Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Kolektor różno-odległościowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   najszybszystaszek

najszybszystaszek
  • 9 postów
  • Dołączył: 16-12-2012

Napisany 20 lutego 2014 - 14:39

Interesuje mnie kwestia założenia kolektora nierówno-odległościowego (różno odległościowego) do wolnossącego R4 w mojej omedze.Będzie spawany kolektor wydechowy u znajomego z giętych rurek i będzie to 4-2-1 natomiast zainteresowała mnie kwestia różnej odległości rur w kolektorze z 1 i 4 cylindra oraz 2 i 3 :) taka konstrukcja uwalnia bardzo atrakcyjny dźwięk.

#2 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 lutego 2014 - 17:52

ze zmienną długością dolotu masz w vectrze ale to badziew jak ktoś rozpoczyna modyfikacje e vectrze to zakłada kolektor z omegi bo ponoć jest lepszy wiec tu nie ma co kombinować ...

#3 OFFLINE   najszybszystaszek

najszybszystaszek
  • 9 postów
  • Dołączył: 16-12-2012

Napisany 21 lutego 2014 - 06:27

mam na myśli wydech :)))

#4 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lutego 2014 - 20:24

ja mam wyspawany kolektor rurowy i szczerze to dzwięk się praktycznie nie zmienił słychać bardziej metaliczny dzwięk pod maską to wszystko.....

#5 OFFLINE   najszybszystaszek

najszybszystaszek
  • 9 postów
  • Dołączył: 16-12-2012

Napisany 26 lutego 2014 - 10:13

można wiedzieć kto jak i z czego oraz za ile :D Ci to wyspawał ,a przede wszystkim skąd wziąłeś wymiary rur kolego :) ?? jak odczucia osobiste ? piszesz, że zmienił się tylko dźwięk?

#6 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 lutego 2014 - 17:23

powiem tak spawałem sam ale już drugi raz za żadne pieniądze bym tego nie zrobił ... tyle roboty i spawania że głowa mała .....
żeby to zrobić kupujesz flanszę kolektora wydechowego do silnika jaki posiadasz potem kupujesz kolektor metalowy z opla calibry tylko uważaj musi być rurowy metalowy a nie żeliwny itp... odcinasz od niego flansze i przyspawjesz do swojej ja dodatkowo usunąłem eko fasolki w głowicy i w tej flanszy zrobiłem porting tak zwany ...a potem zaczynasz przycinać i kombinować z rurkami żeby podpiąć je do dwururki ja musiałem dwururkę połączyć na stałe z kolektorem wyciąć kawałek starej.... robiłem to około czterech całych dni z pomalowaniem i owinięciem bandażem.... aha farbę kupujesz ceramiczną 70zł za 500ml
co do odczuć jak pisałem dzwięk zmienił sie ale mało przypomina starsza generację tego silnika c20xe a co do mocy to nie wiem bo robię grubszy projekt i tylko kilka kilometrów przejechałem z tym kolektorem ... odczułem więcej mocy przy dużych obrotach ....

#7 OFFLINE   Friday71

Friday71

    Jest Tył Napęd Jest Zabaw

  • 27 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: WrOcŁaW

Napisany 21 maja 2014 - 20:16

Czesc
Mam B FL 2.2
Z tego co widze to uklad wydechowy jest podwojny - oprocz katalizatora i sondy - dopiero w koncowym laczy sie w 1
I wlasnie chcialbym zrobic caly podwojny i dopiero w koncowym 1 chyba bulgotalo by troche ?
Pytanie jest co z sonda bo kata nie potrzebuuje ;)

#8 OFFLINE   rysiotm

rysiotm
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 22 maja 2014 - 09:47

emulator tak jak poradził mi kolega Pietrek w tym temacie http://forum.omegakl...ead.php?t=97217

#9 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2014 - 18:28

Z tego co widze to uklad wydechowy jest podwojny - oprocz katalizatora i sondy - dopiero w koncowym laczy sie w 1 I wlasnie chcialbym zrobic caly podwojny i dopiero w koncowym 1 chyba bulgotalo by troche ?

Podwójny jest tylko na środkowe tłumiki. Jak to sobie wyobrażasz :hmmm: IMO podwójny wydech nic nie da (o ile to jest w ogóle wykonalne bo ja tego nie widzę przy jednym kolektorze wydechowym). Myślisz, że R4 2.2 może bulgotać ;) ??

#10 OFFLINE   Friday71

Friday71

    Jest Tył Napęd Jest Zabaw

  • 27 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: WrOcŁaW

Napisany 22 maja 2014 - 20:45

emulator tak jak poradził mi kolega Pietrek w tym temacie http://forum.omegakl...ead.php?t=97217


jest rozwiązanie na drugę sonde ;) dzieki

Podwójny jest tylko na środkowe tłumiki. Jak to sobie wyobrażasz :hmmm: IMO podwójny wydech nic nie da (o ile to jest w ogóle wykonalne bo ja tego nie widzę przy jednym kolektorze wydechowym). Myślisz, że R4 2.2 może bulgotać ;) ??


hmmm jak zagladalem pod maske do kolektor wydechowy z 4 cylindrow prowadzi 2 rury, zeby polaczyc w 1 rure wydechowa do katalizatora

mam tlumiki do roboty, zawsze lubie dodac cos wiecej - chodzi tylko o dzwiek - bo nepewno bylby inny jakby dopiero w kocnowym tlumiku spotkaly sie spaliny z dwoch par roznych cylindrow

hehe jeszcze nie wiem czy to mozliwe, kombinuje

#11 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2014 - 21:36

jak zagladalem pod maske do kolektor wydechowy z 4 cylindrow prowadzi 2 rury, zeby polaczyc w 1 rure wydechowa do katalizatora

Wszystko można zrobić tylko po co ??

chodzi tylko o dzwiek

Prędzej proponuje pobawić się z końcowym ;)

napewno bylby inny jakby dopiero w kocnowym tlumiku spotkaly sie spaliny z dwoch par roznych cylindrow

Możesz spróbować ale nie sądze, żeby to coś dało przy R4

#12 OFFLINE   Friday71

Friday71

    Jest Tył Napęd Jest Zabaw

  • 27 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: WrOcŁaW

Napisany 22 maja 2014 - 21:53

hmmm zrobie tek, ze doprowadzam oryginal do stanu uzywalnosci - zakladam lpg - pozniej wroce do tematu - nazbieramy pare informacji - sprobujemy - zobaczymy
pozdro

#13 OFFLINE   rysiotm

rysiotm
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 23 maja 2014 - 20:40

ja mam u siebie końcowy od 3.0. Na wolnych obrotach jest delikatny bulgocik. Co prawda słychać go stojąc przy bagażniku, ale pracuje inaczej niż przy wydechu z 2.2

#14 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2014 - 20:49

ja mam u siebie końcowy od 3.0. Na wolnych obrotach jest delikatny bulgocik. Co prawda słychać go stojąc przy bagażniku, ale pracuje inaczej niż przy wydechu z 2.2

Ja też ale trudno "to" nazwać bulgocikiem :)

#15 OFFLINE   rysiotm

rysiotm
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 24 maja 2014 - 06:27

no u mnie włąśnie delikatny jest i w sumie nie wiem czym to spowodowane hehe xD

#16 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 maja 2014 - 15:12

no u mnie włąśnie delikatny jest i w sumie nie wiem czym to spowodowane hehe xD


wodą w tłumiku :D

#17 OFFLINE   rysiotm

rysiotm
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 30 maja 2014 - 12:55

Nojka sztuka :p