Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] X20XEV Problem Po Remoncie Silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   corleone377

corleone377
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-06-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 24 września 2014 - 09:51

Panowie, zacznę od tego że moj silnik chodzil źle, stukał itp. Po wyjęciu okazało się ze cylindry są wyżłobione (tylko dwa) i to z jednej strony cylindrów. Zabralismy sie za prace i wymienialismy pokolei:
- popychacze
- uszczelniacze
- tulejowanie cylindrów
- pierścienie
- wał korbowy
- panewki
- wszystkie uszczelki nowe
- planowanie kolektora plus szpilki
- wałki rozrządu byly perfekcyjne wiec zostały.
Po złożeniu wszystkiego do kupy, okazało się ze k**** klepie coś dalej, mniej ale klepie. Na zimnym pod opaleniu sobie klepie potem ruszam klepie mocniej, puszczam gaz nie klepie, dodaje to klepie. Gdy silnik osiągnie temp ustaje. Wrocilem więc na warsztat, sprawdzilismy popychacze i d*** są w porzadku. Srubstakiem nasłuchiwalismy skad dochodzi to wydaje nam się że z okolic skrzyni biegów/sprzegła WTF! co to moze byc ? Dodam że Omega jezdzi na Liqui Moly 10w40 Superleichtlauf czy jak sie to pisze :D Czy ktoś moze pomoc? rece mi opadaja, tyle pracy i pieniedzy w silnik i dalej sobie stuka w najlepsze a ja sluchajac tego rano niedlugo strace zęby od zgrzytania...:dziura:

#2 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 24 września 2014 - 10:05

a sprawdzałeś cieśninie oleju ?

#3 OFFLINE   corleone377

corleone377
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-06-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 24 września 2014 - 10:30

Szczerze mowiac nie, kontrolka sie nie pali ze cos jest nie tak. Ale skoro warto sprawdzić to sprawdzę. Martwi mnie ta sytuacja jednak, silnik powinien chodzic super po tym remoncie i generalnie chodzi. Zastanawiam się jednak co tam jeszcze moze stukać... co do tego moze miec skrzynia czy sprzeglo bo z tego co sluchalismy to jakby w tamtych okolicach sie cos tłucze...

#4 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2014 - 13:19

A może dwumasa sie kończy

#5 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2014 - 18:37

Dwumasa, ale ona w sumie bardziej huczy niz klepie. A panewki? co mowi badanie cisnienia oleju? Podpowiem, ze rok temu zrobilem generalny remont glowicy w calibrze 2.0 8V bo dziwnie klepala. nowe zawory, dotarte, nowe popychacze, idealny walek rozrzadu. Po tym zabiegu klepala dalej. Nastepny wlasciciel poszedl dalej, i zrobil z tym porzadek. co bylo? trzpienie laczace tlok z korbowodem mialy jakis niepokojacy go luz. po wymianie cichutko jak z fabryki...tydzien pozniej ja rozbil. Obecnie mam omege 2.0 16 v i mam podobnie. tzn to klepanie jest w miare ciche, spokojne, a jak sie rozgrzeje to juz w ogole spokoj. na razie tego nie ruszam.

#6 OFFLINE   corleone377

corleone377
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-06-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 września 2014 - 09:24

obawiam się w takim razie że trzeba bedzie znowu wyjmować motor...

#7 OFFLINE   Vengazo

Vengazo
  • 168 postów
  • Dołączył: 12-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2014 - 09:43

Może pompa oleju Ci pada powoli te same objawy miałem co ty. Jak pompa oleju sie zatrzyma to automatycznie kontrolka oleju sie zapali także spokojnie :).

#8 OFFLINE   corleone377

corleone377
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-06-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 września 2014 - 13:02

jak głowica byla na tulejowaniu to te sworznie byly sprawdzane, pytałem wlasnie szlifierza ze byly ok dlatego nic nie mowił. Wiec nadal nie wiem o co chodzi :( dzis sie wsłuchalem ze jakby szybciej klepie jak dodaje gazu na wolnych obrotach
Zna ktoś moze magika od Omeg z Wrocławia ? :)

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2014 - 15:10

Zna ktoś moze magika od Omeg z Wrocławia ?

:tak: Phantom Skrzyniołamacz.

#10 OFFLINE   corleone377

corleone377
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-06-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 26 września 2014 - 11:24

Phantom Skrzyniołamacz.


Nie znam człowieka !:hmm::F

#11 OFFLINE   rakraj

rakraj
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-12-2009
  • Skąd: Lubawa

Napisany 26 września 2014 - 14:38

Kolego na moje to stukają sworznie między tłokiem a korbowodem.

#12 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 września 2014 - 22:19

Zmierz ciśnienie oleju - będziesz wiedział więcej - byc może pompa oleju się kończy. Klepanie może też powodować lekko wgięta miska olejowa - smok jest nisko i nie jest w stanie złapać wystarczającej ilości oleju - objaw klepiąca góra silnika, która pierwsza dostaje jak jest coś nie tak z olejem.
Kup może manometr do sprawdzania ciśnienia kosztuje z 50zł (tak mi się wydaję), jechać do mechanika bym się bał bo jak nie ma ciśnienia to robota i kasa psu na budę

#13 OFFLINE   corleone377

corleone377
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-06-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 29 września 2014 - 10:15

W takim razie gdy bede mial chwilę wolną skocze sprawdzić cisnienie. Martwi mnie to coraz bardziej, i dlaczego slychac to koło skrzyni...

#14 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 września 2014 - 15:01

Może głupie pytanie ale... czy w skrzyni jest olej? Kiedyś zgubiłem olej na autostradzie i objawiało się to tylko takim głuchym klepaniem...

#15 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 01 października 2014 - 13:44

Jak sprawdziliście popychacze??? Jakiej firmy zostały założone. Tulejki korbowodowe były wymieniane?

#16 OFFLINE   corleone377

corleone377
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-06-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 08 października 2014 - 19:14

czy w skrzyni jest olej?


Jutro jade podwiesić wydech bo urwałem podczas wjezdzania pod góre na parkingu w jednej galerii to od razu sprawdze ten olej w skrzyni.

#17 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 października 2014 - 10:00

Jutro jade podwiesić wydech bo urwałem podczas wjezdzania pod góre na parkingu w jednej galerii to od razu sprawdze ten olej w skrzyni.


olej olejem oczywiście .
a czy wyjmowaliście wszystkie popychacze na obydwóch walkach z głowicy i czy na bank we wszystkich te grzybki pracowały ?

#18 OFFLINE   corleone377

corleone377
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-06-2013
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 października 2014 - 07:25

Olej w skrzyni był ale juz średniej jakosci wiec wymieniłem - stukanie zostało.
Podczas remontu silnik został rozłożony do ostatniej sruby. Sprawdzone wszystkie podzespoły i czesci, jak blok pojechal na tulejowanie pojechały tłoki itp, szlifierz zrobił robotę sprawdził wszystko i jest ok. Nadal nas zastanawia ze stukanie dochodzi jakby od skrzyni/sprzęgła