Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Sprężyna przód - jaka?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 czerwca 2014 - 21:57

Witam,

ułamała mi się kiedyś spreżyna przy prawym przednim kole, na dolnym odcinku, jakies 8cm, końcówka zwoju, tzw. "C". Przy wymianie amorków, ciężko było ją ułożyć w kielichu... czas na wymianę.

Wiem, że jest ich zatrzęsienie, ale nie chcę jakiegoś chińskiego badziwia czy czegos w stylu topranu, jednorazówki. Coś solidniejszego... Sam się nie znam zbytnio na ich wyborze, chylę czoła obeznanym w temacie :)
Silnik 2.2 DTI więc wagę ma odpowiednią... Obecnie siedzą orginały GM... nie pytajcie o kolor kropki bo... nie pamiętam, a nie mogę ot tak unieruchomić auta.

Polećcie proszę jakieś, wraz z linkami...
Dzięki bardzo, pozdr.

#2 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 czerwca 2014 - 22:13

Ja bym szukał K+F
lewa 774288
prawa 774306
(można dać obie 774288 )

#3 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 czerwca 2014 - 22:25

najlepiej szukaj używki w dobrej cenie.
Np HR + Irmscher - będzie trochę niżej
lub sam przód - będzie pasować

#4 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 czerwca 2014 - 22:40

niżej odpada, jazdy raczej rodzinne i wolę nie przeciągnąć miską po glebie :)
co sądzicie o tym

#5 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 czerwca 2014 - 22:46

zależy z jakiego silnika pochodzi. Bo jak od R4 w benzynie, to będziesz miał nisko, w dodatku sam przód.
Jak poszukasz dobrych sprężyn -30, to aż tak nisko nie będzie. U siebie mam -30 Eibach i myślałem, że siądzie bardziej. A w sumie jest OK i komplet pasażerów da radę przewieźć, choć w las to się nie zapuściłbym :D

#6 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 czerwca 2014 - 22:53

Nawet mi nie w głowie robienie gleby, wręcz przeciwnie - dystans do ziemi :D
wiem ze do benzyn są słabsze, wolę coś twardszego. A te zamienniki ?

#7 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 czerwca 2014 - 23:01

:dziura:

o matko, jak widzę tą markę, to odwracam oczy. W czymś takim, jak element zawieszenia to nie zaryzykowałbym. Napisz w dziale kupię, może ktoś ma akurat na sprzedaż...

#8 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2014 - 00:37

Nawet mi nie w głowie robienie gleby, wręcz przeciwnie - dystans do ziemi :D
wiem ze do benzyn są słabsze, wolę coś twardszego. A te zamienniki ?


Jezeli chcesz cos w standardzie a dobrego to szukaj sprezyn sachs albo kyb i pod swoj silnik.

#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 czerwca 2014 - 07:24

dzięki, nie wiedziałem ze max.. to taki shit.
mysle ze raczej padnie na używkę, od 2.5TD, gdzies widzialem na all...
to raczej do ciezszego autka i mysle ze identyczne jak do 2.2dti.
chyba że jedna strona bedzie wyzej :/

#10 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2014 - 09:59

Są jeszcze firmy JAMEX, nie znam jakości, polecam KYB.

#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 czerwca 2014 - 10:55

Przy zmienie sprężyny zmieniam łożysko amortyzatora,
tylko nówka wchodzi w grę, ale tu widzę zamienniki tańsze, trochę droższe no sporo droższe Febi

Faktycznie cena przekłada się na trwałość ? czy starą gumę można zostawić a zmienić same łożysko - ten wariant najbardziej przemawia cenowo... jeśli coś może być powodem trzaskania podczas ruszania i cofania to chyba to... zwłaszcza przy skręcie z małą V

#12 OFFLINE   tymoon

tymoon
  • 26 postów
  • Dołączył: 01-09-2013
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 05 czerwca 2014 - 11:29

Faktycznie cena przekłada się na trwałość ? czy starą gumę można zostawić a zmienić same łożysko - ten wariant najbardziej przemawia cenowo... jeśli coś może być powodem trzaskania podczas ruszania i cofania to chyba to... zwłaszcza przy skręcie z małą V


Ja zostawiłem starą gumę i łożysko wymieniając amortyzatory i sprężyny i w ten weekend czeka mnie dodatkowa zabawa w ich wymianę. Jest spory luz między talerzykiem a kielichem i stuka bardzo. Myślałem, że zaoszczędzę, a jak widać chciwy dwa razy traci. Swoją drogą mam nadzieję, że to w poduszce amortyzatora problem.

#13 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2014 - 11:43

Faktycznie cena przekłada się na trwałość ?

Tak. Kupuj komplet lemfa. Będziesz miał na długo spokój.

#14 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 czerwca 2014 - 20:44

Prośba o poradę:
od jakiego silnika jest ta sprężyna:
http://allegro.pl/sh...acf77d00be2ff62

http://allegro.pl/mc...4278740593.html

kropka niebiesko -zółta /pomarańczowa??/ - gdzieś mi wpadło, że od R4.. proszę o pomoc.

#15 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 czerwca 2014 - 22:06

Jutro jak znajdę chwilę czasu to spojrzę na swoje. Wiem, że jedna miała fioletowy kolor ale nie pamiętam jaki był na drugiej

#16 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 czerwca 2014 - 22:22

sukam czegoś do siebie. nawet od 2.5 TD mają różne kolory, podobno będą pasować do 2.2 dti. a te z linku to benzyna. może ktoś potwierdzic?

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 czerwca 2014 - 13:27

sprężyn jest tyle rodzajów że hoho
LHD i RHD
R4 i V6/R6
Z klimą bez
zależy jaki rok, jaka wersja

Sam mam 3 komplety do V6 i każdy jest inny! Inne kropki, inne długości lewa prawa i między kompletami inne długości a to jedna dłuższa ciut a druga krótsza.

Te od cztero i sześcio cylindrowych silników różnią się zauważalnie ilością zwojów.


Chyba ze 20 więc po kolorach kropek będzie ciężko dojść, musicie rozpiskę GM znaleźć.

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 czerwca 2014 - 13:35

po rozebraniu kolumny, znalazłem u siebie z dwoma niebieskimi kropkami. Zamówiona taka sama więc ten problem się rozwiązał :)
Zostają jeszcze stuki podczas ruszania... tu już brak pomysłów. Właśnie rozebrałem zawiechę i przesmarowałem nawet łożysko amorka...

#19 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2014 - 13:47

Zostają jeszcze stuki podczas ruszania... tu już brak pomysłów. Właśnie rozebrałem zawiechę i przesmarowałem nawet łożysko amorka...

a może to Ci podpora wału stuka lub wywalona poduszka mostu ?? No chyba że ewidentnie czuć/słychać że to z przodu??

#20 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 czerwca 2014 - 14:25

odczucie jak nic, że z przodu.
Ale zmysły mogą oszukiwać... most poci się
Właśnie doszedłem, że odboje amorka mam na odwrót założone, ale to na pewno nie będzie to. Spróbuję jeszcze skasować luzy na przekładni. Tylko że to takie błądzenie a problem wciąż jest.