[OB & OBFL] Dyfer i półosie
#1 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 06:17
W chwili obecnej mam rozgrzebaną tylną oś, jestem w trakcie wymiany uszczelnień dyfra i wszystkich osłon przegubów półosi. W związku z czym nasuwa się kilka pytań...
Półosie
Zdjąłem osłonę gumową od strony koła na jednej półosi, rozebrałem przegub tak że na półosi została tylko wewnętrzna bieżnia kulek przegubu i piescień je trzymający (same kulki, obudowa wraz z blaszaną zaślepką od strony piasty - zdjęte). Pytanie - jak zdjąć/zsunąć tą bieżnię z samej półosi aby nic nie uszkodzić, oczywiście zabezpieczenie z samej końcowki usunięte. Potrzebny ściągacz trójramienny czy zejdzie pukając przez drewno?
Po ściągnięciu wyżej wspomnianego pozostanie tylko sama oś więc druga osłona zejdzie tą samą drogą, bez doszczętnego rozbierania przegubu od strony dyfra.
Dyfer
Chcę wyczyścić syf ze środka przed wymianą oleju i zauważyłem, że jest problem z uszczelką dekla tylnego... jest on na jakąś uszczelkę czy tylko na pastę? Jeśli na pastę to czy szare DIRKO jest odpowiednie w tym miejscu?
Do wymiany uszczelniacze półosi - tutaj sprawa stosunkowo bezproblemowa, wydłubać stare i włożyć nowe - przynajmniej mam nadzieję, że pójdzie gładko i bez niespodzianek.
Pozostaje kwestia uszczelniacza od strony wału. Nakrętka bodajże 32, którą odkręcę głęboką nasadką i pytanie co mnie tam czeka? Jakieś dodatkowe zabezpieczenia, patenty, procedury montażu/demontażu, inne problemy? Na koniec kwestia nieszczęsnej tulei spreżystej ustalajacej luz łożysk walka (bodajże 90465215) - jak wymienić?
pozdrawiam
galicjusz
#2 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 06:37
I nawet nowy uszczelniacz będzie puszczał chyba, że nabijesz go przesuniętego o 1,5mm względem starego uszczelniacza...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#3 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 07:15
Jak uszczelniacze mocno ciekły może to być oznaką że na półosiach wyrobiły już się rowki...
I nawet nowy uszczelniacz będzie puszczał chyba, że nabijesz go przesuniętego o 1,5mm względem starego uszczelniacza...
To nie tak... ani uszczelniacze półosi, ani wałka nie ciekły drastycznie, powiedziałbym że pociło się delikatnie jedno uszczelnienie półosi i drugie od strony wału. Absolutnie nie było tragedii. Tak samo osłony przegubów, były całe ale miały już mikronadpęknięcia powierzchniowe w dwóch przypadkach.
Tak więc wymieniam wszystko.
Po prostu robię większość rzeczy w tym aucie a w chwili obecnej jestem akurat na tym etapie.
Takie hobby ;-)
#4 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 11:22
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
#5 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 17:11
#6 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2014 - 19:36
Pilna sprawa - pojawił się problem z rozmontowaniem przegubu od strony dyfra... może głupio zapytam ale... w którym miejscu dokładnie należy podważyć aby bezpiecznie i nie niszcząc niczego zsunąć blaszaną osłonę na której jest zamontowana guma?
Od strony koła poszło bez problemu natomiast tutaj wydaje się, że jest to jakby zaprasowane na stałe? Próbowałem ale to ustrojstwo jest tak miękkie, że wszytko się gnie... A może nie da się tego rozmontować nie niszcząc elementów?
Muszę jakoś wyczyścić stary smar a bez rozłożenia przegubu będzie ciężko o ile w ogóle możliwe. Może ktoś mógłby podrzucić jakąś fotkę jak rozpołowić obudowę przegubu od dyfra?
#7 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2014 - 07:14
#8 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2014 - 09:16
Koledzy wtrącę sie do tematu może sie orientujecie, czy kupię przegub zewnętrzny półosi. Czy trzeba cała półoś kupić. Dodam ze przegub ma luz i słychać pukanie,,,,
Oczywiście można kupić sam przegub.
#9 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2014 - 09:48
#10 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2014 - 16:42
#11 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2014 - 19:45
#12 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2014 - 20:09
#13 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2014 - 12:55
z góry dziękuję
#14 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2014 - 00:21
nie ma naprawde innej opcji jak rozbierac caly dyfer w drobny mak? jesli tak jest to ciezki temat ze zlozeniem bez przyrzadow pomiarowych...
a moze wystarczy tylko czesciowo rozebrac tak aby potem dalo rade zlozyc dysponujac "normalnymi" narzedziami?
moglby ktos opisac krok po kroku?
#15 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2014 - 20:35
Po co chcesz wymieniać samą tulejkę?
Osobiście albo bym to zlecił bo narobisz się i bez sprzętu nie zrobisz albo wymienił bym cały dyfer.
Jeżeli chodzi Ci o uszczelniacz to da radę bez zmiany tulejki, trzeba dynamometrycznym albo liczyć obroty jak przy drążkach kierowniczych.
#16 OFFLINE
Napisany 05 września 2015 - 09:06
Chce wydłubać stary uszczelniacz, nabić nowy i na koniec wymienić w nim olej(most).
Pytania:
1) Nie mam pojęcia czy wszystkie dyfry w omegach są takie same i jest tylko jeden rodzaj uszczelniacza który podejdzie pod każdą omę. Na forum koledzy podają ten link http://www.autoparto...l/90522524.html Czy to jest dokładnie to czego szukam ?
2) Nie wiem czy mam szperę a nawet jakie przełożenie. Da się to sprawdzić? rozkodowywałem VIN ale nic na ten temat nie znalazłem.
3) W wypadku bez szpery wystarczy orlenowski HIPOL ? Ze szperą koledzy polecali jakiś motul już z dodatkiem ale nie mogę go teraz znaleźć w szukajcie.
4) Są jakieś problemy z którymi mogę się spotkać podczas wymiany na co zwrócić uwagę.? Jakieś ogólne wskazówki?