

[inne auto] Zmiana/Przeniesienie zagłebienia miski olejowej na tył w x25xe
#1
OFFLINE
Napisany 30 marca 2014 - 01:44
Potrzebuje przenieść zagłębienie miski olejowej na tył silnika, bliżej skrzyni.
Moja miska wygląda tak jak tu:
http://www.ebay.co.u...E-/380431332172
A chciałbym, żeby była jak np:
http://www.ebay.com/...=item2337ce3baa
Czy przy silniku x25xe spasuje ze skrzynią od Omegi miska z Vectry (drugi link)?
Czy pasuje z przeróbkami miska od jakiegoś innego modelu ?
Cięcie, gięcie i spawanie jak najbardziej wchodzą w rachubę jeśli nie ma czegoś zamiennego, ale nie jestem specjalista od oplowskich jednostek i chciałbym się dowiedzieć czy jest to możliwe od kogoś kto przy tym już grzebał.
#2
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 08:48
No i jeśli masz zgłębione auto to możesz obijać miske bo ta z vectry czy calibry jest trochę wyższa.
Naturalnie do całego kompletu potrzebujesz także smoka
#3
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 09:21
Jak tak to nie podejdzie bo w omedze zaraz za miską masz belkę wózka przedniego, a zaraz za belką drążek kierowniczy.
Skrzynia od Vectry pasuje P&P ale musisz też zmienić smok.
BTW. zawsze można wyspawać miskę od podstaw...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#4
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2014 - 22:29
Problemem nie jest miska z tyłu, ale właśnie z przodu, bo nie ma gdzie zamontować magla ze wspomaganiem. Tak ciasno miska siedzi między stabilizatorem a belką.
Zastanawiam się nad wyspawaniem nowej miski, bo po pomiarach ta z Vectry w niczym nie pomoże - wychodzi prosto w belkę. Potrzebuje przerzucić zagłębienie jak najbardziej na tył silnika, zaraz przy skrzyni. Oryginalnie miska od Omegi ma z przodu pojemnik o głębokości większej od reszty miski o ok 7cm na 45 cm szerokości i od 20-25 cm długości.
Muszę ten pojemnik z przodu zaspawać na płasko i z tyłu przy skrzyni wyciąć dziurę na ok 15cm długości, 25 szerokości i 7 głębokości na nowa miskę. Jako, że pojemność się zmieni, bo miska będzie krótsza o ok 5-10cm, mogę zrobić ją odpowiednio głębszą, żeby zachować tą samą pojemność co w oryginale. Powiedzmy 10cm. To się wyliczy później dokładnie. Pewnie też smoka trzeba będzie dorobić/odpowiednio przespawać. Operacja wydaję się być dość prosta, z tym, że sam miski nie pospawam, bo alu nie mam jak. Czy muszę wziąć coś jeszcze pod uwagę przy takiej operacji, żeby nie narobić krzywdy w układzie smarowania silnika olejem?
Proszę wypowiedzcie się, bo chciałbym zebrać kilka punktów widzenia lub propozycji niż zrobić silnikowi krzywdę.
Widok z góry:
#5
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2014 - 07:43

Argument jest taki ,że na ostrych zakrętach spore ilości oleju będą gonic na lewo i prawo.
Druga sprawa ,jeśli tylko przeniesiesz to zagłębienie to bagnet powinien pokazywać prawidłową wartość.
#6
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2014 - 07:51
Jesli można dorobić ja z metalu, to znacznie obnizy koszta, bo moge wykonać ja sam.
Z tego co mi sie wydaje oryginalna misa jest aluminiowo-metalowa, skęcana.
#7
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2014 - 07:01

#8
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2014 - 17:24
Oto ta miska:
http://img19.tablica...v6-lubartow.jpg
A były oryginalnie metalowe miski przy 2.5/3.0 w Vectrze/Omedze/Calibrze/Cavalier ?
#9
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2014 - 17:32
Ja mam stalową dorabianą. I kształtem taką jak chcesz, tylko że z tyłu mam z jednej strony w bok, bo po prawej mam przedni most.
#10
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2014 - 20:38
#11
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2014 - 21:29
Gdzie znalazłeś stalową miskę?
Ja mam stalową dorabianą.


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#12
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2014 - 23:12
Takie miseczki: https://www.google.p...ff.html;800;600
Byłaby idealna na przeróbki

#13
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2014 - 23:54
Istnieją jeszcze stalowe od c25xe montowane w Calibrach i Vectrach A chyba do 95r.
Takie miseczki: https://www.google.p...ff.html;800;600
Byłaby idealna na przeróbki
taka to ja mam u siebie
