Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

opóźnienie spryskiwaczy lamp


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 maja 2014 - 13:18

Koledzy, chce zrobić porządek z instalacją spryskiwaczy lamp. Poprzedni właściciel wymyślił ze dołoży ksenon i spryski, wszystko niby działa, ale nie tak jak powinno. Problemem są spryskiwacze, są podłączone na krótko, tzn. niezależnie od tego czy światła się palą czy nie, czy pryskam na szybę czołową czy tylną one działają i wpierdzielają płyn jak głupie.
Wg. mnie najprostszym rozwiązaniem byłoby je wypiąć lub dodać do tego co mam przekaźnik opóźniający (np. trzymanie manetki przez 3 sek uwalnia spryski lamp).

Chciałbym jednak zrobić to tak jak fabryka przewidziała, stąd pytanie co potrzebuje?
Wiem, że mam mieć styki na drugim przekaźniku w skrzynce pod maską, bezpiecznik oraz potrzebuje wiązki (czy trzeba ją wlutować w instalację czy jest jakaś kostka? wypinam to co mam i montuję nową?).
czytałem, ze są dwa rodzaje przekaźników, zwykły i opóźniający, który zastosować, aby wszystko działało? Jeśli ma to działać że spryski lamp po właczeniu świateł bedą działać to już lepiej druciarstwo zrobić.

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 maja 2014 - 13:31

Potrzebujesz przekaznika ktory uruchamia pompke spryskow 3 sekundy po pompce szyb. Trojkatna skrzynka z bezpiecznikami pod maska. A no i obok bezpiecznika :)

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#3 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 maja 2014 - 15:19

Potrzebujesz przekaznika ktory uruchamia pompke spryskow 3 sekundy po pompce szyb

taki przekaźnik występował oryginalnie w naturze? :D
Widziałem poradę, jak to przerobić, żeby było opóźnienie, ale przekaźnik bez rzeźby dawał ciśnienie od razu na szybę i lampy

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 maja 2014 - 16:53

U mnie w B działały z opóźnieniem, w B FL kumpla cały czas. GM 90 173 591 50A

#5 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 maja 2014 - 17:04

Czyli w końcu jest jeden przekaźnik, czy są różne w B i B FL? Może miałeś coś grzebane przez poprzedniego właściciela? Komuś jeszcze działają spryski z opóźnieniem?

#6 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 maja 2014 - 17:08

Nie miałem grzebane bo sam zakładałem ori ksenon :p

#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2014 - 17:27

Przy włączonych światłach lampy i szyba działa jednocześnie, z tym że lampy tylko jedno silne psiknięcie.

#8 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 maja 2014 - 18:23

No to muszę sprawdzić ten przekaźnik od B, bo u mnie daje cały czas. Albo dorwę drugi i dam elektrykowi, żeby zrobił tak jak w poradzie opóźnienie na 3s i będzie pięknie, bo płynu idzie w cholerę

#9 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 maja 2014 - 18:45

Jak to ktos napisal na tym forum:

"stac cie na ksenony to stac cie na plyn" :D

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#10 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 maja 2014 - 18:49

stać stać, ale po kiego mam walić nim wszędzie dookoła bez opamiętania :). To tak, jak bym tankował paliwo stojąc 5m od samochodu i celując pistoletem we wlew :D
Inne auta mają taki fiuczer, to i ja chciałem poprawić inżynierów Opla

#11 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 maja 2014 - 19:16

ok, przekaźnik trzeba załatwić, jaki będzie numer tego przekaźnika? GM 90 173 591 50A? zależy mi na opóźnieniu lub jak pisaliście pojedynczym psiknięciu.
A jak jest z wiązką? trzeba ciąć i lutować, czy wiązkę z ksenonu wciskamy w jakieś złacze?

#12 OFFLINE   Thinkk

Thinkk
  • 4 postów
  • Dołączył: 08-04-2014

Napisany 28 maja 2014 - 22:28

Koledzy, chce zrobić porządek z instalacją spryskiwaczy lamp. Poprzedni właściciel wymyślił ze dołoży ksenon i spryski, wszystko niby działa, ale nie tak jak powinno. Problemem są spryskiwacze, są podłączone na krótko, tzn. niezależnie od tego czy światła się palą czy nie, czy pryskam na szybę czołową czy tylną one działają i wpierdzielają płyn jak głupie.
Wg. mnie najprostszym rozwiązaniem byłoby je wypiąć lub dodać do tego co mam przekaźnik opóźniający (np. trzymanie manetki przez 3 sek uwalnia spryski lamp).

Chciałbym jednak zrobić to tak jak fabryka przewidziała, stąd pytanie co potrzebuje?
Wiem, że mam mieć styki na drugim przekaźniku w skrzynce pod maską, bezpiecznik oraz potrzebuje wiązki (czy trzeba ją wlutować w instalację czy jest jakaś kostka? wypinam to co mam i montuję nową?).
czytałem, ze są dwa rodzaje przekaźników, zwykły i opóźniający, który zastosować, aby wszystko działało? Jeśli ma to działać że spryski lamp po właczeniu świateł bedą działać to już lepiej druciarstwo zrobić.

kolego , przede wszystkim odłącz pompkę spryskiwaczy lamp od pompki spryskiwaczy szyb :)

#13 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 29 maja 2014 - 12:16

kolego , przede wszystkim odłącz pompkę spryskiwaczy lamp od pompki spryskiwaczy szyb :)


to już dawno wiem..., teraz pytanie co z wiązką, gdzie odpiąć czy ciąć i lutować?

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 maja 2014 - 19:08

Nie masz wiazki pociagnietej? Osobiacie pokierowalbym to masa badz plusen z pompki spryskiwczy szyb z opoznieniem kilku sekund.

Jak nie masz to zobacz czy masz piny w podstawce przekaznika. Jak nie ma to ciagniesz kable od przekaznika.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#15 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 maja 2014 - 19:12

Nie masz wiazki pociagnietej?

Przecież to 2.2 więc cudów się spodziewać nie można :nie:

#16 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 30 maja 2014 - 12:33

Przecież to 2.2 więc cudów się spodziewać nie można :nie:


to 2.2 nie takie straszne, a na pewno mniej problematyczne niż V-ka, a styki w gnieździe przekaźnika są, ogólnie elektryka jest całą pociągnięta w aucie, więc można dokładać co się chce.

teraz pojawia się pytanie jak podpiąć spryskiwacz lamp do instalacji aby był oto jak w oryginale? rozumiem że gdzieś pod przekaźnikiem, ale pytanie gdzie?

#17 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 czerwca 2014 - 17:20

Przecież to 2.2 więc cudów się spodziewać nie można :nie:


Cudów nie ma, ale wiązki owszem. Pryski do zenonów miały instalację, haki miały instalację, fotele też- nic, tylko dokładać.
Dodany obrazek "Jeśli nie ma się nic do powiedzenia, lepiej nie przyoblekać tego w słowa."
powiedzenie

#18 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2014 - 17:44

Cudów nie ma, ale wiązki owszem.

No właśnie o to chodzi, że to golasy w 99% som te 2.2 :tak: a po kiego dokładać, jak można mieć od razu :lol:

#19 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 08 czerwca 2014 - 22:06

koledzy, części zdobyte, teraz trzeba to zmontować, jak wcześniej pisałem styki w gnieździe przekaźnika są, przekaźnik już jest, oryginalny fragment wiązki jest. Teraz pytanie gdzie wpiąć przewody od sprysków lamp? kolor kabli to szary z żółtym paskiem i brązowy, pod przekaźnikiem jest tylko szary z paskiem, brązowego nie widać, ale rozumiem że to masa. Nie chce wszystkich wiązek przeglądać i szukać po omacku odpowiednich przewodów, proszę o wskazówki i sugestie.

#20 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 czerwca 2014 - 21:45

ponawiam prośbę