Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Zablokowany wentylator intercoolera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 sierpnia 2014 - 06:54

Witam serdecznie dziś zauważyłem przy wymianie żarówki w halogenie że intercooler posiada wentylator.Niestety zablokowane jest śmigło,próba obrócenia nie dała żadnego efektu.Prawdopodobnie warunki zewnętrzne wykończyły silniczek.Mam pytania do ekspertów z forum jakie skutki uboczne ma nie działający wentylator intercoolera i czy konieczna jest natychmiastowa naprawa tego ? bo podejrzewam że to nie stało się wczoraj.I jeszcze jedno pytanie który bezpiecznik i przekaznik odpowiada za prace wentylatora IC.Troche znalazłem wiadomości na temat przekaznika i bezpiecznika ale wszystkie zdjęcia skrzynki (tej trójkątnej w komorze silnika ) są rozbieżne.Na każdym zdjęciu przekaznik i bezpiecznik znajduje się w innym miejscu skrzynki.Z góry dziękuje wszystkim ekspertom i fachowcom za jakieś podpowiedzi pozdrawiam.Dodam tylko jeszcze że to Omega B FL 2.5 TD automat rocznik 2000.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2014 - 10:39

bezpiecznik to ten przepalony w trójkącie skutek uboczny to spadek mocy gdy jest ciepło, ja u siebie wywaliłem i było dobrze

#3 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 sierpnia 2014 - 15:31

Tylko że wszystkie sześć bezpieczników w trójkącie są całe,tylko przy 30A (drugi od lewej strony) brak przekaznika.Ale to podobno jest od spryskiwaczy świateł a ja takich spryskiwaczy nie posiadam.I teraz już sam nie wiem :masakra:ale wentylator jest zablokowany to bezpiecznik powinien się spalić.Może ktoś wie w którym konkretnie miejscu znajduje się bezpiecznik i przekaznik od wentylatora IC bo właśnie zabieram się do ożywienia silniczka wentylatora.I jeszcze mam pytanko przy jakiej temper. załącza się chłodzenie IC.

No niestety silniczka nie dało się uratować :( za bardzo skorodowany
w środku aż przerdzewiał na wylot.Ale będę szukał jakąś używkę w miarę w dobrym stanie.A wracając do tego przekaznika i bezpiecznika od wentylatora intercoolera to czekam na podpowiedzi gdzie je mogę znalezc w trójkątnej skrzynce,pozdrawiam.

#4 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2014 - 15:43

kurde, u mnie chyba tego nie ma :confused:

jak stoi a bezpiecznik cały, to może padł jakiś czujnik który załącza wentylator, nie kręcił ze dwie zimy i tego taki efekt

#5 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 sierpnia 2014 - 17:50

kurde, u mnie chyba tego nie ma :confused:

jak stoi a bezpiecznik cały, to może padł jakiś czujnik który załącza wentylator, nie kręcił ze dwie zimy i tego taki efekt


Z tego co się dowiedziałem to ten wentylator od IC załącza czujnik z chłodnicy na pierwszym stopniu chłodzenia koło 93 stopni a u mnie wentylatory pracują idealnie.Tylko dlaczego bezpieczniki całe ? muszę zlokalizować ten przekaznik i bezpiecznik odpowiedzialny za wentylator IC.

#6 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 sierpnia 2014 - 19:48

Tutaj coś jest o wentylatorze IC http://forum.omegakl...?t=14582&page=2 . Ja u siebie założyłem używkę, bo stary nie nadawał się do reanimacji.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#7 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 sierpnia 2014 - 06:26

Tutaj coś jest o wentylatorze IC http://forum.omegakl...?t=14582&page=2 . Ja u siebie założyłem używkę, bo stary nie nadawał się do reanimacji.


Już ten link widziałem,u mnie niema tego bezpiecznika obok tego zielonego przekaznika jak jest na zdjęciu u maryan każda skrzynka z przekaznikami w 2.5 TD ma inne rozmieszczenie nie wiem o co tu chodzi :( może to rocznikowo było zmieniana ? ja mam 2000r może ma ktoś opis skrzynki tej trójkątnej do tego rocznika ?

#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2014 - 12:21

http://forum.omegakl...ead.php?t=45344 :)

bezpiecznik F2 i przekaźnik 4

#9 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 sierpnia 2014 - 15:35

http://forum.omegakl...ead.php?t=45344 :)

bezpiecznik F2 i przekaźnik 4


Dzięki serdeczne za linka ale u mnie jest inaczej pod F2 mam podgrzewacz paliwa a 4 przekaznik to klimatronik :masakra:ale dziwne jest to że mimo zablokowanego wentylatora bezpieczniki całe.Zamontuje najpierw sprawny wentylator i chyba dopiero zacznę sprawdzać elektrykę.Ale z tego co czytałem to wszystkim steruje czujnik w chłodnicy i przy pierwszym stopniu prędkości wentylatorów czyli coś o kolo 93 sto. załącza też chłodzenie IC a u mnie wszystkie te prędkości pracują idealnie.Jezdziłem w te upalne dni omesia sie naprawde pociła i wentylator był zablokowany i wtedy powinien bezpiecznik szczelić a tak są nadal całe.

#10 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 sierpnia 2014 - 15:47

Dzięki serdeczne za linka ale u mnie jest inaczej pod F2 mam podgrzewacz paliwa a 4 przekaznik to klimatronik :masakra:ale dziwne jest to że mimo zablokowanego wentylatora bezpieczniki całe.Zamontuje najpierw sprawny wentylator i chyba dopiero zacznę sprawdzać elektrykę.Ale z tego co czytałem to wszystkim steruje czujnik w chłodnicy i przy pierwszym stopniu prędkości wentylatorów czyli coś o kolo 93 sto. załącza też chłodzenie IC a u mnie wszystkie te prędkości pracują idealnie.Jezdziłem w te upalne dni omesia sie naprawde pociła i wentylator był zablokowany i wtedy powinien bezpiecznik szczelić a tak są nadal całe.


Bo będą pracować normalnie. A silniczek raczej przestał działać przez sparciały przewód, dlatego nie wywala bezpiecznika. A dla czujnika to nie robi różnicy czy ma 10 wentylatorów czy jeden do załączenia

#11 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 sierpnia 2014 - 16:23

Bo będą pracować normalnie. A silniczek raczej przestał działać przez sparciały przewód, dlatego nie wywala bezpiecznika. A dla czujnika to nie robi różnicy czy ma 10 wentylatorów czy jeden do załączenia


Też tak właśnie myślałem,ale zaczne dopiero sprawdzac jak zamontuje wentylator do IC dzięki za podpowiedz.

#12 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 sierpnia 2014 - 20:41

Z tego co pamiętam to były wersje z tym wentylatorem i bez niego. Nie wiem od czego to zależało czy od RM czy innych. W każdym bądź razie u mnie jak zlokalizowałem,że to mam a nie działa to wywaliłem i na razie śmigam bez.

#13 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 sierpnia 2014 - 20:52

Śmigać będzie ale w upalne dni będzie różnica ;)

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2014 - 11:06

Z tego co pamiętam to były wersje z tym wentylatorem i bez niego. Nie wiem od czego to zależało czy od RM czy innych. W każdym bądź razie u mnie jak zlokalizowałem,że to mam a nie działa to wywaliłem i na razie śmigam bez.

wydaje mi się że wersje bez przepływki nie mają wiatraka na IC

#15 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2014 - 21:46

dokładnie.Wersje sprzed małego liftu nie mają ani przepływomierza ani wentylatora na IC

 


 


 


#16 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2014 - 15:24

dokładnie.Wersje sprzed małego liftu nie mają ani przepływomierza ani wentylatora na IC


Tutaj niebyłym tego taki pewny;)

#17 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2014 - 19:29

ja mam trochę inaczej dokładnie jak ma bolecq2
http://forum.omegakl...
przekażnik od IC to w tym przypadku 4
a bezpieczk od IC to E
przekażnik włancza dwa wentylatory chłodnicy i IC
uruchomienie zastanego wentylatora też jest na opisane na forum, trzeba tylko .....
trochę chęci ;)

#18 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2014 - 15:52

wczoraj dłubałem i u mnie też jest wentylator choć o tym nie wiedziałem :) stał, ale rozruszałem i pod prądem kręci, zobaczymy czy na samochodzie też tak będzie.

#19 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2014 - 12:13

a gdyby tak ten wiatrak uruchomić na stałe, żeby kręcił po odpaleniu? Nie będzie lepiej?

#20 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 sierpnia 2014 - 18:57

a gdyby tak ten wiatrak uruchomić na stałe, żeby kręcił po odpaleniu? Nie będzie lepiej?


tylko na początku zanim dolot się rozgrzeje. Po prostu ten IC jest znacznie za mały. Szczególnie przy rozwierconym turbo:D