Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Błąd 1230


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   forest666

forest666
  • 56 postów
  • Dołączył: 04-11-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2014 - 14:09

Witam

Dzisiaj na parkingu zgasł mi samochód. Przy próbie odpalenia zero zaskoku, a Cheack Engine zamigał kod 1230 - Engine control relay - voltage low / Probable cause: Wiring, engine control relay. Jeste w d..... Ktoś coś wie w tym temacie ? POMOCY !!!!!!!

#2 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2014 - 16:37

1230 - Engine control relay - voltage low / Probable cause: Wiring, engine control relay


Po polsku to- 1230 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika;)

#3 OFFLINE   forest666

forest666
  • 56 postów
  • Dołączył: 04-11-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2014 - 17:08

Wymiana tego przekaźnika załatwi sprawę, czy przyczyna może być inna ?

Gdzie znajduje się ten przekaźnik ?

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2014 - 17:19

Zmostkuj w gniezdzie przekaznika piny 87 i 30 (opis masz na spodzie przekaźnika) - zasilanie odbiornika na stale po przekreceniu na zapłon - i jak auto odpali to przekaźnik zlom.

#5 OFFLINE   forest666

forest666
  • 56 postów
  • Dołączył: 04-11-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2014 - 17:40

Przed holowaniem samochodu wpadłem na pomysł, żeby zresetować błędy poprzez odłączenie aku na kilka minut. Po podłączeniu samochód zapalił :D

Tak czy siak kupię nowy przekaźnik w razie W.

Ten przekaźnik jest tam gdzie bezpieczniki ?

#6 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2014 - 18:40

przekaznik znajduje sie pod przednią klapa w tym trójkącie koło akumulatora a przekaznik jest fioletowy.

#7 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2014 - 22:29

Przed holowaniem samochodu wpadłem na pomysł, żeby zresetować błędy poprzez odłączenie aku na kilka minut?


a to działa także w 2.0?? bo słyszałem ze podobno działa to tylko w 2.5 i 3.0

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2014 - 15:51

to działa także w 2.0

Nie działa.

#9 OFFLINE   forest666

forest666
  • 56 postów
  • Dołączył: 04-11-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 maja 2014 - 10:47

Witam

Sprawa rozwiązana ale nie do końca. Jak za radą zwarłem na krótko 87 i 30 to pompa podaje paliwo, ale już przy samym zwarciu - nie dopiero po przekręceniu stacyjki. Druga sprawa, kupiłem nowy zamiennik przekaźnika ( nowy nie do dostania ) i już raz miałem taki sam strzał - nie załączyło pompy ( teoretycznie jest opcja, że nowy zamiennik jest walnięty, ale jest to opcja mało prawdopodobna ).
Jak sprawdzam napięcie pomiędzy 87 i 30 powinno być 12V ? Jakie napięcia powinny być na pozostałych dwóch PINach ? Może gdzieś wcześniej jest jakiś strzał i przerywa ?

#10 OFFLINE   forest666

forest666
  • 56 postów
  • Dołączył: 04-11-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 czerwca 2014 - 18:52

POMOCY !!! POMOCY !!! POMOCY !!! Fura już nie odpala. Wywala cały czas ten sam błąd, samochód zaskakuje i za chwilę gaśnie. Pompa paliwa chodzi - słychać jak pracuje i słychać na przelewie z przodu. Co robić ?!

#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2014 - 19:03

12V jest w sterowaniu i w odbiornikach
jeden przekaźnik filetowy steruje drugim fioletowym

#12 OFFLINE   forest666

forest666
  • 56 postów
  • Dołączył: 04-11-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 czerwca 2014 - 07:24

Dzięki za info. Wymieniłem drugi fioletowy przekaźnik ( który jest niby od zabezpieczenia akumulatora przed złym podpięciem ) i na razie wszystko jest ok.

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2014 - 19:01

który jest niby od zabezpieczenia akumulatora przed złym podpięciem )

nie jest , to jest główny przekaźnik ukł. wtryskowego

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   forest666

forest666
  • 56 postów
  • Dołączył: 04-11-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 czerwca 2014 - 12:19

No właśnie - w knidze Omega - Sam naprawiam, jeden z obrazków jest źle opisany i to mnie wprowadziło w błąd. Mam nadzieję, że to była moja przyczyna problemu, bo już prawie kupiłem pompę paliwa.