


[OB & OBFL] Kolektor różno-odległościowy
#1
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2014 - 14:39

#2
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2014 - 17:52
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2014 - 20:24
#5
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2014 - 10:13


#6
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2014 - 17:23
żeby to zrobić kupujesz flanszę kolektora wydechowego do silnika jaki posiadasz potem kupujesz kolektor metalowy z opla calibry tylko uważaj musi być rurowy metalowy a nie żeliwny itp... odcinasz od niego flansze i przyspawjesz do swojej ja dodatkowo usunąłem eko fasolki w głowicy i w tej flanszy zrobiłem porting tak zwany ...a potem zaczynasz przycinać i kombinować z rurkami żeby podpiąć je do dwururki ja musiałem dwururkę połączyć na stałe z kolektorem wyciąć kawałek starej.... robiłem to około czterech całych dni z pomalowaniem i owinięciem bandażem.... aha farbę kupujesz ceramiczną 70zł za 500ml
co do odczuć jak pisałem dzwięk zmienił sie ale mało przypomina starsza generację tego silnika c20xe a co do mocy to nie wiem bo robię grubszy projekt i tylko kilka kilometrów przejechałem z tym kolektorem ... odczułem więcej mocy przy dużych obrotach ....
#7
OFFLINE
Napisany 21 maja 2014 - 20:16
Mam B FL 2.2
Z tego co widze to uklad wydechowy jest podwojny - oprocz katalizatora i sondy - dopiero w koncowym laczy sie w 1
I wlasnie chcialbym zrobic caly podwojny i dopiero w koncowym 1 chyba bulgotalo by troche ?
Pytanie jest co z sonda bo kata nie potrzebuuje

#8
OFFLINE
Napisany 22 maja 2014 - 09:47
#9
OFFLINE
Napisany 22 maja 2014 - 18:28
Podwójny jest tylko na środkowe tłumiki. Jak to sobie wyobrażasz :hmmm: IMO podwójny wydech nic nie da (o ile to jest w ogóle wykonalne bo ja tego nie widzę przy jednym kolektorze wydechowym). Myślisz, że R4 2.2 może bulgotaćZ tego co widze to uklad wydechowy jest podwojny - oprocz katalizatora i sondy - dopiero w koncowym laczy sie w 1 I wlasnie chcialbym zrobic caly podwojny i dopiero w koncowym 1 chyba bulgotalo by troche ?

#10
OFFLINE
Napisany 22 maja 2014 - 20:45
emulator tak jak poradził mi kolega Pietrek w tym temacie http://forum.omegakl...ead.php?t=97217
jest rozwiązanie na drugę sonde

Podwójny jest tylko na środkowe tłumiki. Jak to sobie wyobrażasz :hmmm: IMO podwójny wydech nic nie da (o ile to jest w ogóle wykonalne bo ja tego nie widzę przy jednym kolektorze wydechowym). Myślisz, że R4 2.2 może bulgotać
??
hmmm jak zagladalem pod maske do kolektor wydechowy z 4 cylindrow prowadzi 2 rury, zeby polaczyc w 1 rure wydechowa do katalizatora
mam tlumiki do roboty, zawsze lubie dodac cos wiecej - chodzi tylko o dzwiek - bo nepewno bylby inny jakby dopiero w kocnowym tlumiku spotkaly sie spaliny z dwoch par roznych cylindrow
hehe jeszcze nie wiem czy to mozliwe, kombinuje
#11
OFFLINE
Napisany 22 maja 2014 - 21:36
Wszystko można zrobić tylko po co ??jak zagladalem pod maske do kolektor wydechowy z 4 cylindrow prowadzi 2 rury, zeby polaczyc w 1 rure wydechowa do katalizatora
Prędzej proponuje pobawić się z końcowymchodzi tylko o dzwiek

Możesz spróbować ale nie sądze, żeby to coś dało przy R4napewno bylby inny jakby dopiero w kocnowym tlumiku spotkaly sie spaliny z dwoch par roznych cylindrow
#12
OFFLINE
Napisany 22 maja 2014 - 21:53
pozdro
#13
OFFLINE
Napisany 23 maja 2014 - 20:40
#14
OFFLINE
Napisany 23 maja 2014 - 20:49
Ja też ale trudno "to" nazwać bulgocikiemja mam u siebie końcowy od 3.0. Na wolnych obrotach jest delikatny bulgocik. Co prawda słychać go stojąc przy bagażniku, ale pracuje inaczej niż przy wydechu z 2.2

#15
OFFLINE
Napisany 24 maja 2014 - 06:27
#16
OFFLINE
Napisany 24 maja 2014 - 15:12
no u mnie włąśnie delikatny jest i w sumie nie wiem czym to spowodowane hehe xD
wodą w tłumiku
