Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] silnik 2.2 16V czy nadaje się do remontu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pionier

pionier
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Puck

Napisany 17 sierpnia 2014 - 15:24

Witam
We wrześniu 2010 robiłem kapitalny remont silnika (ciśnienie na cylindrach 12-6-6-11) wymiana pierścieni, planowanie głowicy, wymiana wszystkich uszczelek. Jeżdżę na LPG silnik 2.2 16V z 2000 roku
Minęły cztery lata i jest znowu to samo, podejrzewam że poprzedni polecany mechanik nie za bardzo znał się na omegach i stąd teraz takie opłakane wyniki. Byłem u innego mechanika stwierdził niskie ciśnienie na 2 i 3 cylindrze, nieszczelność na kolektorze dolotowym. Samochód muli strasznie, wydech czysty, pali trochę oleju ok.1l na 2500km
Podpowiedźcie czy jest sens remontować drugi raz w tak krótkim okresie czasu silnik.
Od dwóch dni cały czas świeci się check - strach jeżdzić.
Z góry dzięki za odpowiedzi

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2014 - 15:40

Od dwóch dni cały czas świeci się check

Z powodu ??

#3 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpnia 2014 - 16:11

Podejrzewam tutaj winę LPG, zbyt ubogo na tych cylindrach. Nie musisz remontować całego silnika od razu. Zapewne głowica będzie tylko do zrobienia. Zrób test kompresji, następnie wykonaj próbę olejową i zobacz jak zmienią się wyniki przy pomiarze kompresji. Jeżeli po próbie olejowej podskoczy kompresja sporo do góry (powyżej 2 barów więcej) to niestety pierścienie czyli dół silnika. Natomiast jeżeli podniesie się w granicach bara to jest to normą i będzie tylko głowica do zrobienia, gniazda zaworowe, ewentualnie zawory.

PS. Wynik kompresji pokazuje ładnie przepaloną uszczelkę między sąsiednimi cylindrami.

#4 OFFLINE   pionier

pionier
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Puck

Napisany 17 sierpnia 2014 - 16:28

dzwoniłem do mechanika, ciśnienie było 12-5-5-12, check wypadanie zapłonu na cylindrze, koszt jaki mi powiedział to min.1500zł

#5 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpnia 2014 - 16:36

dzwoniłem do mechanika, ciśnienie było 12-5-5-12, check wypadanie zapłonu na cylindrze, koszt jaki mi powiedział to min.1500zł


Ewidentnie masz tylko uszkodzoną uszczelkę pod głowicą między cylindrami. Koszt jaki Ci zaproponował jest realny do tej roboty, pod warunkiem ,że wymieni wszystko tak jak trzeba i nie będzie ze starych części robił nowych.

#6 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 sierpnia 2014 - 18:46

Witam
We wrześniu 2010 robiłem kapitalny remont silnika (ciśnienie na cylindrach 12-6-6-11) wymiana pierścieni, planowanie głowicy, wymiana wszystkich uszczelek. Jeżdżę na LPG silnik 2.2 16V z 2000 roku
Minęły cztery lata i jest znowu to samo, podejrzewam że poprzedni polecany mechanik nie za bardzo znał się na omegach i stąd teraz takie opłakane wyniki. Byłem u innego mechanika stwierdził niskie ciśnienie na 2 i 3 cylindrze, nieszczelność na kolektorze dolotowym. Samochód muli strasznie, wydech czysty, pali trochę oleju ok.1l na 2500km
Podpowiedźcie czy jest sens remontować drugi raz w tak krótkim okresie czasu silnik.
Od dwóch dni cały czas świeci się check - strach jeżdzić.
Z góry dzięki za odpowiedzi


Napisz:
1. ile przejechałeś kilometrów przez te cztery lata,
2. jaki był powód pierwszej naprawy i przy jakim przebiegu,
3. jak wyglądały gładzie cylindrów podczas pierwszej naprawy.

Pytanie czemu w 2010 roku były wymieniane pierścienie? Jeśli problem leży w gładzi cylindrów chyba bym szukał nowego słupka (ewentualny szlif + nad wymiarowe tłoki + robota) gra chyba nie warta świeczki - do przemyślenia jeśli będziesz w stanie zrobić to sam choć używany słupek wyszedłby taniej.
Ja ściągnął bym głowicę, zobaczył czy przyczyną jest UPG oraz jak wygląda gładź cylidrów oraz ewentualne progi. Jeśli UPG przepalona, zrobiłbym głowicę i dalej cieszył się samochodem - jeśli coś więcej chyba szukałbym drugiego silnika.

Pamiętam na forum był ktoś kto kompleksowo robił przekładkę i przy okazji sprzedawał relatywnie pewny silnik z gwarancją - koszt około 2 tys i problem z głowy:)

Ewentualnie może chcesz sprzedać z uszkodzonym silnikiem?

#7 OFFLINE   pionier

pionier
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Puck

Napisany 18 sierpnia 2014 - 08:17

1.Auto kupiłem w 2007 z przebiegiem 162000, naprawa w w 2010 przebieg 199000, w chwili obecnej 245000 - jeżdżę mało ok.10tkm rocznie
2.Powód był taki sam autko muliło i dodatkowo szarpało przy prędkości ok.80-90
3.Nie wiem natomiast wiem że głowica była w Wejherowie u gościa który zajmuje się takimi rzeczami i była kompleksowo zrobiona pamiętam że koszt tej usługi był ok.900zł coś mi świeci że były to prowadnice i zawory szczególnie te 2 środkowe były mocno zdeformowane jakby ktoś punktakiem stukał.

Z tymi pierścieniami to nie wiem ale pamiętam że mechanik zdjął głowicę wróciła z modernizacji założył i dalej nie było kompresji rozebrał znowu i mówi pierścienie do wymiany. Gościa najchętniej bym udusił bo po remoncie już go opuściłem i następna wizyta u mechanika w grudniu 2010 uszczelka na kolektorze wylotowym okazało się że 1 szpilka urwana, u takiego to magika naprawiałem auto.

Dalej zastanawiam się co zrobić chciałem pojeździć jeszcze 2 lata karawanem ale widzę że chyba nie da rady dodatkowo zaczyna się pojawiać ruda i wał lub tylny most buczy

#8 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 sierpnia 2014 - 09:06

1.Auto kupiłem w 2007 z przebiegiem 162000, naprawa w w 2010 przebieg 199000, w chwili obecnej 245000 - jeżdżę mało ok.10tkm rocznie
2.Powód był taki sam autko muliło i dodatkowo szarpało przy prędkości ok.80-90
3.Nie wiem natomiast wiem że głowica była w Wejherowie u gościa który zajmuje się takimi rzeczami i była kompleksowo zrobiona pamiętam że koszt tej usługi był ok.900zł coś mi świeci że były to prowadnice i zawory szczególnie te 2 środkowe były mocno zdeformowane jakby ktoś punktakiem stukał.

Z tymi pierścieniami to nie wiem ale pamiętam że mechanik zdjął głowicę wróciła z modernizacji założył i dalej nie było kompresji rozebrał znowu i mówi pierścienie do wymiany. Gościa najchętniej bym udusił bo po remoncie już go opuściłem i następna wizyta u mechanika w grudniu 2010 uszczelka na kolektorze wylotowym okazało się że 1 szpilka urwana, u takiego to magika naprawiałem auto.

Dalej zastanawiam się co zrobić chciałem pojeździć jeszcze 2 lata karawanem ale widzę że chyba nie da rady dodatkowo zaczyna się pojawiać ruda i wał lub tylny most buczy


jeżeli pomiary kompresji są prawidłowe to jest uszkodzon auszczelka między cylindrami. Pracy nie ma az tak wiele i nie powinno to kosztowac za duzo.

#9 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 sierpnia 2014 - 12:44

Ewidentnie masz tylko uszkodzoną uszczelkę pod głowicą między cylindrami.


U mnie była przepalona miedzy cylindrami i bylo 15-12-11-14

#10 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 sierpnia 2014 - 12:46

U mnie była przepalona miedzy cylindrami i bylo 15-12-11-14


To znaczy ze nie byla przepalona miedzy cylindrami, lub ułamała się po zdjęciu głowicy. Fizycznie jest to nielogiczne.

#11 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 sierpnia 2014 - 20:24

1.Auto kupiłem w 2007 z przebiegiem 162000, naprawa w w 2010 przebieg 199000, w chwili obecnej 245000 - jeżdżę mało ok.10tkm rocznie
2.Powód był taki sam autko muliło i dodatkowo szarpało przy prędkości ok.80-90
3.Nie wiem natomiast wiem że głowica była w Wejherowie u gościa który zajmuje się takimi rzeczami i była kompleksowo zrobiona pamiętam że koszt tej usługi był ok.900zł coś mi świeci że były to prowadnice i zawory szczególnie te 2 środkowe były mocno zdeformowane jakby ktoś punktakiem stukał.

Z tymi pierścieniami to nie wiem ale pamiętam że mechanik zdjął głowicę wróciła z modernizacji założył i dalej nie było kompresji rozebrał znowu i mówi pierścienie do wymiany. Gościa najchętniej bym udusił bo po remoncie już go opuściłem i następna wizyta u mechanika w grudniu 2010 uszczelka na kolektorze wylotowym okazało się że 1 szpilka urwana, u takiego to magika naprawiałem auto.

Dalej zastanawiam się co zrobić chciałem pojeździć jeszcze 2 lata karawanem ale widzę że chyba nie da rady dodatkowo zaczyna się pojawiać ruda i wał lub tylny most buczy


Według mnie bez rozebrania i sprawdzenia wszystkiego to wróżenie z fusów.. 45 tys km na wymienioną UPG to bardzo mało - chyba, że Twój majster ma klucz dynamometryczny w rękach (znam takich :o ).
Generalnie jeśli zrobił dobrze powinno to śmigać... Sam pewnie nie będziesz robił więc i tak pozostaje Ci warsztat - tyle, że może jakiś sprawdzony - może podjedziesz do Kwidzyna do Beasta... Wymiana samej UPG w Bydgoszczy kosztuje ok 500 zł, skoro głowice miałeś robioną 45tys temu to powinna być ok (tylko planowanie)

Co do buczenia - może to być łożysko w kole :), koszt około 50zł - wymiana katastrofa...

#12 OFFLINE   pionier

pionier
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-08-2009
  • Skąd: Puck

Napisany 23 sierpnia 2014 - 18:03

Dzięki za wszystkie podpowiedzi
Jestem z Pucka gdzie polecacie się udać aby zrobić UPG i dodatkowo wyeliminować to buczenie w tylnym moście - wymieniałem dyferencjał na używany i bez zmian
Druga połowa mówi aby sprzedać/oddać Omegę i kupić coś nowszego ale... no właśnie tłumaczę jej że nie ma bezawaryjnych samochodów.
@zybi20 poleca Kwidzyn ale to 150km chyba że naprawdę warto.

#13 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2014 - 18:48

Dzięki za wszystkie podpowiedzi
Jestem z Pucka gdzie polecacie się udać aby zrobić UPG i dodatkowo wyeliminować to buczenie w tylnym moście - wymieniałem dyferencjał na używany i bez zmian
Druga połowa mówi aby sprzedać/oddać Omegę i kupić coś nowszego ale... no właśnie tłumaczę jej że nie ma bezawaryjnych samochodów.
@zybi20 poleca Kwidzyn ale to 150km chyba że naprawdę warto.


Gdybys miał bliżej do mnie , ale masz niedaleko do Beasta to jedz do niego. Powinie Ci dobrze zrobic auto.

#14 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 sierpnia 2014 - 00:04

Beasta to jedz do niego. Powinie Ci dobrze zrobic auto.

on tak,ale jego ekipa juz ne :p

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 sierpnia 2014 - 08:01

on tak,ale jego ekipa juz ne :p


Dletego napisałem powinin niestety.

#16 OFFLINE   Matys92

Matys92
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2015

Napisany 09 kwietnia 2015 - 20:59

Witam.
Ile kosztowałby mnie remont silnika 2.2 16v? Bierze olej.

#17 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 10 kwietnia 2015 - 00:58

Może być pincet równie dobrze dwa pincet.
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#18 OFFLINE   rysiotm

rysiotm
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 10 kwietnia 2015 - 07:35

U mnie sama góra (zawory, prowadnice, głowica, rozrząd etc) wyszła prawie 2500 z robota.

#19 OFFLINE   Matys92

Matys92
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2015

Napisany 10 kwietnia 2015 - 08:42

myślałem ,że zmieszczę się w 1000 zł jeżeli chodzi o pierścienie, uszczelniacze, panewki +wymiana uszczelki .

#20 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwietnia 2015 - 08:48

Pytanie czy będziesz robił sam czy u kogoś.