Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] regeneracja amortyzatorów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 sierpnia 2014 - 07:10

Dzień dobry.

Dowiedziałem się niedawno, że można regenerować zużyte amortyzatory. Są nawet firmy zajmujące się czymś takim. Czy któryś z kolegów regenerował amortyzator/amortyzatory ? Czy jest to droga usługa? Jakie wrażenia?

Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 sierpnia 2014 - 09:50

Są nawet firmy zajmujące się czymś takim

http://www.nagengast...rtyzatorow.html

Czy jest to droga usługa?

http://allegro.pl/am...4510251509.html

Przy cenie nówki ok 170zł(bilstein b4) regeneracja +przesyłka= hmm? różnica w cenie nie wyjdzie za duża, ale... jeśli dobrze rozumiem to możemy sobie wybrać twardość amortyzatora?

Wybór twardości amortyzatora:
-Normal
-Sport (twarde)


Przy cenie i dostępności amorów sport (np. do łamagi) wydaje się to być korzystna propozycja.

#3 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 sierpnia 2014 - 10:00

Bardziej myślałem o amorach nivo.

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2014 - 13:28

Jako nieliczni a może i jedyni w Polsce naprawiamy:
- amortyzatory z systemem NIVO w samochodach marki Mercedes i BMW

zadzwoń i zapytaj o cenę ;)

 


 


 


#5 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 sierpnia 2014 - 11:35

Telefonowałem do firm z Bydgoszczy i z Gdańska. W Bydgoszczy nie robią a w Gdańsku cena regeneracji 1 szt amortyzatora nivo do omegi to koszt około 350 zł. Pod warunkiem, że rura amortyzatora nie jest przerdzewiała. Nówki chodzą na allegro w podobnych cenach. Wniosek nasuwa się więc sam.

#6 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 sierpnia 2014 - 17:55

pod warunkiem że masz kombi
do sedana już dawno nie widziałem

#7 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 września 2014 - 17:23

zastanawiam się czy mając dostęp do tokarek , frezarek cnc , szlifierek cnc jest możliwość regeneracji samemu? muszę dorwać na szrocie stary amor i rozebrać go na części pierwsze , wtedy kto wie :D

#8 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2014 - 23:52

popatrz sobie co jest w amortyzatorach motocyklowych, rowerowych - cudów tam nie ma, samemu jak nie masz dużego pojęcia w kwestii amortyzatorów to może nie zrobisz z tego nówki, ale może akurat coś się wyduma. Pamiętaj tylko, że od amortyzatorów zależy bezpieczeństwo Twoje i innych, przy okazji wplywa tż na komfort :)

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2014 - 08:30

zastanawiam się czy mając dostęp do tokarek , frezarek cnc , szlifierek cnc jest możliwość regeneracji samemu?

Ale hardcore :masakra:

Pamiętaj tylko, że od amortyzatorów zależy bezpieczeństwo Twoje i innych, przy okazji wplywa tż na komfort



#10 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2014 - 08:40

Co chcesz robić tokarką czy frezarką przy amorze ?? Rozbierasz, uszczelniasz i zalewasz olejem ale to tylko olejowe, gazowych nie zregenerujesz. I dalej masz starego amora, który nie wiesz ile wytrzyma a pewnie padnie w najmniej spodziewanym momencie, nie widze sensu takiej reanimacji.

#11 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 września 2014 - 10:27

oglądając prezentację na str http://www.nagengast...rtyzatorow.html
to nie jest to żaden problem , a tokarka itp się przydaje!
czy jest sens robić takie coś? może i nie , ale można 1szt rozebrać i spróbować odnowić! nie do użytku w omie a odnowić dla własnej "satysfakcji" :D
jeśli by miało to sens dla czego nie myśleć dalej o nawet próbie w omie .
lepiej "bawić" się w garażu niż marnować przed tv czy używkach itp.

#12 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2014 - 00:22

nie odbieraj tego jako jakiś atak albo dokuczanie ale zobacz sobie teleskopy / amortyzatory maski czy klapy, podobna zasada działania, tańsze w zakupie i można sobie podłubać hobbystycznie. W razie czego nikomu krzywdy nie zrobi, kasy też nei wtopisz dużej, bo używki ze szrotu to może i gratis się dostanie ;)

#13 OFFLINE   Lucas25

Lucas25
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2014 - 09:17

Wszystko zależy na czym ma polegać ta regeneracja i na jakich zasadach masz dostęp do maszyn - odpłatnie, na fuchę, itp.
Równie dobrze można dorobić całe nowe tłoczysko/cylinder i to też będzie regeneracja, tylko czy w ogóle opłacalna.
Czy ma to sens - jeśli będzie zrobione z głową, odpowiednio utwardzone powierzchnie, dobrze przeszlifowane powierzchnie bez owalu, stożka, itp. to tak.

#14 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 września 2014 - 09:53

jeśli chodzi o szlifowanie (owal, stożek , bicie promieniowe itp itd ) to moja codzienność od 12lat w tolerancji 0,002mm , ale to temat na inny dział naszego forum.

spoko pany :) temat można zamknąć .:p
jestem osobą którą "rajcuje" odnawianie "antyków" i nie ważne czy to fiat 126p rocznik 77., czy amortyzator. , satysfakcja jest zawsze jak "denat" ożyje :D

#15 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2014 - 14:21

satysfakcja jest zawsze jak "denat" ożyje

Tylko, czy w przypadku amortyzatora to ożycie będzie funkcjonalne i przede wszystkim bezpieczne ??

#16 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 września 2014 - 16:59

przede wszystkim bezpieczne

Sypus, czy kupując w sklepie nowy amortyzator jesteś w 100% pewny, że jest dobrze złożony, funkcjonalny i bezpieczny? Masz takie zaufanie do producenta, że nikt się czasem na lini produkcyjnej nie pomylił, czegoś nie włożył, nie dokręcił itp?

spoko pany temat można zamknąć .
jestem osobą którą "rajcuje" odnawianie "antyków" i nie ważne czy to fiat 126p rocznik 77., czy amortyzator. , satysfakcja jest zawsze jak "denat" ożyje


Po co zamykać, niech dyskusja trwa, a Ty kolego zregeneruj 2szt. załóż i potestuj, zobacz co z tego będzie 3mam kciuki:ok:

#17 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2014 - 17:46

Sypus, czy kupując w sklepie nowy amortyzator jesteś w 100% pewny, że jest dobrze złożony, funkcjonalny i bezpieczny? Masz takie zaufanie do producenta, że nikt się czasem na lini produkcyjnej nie pomylił, czegoś nie włożył, nie dokręcił itp?

Jak się zabiję, to przynajmniej rodzina będzie miała do kogo po odszkodowanie się zgłosić :tak:

#18 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2014 - 19:08

Po co regenerować coś co jest ogólnie dostępne i niedrogie ?? Przecież co roku nie wymieniamy amortyzatorów. Rozumiem auta, motocykle zabytkowe, do których części nie są dostępne. Ok, zrozumiał bym jeszcze jakiś regenerowany airmatic bo nowy 5kpln/szt. Ale tutaj :nie_wiem:

#19 OFFLINE   Szudi

Szudi
  • 1 postów
  • Dołączył: 24-10-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 24 kwietnia 2015 - 14:19

Posiadam w Omie zawiecho z Bilsteina b8, padł mi amorek i szukam gdzie w okolicy można je zregenerować. Znacie jakieś warsztaty godne polecenia ????