witam kolegów znowu wasz nekam ale przymiezałem sie wczoraj do wymiany uszczelki pod kolektorem ssacym i z ciekawosci odpaliłem autko i zauważyłem ze termostat mam padniety (cały układ sie grzeje bo chłodnica jest ciepła po 10 minutach pracy a tem na wskazniku stoi) i tu pytanie czy moze ktos opisac jak doniego sie dobrac i druga sprawa jak silnik pracuje zauwazyłem ze wentylator od chlodnicy mi sie cały czas kreci (po przekreceniu zapłonu juz zaczyna chodzic ) czyzby czujnik mi podł(jak tak to gdzie on sie znajduje) czy klekociki tak maja


jak wymienic termostat w 2.5 TD
Rozpoczęte przez
MALEŃSTWO
, 16 lis 2007, 07:29
7 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2007 - 07:29
#2
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2007 - 08:37
Napiszę jak w "Sam naprawiam".Spuścić plyn,wystarczy jeśli poziom plynu będzie poniżej termostatu.Wymontować górną oslonę silnika i przewód powietrza doladowującego.Sam z klimą, wymontować wentylator chlodnicy.Odkręcić przewód cieczy chlodzącej ukladu ogrzewania od obudowy rozrządu.Odkręcić i zdjąć obudowę termostatu.
#3
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2007 - 11:04
co oznacza
Sam z klimą, wymontować wentylator chlodnicy.?czyli robota nie jest tak skomplikowana bo troszke sie przeraziłem jak czytałem o wymianie termostatu w V-ach a co do krecenia sie wentylatora ma sie on krecic zaraz po odpaleniu samochodu czy niepowinien chodzi mi o wentylator przy chłodnicy od strony silnika
mozna dokupic sam wkład termostatu czy musi byc cały nowy
Sam z klimą, wymontować wentylator chlodnicy.?czyli robota nie jest tak skomplikowana bo troszke sie przeraziłem jak czytałem o wymianie termostatu w V-ach a co do krecenia sie wentylatora ma sie on krecic zaraz po odpaleniu samochodu czy niepowinien chodzi mi o wentylator przy chłodnicy od strony silnika
mozna dokupic sam wkład termostatu czy musi byc cały nowy
#4
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2007 - 11:45
Nie ,sam termostat i napewno uszczelkę.100% można samemu wykonać.
#5
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2007 - 11:49
ok dzieki a cos wiesz na temat wentylatora ze mi sie kreci po odpaleniu silnika ma tak byc czy te wisco mi pada
#6
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2007 - 23:26
będzie się zawsze obracał bo nawet zimna wiskoza stanowi jakiś opór tylko że powinien sie dać zatrzymać ale lepiej nie próbuj bo jak ktoś wisko zblokował to ci łapki przetrąci
ale spróbuj zrobić tak obserwuj go a niech ktoś ostro przygazuje
to zobaczysz czy zostaje troche w tyle względem prędkości obrotowej
silnika jeśli tak to jest ok (ale podstawa na zimnym silniku)
ale spróbuj zrobić tak obserwuj go a niech ktoś ostro przygazuje
to zobaczysz czy zostaje troche w tyle względem prędkości obrotowej
silnika jeśli tak to jest ok (ale podstawa na zimnym silniku)
#7
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2007 - 23:47
co do wentylatora od chłodnicy, to po włączeniu samochodu będzie od razu się kręcił, co do termostatu to dojście jest naprawdę
. Mojemu mechanikowi udało się wymienić termostat bez odkręcania wentylatora, ale męczył się ponad godzinę...aa i trzeba uważać aby dobrze wpasować nową uszczelkę, bo przy przykręcaniu może się ścągać i będzie leciało, a wtedy znowu trzeba próbować jeszce raz :mrgreen:

#8
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 19:47
Pamiętaj jeszcze że gwint wiskozy jest odwrotny.
Kup jakiś dobry termostat. Nie oszczędzaj. 'Wahler' to koszt powiedzmy około 70zł. Jest na nim taki zaworek z kuleczką do samoodpowietrzania układu. (po odkręceniu termostatu zleci jakies 4-5 litrów). dolej ile ubyło odpal silnik i dolewaj. Sprawdź poziom płynu ponownie za jkiś czas i ewentualnie dolej.
Kup jakiś dobry termostat. Nie oszczędzaj. 'Wahler' to koszt powiedzmy około 70zł. Jest na nim taki zaworek z kuleczką do samoodpowietrzania układu. (po odkręceniu termostatu zleci jakies 4-5 litrów). dolej ile ubyło odpal silnik i dolewaj. Sprawdź poziom płynu ponownie za jkiś czas i ewentualnie dolej.
-=Elwood=-
Our Knowledge Is Our Power
Our Knowledge Is Our Power