nie pasuje na znaki na obudowie.
Ale problem jest w lewej głowicy jako że wiadomo że 1 i 4 cylinder chodzą razem znaczy to że na 4 cylindrze krzywki powinny być obrócone o 180* względem 1 cylindra a tu wałki wyglądają tak.
http://forum.omegakl...=1&d=1412625758
Źle ustawione są wałki względem kół.
Jak przestawię wałki poprawnie czyli 180* od zapłonu na 1 cylindrze to nie będzie pasować koła na znaki i na czujnik.
http://forum.omegakl...=1&d=1412626158
Już kombinowałem na wszystkie sposoby i nie pasuje obracałem koła na klinach i nic nie pomaga.
Już nie wiem jak to ustawić.
Oczywiście że znak na wale ze znakiem pompy oleju.
Wałki też wałek 1 kołek w kole 1 wałek 2 kołek 2 wałek 3 kołek 3 wałek 4 kołek 4
A wygląda to tak głowica prawa http://forum.omegakl...33&d=1412625288
Głowica lewa http://forum.omegakl...34&d=1412625756
#2
OFFLINE
Napisany 06 października 2014 - 21:47
zazwyczaj się ustawia na znak na obudowie pompy oleju

#3
OFFLINE
Napisany 06 października 2014 - 22:48
na pompe wody ?
zazwyczaj się ustawia na znak na obudowie pompy oleju
Źle kolego napisałem oczywiście że z pompą oleju, ale to nie problem, nie o to chodzi,
chodzi o to że głowice się nie zgrywają ale auto wcześniej jeździło.
Jeśli na 1 cyl jest zapłon to na 4 współbieżnym powinna być zmiana a jej nie ma i to jest problem.
Mogę ustawić ręcznie 1, 2 na znaki 3 i 4 wałek na zmianie na 4 cyl i jest ok nic się nie blokuje jest kompresja, ale co ze znakami i czujnikiem wałka rozrządu.
Jak ustawię po swojemu to magnes czy klin koła rozrządu który ustala 1 cylinder dla ecu jest w pozycji 2 cylindra http://forum.omegakl...=1&d=1412632067
#4
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 03:31
#5
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 12:02
Pisałem przecież że na oryginalnych znakach nie pasują fazy rozrządu, czyli będzie brak kompresji na tłokach.ustaw to normalnie, na znakach oryginalnych, a nie jakiś malunkach!
Wałek ssący będzie się znacznie wcześniej otwierał i zamykał
a wydechowy znacznie później będzie miał otwarcie i zamknięcie
Praca w takim położeniu jest wręcz nie możliwa.
Wałki są przestawione o jakieś 15*
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 13:45
#8
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 13:46
robert514 -pierwszy


782-214-578
884-777-999

#9
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 14:26
Mogą być tak jak na zdjęciach lub 180* czyli ustawienie 3 czy 4 bolec to nie ma różnicy
http://forum.omegakl...=1&d=1412688254
Zobaczcie sobie to co zaznaczyłem w żadnej pozycji nie pasuje.
Właśnie ciekawe i w ręcz nie możliwe ja podejrzewam że ktoś wcześniej wymienił lewą głowicę lub koła i dlatego taki problem.
Przed wymianą rozrządu było ok po wymianie auto ciężko paliło na zimnym silniku nie kiedy za 15 razem.
Może rozrząd był wcześniej ustawiony tak jak ja ustawiłem a mechanik ustawił na znaki.
Ale co z czujnikiem ?
Ma ktoś możliwość sprawdzenia u siebie na którym tłoku w gzp jest czujnik wałka zaatakowany zgrubieniem na kole.
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 16:29
Wielkie dzięki kolego widzę na stronie 24 pdf jest zdjęcie że jednak jestem w błędzie na tej stronie ewidentnie wałki patrzą na siebie lekko w dół nie rozumiem takiego ustawienia, ponieważ wałki 4 cyl. powinny być 180* do 1 cyl czyli na zmianie.tu masz poradę jak ustawić rozrząd
Ale ok tak jest na zdjęciu więc tak ustawiam, to ja mam tak samo.
Byłem wręcz pewny że nie jest poprawnie sugerowałem się głowicą z vw w której 1 i 4 wykorbienia są przesunięte o 180*
Wiem to nie vw i to nie rzędówka tylko V ale to mnie z tropu zbiło.
Wszędzie szukałem zdjęć głowic i wałków z ustawionym rozrządem, bez kół jest tego pełno.
W serwisów-ce też nie ma zdjęcia głowicy z ustawionym rozrządem.
Składam silnik sprawdzimy pewnie będzie ok.
Z góry dziękuję za pomoc sprawdzę i się odezwę.

#12
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 20:12

#13
OFFLINE
Napisany 07 października 2014 - 22:17
Tylko uważaj na nowy pasek bo są dwa typy i do tego dwie podstawy napinacza.
ale to będzie już wiedział przy zakładaniu paska na koła...
Najczęściej żółte znaki są do nowszego typu <00RM a białe do starszych typów...
rozrząd najlepiej kupować do nr silnika...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#14
OFFLINE
Napisany 26 października 2014 - 11:11
#15
OFFLINE
Napisany 26 października 2014 - 23:32
koło przykręca się do wałka w dwóch pozycjach, ssący lub wydech i jest oznaczone jak przykręcić
W V6 nie ma czegoś takiego, koła zamienne są na głowicy, to nie xev.
Tak ale zobaczcie jak są na kołach znaki.http://forum.omegakl...=1&d=1412688034
Mogą być tak jak na zdjęciach lub 180* czyli ustawienie 3 czy 4 bolec to nie ma różnicy
http://forum.omegakl...=1&d=1412688254
Zobaczcie sobie to co zaznaczyłem w żadnej pozycji nie pasuje.
Właśnie ciekawe i w ręcz nie możliwe ja podejrzewam że ktoś wcześniej wymienił lewą głowicę lub koła i dlatego taki problem.
Przed wymianą rozrządu było ok po wymianie auto ciężko paliło na zimnym silniku nie kiedy za 15 razem.
Może rozrząd był wcześniej ustawiony tak jak ja ustawiłem a mechanik ustawił na znaki.
Ale co z czujnikiem ?
Ma ktoś możliwość sprawdzenia u siebie na którym tłoku w gzp jest czujnik wałka zaatakowany zgrubieniem na kole.
Nie wiem w czym Ty masz tutaj problem. Masz 2 wałki G i dwa A. Wałki A są wydechowe a G ssące. G ssące są od środka silnika , wydechowe na zewnątrz.
Bierzesz wałek A kładziesz na głowicę i ustawiasz go wstępnie tak, aby jego klin pokrywał się z jedynką przy miejscu na klin na kole, a jedyna na zewnątrz kółka była blisko znaku na obudowie rozrządu. Prawa głowica zawsze pręży i trzeba potem kółka i tak ustawić kluczem. Następnie kładziesz wałek G ssący i tym razem klin na znak 2 i koło z cyfrą 2 na znak obudowy rozrządu. Lewa głowica tak samo, wałek G numery 3, wałek A numery 4. Wszystko.
Nie ma cudów.Jedyne co Ciebie interesuje to znaki!

Nie bardzo kumam po co patrzysz na wykorbienia walka. Wszystkie walki są praktycznie identyczne i praktycznie nie do odróżnienia gołym okiem. Cofasz wał o 30 st do tylu. Ustawiasz koła na znaki, blokujesz , ustawiasz wał na miejsce i zakladasz pasek. Tylko uważaj na nowy pasek bo są dwa typy i do tego dwie podstawy napinacza. Jak kupisz nie to co trzeba to jesteś zalatwiony i nic nie pasuje. I jeszcze jedno. Nie porownuj tego silnika V6 z innymi bo ten to wymysł GM i ma 54st rozwarcia garów i przez to 6 zamiast 3 wykorbień na wale!
Trzy podstawy napinacza.
#16
OFFLINE
Napisany 27 października 2014 - 21:18
#17
OFFLINE
Napisany 27 października 2014 - 21:55
Wszystko sprawdzone,rozrząd ustawiony idealnie tak jak za pierwszym razem po remoncie.Przy próbie sprawdzenia zapłonu jak podaje iskrę na 1 cylindrze zonk.Z plon jest około 3-4 mm za kreską na obudowie rozrządu i wychodzi na to że jest za pózny.Po lekkim dodaniu gazu wyprzedza go o jakieś 5mm przed znak.Jest jakaś opcja aby zmienić wyprzedzenie zapłonu.
Regulowane kola wałków.Inaczej w bezpośredni sposób się nie da, bo zapłon jest sterowany komputerowo.
#18
OFFLINE
Napisany 28 października 2014 - 10:14