Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Drżenia karoseri


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 marca 2014 - 13:49

Mam problem w B x20xev.Podczas jazdy czuć nie wielkie drgania i jakby szum.mechanik oglądał od spodu i nic nie znalazł.Na podnośniku odpaliłem auto i wrzuciłem 5 bieg-Wał nie bił,podpora wygląda ok,krzyżaki też ok.Gdy napędziłem auto do 100km/h to było czuć drgania na tylnych wahaczach.Na moście nie drgało.Miał ktoś taki problem?????

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2014 - 13:53

koła wyważone i nie pokrzywione ?? nic nie podeszło pomiędzy piastę a felgę ?? tarczo bębny proste, zaciski nie zapieczone ?? jaja na oponach niema ?? niewielkie pokrzywienie felgi + luz na zawieszeniu też mogą dawać taki efekt.

#3 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2014 - 13:56

było czuć drgania na tylnych wahaczach

Na początek zamień kola z przodu na tył i odwrotnie. U mnie za dragania odpowiadały opony.

#4 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 marca 2014 - 22:59

koła już zmieniałem z zimowych na lato plus przekładki przód-tył.Niestety nic nie pomogło.Felgi proste.opony bez jaj,zaciski ok.

#5 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2014 - 01:45

ewentualnie zostają półosie i przeguby lub łożyska. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy :hmmm:

#6 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 marca 2014 - 19:05

będę musiał podjechać jeszcze do innego mechanika i niech on to obada,bo ja nie mam możliwości za bardzo pod blokiem się z lewarkami bawić

#7 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 marca 2014 - 19:44

Temat doslownie sprzed paru godzin: wibracje odczuwalne na calym nadwoziu a szczegolnie na kierownicy i dzwigni zmiany biegow... Zaczynaly sie tak kolo 75-80 km/h...

Jesli o to chodzi to wymiana koncowki drazka kierowniczego pomogla...

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#8 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 23 marca 2014 - 11:25

U mnie w starej omedze walczyłem z wibracjami budy i poległem... Wymieniałem: wał, podporę, łożysko, dyfer, łączniki gumowe wału, półosie i dale to samo było. O kołach nie wspomne. Najgorzej drgało przy 130-160 przy 200 już nie było czuć:) Dałem sobie spokój z tym ale moje podejrzenia padły na skrzynie automatyczną. 150tys temu jak zmieniałem olej w skrzyni znalazłem ślizg pompy w misce ale nic z tym nie robiłem i do dziś nic się z nią nie dzieje ale może stąd te wibracje oleju już więcej też nie zmieniałem. Uznałem, że i tak się rozleci ale coś jej ciężko:)

#9 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2014 - 20:56

Temat doslownie sprzed paru godzin: wibracje odczuwalne na calym nadwoziu a szczegolnie na kierownicy i dzwigni zmiany biegow... Zaczynaly sie tak kolo 75-80 km/h...

Jesli o to chodzi to wymiana koncowki drazka kierowniczego pomogla...


U mnie na kierownicy nie ma żadnych drgań.Ewidentnie coś się dzieje z tyłu.Myśle aby odpiąć wał od mostu i na holu ją napędzić tak do siedemdziesięciu i zobaczyć czy też będzie drgało.Może wtedy coś się szybciej ustali.Na przykład uznam skrzynie i wał za sprawne,a zagłębie się w tyle auta bo strasznie mnie to wkurza.Dodam ze jest tak od zakupu auta czyli jakieś 2 lata,i ani lepiej a nie gorzej z tymi drganiami

#10 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2014 - 21:00

poduszki na moście sprawdź.... mam podobny problem powyżej 140km/h... a przy 190km/h już jest ok... i ostatnie co mi zostało to tylne springi i poduszki dyfra
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#11 OFFLINE   leo106

leo106
  • 43 postów
  • Dołączył: 23-02-2013

Napisany 24 marca 2014 - 17:03

poduszki na moście sprawdź.... mam podobny problem powyżej 140km/h... a przy 190km/h już jest ok... i ostatnie co mi zostało to tylne springi i poduszki dyfra


Też bym stawiał na poduchy mostu ... - ja również miałem podobnie , odczuwałem wibracje przy ok. 100km/h a najbardziej gdy przy tej prędkości wcisnąłem pełen but ...
Poduchy wymieniłem i ustało :):jump:

#12 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 24 marca 2014 - 20:59

A gdzie można dostać poduchy dyfra? poza aso występują?

#13 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2014 - 21:23

http://allegro.pl/po...4029371317.html

#14 OFFLINE   omega18

omega18
  • 12 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: walbrzych

Napisany 24 marca 2014 - 21:52

Miałem takie wibracje w poprzedniej omedze i po długim cudowaniu wystarczyło zalać wielowypust wału np wd 40

#15 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 25 marca 2014 - 12:44

Wszystkie 3 poduszki są takie same? W jaki sposób je wyprasować?

#16 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 29 maja 2014 - 22:22

To i ja sie podepne.
Od pewnego czasu mam problem z wibracjami w czasie szybkiej jazdy.
Najpierw myslalem,ze to wina opon i felg.
Ale wywazylem w porzadnym zakladzie, gdzie zamiast dowalic 30kg ciezarkow poobracali opony i stwierdzili ze nie ma uja zeby bilo.
No i dzisiaj trasa koszalin-wawa.
Masakra na autostradzie - od 100 w gore ciagle wibracje, przy 162 nieco mniej.

Bicie na calym nadwoziu, oczywiscie lekko na kierownicy tez, ale obstawiam ze to sie przenosi z nadwozia.

No i pod uwage biore w takim razie podpore walu, precel walu lub poduchy dyfra ?

Czy wał omegowy ma naspawane blaszki do wywazenia? Moze odpadly.

#17 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 maja 2014 - 00:28

ma, i raczej każdy wał ma dospawany pasek
w iveco brakowało mi 12gr i biło na całą karoserię, ale tam wał jest wielkości nogi i ma 3m....

#18 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 27 lipca 2014 - 21:23

Ok, ja u siebie wykluczylem kola i opony, wibruje dalej.
Najgorsze jest to, ze raz jest dobrze a raz zle.

Te poduszki dyfra, do ktorych byl link wyzej - wychodzi, ze to sa poduszki belki, a nie dyfra - swag SW 40790005

#19 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 sierpnia 2014 - 13:48

u mnie dalej wibruje.
Ostatnio wymienilem podpore walu, + uruchomiona przesuwka na wale.
Kola zostaly wykluczone, zaczynam podejrzewac ze to wina konwertera hydrokinetycznego lub skrzyni. Przy ruszaniu z postoju miedzy 10 a 30 km jest moment gdy czuc szarpanie/drganie, potem ustaje. A czytalem juz gdzies na sieci o takim przypadku, ze byl wywalony konwerter w omedze wlasnie.

#20 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpnia 2014 - 14:13

u mnie dalej wibruje.
Ostatnio wymienilem podpore walu, + uruchomiona przesuwka na wale.
Kola zostaly wykluczone, zaczynam podejrzewac ze to wina konwertera hydrokinetycznego lub skrzyni. Przy ruszaniu z postoju miedzy 10 a 30 km jest moment gdy czuc szarpanie/drganie, potem ustaje. A czytalem juz gdzies na sieci o takim przypadku, ze byl wywalony konwerter w omedze wlasnie.


Jezeli drgania nasilaja sie przy mocnym przyspieszaniu to uwazam ze to bedzie mimo wszystko podpora. Jezeli zalozyles febi to mozesz juz ja wywalic. Załóż nawet uzywana ale GM. Mialem klienta u ktorego szukalismy bardzo dlugo przyczyny. Winna okazala sie uszkodzona stara podpora, nastepnie ten sam efekt byl na nowej Febi, dopiero oryginal GM zalatwil temat definitywnie. Febi na za miekka gume, i przy V6 wal tam znajduje droge ucieczki przy sporym momencie. Przy 2.0 podpora febi sprawdza sie bdb.