Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Dłuuugo kręci, bardzo ciężko odpala (zimny silnik) X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Retep

Retep
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-07-2013
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 28 maja 2014 - 00:28

Witajcie :czesc: Mam pewien problem z moją Omesią (96r X20XEV), dzieje to się już od około pół roku. Do rzeczy ! Objawy są następujące: gdy silnik jest zimny samochód zanim odpali to musi pokręcić dość długo, a nawet bardzo długo, po jakimś czasie powoli zaczyna łapać, wtedy "pompuje" pedałem gazu aż zaczyna łapać, a gdy już odpali to chodzi jakby nie na wszystkie cylindry i przez chwila skaczą obroty od 600 do 1100 i zaraz wracają do normy, i silnik chodzi na wszystkie "garki", lecz dopóki nie rozgrzeje się do minimalnej temperatury gdy dodam gazu to potrafi szarpnąć i zakopcić (nigdy nie jeżdżę na zimnym, zawsze czekam te 5-10min aż się rozgrzeje). Gdy już się rozgrzeje jest wszystko w porządku, ale postoi chwile dłużej i jest to samo. Miał ktoś podobny problem :confused: Co może być przyczyną :nie_wiem: Myślałem że pompka paliwa jest zepsuta/zatarta ponieważ niejednokrotnie się zdarzało że kręciłem z 10min ale nie było nic paliwa w baku, mimo to po przekręceniu kluczyka zazwyczaj ją słychać (bzzz), nie wiem też kiedy był wymieniany olej, mam ją rok, kiedy ktoś przedemną to robił tego nie wiem, ale nie mam narazię pieniędzy na wymianę, a muszę się poruszać, szkoda mi jej, dzieje się z nią coś nie dobrego, nie chciałbym żeby odeszła ... :nie:

Z góry dziękuję za pomoc :)

#2 OFFLINE   olgierdo

olgierdo
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-01-2012
  • Skąd: Iława
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2014 - 01:12

Ciśnienie w listwie wtryskowej jest 3 atmosfery ? pompka ze pracuje to nie znaczy ze jest ok, ja u siebie w x20se tez walczyłem z tym, objawy identyczne jak u ciebie

Pozdrawiam

#3 OFFLINE   dezerter19892

dezerter19892
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-11-2013
  • Skąd: W-ch

Napisany 28 maja 2014 - 05:22

Sprawdź świece, moje 3.0 też nie chciało palić na starych... Czujnik położenia wałka rozżądu może być... Wsadź spinacza i zobacz czy coś wymruga...
Może być też przepływka, i tak jak olgierdo napisał ciśnienie paliwka... a na dobrą sprawę może być wszystko :D namrugaj błedy:D

#4 OFFLINE   baki65

baki65
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-05-2012
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 maja 2014 - 19:31

Identyczne objawy były u mnie.Sprawdz jaki błąd wymruga,wymieniłem czujnik temp. płynu do ecu i jest ok.

#5 OFFLINE   czerwony16

czerwony16
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 05 października 2014 - 17:06

Omega B 2.0 16V, problem jest następujący, czy na ciepłym czy na zimnym jest problem z odpalaniem auta, kręci i nagle odcina. Kilka prób i auto odpala, częściej gdy nacisnę pedał gazu na biegu jałowym. Możliwe jest że to od czujnika temperatury płynu w silniku(ten który jest w bloku) ? Czy raczej szukać winy w pompie paliwa bądź filtrze ? Dolałem pb 98, może trochę "podczyści" ? Rzecz jasna świece oraz przewody NGK.

Panowie a nie jest tak że dyby to był powiedzmy czujnik położenia wału to pali się błąd ? Bo u mnie na desce żadnego błędu nie ma.

#6 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 05 października 2014 - 18:40

Panowie a nie jest tak że dyby to był powiedzmy czujnik położenia wału to pali się błąd ? Bo u mnie na desce żadnego błędu nie ma.


I nie musi pokazywac na desce. Sprawdz bledy na spinacz, albo kompem. Wedlug mnie na 99% moze to byc wina czujnika walu.

#7 OFFLINE   czerwony16

czerwony16
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 06 października 2014 - 17:21

Zczytałem bład 0130, czyli co sonda lambda ? Dodam że mam instalację gazową, a czytałem gdzieś że może komputer gazu podawać błędną informacje ? Da się sprawdzić tym sposobem że czarny kabel i masa i na mierniku ma być od 0 -5 V ?
PS byłem u mechanika, podpiął komputer mówi że żadnego błędu nie pokazuje. Jakieś tam wykresy popatrzył i mówi że elektronicznego błędu nie ma. Stwierdził że trzeba sprawdzać po kolei, d filra paliwa pprzez pompe paliwa aż do wtrysków. Co Wy na to ?

#8 OFFLINE   olgierdo

olgierdo
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-01-2012
  • Skąd: Iława
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2014 - 19:24

mimo ze stare, jakie cisnienie na listwie?

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka

#9 OFFLINE   Sathron

Sathron
  • 54 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 października 2014 - 23:13

Witajcie :czesc: Mam pewien problem z moją Omesią (96r X20XEV), dzieje to się już od około pół roku. Do rzeczy ! Objawy są następujące: gdy silnik jest zimny samochód zanim odpali to musi pokręcić dość długo, a nawet bardzo długo, po jakimś czasie powoli zaczyna łapać, wtedy "pompuje" pedałem gazu aż zaczyna łapać, a gdy już odpali to chodzi jakby nie na wszystkie cylindry i przez chwila skaczą obroty od 600 do 1100 i zaraz wracają do normy, i silnik chodzi na wszystkie "garki", lecz dopóki nie rozgrzeje się do minimalnej temperatury gdy dodam gazu to potrafi szarpnąć i zakopcić (nigdy nie jeżdżę na zimnym, zawsze czekam te 5-10min aż się rozgrzeje). Gdy już się rozgrzeje jest wszystko w porządku, ale postoi chwile dłużej i jest to samo. Miał ktoś podobny problem :confused: Co może być przyczyną :nie_wiem: Myślałem że pompka paliwa jest zepsuta/zatarta ponieważ niejednokrotnie się zdarzało że kręciłem z 10min ale nie było nic paliwa w baku, mimo to po przekręceniu kluczyka zazwyczaj ją słychać (bzzz), nie wiem też kiedy był wymieniany olej, mam ją rok, kiedy ktoś przedemną to robił tego nie wiem, ale nie mam narazię pieniędzy na wymianę, a muszę się poruszać, szkoda mi jej, dzieje się z nią coś nie dobrego, nie chciałbym żeby odeszła ... :nie:

Z góry dziękuję za pomoc :)


Widzę że masz LPG zakręć zawór na butli poczekaj aż zgaśnie na gazie i wtedy spróbuj odpalić na PB . Jak odpali bez problemu to wtedy będziesz wiedział czy czasem nie zasysa pb i lpg równocześnie. U mnie kiedyś puszczało gaz rurką od podciśnienia i były identyczne objawy jak u ciebie

#10 OFFLINE   marcus711

marcus711

    VIP

  • 65 postów
  • Dołączył: 26-01-2008
  • Skąd: LATOWICZ

Napisany 25 października 2014 - 04:00

do sprawdzenia swiece i przewody jeśli odrazu nie chodzi na wszystkich garach