

[OB & OBFL] Nie wchodzi po wyżej 4 tys. obr. i dusi się przy pełnym gazie
#1
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2014 - 20:58
Silnik X20XEV. Auto odpala bez problemu, jedzie też w miarę ok
o ile nie dociśnie się pedału gazu za mocno.
Wciskając gaz bardzo delikatnie można przekroczyć magiczne 4 tys. obr.
Wystarczy jednak wcisnąć gaz delikatnie mocniej żeby przy 4 tys. samochód zaczął się dusić i hamować.
Wymieniony został czujnik położenia wałka rozrządu na nowy oryginalny Siemensa.
Bez poprawy. Wymieniony został też potencjometr przepustnicy i przepływomierz.
Bez zmian. Paramtetry z OP_COM'a wydają się wszystkie ok a więc:
-Temperatura silnika ok
-temperatura powietrza ok
-przepływka na jałowym 12 kg/h przy maks. obrotach sięga 500 kg/h ale chwilowo
-przepustnica 0,45V bez gazu i 4.65V przy pedale w podłodze
-obroty podaje prawidłowo
inne parametry też chyba ok, może ktoś jeszcze podpowie na co można zwrócić uwagę
i jak interpretować odczyty czujnika spalania stukowego bo te wartości skaczą chwilowo do 9 ale rozumiem, że to skutek tej odcinki przy 4 tys.obr?
Czy ten czujnik ulega w ogóle awarii?
Co może być nie tak, auto ciągnie z dołu w miarę ok i nagle przy tych 4 tys. zaczyna szarpać i nastęuje jakby odcięcie paliwa albo zapłonu. Check przy tym się nie zapala, błędów w pamięci nie ma żadnych. Świece sprawdzone, przewody też niedawno zmieniane, nie widać przebić.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2014 - 21:32
Na gazie i na Pb takie same objawy ??
w tym samochodzie nie ma LPG
#4
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2014 - 21:51
#5
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2014 - 21:55
:hmmm: jedyne co mi przychodzi do głowy to filtr lub pompa paliwa, ewentualnie syf w baku.
ciśnienie na listwie sprawdzane manometrem 2,6bara
syf wykluczam, zbyt regularnie wycina za każdym razem gdy osiąga 4 tys. obr. i tyko przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu. Przyciskając delikatnie gaz można go wprowadzić silnik pod 6 tys. obr.
Opcom podaje dość dziwne wartości opóźnienia spalania stukowego: do 9
Brak mi już pomysłów
#6
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2014 - 22:18
Właśnie dlatego przyszedł mi do głowy problem z dostarczaniem odpowiedniej ilości paliwa w krótkim przedziale czasowym czego efektem może być dławienie się silnika. Pozostaje wymienić czujnik spalania stukowego jeśli masz podejrzenia co do jego pracy, nie jest to jakaś droga sprawa. Nie podejrzewam, że kupiłeś jakąś podróbą siemensa lub trefną przepływkę.Przyciskając delikatnie gaz można go wprowadzić silnik pod 6 tys. obr.
#7
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2014 - 22:28
Właśnie dlatego przyszedł mi do głowy problem z dostarczaniem odpowiedniej ilości paliwa w krótkim przedziale czasowym czego efektem może być dławienie się silnika. Pozostaje wymienić czujnik spalania stukowego jeśli masz podejrzenia co do jego pracy, nie jest to jakaś droga sprawa. Nie podejrzewam, że kupiłeś jakąś podróbą siemensa lub trefną przepływkę.
Nie sądzę, żeby był problem z paliwem, zbyt powtarzalna sprawa w dokładnie tym samym miejscu na obrotomierzu. Z tym spalaniem stukowym to są tylko moje podejrzenia i może być tak, że odczyty są prawidłowe i wynikają z nieprawidłowej pracy innego podzespołu. Logiczny byłoby gdyby wartości z czujnika stukowego były infromacją dla ECU do drobnej korekcji kąta wyprzedzenia zapłonu a nie do jakiejś odcinki paliwa czy iskry.
#8
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2014 - 05:53
U mnie z początku było tak ze dochodził silnik do 3 tys obrotów na pełnym gazie a potem zdechł całkowicie.Wcześniej przy sprawdzaniu błędów również nie pokazywał błędu tego czujnika dopiero później jak nie można było odpalić auta wykazało więcej błędów, ale przy 2.0 może być inaczej.
Wiecej o tym co ja miałem jest tutaj tutaj