Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[inne auto] Zmiana/Przeniesienie zagłebienia miski olejowej na tył w x25xe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 30 marca 2014 - 01:44

Witam.

Potrzebuje przenieść zagłębienie miski olejowej na tył silnika, bliżej skrzyni.


Moja miska wygląda tak jak tu:
http://www.ebay.co.u...E-/380431332172

A chciałbym, żeby była jak np:
http://www.ebay.com/...=item2337ce3baa

Czy przy silniku x25xe spasuje ze skrzynią od Omegi miska z Vectry (drugi link)?
Czy pasuje z przeróbkami miska od jakiegoś innego modelu ?

Cięcie, gięcie i spawanie jak najbardziej wchodzą w rachubę jeśli nie ma czegoś zamiennego, ale nie jestem specjalista od oplowskich jednostek i chciałbym się dowiedzieć czy jest to możliwe od kogoś kto przy tym już grzebał.

#2 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 31 marca 2014 - 08:48

myśle że jedynym probemem to będzie układ wydechowy.
No i jeśli masz zgłębione auto to możesz obijać miske bo ta z vectry czy calibry jest trochę wyższa.
Naturalnie do całego kompletu potrzebujesz także smoka

#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2014 - 09:21

Ale chcesz to zakładać do Omegi??
Jak tak to nie podejdzie bo w omedze zaraz za miską masz belkę wózka przedniego, a zaraz za belką drążek kierowniczy.

Skrzynia od Vectry pasuje P&P ale musisz też zmienić smok.

BTW. zawsze można wyspawać miskę od podstaw...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 01 kwietnia 2014 - 22:29

Silnik siedzi w Fordzie Capri.

Problemem nie jest miska z tyłu, ale właśnie z przodu, bo nie ma gdzie zamontować magla ze wspomaganiem. Tak ciasno miska siedzi między stabilizatorem a belką.

Zastanawiam się nad wyspawaniem nowej miski, bo po pomiarach ta z Vectry w niczym nie pomoże - wychodzi prosto w belkę. Potrzebuje przerzucić zagłębienie jak najbardziej na tył silnika, zaraz przy skrzyni. Oryginalnie miska od Omegi ma z przodu pojemnik o głębokości większej od reszty miski o ok 7cm na 45 cm szerokości i od 20-25 cm długości.
Muszę ten pojemnik z przodu zaspawać na płasko i z tyłu przy skrzyni wyciąć dziurę na ok 15cm długości, 25 szerokości i 7 głębokości na nowa miskę. Jako, że pojemność się zmieni, bo miska będzie krótsza o ok 5-10cm, mogę zrobić ją odpowiednio głębszą, żeby zachować tą samą pojemność co w oryginale. Powiedzmy 10cm. To się wyliczy później dokładnie. Pewnie też smoka trzeba będzie dorobić/odpowiednio przespawać. Operacja wydaję się być dość prosta, z tym, że sam miski nie pospawam, bo alu nie mam jak. Czy muszę wziąć coś jeszcze pod uwagę przy takiej operacji, żeby nie narobić krzywdy w układzie smarowania silnika olejem?

Proszę wypowiedzcie się, bo chciałbym zebrać kilka punktów widzenia lub propozycji niż zrobić silnikowi krzywdę.

Widok z góry:

#5 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 02 kwietnia 2014 - 07:43

Wszystko jest wykonalne ;) Nie potrzebnie robisz tą miske taką "szeroką" zrób ją na wzór tej Vectrowej, czyli nie wystającej poza blok silnika a głębszej.
Argument jest taki ,że na ostrych zakrętach spore ilości oleju będą gonic na lewo i prawo.
Druga sprawa ,jeśli tylko przeniesiesz to zagłębienie to bagnet powinien pokazywać prawidłową wartość.

#6 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 02 kwietnia 2014 - 07:51

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Czy miska musi być aluminiowa?

Jesli można dorobić ja z metalu, to znacznie obnizy koszta, bo moge wykonać ja sam.
Z tego co mi sie wydaje oryginalna misa jest aluminiowo-metalowa, skęcana.

#7 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 03 kwietnia 2014 - 07:01

oryginalna z omegi jest aluminiowo metalowa. Misa może być metalowa , w tysiącach aut taka jest ;)

#8 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 03 kwietnia 2014 - 17:24

Znalazłem jeszcze aluminiową miskę od Calibry c25xe i ta byłaby chyba idealna lub tylko do nieznacznych modyfikacji. Czy tam tez bagnet oleju będzie pasował?

Oto ta miska:

http://img19.tablica...v6-lubartow.jpg

A były oryginalnie metalowe miski przy 2.5/3.0 w Vectrze/Omedze/Calibrze/Cavalier ?

#9 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 kwietnia 2014 - 17:32

Podobna do vectry. A nawet chyba taka sama.

Ja mam stalową dorabianą. I kształtem taką jak chcesz, tylko że z tyłu mam z jednej strony w bok, bo po prawej mam przedni most.

#10 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 09 kwietnia 2014 - 20:38

Gdzie znalazłeś stalową miskę? Ja jej szukam i nigdzie nie mogę znaleźć. Same aluminiowe.. Wiesz kto może taka mieć na sprzedaż?

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2014 - 21:29

Gdzie znalazłeś stalową miskę?


Ja mam stalową dorabianą.


:)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 10 kwietnia 2014 - 23:12

Istnieją jeszcze stalowe od c25xe montowane w Calibrach i Vectrach A chyba do 95r.

Takie miseczki: https://www.google.p...ff.html;800;600

Byłaby idealna na przeróbki ;)

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 kwietnia 2014 - 23:54

Istnieją jeszcze stalowe od c25xe montowane w Calibrach i Vectrach A chyba do 95r.

Takie miseczki: https://www.google.p...ff.html;800;600

Byłaby idealna na przeróbki ;)



taka to ja mam u siebie :)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI