

olej z silnika w zbiorniku z ropą w omedze 2.0 tdi
#1
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2007 - 09:45
( omega 2.0 dti) pewnego ranka wstałem odpaliłem auto i po chwili zgasło- kiedy odkręciłem filtr paliwa był czarny jak i same paliwo w zbiorniczku filtra. Ciśnieniem przez wlew opróżniłem paliwo ze zbiornika i ono tez było czarne. Jednocześnie olej ze stanu 3/4 skoczył na 1/4
Macie jakieś sugestie jak to się mogło stać? Robiliśmy to ze szwagrem i on mówi ze jedyna opcja to jest taka ze pompa wtryskowa smarowana jest olejem a nie paliwem.
Ale ciekawostka wzięliśmy przeźroczysty baniak z czystym paliwem włożyliśmy przewód paliwa i przelewu, odpowietrzyliśmy i po krótkim chechłaniu odpalił jak gdyby nigdy nic. Zgasiliśmy odpalił od cyknięcia ponownie i zostaiwliśmy go zeby pochodził żeby zobaczyć czy to popma przepuszcza olej i nic z tego paliwo w baniaku było czyściutkie.
I co Wy na to ?
#2
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2007 - 11:25

#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2007 - 21:19
#5
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2007 - 09:11
#6
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2007 - 18:28
wysyła do naprawy i w zależności od tego co serwis uzna za stosowne wymienić w mojej pompie uzależniony będzie koszt całkowity.Na razie jeżdzę poczekamy do następnego zapowietrzenia.Jeśli faktycznie będzie ubytek oleju i będzie on w paliwie to chyba trzeba będzie oddać pompę do regeneracji.
#7
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2007 - 10:45

#8
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2007 - 14:53
Panowie, co wy opowiadacie, jaka pompa!! Do wymiany uszczelniacze na wtryskiwaczach + miedziane podkładki. Koszt w ASO 600zł, u mechanika ok. 300-400.
Pompa VP 44 NIE JEST SMAROWANA OLEJEM, tylko paliwem.
Cytat z forum vectry:
"Obejrzałem dzisiaj silnik diesla w vectrze i potwierdzam, możliwe jest zassanie oleju silnikowego do pompy wtryskowej przez uszkodzone uszczelnienia. Normalne rozwiązanie przelewu z wtryskiwaczy jest proste - podłączony jest do przelewu z pompy i do zbiornika. Oplowskie - do przewodu zasilającego pompe - czyli na podciśnieniu. Dlatego przy nieszczelnościach na odpływie z wtryskiwaczy możliwe jest zasysanie do układu paliwowego powietrza, lub oleju. Wyeliminowali w ten sposób (przy tradycyjnym podłączeniu odpływu) możliwe przecieki oleju napędowego do oleju silnikowego. Co jest gorsze, zapowietrzanie i brudne paliwo w pompie, czy rozrzedzenie oleju silnikowego ?
Konstrukcja wtryskiwacza lub głowicy powinna być inna - opel poszedł na łatwiznę - pewnie koszta.
Tak na marginesie, od 25 lat naprawiam pompy wtryskowe i wtryskiwacze, ale tak debilnego rozwiązania dawno nie widziałem."