Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak to jest z tą awaryjnością 2.0 16v x20xev?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   falconPL

falconPL
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-09-2014

Napisany 20 września 2014 - 18:43

Witam serdecznie, kilka dni temu kupiłem sobie omegę sedan z 94r z pełnym wyposażeniem, z przebiegiem 210tyś, auto kupilem okazyjnie z zerwanym paskiem rozrządu. Na obecna chwile przeprowadzam remont głowicy, itp,itd. Gdy pierwszy raz na nią spojrzałem już się zakochał em :-)
Powiedzcie mi jak to jest z tą awaryjnością x20xev? Będzie po remoncie głowicy i na nowym róż rządzie. Na co jeszcze zwrócić uwagę w tych silnikach? Dzieje się cos, oprócz czujnika owalu. Co ile on wysiada?

#2 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 września 2014 - 20:12

kręć kilometry i nie czekaj na awarie! :D może same przyjdą :p
a jak będziesz dbał tak będziesz miał :D
ogólnie jest ok.

#3 OFFLINE   Maxiej

Maxiej
  • 19 postów
  • Dołączył: 06-05-2014
  • Skąd: Piła

Napisany 21 września 2014 - 09:45

Ja nie narzekam ;P Nie jest źle, ale przydało by się więcej mocy. Ale czego się spodziewać po 136KM na 1,5t wagi :p
Jeździć i omijać awarie z daleka :D

#4 OFFLINE   jareczek24

jareczek24
  • 135 postów
  • Dołączył: 26-09-2008
  • Skąd: Pabianice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 września 2014 - 10:55

Ja jeździłem przez 6 lat i nic z durzych awarii nie było standart czujnik wału alternator i od czasu do czasu czyszczenie przepustnicy i krokowego

#5 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 września 2014 - 11:04

Witam serdecznie, kilka dni temu kupiłem sobie omegę sedan z 94r z pełnym wyposażeniem, z przebiegiem 210tyś, auto kupilem okazyjnie z zerwanym paskiem rozrządu. Na obecna chwile przeprowadzam remont głowicy, itp,itd. Gdy pierwszy raz na nią spojrzałem już się zakochał em :-)
Powiedzcie mi jak to jest z tą awaryjnością x20xev? Będzie po remoncie głowicy i na nowym róż rządzie. Na co jeszcze zwrócić uwagę w tych silnikach? Dzieje się cos, oprócz czujnika owalu. Co ile on wysiada?


94 rok z walniętym silnikiem z gazem... Mam nadzieję że nie będzie tak jak myślę , że kupiłeś za grosze trupka i potem będziesz narzekał jakie Omegi to szroty...
Jaki tam masz gaz sekwencje? Szkoda że fotek nie wrzuciłeś auta.

Sam silnik uważam za udany, oszczędny mało awaryjny tani w utrzymaniu.

Czujniki, czasem przepływka, z wiekiem stukające zawory czasami.... Ogólnie naprawdę fajny silnik , może nie rakieta ale do jazdy wystarczy. Na Twoim miejscu nie wiem czy bym remontował głowicę w tej Omedze, zamiast zmiany silnika.
Pewnie też nie wiesz jak zawieszenie osprzęt bo kupiłeś nie sprawne auto.

#6 OFFLINE   falconPL

falconPL
  • 6 postów
  • Dołączył: 20-09-2014

Napisany 21 września 2014 - 11:27

Jutro chłopaki poskładam autko, i opiszę cały zakup. Jedno teraz powiem, warto było :-)

#7 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 21 września 2014 - 17:41

od czasu do czasu czyszczenie przepustnicy i krokowego


Wystarczy odmę wyprowadzić gdzie indziej niż przepustnica i problem nie istnieje.

#8 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2014 - 17:53

Wystarczy odmę wyprowadzić gdzie indziej niż przepustnica i problem nie istnieje.


ciekawe spostrzeżenie tylko co masz na myśli? pod zderzak? :D może coś w tym jest.

trzeba jeszcze dodać o czyszczeniu dyszy pod przepustnicą , na którą leci podciśnienie z pokrywy zaworów.
wczoraj właśnie z tym się bawiłem :p efekt super.

#9 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 21 września 2014 - 18:24

Ło to to :)

#10 OFFLINE   ducati00

ducati00
  • 82 postów
  • Dołączył: 20-08-2011
  • Skąd: Okolice Szczecina

Napisany 21 września 2014 - 19:47

jeździłem omega b z 97 2.0 16v przez ponad 2 lata bez żadnych poważnych awarii, jedynie raz pompa paliwa i czujnik położenia wału. więc czy auto jest awaryjne czy nie zalezy od danego egzemplarza.

#11 OFFLINE   Vengazo

Vengazo
  • 168 postów
  • Dołączył: 12-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2014 - 20:42

Ja mam od 10 miesiecy 2.0 16 V 98r i szczerze wolałem omege w silniku 2.5. Co do tej awaryjności to tak jak koledzy piszą jak dbasz tak masz a przede wszystkim jak ktoś wcześniej dbał. W moim przypadku zepsuło sie już przez te 10 mies prawie wszystko jeżeli chodzi o rzeczy mechaniczne i silnikowe dlatego teraz swobodnie wsiadam i jadę w trase bez sprawdzania :). Sonda Lambda często pada ale to norma nie kupuj zamienników z allegro bo gówno dają lepiej używkę ori. Kup dobrą uszczelkę pod głowice/klawiature bo nie warto oszczedzać na tym :).

#12 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 września 2014 - 16:56

Ja mam od 10 miesiecy 2.0 16 V 98r i szczerze wolałem omege w silniku 2.5. Co do tej awaryjności to tak jak koledzy piszą jak dbasz tak masz a przede wszystkim jak ktoś wcześniej dbał. W moim przypadku zepsuło sie już przez te 10 mies prawie wszystko jeżeli chodzi o rzeczy mechaniczne i silnikowe dlatego teraz swobodnie wsiadam i jadę w trase bez sprawdzania :). Sonda Lambda często pada ale to norma nie kupuj zamienników z allegro bo gówno dają lepiej używkę ori. Kup dobrą uszczelkę pod głowice/klawiature bo nie warto oszczedzać na tym :).


lambda często pada? moja ma 5lat i nic jej nie dolega :D

#13 OFFLINE   jareczek24

jareczek24
  • 135 postów
  • Dołączył: 26-09-2008
  • Skąd: Pabianice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2014 - 07:48

umnie tez bylo z sonda dobrze ale to sie zdarza to są tylko samochody ma prawo coś sie popsuć zużyć .

#14 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2014 - 19:43

jeździłem ...czy auto jest awaryjne czy nie zalezy od danego egzemplarza.


Dokładnie, jeden będzie się psuł na potęgę a inny jeździł bezawaryjnie. W moim przypadku w ciągu kilku lat eksploatacji X20XEV spisywał się przyzwoicie. Na samym początku wymieniłem katalizator na stalowy, oryginał był popękany w środku i klinował się blokując przepływ spalin, auto potrafiło nagle stanąć z choinką na desce. Drugą rzeczą, którą musiałem wymienić na starcie to czujnik wałków - tutaj tylko oryginał.
Poza tymi dwoma sprawami wyłącznie rzeczy eksploatacyjne.

Autko latało całkiem sprawnie jak na kombi. Automat utrzymywał odpowiednie obroty więc nie czuło się aż takiego przymulenia ;-)
Generalnie bardzo miło wspominam :D

#15 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 25 września 2014 - 21:14

Na co jeszcze zwrócić uwagę

na inne tematy:D
czy kolega czasem nie jest bratem innego kolegi z forum??
http://forum.omegakl...ead.php?t=34515
:hmm: jakieś podobne te pytania :?:lol:

Jak to jest z tą awaryjnością

a tak:
http://forum.omegakl...ead.php?t=91988
:F
i takie tam :D
http://forum.omegakl...ead.php?t=94329
http://forum.omegakl...ead.php?t=85031

:welcom:


ps:
FalconPL to jakby FPL :o