Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

olej z silnika w zbiorniku z ropą w omedze 2.0 tdi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   fronda

fronda
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-11-2007
  • Skąd: poznań

Napisany 13 listopada 2007 - 09:45

Tak jak w tutule nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób w paliwie miałem olej silnikowy.
( omega 2.0 dti) pewnego ranka wstałem odpaliłem auto i po chwili zgasło- kiedy odkręciłem filtr paliwa był czarny jak i same paliwo w zbiorniczku filtra. Ciśnieniem przez wlew opróżniłem paliwo ze zbiornika i ono tez było czarne. Jednocześnie olej ze stanu 3/4 skoczył na 1/4
Macie jakieś sugestie jak to się mogło stać? Robiliśmy to ze szwagrem i on mówi ze jedyna opcja to jest taka ze pompa wtryskowa smarowana jest olejem a nie paliwem.
Ale ciekawostka wzięliśmy przeźroczysty baniak z czystym paliwem włożyliśmy przewód paliwa i przelewu, odpowietrzyliśmy i po krótkim chechłaniu odpalił jak gdyby nigdy nic. Zgasiliśmy odpalił od cyknięcia ponownie i zostaiwliśmy go zeby pochodził żeby zobaczyć czy to popma przepuszcza olej i nic z tego paliwo w baniaku było czyściutkie.
I co Wy na to ?

#2 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 11:25

Może trzeba szukać przyczyny na stacji paliw na której ostatnio tankowałeś :?:

#3 OFFLINE   fronda

fronda
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-11-2007
  • Skąd: poznań

Napisany 13 listopada 2007 - 17:21

nie sądze to była stacja orlen i tankowałem vervę

#4 OFFLINE   koczew

koczew
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 13 listopada 2007 - 21:19

Mamy chyba ten sam problem, miałem podobnie z tym że samochód odstawiłem do mechanika.Silnik 2,2 DTI rano po 2 dniach postoju nie mogłem zapalić.Diagnoza serwisu zapowietrzenie się układu paliwa, wymiana przewodów (standart).Ucieszyłem się że to tylko to.Pojeździłem miesiąc używając omegi codziennie i brak kłopotów.Po mieisiącu auto stało 3 dni (święta) i ponownie problem jak poprzednio rozrusznik kręci a silnik nie zaskakuje.Ten sam serwis odpowietrzył i po trzech dniach prób zdiagnozował że w paliwie mam olej silnikowy i prawdopodobnie muszę poddać pompę paliwową regeneracji.Skok poziomu oleju z max na 1/4.Na codzień nie obserwuję ubytków nawet po kilkuset kilometrach.Na razie jężdzę ale remont pompy chyba niunikniony w końcu serwis firmowy boscha chyba wie co mówi.

#5 OFFLINE   fronda

fronda
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-11-2007
  • Skąd: poznań

Napisany 14 listopada 2007 - 09:11

dzięki za szybką odpowiedź, a przy okazji orientowałeś się jaki jest koszt naprawy pompy orjentacyjnie?

#6 OFFLINE   koczew

koczew
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 14 listopada 2007 - 18:28

Robocizna około 600 zł +koszty naprawy pompy (od 800 do 2500) w serwisie centralnym boscha, ponoć ten typ pompy regeneruje tylko bosch.Zakład w którym naprawiałem auto ma klikunastoletnie doświadczenie w naprawie pomp, jednak ten typ
wysyła do naprawy i w zależności od tego co serwis uzna za stosowne wymienić w mojej pompie uzależniony będzie koszt całkowity.Na razie jeżdzę poczekamy do następnego zapowietrzenia.Jeśli faktycznie będzie ubytek oleju i będzie on w paliwie to chyba trzeba będzie oddać pompę do regeneracji.

#7 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 listopada 2007 - 10:45

Nie tylko Bosch regeneruje te pompy :wink: Ja mialem na odwrot, paliwo dostawalo sie do oleju i poziom wzrastal, do wymiany uszczelniacze wtryskiwaczy byly.

#8 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2007 - 14:53

Panowie, co wy opowiadacie, jaka pompa!!!! Do wymiany uszczelniacze na wtryskiwaczach + miedziane podkładki. Koszt w ASO 600zł, u mechanika ok. 300-400.
Pompa VP 44 NIE JEST SMAROWANA OLEJEM, tylko paliwem.

Cytat z forum vectry:
"Obejrzałem dzisiaj silnik diesla w vectrze i potwierdzam, możliwe jest zassanie oleju silnikowego do pompy wtryskowej przez uszkodzone uszczelnienia. Normalne rozwiązanie przelewu z wtryskiwaczy jest proste - podłączony jest do przelewu z pompy i do zbiornika. Oplowskie - do przewodu zasilającego pompe - czyli na podciśnieniu. Dlatego przy nieszczelnościach na odpływie z wtryskiwaczy możliwe jest zasysanie do układu paliwowego powietrza, lub oleju. Wyeliminowali w ten sposób (przy tradycyjnym podłączeniu odpływu) możliwe przecieki oleju napędowego do oleju silnikowego. Co jest gorsze, zapowietrzanie i brudne paliwo w pompie, czy rozrzedzenie oleju silnikowego ?
Konstrukcja wtryskiwacza lub głowicy powinna być inna - opel poszedł na łatwiznę - pewnie koszta.
Tak na marginesie, od 25 lat naprawiam pompy wtryskowe i wtryskiwacze, ale tak debilnego rozwiązania dawno nie widziałem."