Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] usunięcie zaworu EGR z 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2014 - 22:59

Witam

Takie w sumie pytanie mam bo noszę się z zamiarem usunięcia (teraz mam zaślepiony)CAŁKOWICIE zaworu EGR oraz plastikowego rezonatora TurboDiesel mam parę pytań

-co z gumowym wężykiem który idzie od EGR do zaworu z podciśnieniami ? Myślę że wystarczy go na stałe zaślepić i po problemie ?
-rurę którą połączę kolektor ssący z resztą początku dolotu wystarczy zaprojektować i zrobić z kwasówki ?
-http://sklep.patek.waw.pl/rura-kwasoodporna-sr-110-1mb.html czy taka rura (po dobraniu oczywiście odpowiedniej średnicy) wystarczy ?

Czym moja operacja jest podyktowana ? Przedewszystkim względami estetycznymi bo pęknięty na poszyciu rezonator zasrywa wszystko wokoło a z EGRu kapie olej na alternator z czasem rozpuszczając uzwojenia.Ogólnie chcę się pozbyć brudu pod maską a tu zwykle pierwszym winowajcą jest zawór EGR i nieszczelny rezonator...

Pozdrawiam
Dawido89

 


 


 


#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2014 - 04:35

co do podciśnienie po prostu zaślep i podwieś gdzieś poza widokiem i będzie git,
co do dolotu to oczywiście możesz zrobić z INOXu a jak chcesz poprawić estetykę to do rury silikonowe kolanka i będzie cyco.

#3 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lipca 2014 - 04:45

a nie lepiej zająć się regeneracją turbiny, bo to ona chyba puszcza olej w obieg? U mnie też poci się rezonator i taki mam zamiar.

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2014 - 06:49

ale dolot dalej bedzie popękany ;)

 


 


 


#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2014 - 09:03

To nie turbina tylko odma umyj dolot i zamontuj oil catch tank i zobaczysz jak czysto bedzie

#6 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2014 - 10:49

Sam kiedyś chciałem to robić, planowałem pomierzyć rurę z bmw która jest zamiast tej śmiesznej plastikowej puszki u nas w oplach i z tego dociąć, może w tą stronę idź?
http://allegro.pl/ru...4315920517.html

Jako że nie mam możliwości spawania czego kolwiek u mnie miało to wyglądać tak: "adapter" egr'a (tylko tyle żeby przykręcić 4 śrubami do dolotu a z drugiej strony było podejście na gumowego węża), kolanko gumowe, rura z bmw jeśli by pasowała. Wyszło by to w miarę łatwo i nie drogo.