Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Samoczynne wchodzenie na wysokie obroty, nierówny chód


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kontra

kontra
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 24 lipca 2014 - 14:50

Ech, ostatnio sporo pieniędzy włożyłem w Omegę, a tutaj wyszedł nowy problem. Zaczęło się wczoraj. Szukałem na forum, ale dokładnie takich objawów nie znalazłem - więc piszę.

Technikalia: Rocznik '94, silnik 2.0 16V + LPG (stara, prosta instalacja na parowniku). Odpalamy na benzynie, na LPG przełącza się po pierwszym przekroczeniu 2000 obrotów.

Objawy: silnik po uruchomieniu momentalnie gaśnie. Dopiero trzeba go zadeptać gazem, żeby wskoczył na obroty, przez co szybko przełącza się na LPG. Zostawiając go na jałowym biegu popracuje dobrze ok. 15 sekund, po czym samoczynnie zaczyna wchodzić na coraz wyższe obroty, docierając aż do 4000 rpm. Problem występuje i na zimnym i na ciepłym silniku.

Mój telefon słabo nagrywa, ale coś tam uchwyciłem. Film 1 - dwie próby uruchomienia silnika, który od razu gaśnie. Potem trzecia próba i szybkie przełączenie na gaz - słabo słychać, ale jednak trochę da się wyłapać, że pracuje nierówno.




Podczas jazdy jest uczucie, jakby cały czas był lekko wciśnięty pedał gazu. Rozpędzając się do - powiedzmy - 50km/h i jadąc na trójce, puszczając gaz samochód nie zwalnia i nie hamuje silnikiem, tylko utrzymuje tę prędkość, albo nawet trochę się rozpędza do ok. 55km/h.

Nakręciłem film podczas jazdy (spokojnie, cały czas patrzyłem na drogę ;) ). Najważniejsza w sumie jest pierwsza minuta, a potem końcówka od 3:00.


Dodatkowo - na benzynie silnik nie pracuje, spadają obroty do dramatycznie niskich, chwilę się podławi i gaśnie. Na LPG czuć, że nierówno chodzi. Na otwartej masce zauważyłem, że dodając gazu cały silnik przesuwa się w prawo, a przestając - z powrotem w lewo.

Silnik krokowy?

Teoretycznie nie powinno mieć znaczenia, ale może jednak - problem pojawił się bezpośrednio po wyjęciu alternatora do naprawy i ponownym jego zamontowaniu. Może coś się naruszyło w jego okolicach?

Informacja dodatkowa - niecały miesiąc temu wymieniłem sondę lambda, świece + przewody i silnik chodził generalnie elegancko - aczkolwiek dosłownie kilka razy zdarzyło mi się, że samoczynnie się rozkręcał do ~2500rpm, ale problem ustawał po chwili.

EDIT: "Jak na złość" - chciałem przekonsultować problem z ojcem, który jest zdecydowanie bardziej ogarnięty niż ja, ale problem wchodzenia na wysokie obroty w ogóle nie występował, chociaż ja z tym walczyłem jeszcze niecałą godzinę temu. Teraz na LPG utrzymywało się standardowe 1000 rpm, jednak cała reszta problemów (gaśnięcie na benzynie, wyczuwalnie nierówny chód itd.) pozostały.

#2 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lipca 2014 - 15:03

Silnik krokowy?


Bardzo prawdopodobne:tak:

#3 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lipca 2014 - 16:23

może być jeszcze lewe powietrze, przepływomierz albo czujnik temp powietrza zasysanego. jakiej marki kupiłeś sondę??

#4 OFFLINE   kontra

kontra
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 24 lipca 2014 - 16:30

Lambdę kupiłem NTK, o taką: http://allegro.pl/so...4263963810.html

Przed zmianą ciągle świeciła kontrolka check engine, po zmianie od razu przestało.

Przepływomierza raczej nie podejrzewam, bo parę lat temu miałem z nim problem, ale wtedy świeciła się kontrolka check engine - a teraz nic nie świeci.

Złącza z przepływomierza i z czujnika temperatury powietrza dolotowego faktycznie są na wierzchu i nawet "Sam naprawiam" poleca, żeby podczas demontażu alternatora je rozłączyć, ale ja ich nie rozłączałem, są nienaruszone - chociaż jeszcze się upewnię.

#5 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 lipca 2014 - 19:08

Przy przepływce nie zawsze ci check wyskoczy.

Dodany obrazek


#6 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 24 lipca 2014 - 19:11

Lambdę kupiłem NTK, o taką: http://allegro.pl/so...4263963810.html



Przepływomierza raczej nie podejrzewam, bo parę lat temu miałem z nim problem, ale wtedy świeciła się kontrolka check engine - a teraz nic nie świeci.


Jesli chodzi o przeplywke to nie zawsze wywali Ci checka.

#7 OFFLINE   kontra

kontra
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 24 lipca 2014 - 23:24

O, to dobrze wiedzieć. To jak sytuacja wygląda Waszym zdaniem? Są chałupnicze sposoby na sprawdzenie sprawności przepływomierza?

#8 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lipca 2014 - 23:30

O, to dobrze wiedzieć. To jak sytuacja wygląda Waszym zdaniem? Są chałupnicze sposoby na sprawdzenie sprawności przepływomierza?

:nie: tylko poprzez podłączenie pod kompa z tego co słyszałem:)

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2014 - 23:33

Są chałupnicze sposoby na sprawdzenie sprawności przepływomierza?

Podmienić na inny ze sprawnego samochodu :tak:

#10 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lipca 2014 - 23:38

Podmienić na inny ze sprawnego samochodu :tak:


A jak ten inny samochód bedzie sprawny a bedzie miał także niesprawny przepływomierz?? :innySmiech:

#11 OFFLINE   kontra

kontra
  • 16 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 25 lipca 2014 - 00:38

Ech, trzeba będzie kupić drugą Omegę do diagnostyki :D No to nic, w takim razie jeżeli można to poproszę tylko o opinię, czy Waszym zdaniem bardziej nastawiać się na krokowca, na przepływomierz, czy może jeszcze na coś innego?

#12 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 25 lipca 2014 - 05:08

O, to dobrze wiedzieć. To jak sytuacja wygląda Waszym zdaniem? Są chałupnicze sposoby na sprawdzenie sprawności przepływomierza?


Odłacz wtyczke od przeplywki i zobacz czy bedzie jakas reakcja.