Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] CCRT 2008 - upgrade na nowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   petercobra

petercobra
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-09-2013
  • Skąd: Grodzisk mazowiecki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 maja 2014 - 15:17

Witam,

Posiadam odebrany ojcu czarny karawan z czarnym paliwem i mam problem z radiem. Od jakiegoś czasu pojawia się na wyświetlaczu problem "EXT IN", który powoduje rozładowanie aku. Radio to CCRT 2008 kaseciak + zmieniarka CD. Wiem, że są problemy bo nie każde chce współpracować z kierownicą i komputerem pokładowym. Przeczytałem większość postów o tematyce wymiany fabrycznego radia na nowe ale nadal mam pewne wątpliwości:

- czy fabryczne radio jest jakoś zakodowane w komputerze pokładowym?
- czy każde nowe radio (np. jvc) z przelotką pod sterowanie kierownicy będzie działać z wyświetlaczem i komputerem pokładowym?

Czy jest ktoś chętny pomóc mi wymienić to fabryczne radio na nowsze z obsługą mp3?


Dane, które mogą lecz nie muszą być użyteczne:

Karawan : Opel Omega B 2002 DTI Diesel kombi
Lokalizacja : Grodzisk Mazowiecki, Warszawa
Czy mam już nowe radio : Nie

Pozdrawiam
Piotr

#2 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 19 maja 2014 - 22:11

Od jakiegoś czasu pojawia się na wyświetlaczu problem "EXT IN", który powoduje rozładowanie aku. Radio to CCRT 2008 kaseciak + zmieniarka CD.


Cześć!
Zainteresował mnie Twój post, ponieważ też posiadam takie radio i dokładnie tak samo się zachowuje-czyli rozładowuje akumulator. Brakuje tylko przy tym jakiegokolwiek komunikatu na wyświetlaczu oznajmiającego usterkę.
Cały układ elektryczny samochodu przeszedł przegląd i wychodzi na to, że radio zżera cały prąd z akumulatora.
Radio powędrowało do fachowca od elektroniki, który stwierdził że radio jest sprawne.
Sprawa utknęła...w martwym punkcie.
Doraźnie ratuję się wysuwając radio z kieszeni :o
P.s. Nie wiem czy jest zakodowane, ale w serwisie PL dowiedziałem się że mój egzemplarz Omegi nie miał na wyposażeniu fabrycznym owego radia, a zostało dokupione w późniejszym czasie (Inf. za uprzejmością serwisu w DE)
Z zainteresowaniem będę czytał informacje o potyczkach z Twoim radiem
Pozdrawiam!

#3 OFFLINE   petercobra

petercobra
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-09-2013
  • Skąd: Grodzisk mazowiecki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 czerwca 2014 - 19:41

U jednego "elektronika samochodowego" dostałem wycenę na kilka tysięcy zł za wymianę radia fabrycznego na nowe...

Czy jest na tym forum ktoś mądrzejszy i jest w stanie napisać jak można to zrobić samemu?

#4 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 czerwca 2014 - 02:06

U jednego "elektronika samochodowego" dostałem wycenę na kilka tysięcy zł za wymianę radia fabrycznego na nowe...

Czy jest na tym forum ktoś mądrzejszy i jest w stanie napisać jak można to zrobić samemu?


To Cię chcieli naciągnąć:D
Pisząc o radiu CCRT 2008 to najprawdopodobniej masz wyświetlacz(komputer pokładowy) tid,gid.czy jakoś tak. Najlepiej zapodaj foto.
I w tym przypadku podmiana na jakiekolwiek inne radio ze złączem ISO jest bezproblemowa-wszystko po prostu pasuje;)
Jedyne co tracisz przy podmianie radia na nie org.to jedną linikę na kompie z informacjami z radia "RDS" itp.

#5 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2014 - 02:49

U jednego "elektronika samochodowego" dostałem wycenę na kilka tysięcy zł za wymianę radia fabrycznego na nowe...

te kilka tyś to za robotę czy za robotę z nowym radiem ?? jak za samą robotę to ja biorę 1/4 tego co miał byś zapłacić i jeszcze dojadę do Ciebie :D

Czy jest na tym forum ktoś mądrzejszy i jest w stanie napisać jak można to zrobić samemu?

zamiana jest banalna, zresztą Sergio napisał większość ;)

#6 OFFLINE   petercobra

petercobra
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-09-2013
  • Skąd: Grodzisk mazowiecki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 czerwca 2014 - 11:46

Zdjęcie tego co mam - mam nadzieje, że będzie bardziej pomocne. Zależy mi na tym aby pozostawić sterowanie z kierownicy oraz komputer pokładowy.

Dodany obrazek

#7 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 czerwca 2014 - 21:08

Po pierwsze gościu :) to wejdź w menu radia i zmień język na bardziej przyjazny np. ENGLISH
Po co?
Po to aby komunikaty z kompa pokładowego były wyświetlane w języku bardziej zrozumiałym niż Deutsch

#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 czerwca 2014 - 23:34

Po pierwsze gościu :) to wejdź w menu radia i zmień język na bardziej przyjazny np. ENGLISH
Po co?
Po to aby komunikaty z kompa pokładowego były wyświetlane w języku bardziej zrozumiałym niż Deutsch


Moze on woli niemiecki jezyk. Nie wiem po no narzucasz komus to co dla ciebie jest bardziej zrozumiale w innym jezyku

smartniete tapfonem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 czerwca 2014 - 23:46

Po pierwsze gościu :) to wejdź w menu radia i zmień język na bardziej przyjazny np. ENGLISH


ALE po co ??

Po pierwsze to pokaż-wytłumacz jak chcesz to zrobić z poziom menu radia;)
Po drugie wez pod uwagę że english nie dla każdego musi być bardziej przyjaznym językiem :hihi:

petercobra w Twoim przypadku wymiana na jakiekolwiek inne radio ze złączem "ISO" jest bezproblemowa-wszystko będzie działać,powinieneś dać radę zrobić to sam.Ewentualnie dokupić ramkę radia.Niestety tracisz sterowanie z kierownicy i dolną linijkę kompa(reszta pozostaje bez zmian),pozostanie w tym miejscu tylko data(tak jak masz teraz na foto) zamiast info. z RDS,nr utworu w przypadku zmieniarki i takie tam inne informacje.
Sterowanie z kierownicy jesteś w stanie odzyskać za pomocą interfejsu dedykowanego pod konkretne radio,są na aledrogo.Myślę że koszt to max 150zł.

#10 OFFLINE   petercobra

petercobra
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-09-2013
  • Skąd: Grodzisk mazowiecki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 czerwca 2014 - 11:49

Jeśli idzie o wyświetlacz to został włączony zapłon specjalnie do foto:) Info mówi o konieczności sprawdzenia układu hamulcowego poprzez naciśnięcie pedałku. Co do języka to chętnie zobaczę jak ktoś to zmienia na ang lub pl bo gdzie nie pytam to każdy mówi, że język kompa tylko ASO mi zrobi. A do komunikatów to się już przyzwyczaiłem. W schowku mam listę wszystkich komunikatów z polskim tłumaczeniem ^_^

Co do radia to zależy mi na tym, aby utrzymać sterowanie z kierownicy zarówno do radia jak i kompa podładowego. Na allegro znalazłem już http://allegro.pl/li...-nwatch-mt-0415 Teraz poszukam radia. Macie jakieś swoje typy? 2din czy raczej 1din i półka? Mi podoba się takie http://allegro.pl/jv...4269492419.html ^^

#11 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 06 czerwca 2014 - 20:35

Jeśli idzie o wyświetlacz to został włączony zapłon specjalnie do foto:) Info mówi o konieczności sprawdzenia układu hamulcowego poprzez naciśnięcie pedałku. Co do języka to chętnie zobaczę jak ktoś to zmienia na ang lub pl bo gdzie nie pytam to każdy mówi, że język kompa tylko ASO mi zrobi. A do komunikatów to się już przyzwyczaiłem. W schowku mam listę wszystkich komunikatów z polskim tłumaczeniem ^_^


Ja osobiście przestawiłem język w menu telefonu na ENGLISH-było pisane o tym na forum.
Żadne ASO i żadne pińcet złoty.
No i zamiast szprachen szprachen mam BRAKE LIGHT CHECK. A pedał wciskasz, aby sprawdzić prawidłowe działanie świateł STOP.
Pozdrawiam!

P.s. Jeśli chodzi o Twój problem z rozładowywaniem akumulatora i komunikatem EXT IN to natknąłem się na interesującą informację w manualu do CCRT 2008.
Rozumiem, że jednak do CCRT 2008 można podłączyć zewnętrzne źródło dźwięku?

#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2014 - 20:46

Rozumiem, że jednak do CCRT 2008 można podłączyć zewnętrzne źródło dźwięku?

tak, telefon. dźwięk masz monofoniczny.

#13 OFFLINE   petercobra

petercobra
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-09-2013
  • Skąd: Grodzisk mazowiecki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 czerwca 2014 - 10:36

No i pionek MVH-160UI jest w omci. Docelowo miał się tam znaleźć JVC KD-X 210 z uwagi na zmniejszoną obudowę ale akurat tego jedynego radia nie było w sklepie. Może to i lepiej że jest pionek bo ma 4 wyjścia na chinch i chyba lepszą opinię. Co prawda chwilowo leży goły ale to tylko ze względu na długi czas oczekiwania na sterowanie z kiery i brak ramki. Swoją drogą to czy ktoś zamawiał sterowanie z "piloty.pl"? 130zł sztuka robiona pod zamówienie.

Zastanawia mnie też czy ktoś z Was może kombinował przeniesienie wyświetlacza z radia na kokpit w miejsce pod komputerem pokładowym. Przyzwyczaiłem się do zerkania w tamto miejsce i ciężko mi się przestawić na zerkanie niżej.

@edit
A tak to wygląda po zmontowaniu całości. Teraz zaczynam szukać materiałów pomocnych przy przeniesieniu wyświetlacza z radia pod kompa :)
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 17 czerwca 2014 - 23:40

No ładnie, ładnie!
Czysta, perfekcyjna robota.
A toto ustrojstwo nad panelem klimatyzacji to co to jest? Wskaźnik od czujnika parkowania?

#15 OFFLINE   petercobra

petercobra
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-09-2013
  • Skąd: Grodzisk mazowiecki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 czerwca 2014 - 09:51

A toto ustrojstwo nad panelem klimatyzacji to co to jest? Wskaźnik od czujnika parkowania?


Yup, to czujnik parkowania. Ojciec po kilkunastu przetarciach omci postanowił zainwestować w czujki :)

Teraz czekam 2tyg na przelotkę do pionka pod sterowanie z kiery. W międzyczasie szukam sposobu na dorobienie wyświetlacza od radia pod komputerkiem :D

#16 OFFLINE   szymon87

szymon87
  • 23 postów
  • Dołączył: 03-04-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 czerwca 2014 - 20:35

Witam,

Odnośnie rozładowywania akumulatora przez CCRT 2008 to właśnie rozgryzam ten temat.
Ja doszedłem do tego, że radio wyłączone pobiera ok 500 - 600 mA. Natomiast po odłączeniu taśmy łączącej radio z zmieniarką. Prąd spada do zera. Po rozkręceniu zmieniarki na części okazuje się, że na zmieniarce grzeje się jeden element. Zmieniarka nie pracuje. Grzejący się element to stabilizator 5V. Po dalszym rozkręcaniu zmieniarki na części okazuje się, że podłączenie najmniejszej płytki elektronicznej z zmieniarki powoduje pobieranie prądu.

Dalsze prace trwają.
Obecnie odłączyłem zmieniarkę i zjadanie akumulatora zniknęło.