Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Elektryka wariuje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 22 listopada 2007 - 00:54

Kupiłem wczoraj to Autko,podobno w idealnym stanie(jestem w UK)Po przejechaniu 10km dotarłem do domu i zaczął się mój koszmar.Nie mogłem zamknąc drzwi z pilota to zamknąłem ręcznie kluczykiem.Otwieram je alarm wyje ale to wszystko był mały pikuś.Następny dzień sprawdzam co to za cudo kupiłem.Problem z drzwiami póżniej wszystko wydaje się byc OK radio gra,silnik pracuje,Swiatła ok.Mineło 20 minut i zaczeło się najpierw komunikat break light check myślę to tylko światła stopu bez paniki.Następnie radio warjuje nie mogę wylączyc,myślę spoko to tylko radio.Próbuje zapalic auto(15 minut siedziałem na wyłączonym silniku)a tu kiszka nie odpala(próbowałem 6razy),sprawdzam ogrzewanie nie chodzi,sprawdzam światła postojowe ok,sprawdzam Xenony zapaliły się na sekundę i lipa.Rozładowałem akumulator nie sądze bo światło w kabinie ok,postojowe ok,radio gra.Zamknąc samochodu nie mogę bo za 1 sekundę automatycznie się otwierają.Nie będę się użalał nad sobą ale jestem lekko przyłamany.Proszę o pomoc może ktoś wie co w trawie piszczy.Fatalnie zaczeła się moja przygoda z Omegą.Mam nadzieje że rozwiąże z waszą pomocą ten problem.(Porady sholuj do serwisu i zapłac kupę kasy proszę sobie darowac)
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#2 OFFLINE   lukaszzak

lukaszzak
  • 190 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Wrocław / Świdnica

Napisany 22 listopada 2007 - 03:42

Ja zacząłbym jednak od podłączenia prostownika pod akumulator. To po pierwsze. Podczas podłączania prostownika odłączysz akumulator z klem, dzięki czemu komp się zresetuje.
Później sprawdź baterie w pilocie (skoro nie mogłeś z pilota zamknąć drzwi).

Ja od tego bym zaczął. Jeśli to zrobisz, napisz czy objawy minęły czy nie. Ten punkt i tak bedziesz musiał zrobić, więc lepiej zrób to teraz :)

Powodzenia i bez podłamki.
A wyjazd do warsztatu będziesz musiał zrobić wtedy, gdy nikt z nas nie będzie miał już pomysłów, albo poprostu się znudzisz własnoręcznymi próbami.
VoIP - tanie rozmowy telefoniczne - PL 9gr, GSM 49gr. Przy doładowaniu do 480 minut gratis!
cotel

#3 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 22 listopada 2007 - 19:31

Masz rację Akumulator PADLINA.Sąsiad podpiął klemy i rozrusznik leekko zakręcił ale jego aku był słabiutki i nie zaskoczył.Jutro kupuje nowy aku 66ah i wymieniam.Trochę się boje go zmieniac bo dużo elektroniki w tym aucie i nie wiem czy standardowa procedura jak w maluchu jest ok(klemy stary zdiąc,klemy nowy założyc)Samochód 100% zapali ale martwie się tym że nowy też mi padnie po pewnym czasie bo to że mam teraz padline to coś się do tego przyczyniło(regulator napięcia,alternator sam nie wiem).Szkoda że nie mam prostownika bo bym próbował go naładowac.Jak mi nowy aku będzie śmigał bez problemów to masz u mnie piwo.
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2007 - 19:51

Jesli boisz sie ze po wymianie ( odłczeniu klem) bedą problemy , użyj jakis kabli np rozruchowych , podepnij do nowego aku i klem w autku, wymontuj stary aku a nowy wsadz z tymi kablami a pózniej do słupka akumulatora przyłóż klemy, raz - ciach i wymienione bez odłaczania prądu. Zabezpieczysz sie w ten sposób min. z zakodowaniem radia.

#5 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 22 listopada 2007 - 19:55

...Jutro kupuje nowy aku 66ah i wymieniam.Trochę się boje go zmieniac bo dużo elektroniki w tym aucie i nie wiem czy standardowa procedura jak w maluchu jest ok(klemy stary zdiąc,klemy nowy założyc)Samochód 100% zapali ale martwie się tym że nowy też mi padnie po pewnym czasie bo to że mam teraz padline to coś się do tego przyczyniło(regulator napięcia,alternator sam nie wiem).


Kup sobie 74 Ah tak jak ja. A z wymiana nie ma żadnego problemu tak samo jak w maluchu - 2 klemy i po bólu. A co do ładowania to po odpaleniu sprawdź miernikiem na prądnicy jaki prąd ci podaje.

#6 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 22 listopada 2007 - 20:22

Niestety klemę jedną mam już zdjętą powód załączył się alarm(wył cicho ale jak zdychający pies) i autko dostało drgawek (jak by tapicerka pod dachem się ruszała)dziwne zjawisko nie wiem czy mój opelek konał czy to był antynapad na padlinie?Aku kupie mocniejszy wyjdzie to pewnie autku na dobre.Fajnie że odpisujecie.
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#7 OFFLINE   lukaszzak

lukaszzak
  • 190 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Wrocław / Świdnica

Napisany 22 listopada 2007 - 20:29

Ja też się bałem po raz pierwszy odpiąć akumulator. Okazało się, że bez powodu. Fakt, że miałem małe problemy z elektroniką (na przykład źle otwierały się szyby, nie było automatycznego domykania szyb, miałem problemy z ustawieniem zegarka) ale na szczęście znalazłem wszystkie odpowiedzi na tym forum.

Zaznaczam jeszcze jedną rzecz - niech ktoś mądrzejszy w sprawie Omeg się wypowie, ale jak miałem kiedyś inne autka, to zalecano mi, aby po długim odłączeniu akumulatora włączyć silnik i nie dodawać gazu - pozwolić autku się rozgrzać na jałowym. Podobno jakieś uczenie się komputera. Z tego co pamiętam, to faktycznie w Nissanie był motyw, że do rozgrzania silnika obroty wariowały, jakby włączał i wyłączał ssanie. Potem wszystko ustało. Więc może na to będziesz musiał zwrócić uwagę, ale tak jak piszę, niech się ktoś mądrzejszy wypowie.

Wymiana akumulatora to przymus. Po tym będziesz wiedział, czy to była tylko wina aku, czy może aku był nie do końca winny (na przykład padnięty jest alternator). Elektryków na forum sporo, więc na pewno Ci pomogą.

Poza tym pamiętaj, aby jak najlepiej opisać na forum ewentualne problemy z autem, to znacząco pomoże innym w stawianiu "diagnozy" :)

Powodzenia - walcz! :)
VoIP - tanie rozmowy telefoniczne - PL 9gr, GSM 49gr. Przy doładowaniu do 480 minut gratis!
cotel

#8 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 22 listopada 2007 - 20:43

Apropos kodowania radia Mam kartę Security Information a na niej Chassis No,Radio Code,Key Code,Immobiliser Code.Rozumiem że przy rozkodowaniu radia wbijam 2 razy Radio Code,ale czy muszę wbijac Immobi(2 razy)i co to jest Key Code(może programowanie pilota-klucza???)o co z tym chodzi?
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#9 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 22 listopada 2007 - 20:57

Dzięki za wsparcie.Tutaj w Angli mam 3 możliwości 1. Zrób to sam 2. Angielski mechanior-KOWAL 90funciaków na dzieńdobry i modlitwa żeby czegoś nie spier...ł 3.Dzień Dobry Serwis żegnaj wypłato.
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#10 OFFLINE   Muraś

Muraś
  • 175 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Przeździecko Grzymki

Napisany 22 listopada 2007 - 21:19

Czyli zrób to sam a sie nauczysz i podzielisz sie z kolegami z forum informacjami i błędami jakich nalezy unikać. Ja dzisiaj wyjełem aku jak robiłem centralny wywaliłem wszystkie wiazki elektryczne co są na silniku i o dziwo udało mi sie to poskładać do kupy i wszystko działa póki co. A dla ciekawostki dodam że z elektryką ani mechanika pojazdów nie mam nic wspólnego.
Była kiedyś Omega 2.0 16V Sport, jest teraz to samo, ale CD

Sprzedam części ze swojej 2.0 16V 509611620 lub 886630520

#11 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2007 - 16:41

Co do "uczenia sie" sterownika silnika - to prawda - ustawia sobie parametry i nie powinno sie dotykac gazu do czasu nagrzania ( wentylator załaczony) a póznie jazda najpierw normala a pózniej ostra tak żeby co najmniej raz pedał gazu byl wcisniety do dechy - sterownik ustawia- ustala połozenie potencjometru przepustnicy.

#12 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 23 listopada 2007 - 19:17

Dzięki za rady wszystko zrobie według waszych wskazówek.Moja sytuacja na dziś wygląda tak;Aku 74Ah kosztuje tu 120funciaków(wyrwało mnie z butów)Pożyczyłem prostownik i ładuje Tą padlinę.Klemy zdjęte a aku ładuję pod maską.Mój Aku ma 7lat nie wiem czy to ołów czy niklo-kadmowy ale jak to ołów to pewnie już po akumulatorze;
http://sciaga.nauka....bj=1/sc_id=2622
Pytanko mam;Czy powinienem do aku podpiąc najpierw klemę + czy - ?Ja myślę że to bez różnicy ale pytam bo możę się mylę.
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#13 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2007 - 11:59

Myśle ze to ladowanie pomoze ci tylko na chwile ( tym bardzej ze aku ma 7 alt ) poza tym mysle ze poprzedni własciciel po prostu wrzucił jakąs padline zamiast dobrego aku. Cena zawrotna ale nie minie cie wymiana i to w najblizszych dniach. Aku który nie trzyma pojemnosci nawet podczas jazdy nadaje sie na złom - moze miec także oberwana celę.

#14 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 24 listopada 2007 - 20:44

Podejrzewam że masz rację.Na dzień dzisiejszy wszystko śmiga.Po przekręceniu kluczyka auto zapaliło od razu,komp wyświetlił komunik breaklight check(światła stopu sprawdż) nacisnąłem hamulec i komunikat już się nie pojawił(sprawdziłem światła stopu i są ok)Następnie komp wyświetlił;aktualne zużycie paliwa zaczął od 9galon/h a skończył na 2galon/h.Cała operacja trwała około 10min przy 86C temperatura zaczeła spadac (wentylator) i zaraz zgasiłem silnik.Na wyświetlaczu mam również komunikat SAFE(bezpieczny).Poczytałem sobie trochę o Aku; http://www.akumulato...o.pl/porady.htm
ciekawy jestem kiedy mi padnie.
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#15 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2007 - 21:20

Safe to raczej zabezpieczony - to chyb o radyjko chodzi. - brak kodu.

#16 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 24 listopada 2007 - 22:05

Znowu masz rację.Jutro wbije sobie mój kodzik
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#17 OFFLINE   Robert1975

Robert1975
  • 26 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: Anglia

Napisany 28 listopada 2007 - 00:18

Radio gra,aku jeszcze mi nie padł(dobry znak)
Zamykam temat i wielkie dzięki za pomoc.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
POZDRAWIAM OMEGOWICZÓW

#18 OFFLINE   poscig

poscig
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-11-2007
  • Skąd: Gdańsk-Oliwa

Napisany 28 listopada 2007 - 22:10

W omciach przy slabym aku to normalne chyba ja raz we Wloszech zostawilem swiatla i rano zonk.Objawy te same nic nie dzialalo poprawnie,zamki,szyby radio itd,odpalilem na kable i wszytsko wrucilo do pelnej normy
:)

#19 OFFLINE   Macccias

Macccias
  • 116 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 grudnia 2007 - 20:30

Jesli chodzi o komunikat "Brakelight check" na wyswietlaczu po wlaczeniu zaplonu wystepuje on zawsze i taka tez jest jego funkcja. Jesli powcisnieciu pedalu hamulca komunikat znika, to znaczy, ze wszystko jest OK. A co do tego chwilowego spalania na biegu jalowym, to troszge dziwne. U mnie zaraz po odpaleniu wskazuje 0,5-0,6 gal/h, po calkowitym nagrzaniu silnika z wlaczonymi swiatłami 0,2 gal/h, bez swiatel 0,1gal/h, co mniej wiecej zgadza sie z prawda po przeliczeniu na litry.