Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pływanie samochodu, dziwne zachowanie na drodze po wymianie drazka srodkowego i gum


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   OmegaTL

OmegaTL
  • 45 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 13 lipca 2014 - 22:28

Hej wszystkim. Jak w temacie... Auto tragicznie sie prowadzi po wymianie gum wahaczy i drazka srodkowego. Trzeba z nim walczyc na drodze. Kiedy pieknie sie prowadzilo (zawieszenie irmscher -30) po "naprawie" tragedia. Czym to moze byc spowodowane? Mial tak ktos juz kiedys... Czekam na info... Pozdr...

#2 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2014 - 22:37

Hej wszystkim. Jak w temacie... Auto tragicznie sie prowadzi po wymianie gum wahaczy i drazka srodkowego. Trzeba z nim walczyc na drodze. Kiedy pieknie sie prowadzilo (zawieszenie irmscher -30) po "naprawie" tragedia. Czym to moze byc spowodowane? Mial tak ktos juz kiedys... Czekam na info... Pozdr...


a na zbieżności byłeś?

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2014 - 22:40

Jakiej firmy tuleje i jak dokręcane?

#4 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2014 - 22:42

Jakiej firmy tuleje i jak dokręcane?


to było me następne pytanie:D

#5 OFFLINE   OmegaTL

OmegaTL
  • 45 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 13 lipca 2014 - 22:47

a na zbieżności byłeś?


Bylem i niestety nie mogli ustawic Bo za cholere nie mogli odkrecic. Ale jest w normie. Bylo lekko na czerwone pole (naprawde delikatnie). Mi sie tez spieszylo bo nastepnego dnia mialem trase a byla sobota godz 15.00 wiec wiecie.

Jakiej firmy tuleje i jak dokręcane?


Tu bedzie ciezko gdyz sam tego nie robilem. Wiem ze mechanik zalozyl mi nowe przednie gumy na wahaczach, pojechalem na zbieznosc i diagnosta stwierdzil ze sa na odwrot zalozone wiec z powrotem do mechanika ktory twierdzil ze zalozyl tak jak byly zalozone te poprzednie wiec je odwrocil ale tez nic nie dalo. Naporawde nie wiem co to moze byc...

Musze jeszcze dodac ze po kilku tysiacach km nie mam juz prawie bieznika na zewnatrz lewej przedniej opony i kierownica jest caly czas lekko w prawo przy jezdzie na wprost.

#6 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2014 - 22:53

to sie zapytaj mechanika jak dokrecał wachacze czy na podniesionym aucie czy opuszczonym

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2014 - 22:55

Musze jeszcze dodac ze po kilku tysiacach km nie mam juz prawie bieznika na zewnatrz lewej przedniej opony

Ale jest w normie

Jednak nie jest w normie :p

#8 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 13 lipca 2014 - 22:55

Musze jeszcze dodac ze po kilku tysiacach km nie mam juz prawie bieznika na zewnatrz lewej przedniej opony i kierownica jest caly czas lekko w prawo przy jezdzie na wprost.

to bardzo dziwne,ze zbieznosc niby jest dobra

#9 OFFLINE   OmegaTL

OmegaTL
  • 45 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 13 lipca 2014 - 22:56

Jednak nie jest w normie :p


No wlasnie na stacji bylo w miare w normie... Naprawde odchylka byla niewielka... Nawet diagnosci mowili ze nie powinno sie nic dziac... Teraz dopiero po kilku tysiacach widze ze jednak wszysy mylilismy sie....

to sie zapytaj mechanika jak dokrecał wachacze czy na podniesionym aucie czy opuszczonym


Nie wydaje mi sie zeby nie wiedzial tak podstawowej rzeczy... Gosciu jest dobry i ma dobra renome w naszej okolicy...

#10 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 13 lipca 2014 - 22:59

No wlasnie na stacji bylo w miare w normie... Naprawde odchylka byla niewielka... Nawet diagnosci mowili ze nie powinno sie nic dziac... Teraz dopiero po kilku tysiacach widze ze jednak wszysy mylilismy sie....



Nie wydaje mi sie zeby nie wiedzial tak podstawowej rzeczy... Gosciu jest dobry i ma dobra renome w naszej okolicy...

proponuje zmienic diagnostow,skoro tak ci szybko opony scielo to nie jest normalne

#11 OFFLINE   OmegaTL

OmegaTL
  • 45 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 13 lipca 2014 - 23:04

proponuje zmienic diagnostow,skoro tak ci szybko opony scielo to nie jest normalne


Akurat ich nie obwiniam bo naprawde robili wszystko pomimo dnia i godziny ale za cholere nie mogli tego odkrecic, grzali palnikiem z pol godziny, we dwoch sie meczyli nie dalo rady. Swoja droga nie wydaje mi sie ze to przez zbieznosc (po czesci pewnie tez) ale caly czas mnie mecza te gumy na wahaczach. Czemu skoro mechanik zalozyl tak jak byly poprzednie to okazalo sie na odwrot (sprawdzalem z diagnostami na necie). Jezdzilem juz kiedys samochodem ktory mial zle ustawiona zbieznosc i nie bylo az takie tragedi w prowadzeniu... I bylo duuuzo gorzej rozjechane...

Przychodzi mi na mysl jeszcze jedna rzecz... Skoro reszta zawieszenia to irmscher to moze gumy, drazki itd tez musza byc inne- nie do jak zwyklej omegi tylko przystosowane pod Irmschera? Co myslicie?

#12 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 13 lipca 2014 - 23:07

moze mechanik zerwal juz te tuleje przy drugiej probie zalozenia :nie_wiem:

#13 OFFLINE   OmegaTL

OmegaTL
  • 45 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 13 lipca 2014 - 23:09

moze mechanik zerwal juz te tuleje przy drugiej probie zalozenia :nie_wiem:


Tak, jedna zerwal ale pojechal do sklepu i kupil nowa... Bo sie przyznal i mi pokazywal...

#14 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 lipca 2014 - 23:51

Quote Napisał motyl81 Zobacz post
to sie zapytaj mechanika jak dokrecał wachacze czy na podniesionym aucie czy opuszczonym

Nie wydaje mi sie zeby nie wiedzial tak podstawowej rzeczy... Gosciu jest dobry i ma dobra renome w naszej okolicy...

taa, na 10 zapytanych mechaników, tylko jeden popatrzył na mnie, jak na idiotę i odpowiedział, że inaczej nie robi. Reszta albo drapała się po głowie, albo sporo niżej i pytała, jaka to różnica. Przekrój mechaniorów szeroki: od polecanych przez znajomych, po znajomego, który jest bardzo staranny i dokładny, ale akurat o tym pojęcie miał marne.

Co do marki tulei, to polecam te od BMW lub poliuretany. U mnie od BMW siedzą drugi rok i nie chcą się zepsuć, bo założyłbym chętnie poli, ale po co ruszać, jak coś działa? :)

koro reszta zawieszenia to irmscher to moze gumy, drazki itd tez musza byc inne

nie ma innych, niż standardowe, elementów zawieszenia, poza sprężynami i amorami. Reszta jest dobierana wg silnika, nadwozia lub marki producenta :)

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 lipca 2014 - 00:18

Podepne sie. Przod lemf caly i wozi autem mocno na koleinach ze stach i mozna przy 70 km przeskoczyc na drugi pas w sam raz pod tira. Springi pekniete z tylu moga miec wplyw? Na przednim zawiasie przednia tuleja ma lekki luz ale przez diagnoste stwierdzone ze baaardzo maly i nie od tego wozi auto. Zbieznosc i geometria ok. Kola proste. Amor przod 58% tyl 65% jeszcze GM.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#16 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 lipca 2014 - 11:08

nie sądzę, żeby te amory były sprawne, niezależnie od tego, co pokazuje maszyna. Kilkunastoletnie auto z oryginalnymi amorami i masz nadzieję, że jeszcze działają? Optymista :). Co do sprężyn, to strach na tym jeździć, a Ty pytasz czy może mieć wpływ na bujanie?
Ja bym zmienił tuleje na nowe i takie jak trzeba, bo nie wiadomo co tam siedzi. Akurat te tuleje mają duży wpływ na zachowanie auta i ten mały luz może być jedną z przyczyn. Ale obraz reszty nie napawa optymizmem

#17 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 lipca 2014 - 22:54

nie sądzę, żeby te amory były sprawne, niezależnie od tego, co pokazuje maszyna. Kilkunastoletnie auto z oryginalnymi amorami i masz nadzieję, że jeszcze działają? Optymista :). Co do sprężyn, to strach na tym jeździć, a Ty pytasz czy może mieć wpływ na bujanie?
Ja bym zmienił tuleje na nowe i takie jak trzeba, bo nie wiadomo co tam siedzi. Akurat te tuleje mają duży wpływ na zachowanie auta i ten mały luz może być jedną z przyczyn. Ale obraz reszty nie napawa optymizmem


Nowe tuleje mam wymieniac na nowe? Maja ledwie 5k najechane. Amor trzyma i pompka do roweru z niego nie jest. Mierzone bylo pol roku temu wsio z amorow i teraz na dwoch roznych stacjach i wybniki ostatniego bardzo zblizone.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#18 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 lipca 2014 - 07:16

nowe tuleje i luzy po 5k? Poczekasz aż same wypadną żeby zmienić? Ja wymieniam parami, jak któraś ma luzy. Na tak ciężkim przodzie mały luz czuć na drodze

#19 OFFLINE   OmegaTL

OmegaTL
  • 45 postów
  • Dołączył: 28-07-2010

Napisany 16 lipca 2014 - 22:39

Poczekasz aż same wypadną żeby zmienić?


A moga wypasc? np podczas jazdy?

#20 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 lipca 2014 - 22:42

Jak peknie dolne uzwojenie to nie. Gorzej jak w srodkj. Jednak w omach najczesciej pekaja na samym dole i nawet sie i tym dobrze nie wie.

Mozna prosic jeszczd kogos o zdanie anizeli premier2?

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2