Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odma v6 - modyfikacja doraźna


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2009 - 13:43

Witam, w związku z problemami w naszych silnikach V6 z przewietrzaniem skrzyni korbowej, zapychaniem lub zamarzaniem odmy mam mały patent, który zastosowałem u siebie i jak na razie jestem zadowolony. Nie występuje nadmierne ciśnienie w siniku, nie wyrzuca oleju z pod plastikowych dekli na głowicach. Jeżdżę na razie dwa tygodnie z tym modem i jest ok.
Ja zaopatrywałem się w Castoramie.
Co potrzeba do moda:
redukcja 50/25, kolanko PCV (chyba 3/4 lub 1/2 nyplowe - takie jest u mnie, najlepiej sprawdzić w sklepie wkładając do otworu redukcji)- można nabyć w slepie hydraulicznym.
Do tego ja zastosowałem wąż plastikowy przezroczysty fi 15 1 metr (aby zobaczyć co takiego płynie przez tą odmę).
Opaski zaciskowe - do przymocowania węża aby nie latał bezwładnie.
Opcja dodatkowa - cybant na redukcję fi 50 ( gdyby komuś wyciekał olej)
pusta butelka np. po oleju (aby brudy nie leciały na ziemię), butelkę trzeba tak zmodyfikować aby po włożeniu węża otwór wylotowy nie był za mały, można w górnej części wyciać otwór lub kilka.

Odkręcamy korek wlewu oleju, który czyścimy i chowamy do bagażnika, wkładamy wąż do kolanka, kolanko do redukji, układamy wąż pozycja dowolna bez zagięć z butelką na końcu w wersj ekologicznej (z przodu, z boku silnika jak pasuje), nakładamy redukcję na rurę wlewu oleju tak abu rura była w środku, odpalamy silnik i kontrolujemy czy ułożenie jest zadowalające i czy nigdzie wąż nie dotyka do ruchomych elementów lub kół, paska.
Jeżeli wszystko jest ok, mocujemy opaskami plastikowymi i ewentualnie zakrecamy cybant na redukji.

Aby dolać oleju do silnika zdejmujemy redukcję lub wyjmujemy kolanko z redukji.

Opis zdjęcia:
1 Redukja
2 Kolanko
3 Wąż
4 opaski

zdjęcie: Dodany obrazek

Myślę, że komuś się przyda i podzieli się informacjami na temat użytkowania.
Powrót do rozwiązania fabrycznego jest szybki i łatwy pod warunkiem, że zachowamy korek wlewu oleju.
Pozdrawiam.