Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ssanie w dieslu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   frendzel

frendzel
  • 32 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Sandomierz

Napisany 18 listopada 2007 - 17:14

Witam
Mam problem z odpaleniem zimnego silnika 2.5TD, chyba z winy paliwa bo zgestniało.Mam pytanie czy jest jakaś pompka albo jakaś linka którą się wyciąga żeby zapalić na ssaniu a pozniej to wyłączyć czy robi sie to jakoś automatycznie
...pal ziele ziele ziomek, wal wiele..
Gbyby Bóg kochal samochody z przednim napedem to byśmy na rękach chodzili

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2007 - 20:28

czy jest jakaś pompka albo jakaś linka którą się wyciąga żeby zapalić na ssaniu a pozniej to wyłączyć

tak było w beczkach ale to było w 82 roku, zmień filtry na nowe, możesz dolać dodatku do paliwa lub denaturaty 0,5 l na pełny zbiornik ropki i nie tankuj na niemarkowych (te przy hipermarketach radze omijać z własnego doświadczenia) stacjach w zimie

#3 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2007 - 20:37

czy robi sie to jakoś automatycznie

W większości pomp paliwa w dieslach jest automatyczne tzw ssanie.

A co do paliwa to przy tankowaniu w okresie zimowym dolewaj dodatek zimowy do ON, który zapobiega wytrącaniu parafiny z oleju napędowego w filtrze, zbiorniku paliwa przy niskich temperaturach. Podnosi parametry filtrowania (CFPP) oraz wytracania parafiny oleju napędowego.

#4 OFFLINE   frendzel

frendzel
  • 32 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Sandomierz

Napisany 18 listopada 2007 - 23:19

filt juz mam tylko niemam go jak zmienic narazie , pozatym musze odpalic samochód a ten kręci i nic, paliwa jest ok 20 litrów, dolałem do tego 1.5 litra benzyny, poczekam troche za sie ciepło zrobi i znowu spróbuje, dodam tylko ze samochód stał pod chmurka koło tygodnia, mam jeszcze pytanie odnośnie odpowietrzania
...pal ziele ziele ziomek, wal wiele..
Gbyby Bóg kochal samochody z przednim napedem to byśmy na rękach chodzili

#5 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 19 listopada 2007 - 10:08

a swiece zarowe? u mnie bylo tak samo,telepalo mocno i nie chcial odpalic jak postal nawet 1 noc....wymienilem swiece i pali od razu...nie ma jeszcze takich mrozow zeby nie odpalal;/..
I'm flirt..

#6 OFFLINE   PODKRZYSZTOF

PODKRZYSZTOF
  • 55 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: BRZEZINY WOJ.ŁODZKIE

Napisany 19 listopada 2007 - 16:53

:arrow: Kolego sprawdz swiece a jak któras spalona to zmieniaj swiece najlepiej cały komplet....

#7 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 19 listopada 2007 - 17:08

Uważam że dopiero od 7st.zaczną się klopoty z ropą, zacznie się w letnich olejach napędowych wytrącać parafina ale teraz? Prędzej rzeczywiście świece i akumulatory.Wydaje mi się również że warto wlać teraz, bo póżniej woda zamarznie,dolać denaturatu (rozpuści się w wodzie i spali razem z ropą).

#8 OFFLINE   arekkimla

arekkimla
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Żywiec

Napisany 19 listopada 2007 - 17:15

Witam
Mam problem z odpaleniem zimnego silnika 2.5TD, chyba z winy paliwa bo zgestniało.Mam pytanie czy jest jakaś pompka albo jakaś linka którą się wyciąga żeby zapalić na ssaniu a pozniej to wyłączyć czy robi sie to jakoś automatycznie


zobacz sobie to http://forum.omegakl...read.php?t=8916

#9 OFFLINE   frendzel

frendzel
  • 32 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Sandomierz

Napisany 19 listopada 2007 - 17:37

no samochód już jest na warsztacie ale dopiero w czwartek sie cos wyjaśni.z tego co sie zdązyłem zorientować to ten silnik powinien zapalić nawet na 3 dobrych świecach.możliwe ze padł moduł sterowania tymi świecami bo chyba małoprawdopodobne że wszystkie naraz pady.samochód zaskakuje ale niechce odpalić do końca.jak cos się wyjaśni to podzielę się z kolegami na forum.Pozdrawiam
...pal ziele ziele ziomek, wal wiele..
Gbyby Bóg kochal samochody z przednim napedem to byśmy na rękach chodzili

#10 OFFLINE   arekkimla

arekkimla
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Żywiec

Napisany 19 listopada 2007 - 18:13

daj znac jak to wygladalo!! ze szczegółami i dowiec sie od mechanika jak najwięcej!! Pozdrawiam

#11 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 listopada 2007 - 21:36

Na pewno sterownik "świec zarowych" odpowiedzialny za pompkę paliwa ta w zbiorniku. Jeśli nie działa nie załancza papki i trzeba krecic i krecić :nie_wiem: i nie załancza swiec jest to koszt ok 200 zł

#12 OFFLINE   frendzel

frendzel
  • 32 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Sandomierz

Napisany 26 listopada 2007 - 14:57

Wiam
Oto relacja z naprawy
3 świece żarowe spalone a 3 miały nagar duży

Wymiana 6 świec na nowe z robociżną 300zł.Pali pięknie od "tyka"

Dodatkowo wymiana filtr paliwa
Przy wymianie okazało się że przewód paliwowy od filtra do pompy wtryskowej jakiś kombinowany jest no ale pali gorzej niż to było prezed wymianą tego filtra trzeba długo kręcić.Jakby ktoś miał na sprzedaż taki przewód tylk0o dobry to chętni kupię.Czy przyczyna może leżeć gdzieś jeszcze.Dodatkowo dodam ze po wymianie niemogłem odpalić samochodu bo okazało się ze kształt filtra na dole nie jest stożkowaty tylko pół okrągły przezco ten bagnet wchodzący do filtra dotykał obudowy i niepodawał paliwa.Wyjołem bagnet i spiłowałem go ok 3 mm.Mam pytanie czy ma to jakieś znaczenie, dosłownie mówiąć czy nie "spier...."Myślę teraz o wynianie filtra na taki jaki powinien być i ten przewód paliwowy
...pal ziele ziele ziomek, wal wiele..
Gbyby Bóg kochal samochody z przednim napedem to byśmy na rękach chodzili

#13 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2007 - 18:18

Dodatkowo dodam ze po wymianie niemogłem odpalić samochodu bo okazało się ze kształt filtra na dole nie jest stożkowaty tylko pół okrągły przezco ten bagnet wchodzący do filtra dotykał obudowy i niepodawał paliwa.Wyjołem bagnet i spiłowałem go ok 3 mm.Mam pytanie czy ma to jakieś znaczenie, dosłownie mówiąć czy nie "spier...."Myślę teraz o wynianie filtra na taki jaki powinien być i ten przewód paliwowy

Trzy milimetry to żaden problem,ale kupuj na przyszłość filtry w takich sklepach gdzie mają trochę wiedzy na temat tego co sprzedają.

#14 OFFLINE   frendzel

frendzel
  • 32 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Sandomierz

Napisany 26 listopada 2007 - 18:35

To z tym sie uspokoiłem.A jeśli chodzi o przewód jeżeli zmieniłam część gumową na mniejszej średnicy czy to może być przyczyną tego złego palenia?Wywaliłem ten przewód bo ktoś dodatkowo wstawił sobie tak ok 10cm przed pompą wtryskową dodatkowy filtr paliwa, taki mały, jak sie póżniej dowiedziałem montowany w mercedesach
...pal ziele ziele ziomek, wal wiele..
Gbyby Bóg kochal samochody z przednim napedem to byśmy na rękach chodzili