Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Klimatyzacja raz się włącza raz nie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   elradziu

elradziu
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2011

Napisany 23 lipca 2014 - 05:54

Witam, jako że ostatnio przyszły upały, dałem klime do nabicia (mam manuala). Na początku wszystko było ok, ale przedwczoraj jak wsiadłem do auta i ją uruchomiłem (to było jeszcze ok) auto się rozgrzało, ja wysiadłem na chwile (wyłączyłem auto), i potem już klima się włączyć nie chciała (mówię pewnie czynnik uciekł). Moje zdziwienie przyszło wczoraj, jak na zimnym aucie klima się włączyła, ale sytuacja się powtórzyła po rozgrzaniu auta (temp. zewnętrzna też wysoka). No i zauważyłem że jak auto postoi troche i się ochłodzi to klima się załączy, ale jak jest fest gorąco pod maską, to jest w stanie się wyłączyć. Dodam jeszcze że w momencie kiedy klima nie działa, to wentylator na chłodnicy klimatyzacji się włącza (chyba 1bieg bo nie chodzi jak wariat) ale sama sprężarka NIE. Jeszcze wczoraj pod wieczór jak było już chłodno, to włączyłem auto i w momencie jak się rozgrzewało bawiłem się klimą (załącz/wyłącz) przy różnych czasach jej pracy i wyłączenia. Za każdym razem sprężarka się załączała (słychać sprzęgło, a z nawiewu zimne powietrze). Temp. silnika nie przekroczyła 92-95 stopni, a na dworze było już chłodno.

Z tych obserwacji wnioskuję że nieprawidłowo działa presostat klimatyzacji. Ma ktoś jakiś schemat elektryczny obwodu klimatyzacji żebym mógł go przeanalizować? A może ktoś już miał taki problem i rozwiązanie było inne?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc oraz uwagę :)

#2 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2014 - 19:07

Z Twojego opisu wynika, że presostat działa prawidłowo. Problemem są raczej wentylatory. Czy te od klimy załączają drugi bieg ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#3 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 lipca 2014 - 19:42

wnioskuję że nieprawidłowo działa presostat klimatyzacji

Też odnoszę takie wrażenie.

auto się rozgrzało

presostat działa prawidłowo

Może źle działać przy wyższej temperaturze,wzrasta ciśnienie i wyłącza sprężarkę.

#4 OFFLINE   elradziu

elradziu
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2011

Napisany 24 lipca 2014 - 05:28

Czy załącza drugi bieg, tego nie wiem, dziś mam zamiar odnaleźć ten 4 pinowy presostat i posprawdzać co się będzie dziać jak będę piny zwierał, bo z opisu przedmiotu:
Dane techniczne:
Gwint: M10-P1.25 Żeński
Wysokie ciśnienie: 30 kg/cm² OFF
Średnie ciśnienie: 19 kg/cm² ON
Niskie ciśnienie: 2.0 kg/cm² OFF
Liczba pinów: 4

Wynikało by że (ja tak to rozumiem):
Niskie ciśnienie 2 bieg OFF (pin 3-4 rozwarte)
Średnie ciśnienie 2 bieg ON (pin 3-4 zwarte)
Wysokie ciśnienie sprężarka OFF (piny 1-2 rozwarte, a na logike 3-4 zwarte).

Nr. pinów drogą dedukcji z innych tematów w necie.

#5 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2014 - 06:56

Może źle działać przy wyższej temperaturze,wzrasta ciśnienie i wyłącza sprężarkę.


Dobrze działa, ale ten dwu pinowy. Przy za wysokim ciśnieniu ma rozłączać sprężarkę. Jeśli wentylatory nie działają prawidłowo to tak będzie.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#6 OFFLINE   elradziu

elradziu
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2011

Napisany 24 lipca 2014 - 09:04

Ok kolego ja osobiście mam klime manualną, tak więc seria pytań bo widzę że się orientujesz, wiec tak:
1. Są dwa czujniki ciśnienia?
1.1. Jeden zbyt niskiego ciśnienia (dwu pinowy) i ten załączający wentylatory na wyższy bieg i wyłączający sprężarkę przy zbyt wysokim ciśnieniu (cztery piny)?
2. Wiesz może gdzie dokładnie są te czujniki?

#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2014 - 09:46

Nie chcę strzelić babola przy klimie manualnej, ale na chłodnicy płynu chłodzącego powinieneś mieć czujnik trzy pinowy. To właśnie ten czujnik odpowiada za załączenie drugiego biegu wentylatorów przy włączonej klimatyzacji. Również przez ten czujnik na chłodnicy wody, przechodzi masa bezpośrednio na sprzęgło sprężarki.

http://www.vectra16v.com/slp.html
Poszukaj sobie schematu na tej stronie.


Dobra, trochę popatrzyłem w schemat i miałem rację co do tego czujnika na dole chłodnicy, również on występuje i w klimie manualnej. Patrz na stronie 7 z 11 sprężarkę masz oznaczoną na schemacie jako "V8" a sprzęgło sprężarki jako "Y1"

#8 OFFLINE   elradziu

elradziu
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2011

Napisany 24 lipca 2014 - 17:48

Ok, dzisiaj w miarę możliwości tam pogrzebałem. I tak jako że presostat jest od dołu, a kable są dość krótkie, to bez kanału lub dobrej pogody się nie obejdzie. Zaraz obok presostatu na tej samej rurce jest jakiś inny czujnik (dwa piny) skierowany w górę (i tu mogłem już coś pogrzebać). Ponad to zauważyłem że do presostatu dochodzą tylko dwie żyły, a nie 4. Dla tego też chcę się do niego dobrać jak tylko będą gorące dni.
Ale wracając do tego drugiego dziadostwa, jak wypiąłem z niego wtyczkę, to klima działa, (czyli był by to czujnik zwierający w odpowiednich warunkach, np. przy wysokim ciśnieniu), próbowałem zewrzeć piny w tej wtyczce, ale zero jakiejkolwiek reakcji. Podejrzewam tu złamany kabel czy coś w tym stylu, kable z wtyczki odrazu były zagięte w dół, jak dorwę kanał będę testował, ale mimo wszystko, ktoś wie co to za czujnik? do czego służy i ew. jakie przekaźniki obsługuje?

#9 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 lipca 2014 - 18:46

Kolego, mam identyczny problem, klima też manual i te same objawy, jutro oma idzie do fachowca, gadając z nim obstawia któryś z czujników na chłodnicy i on rozłącza klimę ale jutro ma to jeszcze obczaić więc jak się dowiem to dam znać co i jak.

Dodany obrazek


#10 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 lipca 2014 - 19:20

sprężarkę masz oznaczoną na schemacie jako "V8" a sprzęgło sprężarki jako "Y1"

:o
V8 to jest dioda,a Y1 elektromagnes sprzęgła sprężarki.

on rozłącza klimę

Dolny czujnik 3pinowy.

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2014 - 22:04

V8 to jest dioda,a Y1 elektromagnes sprzęgła sprężarki.

:pokoj: mniejsza o nazewnictwo, chodziło mi tylko o to by kolega zrozumiał gdzie ma szukać...

#12 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 27 lipca 2014 - 10:51

sprawdź presostat 4 pinowy, a najlepiej podmień i problem ustanie :D




 


#13 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 28 lipca 2014 - 18:57

Auto odebrane, klima bangla nic nie rozłącza, winien był czujnik 4 pinowy na przewodach koszt - 80zł

Dodany obrazek


#14 OFFLINE   elradziu

elradziu
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2011

Napisany 28 lipca 2014 - 18:59

awhaker, też miałeś taki problem? A wczoraj zauważyłem że jak klima nie działa to wentyl (ten od klimy) też się nie włącza, wcześnie obserwacje mogły być przeprowadzone przy temp 95 stopni, a wtedy termostat z chłodnicy załącza oba wentylatory, w tym od wody na 2 bieg. Chyba wymienię ten presostat, ale może znajdzie się ktoś kto wie od czego jest ten drugi czujnik obok presostatu? U mnie jego rozwarcie i zwarcie nic nie zmieniało.

Aros, czy ty też masz presostat skierowany w dół, a zraz obok niego (na tej samej rurce) czujnik na dwa piny skierowany w górę? wiesz może do czego on jest?

#15 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 28 lipca 2014 - 19:12

Aros, czy ty też masz presostat skierowany w dół, a zraz obok niego (na tej samej rurce) czujnik na dwa piny skierowany w górę?


:yes:

wiesz może do czego on jest?


nie mam pojęcia....

Mój spec powiedział że jak presostat pada to raz widzi gaz w układzie a raz nie...

Dodany obrazek


#16 OFFLINE   elradziu

elradziu
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2011

Napisany 28 lipca 2014 - 21:27

Aros, czyli twój problem wyglądał dokładnie tak samo jak mój? Gorący silnik wysoka temp. itp. klima działa "jak chce" zazwyczaj nie. Po odstaniu auta powiedzmy godzinę, klima się załącza, po jej restarcie problem powracał? A działała bez zarzutu na gdy nie ma upałów lub auto zimne?

Jak mi powiesz że dokładnie te same objawy, a po wymianie presostatu problem znika, to po wypłacie wymieniam :D

#17 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 28 lipca 2014 - 21:39

Ja mam manualną klimę, ale tak, gdy temp. przekroczyła 95C klima się rozłączała i dopiero po przestygnięciu można ją było uruchomić, na gorąco wcale... majster zmienił mi czujnik i lata :)

Dodany obrazek


#18 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 29 lipca 2014 - 14:31

Jeden czujnik odpowiedzialny jest za rozłączenie klimatyzacji w momencie zbyt wysokiego ciśnienia w układzie (2pin) drugi 4 pin odpowiada za załaczenie klimy w momencie dobrego ciśnienia w układzie, oraz załączenia wyższego biegu w razie konieczności
http://forum.omegakl...ead.php?t=97478 Tu masz wszystko opisane co robi który czujnik