Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Dyfer i półosie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lipca 2014 - 06:17

Witam,

W chwili obecnej mam rozgrzebaną tylną oś, jestem w trakcie wymiany uszczelnień dyfra i wszystkich osłon przegubów półosi. W związku z czym nasuwa się kilka pytań...

Półosie
Zdjąłem osłonę gumową od strony koła na jednej półosi, rozebrałem przegub tak że na półosi została tylko wewnętrzna bieżnia kulek przegubu i piescień je trzymający (same kulki, obudowa wraz z blaszaną zaślepką od strony piasty - zdjęte). Pytanie - jak zdjąć/zsunąć tą bieżnię z samej półosi aby nic nie uszkodzić, oczywiście zabezpieczenie z samej końcowki usunięte. Potrzebny ściągacz trójramienny czy zejdzie pukając przez drewno?
Po ściągnięciu wyżej wspomnianego pozostanie tylko sama oś więc druga osłona zejdzie tą samą drogą, bez doszczętnego rozbierania przegubu od strony dyfra.

Dyfer
Chcę wyczyścić syf ze środka przed wymianą oleju i zauważyłem, że jest problem z uszczelką dekla tylnego... jest on na jakąś uszczelkę czy tylko na pastę? Jeśli na pastę to czy szare DIRKO jest odpowiednie w tym miejscu?
Do wymiany uszczelniacze półosi - tutaj sprawa stosunkowo bezproblemowa, wydłubać stare i włożyć nowe - przynajmniej mam nadzieję, że pójdzie gładko i bez niespodzianek.
Pozostaje kwestia uszczelniacza od strony wału. Nakrętka bodajże 32, którą odkręcę głęboką nasadką i pytanie co mnie tam czeka? Jakieś dodatkowe zabezpieczenia, patenty, procedury montażu/demontażu, inne problemy? Na koniec kwestia nieszczęsnej tulei spreżystej ustalajacej luz łożysk walka (bodajże 90465215) - jak wymienić?

pozdrawiam
galicjusz

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lipca 2014 - 06:37

Jak uszczelniacze mocno ciekły może to być oznaką że na półosiach wyrobiły już się rowki...
I nawet nowy uszczelniacz będzie puszczał chyba, że nabijesz go przesuniętego o 1,5mm względem starego uszczelniacza...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lipca 2014 - 07:15

Jak uszczelniacze mocno ciekły może to być oznaką że na półosiach wyrobiły już się rowki...
I nawet nowy uszczelniacz będzie puszczał chyba, że nabijesz go przesuniętego o 1,5mm względem starego uszczelniacza...


To nie tak... ani uszczelniacze półosi, ani wałka nie ciekły drastycznie, powiedziałbym że pociło się delikatnie jedno uszczelnienie półosi i drugie od strony wału. Absolutnie nie było tragedii. Tak samo osłony przegubów, były całe ale miały już mikronadpęknięcia powierzchniowe w dwóch przypadkach.
Tak więc wymieniam wszystko.
Po prostu robię większość rzeczy w tym aucie a w chwili obecnej jestem akurat na tym etapie.
Takie hobby ;-)

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 lipca 2014 - 11:22

Na deklu dyfra nie ma zadnej uszczelki. W fabryce jest tylko jakas przezroczyta masa uszczelniajaca. Zostaje sikikon. Zlozylem ostatnio dyfer bez silikonu na dyfrze i niestety musowo bylo go zdjac i cienka warstwa przesmarowac bo pociekal.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2014 - 17:11

element przegubu powinien zejść po persfazji plasticzanym młotkiem, co do uszczelnień pół osi nie pamiętam kto ale było pisane że mozna wsadzić po dwa z każdej strony, co do uszczelniacza wałka atakującego to niema tam niespodzianek, dlaczego chcesz wymieniać tulejkę sprężystą ? bo do tego trzeba cały dyfer rozebrać niestety, co do dekla proponuje HYLOMAR płynna uszczelka niezastygająca.

#6 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lipca 2014 - 19:36

Persfazja młotkiem nie pomaga, siedzi uparty... ale tutaj w najgorszym przypadku skorzystam z prasy i po prostu go wycisnę.

Pilna sprawa - pojawił się problem z rozmontowaniem przegubu od strony dyfra... może głupio zapytam ale... w którym miejscu dokładnie należy podważyć aby bezpiecznie i nie niszcząc niczego zsunąć blaszaną osłonę na której jest zamontowana guma?
Od strony koła poszło bez problemu natomiast tutaj wydaje się, że jest to jakby zaprasowane na stałe? Próbowałem ale to ustrojstwo jest tak miękkie, że wszytko się gnie... A może nie da się tego rozmontować nie niszcząc elementów?
Muszę jakoś wyczyścić stary smar a bez rozłożenia przegubu będzie ciężko o ile w ogóle możliwe. Może ktoś mógłby podrzucić jakąś fotkę jak rozpołowić obudowę przegubu od dyfra?

#7 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2014 - 07:14

Koledzy wtrącę sie do tematu może sie orientujecie, czy kupię przegub zewnętrzny półosi. Czy trzeba cała półoś kupić. Dodam ze przegub ma luz i słychać pukanie,,,,
tomek14829

#8 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 lipca 2014 - 09:16

Koledzy wtrącę sie do tematu może sie orientujecie, czy kupię przegub zewnętrzny półosi. Czy trzeba cała półoś kupić. Dodam ze przegub ma luz i słychać pukanie,,,,


Oczywiście można kupić sam przegub.

#9 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2014 - 09:48

http://allegro.pl/pr...4419275926.html Czy ten bedzie pasował???
tomek14829

#10 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 27 lipca 2014 - 16:42

renomowanej niemieckiej firmy max gear? co mają chiny wspólnego z Niemcami to nie wiem. Części tej firmy (co prawda łożyska ) wytrzymują średnio po 7-8 tys. km więc chyba nie warto

#11 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 27 lipca 2014 - 19:45

A nie lepiej kupić całą półoś i nie bawić się w wymianę przegubu? W omegach to nie siada no chyba, że się uszkodzi osłonę.

#12 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2014 - 20:09

Będe musiał pomyśleć o całej półosi osłona jest cała a ma luz przegub no moze opaska troche puszczała smar, narazie jezdze z tym stukiem luzem , ale trzeba za to sie zabrać
tomek14829

#13 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2014 - 12:55

wracając do tematu - może ma ktoś z Was zdjęcia części obudowy rozebranego przegubu od strony dyfra? albo mógłby dokładnie opisać czy możliwe jest jego rozmontowanie i jeśli tak to w jaki sposób?

z góry dziękuję

#14 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 sierpnia 2014 - 00:21

pytanie do bardziej doświadczonych - jak się dobrać i wymienić tulejkę sprężystą (pomiędzy łożyskami) na ataku?
nie ma naprawde innej opcji jak rozbierac caly dyfer w drobny mak? jesli tak jest to ciezki temat ze zlozeniem bez przyrzadow pomiarowych...
a moze wystarczy tylko czesciowo rozebrac tak aby potem dalo rade zlozyc dysponujac "normalnymi" narzedziami?

moglby ktos opisac krok po kroku?

#15 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 19 sierpnia 2014 - 20:35

Nie da rady bez rozbierania, poza tym te łożyska są bardzo precyzyjnie ustawione. Tuleję o której piszesz zgniata się dokręcając nakrętkę od strony wały. Dokręcisz za mocno i d**a bo jak zechcesz odkręcić to już masz luzy. A złe ustawienie łożysk spowoduje głośną i nieprawidłową pracę (wycie jak w polonezie przy 80-100km/h).
Po co chcesz wymieniać samą tulejkę?
Osobiście albo bym to zlecił bo narobisz się i bez sprzętu nie zrobisz albo wymienił bym cały dyfer.
Jeżeli chodzi Ci o uszczelniacz to da radę bez zmiany tulejki, trzeba dynamometrycznym albo liczyć obroty jak przy drążkach kierowniczych.

#16 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2015 - 09:06

Witam chciałbym wymienić samodzielnie uszczelniacz w dyfrze od strony wału ponieważ poci mi na tłumik. Nigdy nic nie robiłem przy moście a prace mechaniczno warsztatowe nie są mi obce więc powinienem sobie poradzić.

Chce wydłubać stary uszczelniacz, nabić nowy i na koniec wymienić w nim olej(most).

Pytania:
1) Nie mam pojęcia czy wszystkie dyfry w omegach są takie same i jest tylko jeden rodzaj uszczelniacza który podejdzie pod każdą omę. Na forum koledzy podają ten link http://www.autoparto...l/90522524.html Czy to jest dokładnie to czego szukam ?
2) Nie wiem czy mam szperę a nawet jakie przełożenie. Da się to sprawdzić? rozkodowywałem VIN ale nic na ten temat nie znalazłem.
3) W wypadku bez szpery wystarczy orlenowski HIPOL ? Ze szperą koledzy polecali jakiś motul już z dodatkiem ale nie mogę go teraz znaleźć w szukajcie.
4) Są jakieś problemy z którymi mogę się spotkać podczas wymiany na co zwrócić uwagę.? Jakieś ogólne wskazówki?