Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Buja po wymianie tulejek i sworzni


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2014 - 03:51

Witam wymieniłem tulejki w wahaczach i sworznie wszystko złożyłem do kupy lecz auto teraz jest nie stabilne buja się po drodze co może być tego przyczyną? Bo nie mam już pojęcia z góry dziękuję za pomoc! Pozdrawiam

#2 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 maja 2014 - 08:06

A geometria była albo chociaż zbieżność?

#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 maja 2014 - 08:22

Tulejki dokręcałeś na opuszczonym aucie??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2014 - 08:24

A tuleje dokrecales jak auto stało na ziemi czy jak kola wisiały swobodnie w powietrzu? I jakiej firmy tuleje?

#5 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2014 - 08:28

Tutaj powinieneś znaleźć odpowiedź.

#6 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2014 - 08:52

Oczywiście zbieżność jest ustawiona tuleje dokręcałem jak auto stało już na kołach a tulejki były jakieś drogie nie brałem najtańszych

#7 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 maja 2014 - 12:29

OK, a powiedz kiedy, o ile w ogóle, wymieniałeś amortyzatory? Bo mogą już być całkiem do niczego.

#8 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 24 maja 2014 - 18:07

warto podjechać na "szarpaki" na stacje diagnostyczną , myśle ,że znajdziesz wtedy przyczyne oraz odrazu sprawdzisz sprawność amortyzatorów ;)

#9 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 maja 2014 - 19:51

odrazu sprawdzisz sprawność amortyzatorów

wynikiem to akurat nie ma co się sugerować. Jak nie były wymieniane, albo mają już sporo km natłuczone, to pewnie i tak stanowią dekorację. Wystarczy wyjąć i sprawdzić, czy działa. Można bardzo się zdziwić, nawet jak z zewnątrz będzie wyglądać na sprawny. U mnie był wynik ponad 70%, a jak wziąłem do ręki wyciągnięte amory, to nadawały się tylko na śmietnik - tylne nie działały, a przednie imitowały to działanie. Ten wynik zrobiły mi same sprężyny. Po zmianie na nowe amorki, jazda zupełnie inna.

#10 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 25 maja 2014 - 20:24

to prawda.
Ale będąc na szarpakach można "przy okazji" sprawdzić ,może sam wynik już wiele powie jeśli różnice np. będą wynosiły ponad 10% ;)

#11 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 czerwca 2014 - 16:06

Koledzy mam do was pytanie nie miałem jak zająć się moją omegą ponieważ byłem za granicą. To tak: auto strasznie buja po drodze postanowiłem wymienić dwa wahacze ponieważ stare popękały i mam jeszcze jeden problem coś mi huczy podczas jazdy zaczyna się od 50km/h kiedy biorę zakręt w prawo "(" huczenie jest coraz mocniejsze kiedy jadę po prostej też huczy ale słabiej a ucicha kiedy biorę zakręt w lewo ")" czy to może być łożysko? aa i co trzeba ustawiać po wymianie wahaczy? bo chcę od razu zmienić końcówki drążków Pozdrawiam!

#12 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 06 czerwca 2014 - 18:43

Huczenie zacznij od łożyska ojciec miał identyczne objawy w octavii wymiana pomogła. A co ciekawsze u niego dawało znać tylko na zakrętach.

#13 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2014 - 18:51

Zdecydowanie łożysko lewe, pozostaje pytanie czy P czy T.
Jak wymienisz końcówki drążków to obowiązkowo zbieżność.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2014 - 19:19

Jak wymienisz końcówki drążków to obowiązkowo zbieżność.


ale on wymienił wahacze :D

pytanie co to były za wahacze , jeśli te allegrowe z najtańszymi tulejami to będzie bujać jak na morzu , one strasznie miękkie są

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2014 - 19:43

ale on wymienił wahacze


I pisał, że chce jeszcze końcówki wymienić.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#16 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 czerwca 2014 - 19:48

Kolego! wahacze dopiero będą kupione! wstawiłem do wahaczy starych tuleję nie były najtańsze i się okazało że nie najlepsze! Stary wahacz powiedział dość i pękł więc teraz postanowiłem kupić dwa nowe wahacze zmienię końcówki drążków przy okazji i teraz problem wydaje mi się że huk dochodzi z przedniego lewego koła ale skąd mieć pewność że to aby te łożysko się kończy?

#17 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2014 - 20:36

Podnieś auto i pokręć dobrze kołem, jak łożysko to usłyszysz.

#18 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2014 - 20:55

nie były najtańsze i się okazało że nie najlepsze


Tuleje mają być Lemforder, duże najlepiej od BMW. Na takim zestawie nic nie buja i nie pływa, oczywiście pod warunkiem, że pozostałe elementy zawieszenie są OK.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#19 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 czerwca 2014 - 10:15

Tuleje mają być Lemforder, duże najlepiej od BMW. Na takim zestawie nic nie buja i nie pływa, oczywiście pod warunkiem, że pozostałe elementy zawieszenie są OK.



nie koniecznie "tylko lemforder i nie koniecznie z B_ryki M_łodego W_..." ja mam założone febi i już ok 10tys zrobione i jest ok, a tuleje były dedykowane dla omegi!
lemforder to lider takich części ale nie każdego stać na to , kpl na przód koszt ok250zł a febi ok 160zł.
(to w omedze nr 1 a w omedze nr 2 mam febi od 6lat jeden zał.kpl i jest ok)

#20 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 czerwca 2014 - 14:54

Zależy jak i gdzie jeździsz. U mnie oryginały wytrzymywały mniej więcej ok roku, a robiłem ok 25tys km rocznie. Zmieniłem na te od BMW i wytrzymują już 2 lata, choć km już mniej robię. A różnica w cenie jest na tyle mała, że jak mam robić częściej, to na jedno wyjdzie :)
Ale i tak następne będą PU