Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wspomaganie kierownicy nie działa przy szybkim kręceniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 lipca 2014 - 21:05

Wspomaganie kierownicy przestało mi działać. Działa tylko, jeżeli kierownicą kręci się bardzo wolno. Stało się to po tym, jak się młotek obsunął i wylądował na zbiorniczku z płynem wspomagania. Góra zbiorniczka popękała. Muszę go wymienić. Tylko co z tym wspomaganiem? Może jakieś odpryski z plastiku poszły w układ? Ale to by takie objawy dawało, gdyby się coś przytkało?

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 lipca 2014 - 00:30

Pompa przy szybkim kręceniu wydaje jakiś odgłos typu buczenie? Ogólnie każdy syf który przejdzie przez pompe wspomagania może ją uszkodzić, że przestanie generować odpowiednie ciśnienie. Być może zalanie układu świeżym olejem i wymiania zbiorniczka oczywiście pomoże.

#3 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2014 - 10:40

Pozwolę podpiąć się pod temat.

Mam słabe wspomaganie, pompa wyraźnie słyszalna. Kupiłem inną pompę oraz zaworek serwotronika. Zmieniłem sam zaworek i było świetnie, kierownica działa jednym palcem. Niestety z czasem było coraz gorzej i teraz jest tak samo jak na starym - gdzie szukać przyczyny? Cały układ był zalany nowym płynem. Wątpię, że po 2-3 tysiącach szlag trafił ten zawór, gdzie wcześniej dzialał super.

I teraz kolejne cuda ale z pompą. Kilka dni temu postanowiłem jeszcze podmienić pompę (używka). Tak samo - nowy plyn, pompa zamontowana raczej poprawnie. Pompa jest praktycznei bezszelestna, przy kręceniu w lewo czuć, że idzie łatwiej niż na starej pompie, a gdy kręcę w prawo to wspomaganie nie działa WCALE. Ktoś ma pomysł jakim cudem takie coś się dzieje? Raczej nic nie zamontowałem źle, bo niby jak (przewodów nie da się zamienić). Myślałem, że coś napsułem, ale po zamontowaniu starej pompy wszystko działa normalnie - tak jak wcześniej.
'

Jakieś pomysły? :)

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 lipca 2014 - 11:00

Przyjrzyj się chłodniczce układu wspomagania czy jest równomiernie ciepła. Jak zdejmiesz grill to zobaczysz ją na samym dole. Nagrzewa się dużo szybciej niż sam silnik i potrzebuje odprowadzać ciepło, aby nie przegrzać pompy. U siebie miałem tak, że była cała pordzewiała, nalot, została zdjęta wyczyszczona, odmalowana, poszła druga pompa i problem znikł.

#5 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2014 - 12:05

Super, dzięki za cenną wskazówkę, na to bym nie wpadł. Dzisiaj jeszcze sprawdzę co tam siedzi.

#6 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 lipca 2014 - 20:35

Pompa przy szybkim kręceniu wydaje jakiś odgłos typu buczenie? Ogólnie każdy syf który przejdzie przez pompe wspomagania może ją uszkodzić, że przestanie generować odpowiednie ciśnienie. Być może zalanie układu świeżym olejem i wymiania zbiorniczka oczywiście pomoże.


Pompa nie buczy. Dzisiaj zlałem płyn ze zbiorniczka, wymieniłem zbiorniczek i zalałem nowy płynem. Jest minimalnie lepiej, ale nadal źle. O ile po mieście w miarę da się jeździć, to manewrowanie na parkingu jest straszną udręką - jak bym nie miał wspomagania. Tak jak pisałem - jeżeli kręcę bardzo wolno kierownicą, czuć że wspomagania działa (choć i tak niezbyt dobrze). Jeżeli chcę szybciej zakręcić - od razu idzie cholernie ciężko. I jak tu ugryźć temat? Wymienić pompę? A jak odłamki ze zbiorniczka przeszły przez pompę i poszły w przekładnię? W sumie w tym samym czasie, jak rozwaliłem zbiorniczek, wymieniłem jeszcze drążki kierownicze (środkowy i boczne), ale to raczej nie ma związku z takimi objawami.

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 lipca 2014 - 21:55

Drążki nie mają za wiele wspólnego. Jeżeli wymieniłeś olej to tylko chwilowo pomogło z tego względu, że nowy olej ma lepsza lepkość, smarowanie i pompa lepiej trzyma ciśnienie. Po rozgrzaniu się oleju wspomaganie będzie ciężej chodzić. Jeżeli odkręcisz wąż od wspomagania zasilający przekładnie i zakręcisz kołem pompy ręką płyn powinien tryskać. Po mojemu trzeba zacząć od tego tańszego rozwiązania jakim jest wymiana pompy. Najpierw jest spływ ze zbiorniczka do pompy i dopiero idzie wysokie ciśnienie na przekładnie. Podejrzewam, że coś mogło się dostać do przekładni,ale już na pewno zmielone. Pamiętaj też, że to co wyciągniesz strzykawką czy czymkolwiek innym ze zbiorniczka to nie jest zupełna wymiana oleju tylko dynamiczna. Musiałbyś odkręcić przewody przy samej przekładni i pokręcić kierownicą, aby jeszcze część z niej uszła. Zawsze zostanie trochę oleju. Czysto teoretycznie zapytam, jaki olej?

#8 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 lipca 2014 - 22:52

Drążki nie mają za wiele wspólnego. Jeżeli wymieniłeś olej to tylko chwilowo pomogło z tego względu, że nowy olej ma lepsza lepkość, smarowanie i pompa lepiej trzyma ciśnienie. Po rozgrzaniu się oleju wspomaganie będzie ciężej chodzić. Jeżeli odkręcisz wąż od wspomagania zasilający przekładnie i zakręcisz kołem pompy ręką płyn powinien tryskać. Po mojemu trzeba zacząć od tego tańszego rozwiązania jakim jest wymiana pompy. Najpierw jest spływ ze zbiorniczka do pompy i dopiero idzie wysokie ciśnienie na przekładnie. Podejrzewam, że coś mogło się dostać do przekładni,ale już na pewno zmielone. Pamiętaj też, że to co wyciągniesz strzykawką czy czymkolwiek innym ze zbiorniczka to nie jest zupełna wymiana oleju tylko dynamiczna. Musiałbyś odkręcić przewody przy samej przekładni i pokręcić kierownicą, aby jeszcze część z niej uszła. Zawsze zostanie trochę oleju. Czysto teoretycznie zapytam, jaki olej?


Wymieniłem tylko olej w zbiorniczku. Wiem, że to nie całość. Czyli jak najlepiej spuścić jak najwięcej płynu z układu? Odkręcić wąż zasilający przekładnie, do miski go i odpalić silnik na moment, a następnie odkręcić powrót z przekładni i poruszać kierownicą? Zalałem Dexrona III, chociaż powinien być II, ale akurat nie mieli w sklepie, a koniecznie chciałem dziś sprawdzić, czy wspomaganie zagada. No nic, w takim razie muszę wymienić pompę. Pozostaje mi kupić używkę od zaufanego sprzedawcy, bo ceny nowych pomp markowych firm są bardzo wysokie.

#9 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 lipca 2014 - 23:00

Dex II jest gęstszy i być może lepszy dla Twojego wspomagania. Chociaż jak oba się rozgrzeją to są bardzo na podobę w gęstości.

Troszkę mnie źle zrozumiałeś. Jeżeli odkręcisz przewód zasilający przekładnie i dasz go do miski czy butelki to nic Ci to nie da bo wszystko poleci z pompy. Przewód najlepiej odkręcić przy samej przekładni, jeżeli dawno nie było ruszane to może być mega problem więc poleciłbym dynamiczną wymianę oleju.

Jeżeli chcesz przewód odkręcić i zapalić auto to nie polecam. Raz, że bez ściągnięcia koła trudno jest przewód odkręcić, dwa że wszystko wokół będzie w oleju. Wystarczy, że zdejmiesz koło i ręką pokręcisz szybszym tempem. Możesz nalać do zbiorniczka oleju i kręcić pompą, niech przeleci przez nią olej.

#10 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 sierpnia 2014 - 08:11

Ok. Skoro i tak będę wymieniał pompę, to siłą rzeczy olej w zbiorniczku i pompie zostanie wymieniony. Więc zależy mi też, żeby pozbyć się oleju z przekładni i węży do niej dochodzących.

#11 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 sierpnia 2014 - 21:31

Wymieniłem pompę i wspomaganie chodzi elegancko.

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 sierpnia 2014 - 07:25

Dodany obrazek ;)

#13 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 sierpnia 2014 - 07:26

Przyjrzyj się chłodniczce układu wspomagania czy jest równomiernie ciepła. Jak zdejmiesz grill to zobaczysz ją na samym dole. Nagrzewa się dużo szybciej niż sam silnik i potrzebuje odprowadzać ciepło, aby nie przegrzać pompy. U siebie miałem tak, że była cała pordzewiała, nalot, została zdjęta wyczyszczona, odmalowana, poszła druga pompa i problem znikł.


Czyli nowa farba na chłodnicy wspomy pomogła :) ?

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 sierpnia 2014 - 07:36

Rzekomo pomogła. Ciężko wytyczyć konkretnie dlaczemu pompa siadła. Tym bardziej, że olej był regularnie wymieniany, nie w przypadku większości gdy coś się dzieje. Rzuciła się w oczy rdzawy nalot. Ta chłodniczka też tam wesoło nie ma bo ściśnięta fest pomiędzy chłodnicą a przednią belką. A farba to była do malowania zacisków czarna :p

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 sierpnia 2014 - 07:47

Rzekomo pomogła. Ciężko wytyczyć konkretnie dlaczemu pompa siadła. Tym bardziej, że olej był regularnie wymieniany, nie w przypadku większości gdy coś się dzieje. Rzuciła się w oczy rdzawy nalot. Ta chłodniczka też tam wesoło nie ma bo ściśnięta fest pomiędzy chłodnicą a przednią belką. A farba to była do malowania zacisków czarna :p


Aż tak ściśnięta nie jest, ma ładne dwa plastikowo gumowe zaciski w których elegancko sobie leży,a dokładniej 3 bo jeden jest obok pompy pod rezystorem pierwszego biegu wentylatora :). Generalnie czasem jest rudno ocenić co faktycznie jest przyczyną w 100% złego funkcjonowania wspomagania. Na szczęście w większości przypadków jest to pompa (na szczęście przy V6).

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 sierpnia 2014 - 07:49

Najczęstsza przyczyna to po prostu eksploatacja i głównie brak wymiany oleju w wspomaganiu. Chłodniczka jak ciepła nie odprowadza jak należy to też ma coś w tym temacie do powiedzenia, gdy olej robi się jak woda.

#17 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 sierpnia 2014 - 07:53

Najczęstsza przyczyna to po prostu eksploatacja i głównie brak wymiany oleju w wspomaganiu. Chłodniczka jak ciepła nie odprowadza jak należy to też ma coś w tym temacie do powiedzenia, gdy olej robi się jak woda.


Tak , to jest niestety prawda.

#18 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 sierpnia 2014 - 08:19

Jak często powinno się ten olej wymieniać?

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 sierpnia 2014 - 08:36

Co 100 tysięcy km lub według czasu przydatności DEX II czyli około 5 lat jeżeli ktoś nie zrobi tych 100 tkm.

#20 OFFLINE   mrzen

mrzen
  • 5 postów
  • Dołączył: 12-01-2015

Napisany 11 lutego 2015 - 20:39

Witam, nie wiem czy ktos jeszcze jezdzi omega ale dolacze sie do tematu. Przeczytalem chyba wszystkie fora wlacznie z angielskimi I ciagle nie wiem co u mnie jest nie tak. Wspomagania praktycznie zero. Pompa cichutka, nie wiem nawet czy niezbyt cicha bo nawet przy maksymalnym skrecie nie wyje, nie wydaje typowych odglosow. Slychac jedynie cichutki syk, jesli to odpowiednie slowo. Dodanie gazu niewiele pomaga, dopiero kolo 4 tys obrotow czuc ze wspomaganie chodzi troche lepiej. Ale tyko troche lepiej. Plyn nowy, nie ma powietrza, bezpiecznik sprawdzony, po wypieciu bezpiecznika servotronica czuc ruch na kierownicy. Po wpieciu tez. Czyli zawor chyba reaguje ? Ale moze reaguje ale nie do konca ? jak powinien sie zachowywac prawidlowo plyn w zbiorniczku ? Bo moj praktycznie nie wykazuje wogle ruchow. Czy tak bardzo cicha pompa to dowod ze umarla ? Czy to dobrze ? Bo juz calkiem zglupialem. Pozdrawiam