

[OB & OBFL] zwarcie na sprężarce
#1
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2014 - 19:33
Mam następujący problem: sprzęgło sprężarki klimatyzacji przeciąża mi bezpiecznik, ciągnie ponad 20A, kiedy bezpiecznik przewidziany na sprężarkę i wentylatory to 15A.
Dedukuję z tego że cewka sprzęgła powinna ciągnąć najwyżej kilka amper. Jeśli założę bezpiecznik 25A sprężarka na chwilę się włącza ale bezpiecznik nie wytrzymuje, zresztą przewody 1mm^2 też by długo nie pociągnęły. Zastanawiam się czy to aby na pewno cewka, a nie np. dioda która jest równolegle z cewką, pytanie, gdzie znajdę ową diodę ?
nie widzę jej przy wtyczce, a mierząc przewody między przekaźnikiem a masą miernik pokazuje że jest tam dioda, w jedną stronę nie przewodzi, w drugą jest częściowe przejście.
#2
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 11:20

#3
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 14:53
#4
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 17:48
#5
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 18:15
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#6
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2014 - 22:00
ok, sprawdziłem pobór samej cewki bez diody i rzeczywiście ciągnie 20A. Dzisiaj kupiłem używaną sprężarkę, cewka w niej bierze 3A więc OK, ściągacz już kupiłem, więc jutro działam. Problem jeszcze taki: bezpośrenio przed nakrętką na osi sprężarki mam jeden z czujników na przewodach klimy chyba ten 4-pinowy. Żeby dojść do nakrętki muszę go odkręcić, gdzieś czytałem że nad nim jest zaworek, który nie wypuści mi gazu, możecie to potwierdzić ?
na początku delikatnie coś tam ujdzie ale później już zaworek zatrzyma
#7
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2014 - 10:14

Poluzuj przewody klimy może?
Ale bez wyjmowania sprężarki zdjąć elektromagnes to nie będzie chyba najprzyjemniejsza robota.
#8
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2014 - 11:11
ale ja ściągałem sprzęgło i nic nie demontowałem w samochodzie
Poluzuj przewody klimy może?
Ale bez wyjmowania sprężarki zdjąć elektromagnes to nie będzie chyba najprzyjemniejsza robota.
Ale Ty masz V-kę a kolega klekota. W V bez demontowania da radę cały przód w sprężarce wymienić, wiem bo wymieniałem cewkę w 2,5.
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2014 - 21:46
Czy mieliście jakieś większe problemy ze ściągnięciem tego całego zabieraka, czy jak to nazwać, otóż odkręciłem nakrętkę wkręciłem kupiony ściągacz do magneto, wkręcam śrubę, przy dużym oporze lekko ją dobijałem młotkiem, ale element ani drgnie, ściągacz wyłazi mi z dużego gwinu, zrobiłem sam ściągacz z grubej mosiężnej redukcji, duży gwint wchodzi na ciasno, śruba dociskająca M10x1 i to samo, ośka tak mocno trzyma, że ściągacz się kantuje i wyłazi z gniazda. Czy jak kupie stalowy ściągacz to coś zmieni ?
W końcu straciłem cierpliwość i jak nawet naparzanie młotkiem w oś nie dało efektów, pociąłem całe sprzęgło i wyrwałem ze sprężarki, dostałem się do cewki ale chyba i tak nie ściągnę jej bez ściągnięcia tego co zostało po sprzęgle, duże łożysko z bieżnią bez problemów zruszyłem ściągaczem, ale dalej blokują resztki docisku, i jeszcze jedno pytanie, czy cewka jest tylko ciasno nasunięta, czy gdzieś w środku jest przykręcana ?
Tak się zastanawiam, jeśli to jak sprzęgło jest zapieczone na sprężarce którą kupiłem powtórzy mi się na tej w aucie to chyba mnie coś trafi

aha, jak by ktoś się zastanawiał czemu nie kupiłem samej cewki to powód jest taki że sprężarkę kupiłem 10zł drożej niż najtańszą cewkę i chciałem poćwiczyć ściąganie sprzęgła żeby nie było niespodzianek pod autem

#11
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2014 - 21:58
#12
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2014 - 10:49
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#13
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2014 - 20:37
Sprzęgło jest nabijane na klin, najgorzej jest ruszyć, potem już idzie. Cewka zabezpieczona jest segerem i schodzi dużo latwiej niż sprzęgło.
dokładnie tak, miałem ten sam problem ze ściągaczem co i Ty



#14
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2014 - 21:15


#15
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 16:21

1. tarcza sprzęgła na klnie wiec tak jak pisałem niżej
2. koło jest zabezpieczone segerem i raz schodzi luźno a raz nie zależy
3. cewka jest ciasno osadzona i nie jest niczym zabezpieczona trzeba ja zbić lub ściągnąć za pomocą ściągacza tak jak i może być z kołem.
Jak będziesz ściągał koło i cewkę ściągaczem to pamiętaj żeby nakręcić tą nakrętka na kluczyk 13 (co trzeba ją odkręcić przy zdjęciu tarczy sprzęgła

#16
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2014 - 22:18

#17
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2014 - 13:03

Kilka sprężarek już rozbierałem i mosiężny ściągacz w zupełności wystarcza

#18
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2014 - 23:19
I otóż w 2.2DTI da się wymienić cewkę bez ściągania sprężarki.
Niestety wszystkie przyrządy trzeba adaptować do panującej ciasnoty między przewodami klimy, stabilizatorem i wentylatorem chłodnicy. Czujniki rzeczywiście można spokojnie odkręcać bez utraty ciśnienia. W moim przypadku ściągacz a'la magneto z porządnej stali i z drobnozwojną śrubą okazał się niezbędny, do ściągnięcia bieżni z łożyskiem i cewki prosty ściągacz dwuramienny o rozstawie 100-120mm i wysokości ok. 80mm - niestety nie znalazłem takiego i musiałem skracać śrubę i ramiona.
Montaż po oczyszczeniu i nasmarowaniu "wciskanych" powierzchni to już pikuś.
Klima chłodzi, więc Dziękuję wszystkim za podpowiedzi