Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Piszczenie w kołach, i odległościomierz.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Iyachi

Iyachi
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-05-2014

Napisany 11 maja 2014 - 05:43

Witam wszystkich serdecznie i gorąco, jest to moja pierwsza wizyta na tym forum, i liczę na to, że nie ostatnia, ale nie w poszukiwaniu pomocy :)

A więc problem wygląda następująco. Przy hamowaniu słychać intensywny, pulsujący pisk, który ustępuje gdy mocniej depnę na hamulec. Podobny pisk, tylko że ciszej, słyszę podczas lewoskrętu, oczywiście bez dotyku na hamulec. Od czego zacząć ?

Kolejny problem, podczas jazdy w pewne piękne miejsce zdechł odległościomierz dzienny (mechaniczny). Po zresetowaniu wartość wynosi 000,0, dodam że całościowy przebieg również ani drgnie. Inne wskaźniki, prędkościomierz i obrotomierz są w porządku :)

Jakieś pomysły ? z góry dziękuje :)

#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2014 - 06:53

o liczniku czytaj tutaj:
http://forum.omegakl...
http://forum.omegakl...

#3 OFFLINE   Iyachi

Iyachi
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-05-2014

Napisany 11 maja 2014 - 11:59

Dziękuje, teraz jeszcze jak mógłbym prosić o jakąś informację jak wyciągnąć zegary, byłoby super, bo tak czytam czytam, a konkretów nie widzę :)

#4 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2014 - 12:01

tak czytam czytam, a konkretów nie widzę

Słabo czytasz :tak:

#5 OFFLINE   Iyachi

Iyachi
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-05-2014

Napisany 11 maja 2014 - 12:07

Zdążyłem jedynie wywnioskować, że to nie linka, CHYBA :) ale w porównaniu do tego pisku, taki problem to nie problem, ktoś coś ? :) /może przy okazji da mi to motywację do wymienienia sobie podświetlenia zegarów ;p

#6 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 11 maja 2014 - 12:30

patrzyłeś w jakim stanie są klocki , tarcze ?? Czy niema bicia hamulców ??

#7 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 maja 2014 - 12:40

Ja tam nie przypominam sobie żeby była z tyłu licznika linka, wypina się skrajne kostki i wyciąga, ale może mnie już pamięć zawodzi:(

#8 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 maja 2014 - 12:46

że to nie linka, CHYBA

żeby była z tyłu licznika linka,

To wszyscy wiedzą,że Omega nie ma linki licznika. Zaczynacie tworzyć forum od nowa??

#9 OFFLINE   Iyachi

Iyachi
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-05-2014

Napisany 11 maja 2014 - 22:29

no cóż, jestem nowym posiadaczem tego samochodu, tak więc ... :) dziękuje za informacji... w takim razie, to nie linka :p Z tego co ostatnio spoglądałem, nie było z nimi problemów

I co, nikt nic nie da rady ? :)

#10 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 12 maja 2014 - 08:28

Z tego co ostatnio spoglądałem, nie było z nimi problemów


Spoglądałeś na złożone hamulce czy ściągałeś zaciski , wyrzuciłeś klocki i dopiero "oglądanie" ??

Może być zatarty zacisk w jarzmie ,pęknięty klocek ,zatarty tłoczek itd..

#11 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 maja 2014 - 08:28

Napisał Karburator
żeby była z tyłu licznika linka,

To wszyscy wiedzą,że Omega nie ma linki licznika. Zaczynacie tworzyć forum od nowa

Doczytać wypadałoby cały post, a nie cytować pasujące do własnego komentarza fragmenty:)

#12 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2014 - 13:45

I co, nikt nic nie da rady ?


A jaki masz przebieg ?? Pewnie ktoś ostro cofał i się *********** ;) Spróbuj kilka razy skasować licznik, może zaskoczy.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#13 OFFLINE   Iyachi

Iyachi
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-05-2014

Napisany 13 maja 2014 - 11:27

Wstępnie - wczoraj zrzucałem koła z przodu, zacisków nie rozbierałem, ale po wstępnych obserwacjach - tarcze są jeszcze znośne na tyle, iż można na nich pojeździć, ze względów finansowych jeszcze pozostaną, zaś klocków zostało nie wiele, zamówione. ale czy to może być powód piszczenia nawet kiedy hamulca nie dotykam, i jadę prosto?. Oczywiście rozbiorę wszystko, i wyczyszcze, może guma przy tłoku, może sam tłok czasem odbija czasem nie, zamelduję po podstawowych czynnościach.

Jeśli zaś chodzi o licznik. 100 razy próbowałem resetować podczas jazdy, 100 podczas postoju i nic. Resetowałem już nawet uderzając uchwytem śróbokręta w tą igiełkę, i nic.
Ciekawym jest zaś, że za 101, kiedy puknąłem w to już tak o, dla świętego spokoju że jednak muszę rozbierać, wystartował :p. Zatrzymało się przy przejściu na 229 tyś, co wydaje mi się przy roku 95 nieco małym przebiegiem, ale nie istotne, mam świadomość, że ktoś mógł kiedyś się z tym bawić.

#14 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2014 - 11:40

Z reguły kręcone liczniki padają na "9" więc masz odpowiedź.

Co do piszczenia to podczas jazdy dotknij lekko hamulca, jeśli ustanie to szukaj klocki/zaciski. Teoretycznie jeśli nie, to problem jest gdzieś indziej.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#15 OFFLINE   Iyachi

Iyachi
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-05-2014

Napisany 13 maja 2014 - 18:13

No i własnie rzecz w tym, że problem zaczął się od hamowania, wtedy piszczało mocniej, kiedy depnąłem solidnie - przestawało. Dopiero po 2 czy 3 dniach zaczęło nawet podczas powolnej jazdy prosto.

#16 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2014 - 11:37

No i własnie rzecz w tym, że problem zaczął się od hamowania, wtedy piszczało mocniej, kiedy depnąłem solidnie - przestawało. Dopiero po 2 czy 3 dniach zaczęło nawet podczas powolnej jazdy prosto.


Chodzi o dotknięcie geja, nie hamowanie. Jeśli to wina klocków to wtedy tłoczek lekko je dociska i niweluje piszczenie/dzwonienie.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"