No i macie co chcieliście.
Przez pomyłkę napisałem jako post, więc proszę bardzo Admina/Moderatora i zrobienie z tego osobnej porady i podpięcie do odpowiedniego działu. Dziękuję.Dowiedziałem się, że jest jakiś magiczny płyn w rodzaju "ceramizera" ale robiony przez GM i tylko dla serwisów. Oryginalnie był zrobiony do mocno obciążonych mostów, ale jak mówią wiewiórki serwisy często "leczą" tym zużyte wspomagania. Można go zatem stosować i do mostów i do wspomagania. Ludzie którzy go zastosowali czuli różnicę od razu i byli to ludzie zaufani którzy nie zachwycają się wszystkim.
Od razu zaznaczę, że nie miałem problemów ze wspomaganiem, nie cieknie, nie kończy się i nie oczekiwałem od produktu nic innego jak zabezpieczenia układu tak aby wytrzymał jak najdłużej (zgodnie z założeniem GM)
No więc nabyłem. Nazywa się to "Rear Axle Oil Addative" lub jak ktoś bardziej germańsko lubi "Hinterachsol-Zusatz." Numer to 1#90004033 GR.8.760. Ja zapłaciłem ok 3 funtów więc myślę, że w Polsce kosztuje kilkanaście złotych.
Dostajemy buteleczkę 50ml jasnego oleju. Trochę z drżeniem ręki wlewałem środek do wspomagania. Raz kozie śmierć. Odciągnąłem trochę płynu ze zbiorniczka, odpaliłem silnik i wlewałem magiczny "szywaks". Widać było jak jest wciągany do układu i ...zaraz, zaraz...pompa zaczęła ciszej pracować! Bez szumu, bez specyficznych dźwięków jakie wydają pompy (szum). Poruszałem kierownicą, dużej różnicy nie odczułem, może tylko subiektywnie, choć wydaje mi sie, że troszkę lżej pracuje. Przekręciłem kierownicę do maksimum i usłyszałem ten specyficzny dźwięk zaworu przelewowego (takie tępy świst - otwarta maska otwarte okno). Jakie było moje zdziwienie jak drugi raz już nic nie usłyszałem! Przy maksymalnym skręcie słychać tylko cichy szum, na pewno nie taki jaki wydaje normalnie ten zawór. Teraz trzeba się wsłuchać kiedy zawór sie uruchamia.
Po przejechaniu ok 400km układ zrobił się jeszcze cichszy, przestraszyłem się, bo pompa wcześniej zagłuszała szum rolek, a teraz tylko je słychać przez co bałem się, że coś się dzieje z silnikiem
Czy polecam? No cóż, każdy robi jak chce. Ja jestem zadowolony z wydanych 3 funtów.
Nie chciałbym aby ta porada stała sie miejscem wypowiedzi ludzi którzy wiedzą lepiej jakie to badziewie tylko nigdy nie spróbowali. Wiem jaki dźwięk wydaje sprawna pompa i zawór i jaka jest różnica. Układ u mnie nie wymagał interwencji. Kto uważa, że pompy czy zaworu nie słychać to niech się schyli pod maskę i posłucha.
Chciałbym również zaznaczyć, że środek:
- nie uszczelnia cieknących układów. Takie sie naprawia.
- nie powoduje znaczącego zelżenia pracy. Układ pracuję tylko tak jak był zaprojektowany. Zmniejsza tarcie więc układ może pracować trochę lżej.
- nie powoduje pocenia się układu ani węży (sprawdzone po ok 400km)
- nie gryzie.

Jest za to podpisany przez GM (Opla i Vauxhalla) co chyba coś znaczy.
W najbliższym czasie zastosuję go do mostu, choć wydaje mi się, że tu będzie trudno zauważyć różnicę (most nie wydaje żadnych dźwięków). Będzie zabezpieczony i zmniejszy się tarcie. Tylko tyle...
